krzysztof 11271 Zgłoś #1 Napisano 11 Sierpnia 2008 Byłem dzisiaj na VAGu i był taki odczyt : 17958-regulator ciśnienia turbo granica normalna za wysoka Objawy są nastepujące: Auto zawsze traci moc i to tylko w tej jedynej sytuacji tj. po przekroczeniu prędkości ok 120-130 km/h i wtedy po zatrzymaniu nie słychać charakterystycznego gwizdu turbo po przygazówce. A jak wyłącze silnik i go uruchomie ponownie to wszystko działa ponownie do momentu przekroczenia owej prędkości ok.120-130km/h znowu traci moc.Na postoju na wolnych obrotach wydaje się wszystko OK. Następnie: Dogadałem się że mi ten czujnik ( jest on umiejscowiony na przewodzie powietrznym zaraz za IC) sprowadzą i zamontują na próbę (jego koszt 350PLN) ,ale koleś dał sobie jaja obciąć ze to właśnie on i po wymianie będzie śmigał jak należy. Ale niestety po zamontowaniu nowego dalej tak samo moc spada i przechodzi w tryb awaryjny i wywala błąd 17958, po czym zamontowali mi mój stary czujnik. Nie wyrzuciłem kasy w błoto, ale jak była kicha tak jest nadal. Ręce opadają a nerwy siadają. I teraz pytanie co siadło jak wyskakuję taki błąd? Bo gostek z warsztatu jest w szoku bo o mały włos został by kastratem i nie wie co z moim autem się stało i jak go naprawić. MOŻE KTOŚ WIE JAK TĄ USTERKĘ NAPRAWIĆ!!!!!!!!!!!! POMOCYYYY!!!!!!!!!!! Dodam jeszcze że na FORUM nic do tej pory nie znalazłem z taką usterką i tym błędem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #2 Napisano 11 Sierpnia 2008 U mnie sytuacja była wrecz identyczna. Pomimo iż mam silnik AFN to stawiam u Ciebie również na turbine. U mnie po odkręceniu weża idącego do interculera był olej. Po wymontowaniu okazało się,że ma duże luzy,itp. Regeneracja własnej lub na wymiane to koszt ok.800zł ale tylko w profesjonalnej firmie. A tak przy okazji zapytam jaki masz przebieg ale ten prawdziwy? :-) Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShOcK Zgłoś #3 Napisano 11 Sierpnia 2008 Poszukaj czy nie masz jakichś nieszczelności przy wszystkich wężach od intercoolera i turbiny , albo na wydechu czy nie łapie lewego powietrza , bo przeładowuje turbinę i ją rozłącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #4 Napisano 11 Sierpnia 2008 kolego mialem identyczy patent, ten sm blad te same objawy, wymienilem N75 czyli ten czujnik od regulacji cisnienia w kolektore dolotoym i bylo to samo, zmienilem przeplywomierz i do tej pory ani razu (juz ponad pol roku) sie nie wylaczyla turbinka. Kapke oleju kazdy bedzie mial w tej rurze do interculera, jak jest go duzo to nie dobrze, sladowe ilosci to norma, (nawet i w nowych paskach widzialem to samo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2008 Trzeba by zrobic pomiary dynamiczne, ale najwieksze prawdopodobienstwo przyczyny to trzy rzeczy - przeplywka (podmien jak masz kogos znajomego z takim autem), N75 lub zawieszaja sie kierownice w turbo. O wszystkim bylo naprawde duzo na forum. A czy czasem pilujesz go na 3 biegu tak do 4000 obrotow? Poprobuj, bo moze byc tak, ze wtedy tez ci zlapie tryb awaryjny, bo bedzie przeladowanie. Jesli jest mozliwosc to najlepiej podmienic przeplywke i N75 i sprawdzic. Jesli dalej bedzie to samo, to juz prawie pewne, ze kierownice w turbo. Wtedy pozostaje czyszczenie lub regeneracja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wald30 Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Jak widzę chodzi tutaj wielu użytkownikom o przeładowanie cisnienia turbiny i nawet wpadanie w tryb awaryjny. W większosci przypadków powodem tej usterki jest uszkodzenie turbiny, a dokładniej jej zanieczyszczenie nagarem, tzn zapieczenie sie kierownic poprzez PSJ, czasami też zaworka N70, ale to sporadycznie. W logach na VAGu mozna to dość łatwo wychwycić. Lekarstwo, to wyjęcie turba i wyczyszczenie łapatek kierownic turbiny, po takim zabiegu motorek smiga jakby dostał skrzydeł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysztof 11271 Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2008 Mam pytanie czy takie czyszczenie turabwki mażna wykonać samemu mam dostęp do kanału, o ile jest potrzebny przy jej wyjmowaniu i wkładaniu. Pytam bo moż ktoś robił to sam, a dobrze by mi było ją wyczyścić i potem się brać za przepływkę i N75, bo jeśli chodzi o podmiankę to nie mam takiej możliwości znajomi jeżdżą Francuzami i Włochami. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2008 poszlo na priva Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kjuk_ Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2008 przerabiałem podobne objawy, miesiac temu naprawiałem miałem uszkodzone weże i stweirdzili ze EGR tez do wymiany vag wskazał jeszcze czyknik temperatury. Po wymianie wszsytko OK pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #10 Napisano 15 Sierpnia 2008 miąłem ten sam problem i została wyczyszczona turbina z nagaru i problem znikł ( objawy mialem identyczne ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #11 Napisano 15 Sierpnia 2008 Stawiam na kierownice w turbinie Nie wymieniaj nic tylko od razu wyciągnij turbinkę i wyczyść ją. Przy rozbieraniu sprawdź jak ona wygląda, czy nie ma luzów. Nie wpędzaj się w koszta, bo przeważnie po wymianie wszystkich czujników i tak przychodzi kolej na turbinkę. Jeśli nie pomoże sprawdź N75 i przepływkę. Wiem co mówię, bo właśnie co sam uporałem się z tymi problemami. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wooosiu Zgłoś #12 Napisano 17 Sierpnia 2008 Potwierdzam, ja to zrobiłem sam w oparciu o info z forum. Trzeba tylko kupić pare przydatnych kluczy. Za pierwszym razem zrobiłem to w 6 godzin.U brata juz zajeło mi to tylko 3 godziny i nie posiadam kanału.Napewno warto wypsikać preparatem CX80 śruby i nakretki zapieczone. Naprawde potem jest łatwiej.Pozdrawiam wszystkich którzy sami próbuja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysztof 11271 Zgłoś #13 Napisano 31 Sierpnia 2008 Witam ponownie wszystkich któży mi udzielali rad i tych miej trafnych, ale przydatnych jak również, a raczej przede wszystkim tych, któży z podpowiedzią trafili w przysłowiową dziesiątkę!!! A teraz do rzeczy. Rozwiązałem problem z przeładowaniem i trybem awaryjnym w moim Passku . A mianowicie przyczyną było zapieczenie się kierownic turbawki, po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy(sama turbawa bez śladów zużycia i wyczuwalnych luzów). A właściwie nie do normy bo samochód nigdy dotąd tak ''NIE ZASUWAŁ" system ASR zaczął działać nawet na 2 biegu czego wcześnie nie było. Przyspieszenie ma niesamowite na 5 biegu reaguje tak jak do tej pory na 4 biegu. Po wyłączeniu ASRu miesza kołami na 3 biegu, wgniatając w siedzenie normalnie F-16, albo bolid Kubicy- TOŻ TO SZOK!!! Aż mi trudno uwierzyć że mam diesla. SZOK!!! SZOK!!! SZOK!!! ALE FURA !!! Pozdrawiam wszystkich i dziękuję!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blanko Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2009 podepne sie pod temat bo u mnie wystepuje czasami i dodam czasami podobny problem a mianowicie auto po ostrym wejsciu na obroty 2-3 razy stracilo mi moc na 4 i 3 biegu przy ponad 4000obrotow dopiero po zatrzymaniu sie zgaszeniu silnika i odpaleniu spowrotem juz wszystko bylo ok dzis chcialem sprawdzic czy dalej ten sam problem sie powtorzy i nic sie nie działo, auto przeciagnalem na 2biegu do 4500 i idzie super na 3 biegu tez do ponad 4000obrotow i nic, wszystko super tak samo do 4000obrotow na 4 biegu, na 5biegu tez idzie:) zadnego spadku mocy, nie dusi sie, wszystko pracuje ok... wiec juz nie wiem co to moze byc?ze raz jest tak ze traci moc a za innym razem wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nolem29 Zgłoś #15 Napisano 9 Marca 2009 witam koledzy. mam ten sam problem wymieniłem zawór n75 no i krotka jazda próbną z pedałem w podłodze (zalecenie mechanika) no i wszystko było pięknie. zajechałem do speca pochwaliłem i tak sie cieszyłem cale dwa dni. przeważnie poruszam sie po mieście ale zauważyłem jak juz jade dalej ze wszystko jest ok do temperatury 70 stopni. autko idzie ale jak juz osiągnie temperaturę powyżej to wtedy już nie ma jazdy. czy to jest może jakaś wskazówka do diagnozy czy to jest przepływomierz czy to kierownice w turbinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #16 Napisano 24 Maja 2013 witam mam taki sam podobny problem jak wy tylko ze u mnie auto traci moc przy 100km/h a czasem poleci nawet 200km/h czasami wogóle nie ma tego spadku mocy i wtedy nie ma tego problemu, ale konkretnie turbo mam wymienione na te turbo BRD (po regeneracji) dolot z kwasówki, większy icek umieszczony centralnie , wszystkie węże podciśnieniowe wymienione na nowe, zaworek N75 też jest wymieniony bo sie uszkodził, i pod seryjną turbinę wczesniej był wgrany gotowy wirus który jest do dupy oczywiście silnik jak w podpisie i mam ten błąd 17958 co jeszcze można sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
notgroove Zgłoś #17 Napisano 24 Maja 2013 A wius pod nową dmuchawke?? BRD ma wieksze ciśnienie. Po takich zmianach potrzebujesz wirusa pod aktualną konfiguracje. Nie wiem jak twoje wtryski moze do kompletu warto jeszcze zamontowac wydajniejsze by wyciagnać z BRD oczekiwaną moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #18 Napisano 24 Maja 2013 pod to turbo i pod ten dolot z ickiem dopiero sie wybieram na nowy program Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
notgroove Zgłoś #19 Napisano 24 Maja 2013 Wiec mqsz juz odpowiedź. Puki nie zestroisz sie bedą występować błędy. Komp kontroluje wartości mim/max np turbinki ale oryginalnej lub tez takie jakie był zadane w aktualnym programie (wspominałeś ze cos było grzebane). Natomiat kazda zmiana turbinki czy innych modyfikacji wymaga zrobienia nowego wirusa. To nie sa części plung&play a komp od razu wie jak z tego kożystać wydajnie. Broni sie przed uszkodzeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2013 ok dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach