pajonk Zgłoś #21 Napisano 21 Lutego 2010 czy jeżeli po odpaleniu silnika na mrozie słychać przez 30 sek góra 1 min klekot zaworów, który cichnie po 1 min, to bawić się już w robote tego czy nie jest to konieczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #22 Napisano 21 Lutego 2010 Słuchaj ,jak cichnie po ok 1min to najpierw sprawdź stan oleju ,ewentualnie go wymień ,jak po wymianie dalej tak będzie to masz szklanki do wymiany ,tak nie powinno być ,one powinny od razu ucichnąć po odpaleniu jak ciśnienie oleju wzrośnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajonk Zgłoś #23 Napisano 21 Lutego 2010 olej jest wimieniany regularnie co 7.5 tys, szklanki to popychacze czy co innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #24 Napisano 21 Lutego 2010 jak bys miał gaz to wszystko jasne ;D hehe ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #25 Napisano 21 Lutego 2010 Kolego jeśli chodzi o silnik 1Y , na zimnym silniku ma prawo zadzwonić , jednak po rozgrzaniu ok 1 minutki powinno ustać . Te silniki najbardziej nie lubią mocno przepracowanego oleju nie pisałeś kiedy był wymieniany , oraz jaki stosujesz . Np jeśli wcześniej silnik pracował na mineralnym , a został zalany pół, lub syntetykiem , mogło dojść do rozszczelnienia (wypłukania) wtedy będą takie same objawy co i zużyte szklanki, spadek mocy oraz zmniejszenie ciśnienia oleju na magistrali do hydropopychaczy . Druga opcja to brak dogrzewania przez świece silnika po uruchomieniu, zapewnia to stabilniejsze spalanie paliwa eliminuje( ,,twrde" spalanie ) oraz pracę np na trzech garnkach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #26 Napisano 21 Lutego 2010 czy jeżeli po odpaleniu silnika na mrozie słychać przez 30 sek góra 1 min klekot zaworów, który cichnie po 1 min, to bawić się już w robote tego czy nie jest to konieczne? w książce napraw jest napisane że nawet jeśli auto jest nowe to klekotanie przez krotki czas jest zjawiskiem normalnym tym bardziej jeśli jest tem-,nie odpalane przez noc wtedy olej spływa i stąd to klepanie.Podstawa to dobry olej filtry żeby jak njaszybciej zapewnić smarowanie.jak bys miał gaz to wszystko jasne ;D hehe ;p a co ma gaz do tego?.Popychacze są samonastawne same kasują luz więc nie ma problemów że jak masz gaz to musisz je ustawiać bo ci się zwiększa luz na zaworach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajonk Zgłoś #27 Napisano 21 Lutego 2010 (edytowane) olej był wymieniany w listopadzie, a wymieniam co 7,5 tys, od kilku lat jest tam lany mineralny 15/40w, świece były wymieniane jakoś 2 miesiące temu. Są jeszcze takie objawy: 1. po odpaleniu na mrozie kopci na biało (dosyć mocno) 2. jak ruszy sie na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu to mam wrazenie jak by pracował na 3 garach - co pewien czas szarpie (tak jak by się trzymało i puszczało gaz) dosyć regularnie tak jakby w jakimś cyklu i ustaje to po przejechaniu 200 metrów. 3. troche oleju przy większych obciązeniach np jazda po autostradzie powyzej 120km/h, bo po miescie jak jezdze to nie zauwazylem zeby wciągał olej, może to nie tylko zawory, albo coś innego, jeżeli ktoś ma pomysł co to może być to prosze o rade. z góry dzięki edit: olej wymieniałem w Norauto i kupiłem najtańszy sygnowany przez Norauto, z tego co sie dowiadywałem to jest poprostu Shell, wczesniej miałem droższy castrol i w sumie nie widze różnicy na moje niefachowe oko Edytowane 21 Lutego 2010 przez pajonk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #28 Napisano 21 Lutego 2010 jak po odpaleniu kopci na biało i szarpie to wina leży po stronie świec żarowych i nie dogrzewa go ,posprawdzaj która to i wymień na działającą ,ja miałem jedną padniętą to objaw taki jak u ciebie ,tylko szybciej wchodził na równe obroty po odpaleniu ,bo była tylko jedna świeca do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajonk Zgłoś #29 Napisano 21 Lutego 2010 świece były wymienione 2 miesiące temu i wiem że wszystkie grzeją bo je podpinałem na sztywno do aku, a chyba nie ma możlwiości w tym silniku żeby jedna nie grzała, a 3 grzały jeżeli zostały sprawdzone bo świece są podpięte do jednej listwy a nie jak w benzynie każda do innego kabla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #30 Napisano 21 Lutego 2010 ale jedna mogla przestac grzac a trzy wciaz sa sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #31 Napisano 21 Lutego 2010 (edytowane) Maciek i tu się mylisz ,jak jedna nie grzeje to inne będą grzać bo są podłączone szeregowo, uwierz mi ,bo tak było u mnie ,wymieniłem tą spaloną i działa ,listwa jest szeroka , więc prąd i tak pójdzie na inne świece ,a u ciebie to objaw niedogrzewania więc wina może być na przekaźniku ,że po odpaleniu kuleje Edytowane 21 Lutego 2010 przez Heniutek poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajonk Zgłoś #32 Napisano 21 Lutego 2010 (edytowane) już wczesniej zauważyłem pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym ale szczerze mówiąc myślałem że to nie ma żadnego wpływu. Co trzeba zrobić żeby tam nie było powiertza ? a co do dymu przy odpalaniu to jest gęsty, biały i śmierdzi (wręcz duszący), w małym podwórku poprostu jest siwo myśle że mało prawdopodobne żeby nowa świeca dobrej firmy przestałą grzać bo jak już pisałem były wymienione niedawno i nie było żadnej poprawy aha no były sprawdzone Edytowane 21 Lutego 2010 przez pajonk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #33 Napisano 21 Lutego 2010 już wczesniej zauważyłem pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym ale szczerze mówiąc myślałem że to nie ma żadnego wpływu. Co trzeba zrobić żeby tam nie było powiertza ? a co do dymu przy odpalaniu to jest gęsty, biały i śmierdzi (wręcz duszący), w małym podwórku poprostu jest siwo myśle że mało prawdopodobne żeby nowa świeca dobrej firmy przestałą grzać bo jak już pisałem były wymienione niedawno i nie było żadnej poprawy aha no były sprawdzone typowy objaw gdy swiece nie grzeja kopci jak cholera i nagle przestaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek79 Zgłoś #34 Napisano 21 Lutego 2010 Witam podepne sie pod ten temat ja natomiast mam 1.8 monowtrysk w benzynce i mam podobny problem bo u mnie jak rano odpalam to klekocze i jak dobrze sie silnik zagrzeje to klekotanie cichnie (ok 5min) a machanik mowi mi ze mam szklanki do wymiany i teraz pytanie do was czy wymiana jest trudna zeby zrobic to samemu czy lepiej dac to do mechanika jak sie wogole na tym nie zna i ile kasy na to trzeba zeby wkoncu to przestało klekotac prosze o pomoc pozdrawiam i czekam na pomoc z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #35 Napisano 21 Lutego 2010 Witam podepne sie pod ten temat ja natomiast mam 1.8 monowtrysk w benzynce i mam podobny problem bo u mnie jak rano odpalam to klekocze i jak dobrze sie silnik zagrzeje to klekotanie cichnie (ok 5min) a machanik mowi mi ze mam szklanki do wymiany i teraz pytanie do was czy wymiana jest trudna zeby zrobic to samemu czy lepiej dac to do mechanika jak sie wogole na tym nie zna i ile kasy na to trzeba zeby wkoncu to przestało klekotac prosze o pomoc pozdrawiam i czekam na pomoc z gory dzieki z tego co piszesz nie masz bladego pojecia o tym wiec lepiej oddaj do mechanika zaplac i bedziesz mial dobrze zrobione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajonk Zgłoś #36 Napisano 21 Lutego 2010 czyli musze znowu bawić się w wykręcanie świec jak pozbyć się powietrza z przewodu paliwowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #37 Napisano 21 Lutego 2010 czyli musze znowu bawić się w wykręcanie świec jak pozbyć się powietrza z przewodu paliwowego? poczytaj tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70704&highlight=powietrze+przewodzie+paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #38 Napisano 21 Lutego 2010 (edytowane) 2. jak ruszy sie na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu to mam wrazenie jak by pracował na 3 garach - co pewien czas szarpie (tak jak by się trzymało i puszczało gaz) dosyć regularnie tak jakby w jakimś cyklu i ustaje to po przejechaniu 200 metrów. zapowietrzanie się układu zasilania schodzenie paliwa do zbiornika praca na resztkach paliwa = szrpanie , dopuki nie zassie paliwa 3. troche oleju przy większych obciązeniach np jazda po autostradzie powyzej 120km/h, bo po miescie jak jezdze to nie zauwazylem zeby wciągał olej, optymalna prędkość 90 km/h przy większej 140 nawet może zacząć śmierdzieć olej (smaży się ) za mała chłodnica 1. po odpaleniu na mrozie kopci na biało (dosyć mocno) pary wody z układu wydechowego , pisałeś że jest duszący uszczelniacze na zaworach mogą przepuszczać i po uruchomieniu spala go (jakie zużycie oleju pomiędzy wymiana ??) w książce napraw jest napisane że nawet jeśli auto jest nowe to klekotanie przez krotki czas jest zjawiskiem normalnym tym bardziej jeśli jest tem-,nie odpalane przez noc wtedy olej spływa i stąd to klepanie.Podstawa to dobry olej filtry żeby jak njaszybciej zapewnić smarowanie. trafne spostrzeżenie - zgadzam się bo są podłączone szeregowo błąd są połączone równolegle w szeregowym układzie juz nie grzały by wszystkie Pomimo nowych świec dobrej firmy nie dałbym sobie ręki obciąć, nawet sprzedawca w sklepie mógł źle dobrać pomimo ich pasowania np dał o szybszym nagrzewaniu. Gdy przekaźnik da prąd przez np 25 sekund na świecę która nagrzewa się 4sekundy to po kilku uruchomieniach nie wiem czy ona będzie sprawna . Przykład arriva grzeje ok8 s przy -20 a juz 1y z 91" ma aż 25s Co do zaworka zwrotnego poszukaj na forum , było tego dużo nauczyłem się cytować nie musisz wykręcać po odkręceniu listwy minimum na trzech świecach (czwarta zostaje na listwie ) sprawdź opór na każdej powinno być ok 2ohm +1.5 , większy oznaczać może usterkę Edytowane 21 Lutego 2010 przez kania1984 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #39 Napisano 21 Lutego 2010 błąd są połączone równolegle w szeregowym układzie juz nie grzały by wszystkie a co to za różnica ,przykręcone są na jednej listwie i jak jedna nie grzeje to inne grzeją ,listwa jest szeroka i ma cztery otwory więc jak jedna świeca strzeli to inne będą grzały ,bo prąd i tak przejdzie na inne ,tak samo jak byś podłączył cztery żarówki do tej listwy i jedna by była spalona to inne będą świeciły sprawdzałem u siebie ,bo myślałem że mam listwę do wymiany ,a nie świecę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #40 Napisano 21 Lutego 2010 a co to za różnica ,przykręcone są na jednej listwie i jak jedna nie grzeje to inne grzeją ,listwa jest szeroka i ma cztery otwory więc jak jedna świeca strzeli to inne będą grzały ,bo prąd i tak przejdzie na inne ,tak samo jak byś podłączył cztery żarówki do tej listwy i jedna by była spalona to inne będą świeciły sprawdzałem u siebie ,bo myślałem że mam listwę do wymiany ,a nie świecę powiem w ten sposób że dwa układy połączeń są różne - dobrze napisałeś zasadę działania tylko chciałem poprawić że to jest układ równoległy. Nie chcę nikogo pouczać jeśli ma pojęcie na ten temat:padam: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach