Dzidziu Zgłoś #21 Napisano 18 Września 2008 Witam wszystkich forumowiczów Jest to mój pierwszy post na tym forum. W moim pasku mam ten sam silnik lecz w automacie czterobiegowym Przy 3 tyś obrotów mam równą 100. Szczerze mówiąc nie przeszkadza to wcale silnik mruczy miło Tylko jedna sprawa, wydaje mi się że jest to mało ekonomiczne rozwiązanie Jadąc spokojnie setką Laguną II o tej pojemności mam jakieś 2,6 tys Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #22 Napisano 18 Września 2008 witam ja przejrzałem wlepe w bagażniku i okazuje sie że też mam skrzynie DHZ ,nie wiem gdzie to jest napisane na skrzyni,a przy 3000/obr mam 115 km/h na liczniku pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #23 Napisano 18 Września 2008 (edytowane) Witam! mój seryjny AEB ma przy 100 km/h około 2600 obr. przy 120 około 3200, dlatego bardzo ciekawe co piszecie także o silnikach 1.8 T ( ze silniki o tej samej mocy mają różną długość przełożeń). generalnie stosunkowo krótki ostatni bieg w 1.8 T zupełnie nie przeszkadza i nie jest to głupie rozwiazanie: z uwagi na szeroki zakres użytecznych obrotów silnika (ktoś tutaj dobrze pomyslał dopasowując idealnie przełozenie 5 do charakterystyki obrotowej silnika: pomimo szczytu mocy przy 5700, silnik ciagnie równo do 6500 : stad nawet w seryjnym 1.8 T, wysoki v max i spora dynamika powyzej 150 km/h). natomiast niezroumiałe jest w mojej skrzyni długie przełożenie 3 biegu, w konfrontacji z krótką dwójką ( szczególnie uciążliwe podczas jazdy z przyczepa), co daje wrażenie ze biegi 2 i 3 nie sa zestopniowane po kolei. na pocieszenie dla ADRowców z krótką skrzynią :-): juz zwykła honda civic 1.6 (110 KM) ma krótkie 2 ostatnie biegi( potem się ludzie dziwią jak to możliwe ze niutonometrów mało a "elastyczność" bije rywali na głowe), w mojej byłej alfie 145 1.6 miałem przy 120 km/h 4000 obr, dlatego nie ma co biadolić, nie jest źle:pprzynajmniej macie jako taka dynamike na ostatnim biegu :-) osobiscie wole takie zestopnowanie, a nie jak np stosuje ford( focus 1.6) czy fiat( punto 1.2 16v) , gdzie piatka jest bardzo długim nadbiegiem w zasadzie jedynie do utrzymywania prędkosci osiągnietej na 4. Pozdrawiam Edytowane 18 Września 2008 przez uki145 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #24 Napisano 19 Września 2008 uki145, potwierdzam to co piszesz. U mnie wygląda to identycznie, również spora przepaść między 2, a 3. Nie mniej, przesiadając się z krótkiej skrzyni Audi, tu świetnie lata mi się w trasach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mitu Zgłoś #25 Napisano 23 Września 2008 U mnie 100 km/h mam równo 2000 obrt przy około 160 km/h mam około 3000 tys nie pamiętam dokładnie ile. Co do informacji w profilu nie wiem jaki mam rodzaj silnika 1.8 T wiec wybrałem pierwszy lepszy przy najbliżej okazji sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda Zgłoś #26 Napisano 30 Września 2008 Witam W moim pasku przy 3000. obr prędkość jest niecałe 110 km/h Moim zdaniem skrzynie się nie różnią lecz każdy silnik tłokowy jest inny , niema takiego samego. Mój pasek przy 180 licznikowym kręci się 5200 obr. sorry kolego ale to są herezje. na konkretnym biegu wał silnika jest na sztywno spięty z mechanizmem różnicowym i kołami (z wyjątkiem sprzęgła)wiec nic tu nie zależy od "indywidualności silnika";) Poza tym z proporcji wynika że jeśli przy 3000 obr masz 110mk/h to przy 5200 obr. powinno być 190 km/h a nie 180. Coś tu jest nie tak. Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi ----- co do przyczyn opisywanych rozbieżnści: czy sprzęgło może się aż tak ślizgać? mogą być wadliwe wskazania prędkości silnika lub samochodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unil Zgłoś #27 Napisano 30 Września 2008 licznik też przekłamuje a silniki są różne, paliwo gorsze lub lepsze proporcje ale nie tu ,teoria nie idzie w parze z praktyką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #28 Napisano 30 Września 2008 Jakiś czas temu przeglądałem stronę (chyba auto świat) i tam były opisane rożne przypadki reklamacji i wymian gwarancyjnych.. Był tam przypadek Skody Superb TDI. Facetowi który kupil uzywana nie pasowaly obroty silnika do predkosci na liczniku. W serwisie doszli ze fabrycznie zalozyli mu skrzynie nie do tego silnika i wymienili mu na wlasciwa w ramach gwarancji. Na tej stronie mieli tylko zastrtzezenia ze powinni tez wymienic silnik, ktory przy niewlasciwej skrzyni tez zuzyl sie bardziej niz gdyby od nowosci pracowal z wlasciwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ludzik-79 Zgłoś #29 Napisano 14 Grudnia 2008 mam passata 1.8 20 v 2000 rok i tez ta krótka skrzynie 3000 i 100-105 na piatce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #30 Napisano 15 Grudnia 2008 No właśnie... przed paskiem miałem opla 1,6 na wtrysku bęzynkę na 4 leciała spokojnie 120 na 5 do 140 było cicho... Też mnie denerwują te krótkie przełożenia biegów... zwłaszcza w dieslu... do 120 km/h jest cicho a obroty są w miare tzn. coś koło 2500... do tego w mieście trzeba częściej zmieniać biegi... chyba passaty tak już mają... mówie oczywiście o dieslu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #31 Napisano 15 Grudnia 2008 mówie oczywiście o dieslu... Nie wiem jak przy Twoim silniku. Ale ja praktycznie w mieście nie używam 4, bo przy 50 km/h to po prostu za wysoki bieg.. także wcale te przełożenia takie krótkie nie są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
embeem79 Zgłoś #32 Napisano 16 Grudnia 2008 moj ma to samo ale to nie jest sport fura tylko kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.maciek Zgłoś #33 Napisano 19 Listopada 2009 Cześć jestem nowy na forum.Mam VW Passata 2.0 benzyna 4x4 150KM z turbosprężarką.Mam pytanie; Czy mogę mojemu Passatowi zwiększyć moc lub przyśpieszenie??? ---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:38 ---------- Ja przy prędkości ok. 150 k/h mam ok. 2800 obr.?to norma?? ---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:42 ---------- Jak się wymieni olej w skrzyni biegów na rzadszy niż był to nie spieprzy się skrzynia??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #34 Napisano 19 Listopada 2009 Cześć jestem nowy na forum.Mam VW Passata 2.0 benzyna 4x4 150KM z turbosprężarką.Mam pytanie; Czy mogę mojemu Passatowi zwiększyć moc lub przyśpieszenie??? ---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:38 ---------- Ja przy prędkości ok. 150 k/h mam ok. 2800 obr.?to norma?? ---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:42 ---------- Jak się wymieni olej w skrzyni biegów na rzadszy niż był to nie spieprzy się skrzynia??? Do tego wynalazka co masz w opisie ? A tak w ogóle to poczytaj na początek forum a dopiero później pytaj.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.maciek Zgłoś #35 Napisano 20 Listopada 2009 ta to moj wynalazek passacik jak coś to ja czytalem forum dla tego sie zarejestrowalem bo jest ciekawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sportingus1 Zgłoś #36 Napisano 22 Listopada 2009 witam was ja tez mam taki problem mam passat b3 1.8 90km i przy prekosci 120km/h mam 3500tys obratow jest to denerwujace bo wtedy silnik juz nie jest taki cichy prosze o wiadmosc na skrzynke co w tym przypadku musze zrobic z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #37 Napisano 22 Listopada 2009 Wymienić skrzynię na taką co ma dłuższe biegi albo ... wolniej jeździć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #38 Napisano 23 Listopada 2009 witam was ja tez mam taki problem mam passat b3 1.8 90km i przy prekosci 120km/h mam 3500tys obratow jest to denerwujace bo wtedy silnik juz nie jest taki cichy prosze o wiadmosc na skrzynke co w tym przypadku musze zrobic z gory dziekuje Stopery może będą tu rozwiązaniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #39 Napisano 23 Listopada 2009 B5 1.6 AHL 100km/h 5 bieg i 3500obr/min, braki w mocy czymś trzeba nadrabiac, stąd pewnie krótkie skrzynie montowali zeby to wszystko sie "kupy" trzymało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #40 Napisano 24 Lutego 2010 moze masz skrzynie od 1.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach