Jericho Zgłoś #601 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Czy to nadal objaw termostatutak. Po odpaleniu aut bez tych wężyków nie leci tamtędy płyn, przy obrotach powyżej 3 tyś zaczyna lecieć ale nie jest to wielka ilość i tu moje pytanie tak ma być ?? na wolnych nic na dużych coś leci ??uszkodzona pompa wody.Ja mialem fontanne na wezu odpowietrzajacym od nagrzewnicy przy 3tys rpm w AWT. W AVB nigdy nie widzialem plynu lecacego ciurkiem w wezyku przelewowym do zbiorniczka. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kebik Zgłoś #602 Napisano 16 Grudnia 2012 Witam.Mam problem z ogrzewaniem, dokladnie przy gwaltownym przyspieszaniu, zaczyna wiac zimnym powietrzem, jak jade spokojnie to zanik cieplego pojawia sie dopiero jak temperatura dochodzi do 90 stopni, i tak na zmiane raz zimne raz letnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #603 Napisano 16 Grudnia 2012 kolego camat a sprawdzałeś czy nie masz czasem pierdzielniętej uszczelki pod głowicą?? albo nagrzewnica pierdzielnięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camat Zgłoś #604 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) tylko jak to sprawdzić ?? pewnie odp będzie rozbierz i sprawdź a przyznam się że jestem laikiem a jakby była walnięta uszczelka to płyn nie będzie leciał wężykami do nagrzewnicy ?? silnik nie będzie się przegrzewał?? węże od układu chłodznia mają być twarde czy jakie?? ---------- Dodano o 11:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:44 ---------- tak. uszkodzona pompa wody. Ja mialem fontanne na wezu odpowietrzajacym od nagrzewnicy przy 3tys rpm w AWT. W AVB nigdy nie widzialem plynu lecacego ciurkiem w wezyku przelewowym do zbiorniczka. czyli po przygazowaniu wężykime przelewowym ma nie lecieć płyn ?? da rade sprawdzić pompe wody czy jest sprawna ?? a nie powinien grzać się silnik przy walniętej pompie ?? po dzisiejszej jeździe...czarny asfalt odczuwam brak mocy... wydaje mi się że samochód nie ciągnie jak zawsze i w zbiorniczku wyrównawczym pływa kilka czarnych paproszków. jutro jadę do warsztatu kolega rzekomo ma jakieś urządzenie do sprawdzania uszczelek pod głowicą i wszystko się okaże.... tylko jedno pytanko nie powinien się grzać samochód ?? Edytowane 16 Grudnia 2012 przez camat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #605 Napisano 16 Grudnia 2012 można sprawdzić czy uszczelka jest walnięta nawet po zapachu płynu, powinno być czuć spaliny ale specjalnym urządzeniem też można. według mnie uszczelka ale mogę się mylić. daj znać jak będziesz coś wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #606 Napisano 17 Grudnia 2012 "a nie powinien grzać się silnik przy walniętej pompie ??" W lecie przy zewn. ok 25C w moim AVB wskazowka temp. szla powyzej 90C dopiero gdy jechalem szybciej niz 100km/h. Mialem walniete Wisko i pompe. Chociaz wisko moglo nie dzialac prawidlowo bo pompa za mocno nie pchala wody na chlodnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camat Zgłoś #607 Napisano 17 Grudnia 2012 (edytowane) a co to jest te wisko ?? byłem u mechanika sprawdzał mi tym urządzeniem z płynem zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym i nic nie wykazało idę rozbierać schowek itp zobaczyć ten silniczek zimno/ciepło !! pytanko mam jak ściągniecie te przewody od nagrzewnicy to płyn jak ma lecieć?? mocno czy słabiutko?? jak się okaże że silniczek działa to co pompa ewentualnie termostat ?? a więc dostałem się do tego mechanizmu i regulując temp. silniczek działa i zmienia położenie... na teście klimy mam takie coś: jak przytrzymam obieg zamknięty i ecom wyskakuje 4FA 00 później 000 00i koniec jak przytrzymam auto i ecom 36StopniF i 72stopniF w środe stawiam do kolejnego mechanika zobaczymy co ustali !! pozdrawiam !! Edytowane 17 Grudnia 2012 przez camat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #608 Napisano 17 Grudnia 2012 przy włączonym silniku i włączonym ogrzewaniu z obu rurek powinien lecieć mocnym strumieniem ciepły płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camat Zgłoś #609 Napisano 17 Grudnia 2012 (edytowane) no a u mnie leciał przy przygazowaniu i nie można powiedzieć że leciał bo powyżej 3 tyś obrotów trysknął z lewej rurki teraz mam zajebiś.... duże spalanie, brak mocy do 2 tyś nie chce jechać...no bez przesady jedzie ale jak kupa... płyn nie dochodzi do nagrzewnicy... nie ubywa go albo ja tego nie widzę... raczej nie kopci... dziwnych objawów pod korkiem oleju nie widzę... ewentualnie biały osad pod korkiem od zbiorniczka wyrównawczego...i czarne fafrocle takie małe, ale nie wiem czy to nie zwykły brud?! koleś robił test na obecność spalin w zbiorniczku i kolor się nie zmienił... chyba że za krótko to robił ?? jest jakiś mechanik na forum z okolic Białogardu, koszalina, bądź kołobzegu. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez camat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość EmilQ Zgłoś #610 Napisano 18 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Mam nastepujacy problem z ogrzewaniem auta... chodzi o.. ze wogole nie grzeje w aucie a mam ustawione na 29 stopni, jadac czy stojac zero ciepla. Mam wymieniony plyn, pompe wody (100km temu) doslownie wszystko zrobione. Czasami slysze tez te bulgotanie co inni pisza. Dodam jeszcze ze przed wymiana pompy itp, czasami trosze cos zagrzalo ale to na bardzo malych obrotach klimatronika a teraz po wymianie doslownie nic, zimno jak nie wiem. Weze do nagrzewnicy sa cieple. Co mam zrobic za co mam sie zabrac mial ktos kiedys taki problem... ??? Dodam jeszcze ze wymieniona zostala uszczerlka pod glowica, glowica zrobiona na cacy "planowana" itp Edytowane 18 Grudnia 2012 przez EmilQ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #611 Napisano 18 Grudnia 2012 Na "już" to odkamień nagrzewnice octem i kretem, a potem odpowietrz ją na nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #612 Napisano 19 Grudnia 2012 dokładnie, ja tę wymieniałem wszystko co się da ( termostat, płyny itp) i nic nie pomagało aż w końcu z mechanikiem wzięliśmy się za nagrzewnice i trafiliśmy. teraz autko grzeje aż miło:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #613 Napisano 20 Grudnia 2012 Witam, to i ja dołączę do tych którzy mają problem z ogrzewaniem. U mnie problem wygląda następująco na wolnych obrotach ciężko jest nagrzać passacika a wręcz nie ma mowy o 90 stopniach delikatnie wskazówka drgnie ale szału nie ma. Jadąc owszem nagrzewa się ale też sporo czasu musi minąć żeby wskazówka była na 90 stopniach. Ok 15 - 20 km muszę jechać aby osiągnąć te 90 stopni. W momencie gdy mam już 90 stopni na zegarach i stoję np. na postoju to temperatura spada. W czym tu może być dolegliwość że tak się dzieję??? Termostaty wymieniałem już dwa i nadal to samo. Help. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #614 Napisano 20 Grudnia 2012 Termostaty wymieniałem już dwa i nadal to samo. Help. termostaty oryginały ??? nagrzej do 90 wyłącz ogrzewanie i dopiero zobacz czy temperatura silnika spada, dobrze byłoby tez podpiąć kompa i zerknąć do jakiej temperatury nagrzewa, ale po dystansie 15-20 km wygląda że pomimo wymian termostatów nadal są one delikatnie mówiąc złe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #615 Napisano 20 Grudnia 2012 termostaty oryginały ??? Pierwszy który był włożony to behr, natomiast drugi czyli obecny jest ori. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody (SKF) wymieniany był w tamtym roku więc pompa wody raczej odpada. A może czujnik temperatury coś kręci??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #616 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) tez może kręcić , podepnij VAG i sprawdzisz odczyt z 2 czujnika i porównasz z licznikiem czy w miarę się zgadza. Ale przyczyna wygląda ewidentnie na termostat , ja bym zaryzykował i jeszcze jeden podmienił nie koniecznie oryginał - Valeo, wahler coś z tego. no chyba ze odwrotnie jest założony ^^ ale mam nadzieje ze to można wykluczyć ps. mi na postoju jak włączę ogrzewanie na max to tez wychłodzi silnik do ~70, po wyłączeniu ogrzewania w około 2-4 minuty jest znów 90, nagrzewnica skutecznie wychładza silnik wiec testy porób bez ogrzewania Edytowane 20 Grudnia 2012 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #617 Napisano 20 Grudnia 2012 Skoro spada ci temperatura w trakcie ogrzewania, to też masz walnięty termostat. Bo wskazówka niezależnie od warunków - powinna "stać" non stop na 90-tce :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #618 Napisano 20 Grudnia 2012 Poczekam aż trochę mrozy odpuszczą i zmienię jeszcze raz ten diabelny termostat:dupablada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #619 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Skoro spada ci temperatura w trakcie ogrzewania, to też masz walnięty termostat. Bo wskazówka niezależnie od warunków - powinna "stać" non stop na 90-tceto jest diesel... a przez to ogrzewanie żyje swoim życiem, czyli po konkretnym grzaniu kabiny pomimo dobrego termostatu temperatura na postoju będzie spadać... wystarczy już temperatury poniżej -5 stopni i powiedzmy 23 stopnie na klimatroniku. Jak pisze kolega spada powiedzmy do 70 stopni np. po kilku minutach... tyle że wraca to za chwilę po ruszeniu u mnie szybko. Temperatura 90 stopni uzyskuję przy - 5 stopniach po około 4-5 kilometrach. Edytowane 20 Grudnia 2012 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #620 Napisano 20 Grudnia 2012 to bardzo szybko Ci temperatura rośnie, jak na dizla to nawet za szybko. a to nie prawda że temperatura(wskazówka) powinna spadać. ja po rozgrzaniu silnika na 90 stopni mogę i pół godziny stać na postoju lub w korku i nawet się nie ruszy wskazówka. a może kolega ma czujnik temperatury wadliwy. ja tak miałem( wskazówka raz wchodziła na 70 stopni po czym spadała i znowu wchodziła i spadała) po wymianie czujnika jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach