teesiak Zgłoś #581 Napisano 3 Grudnia 2012 Stwierdził że się nagrzewnica zapowietrza a przyczyną tego jest uwalona uszczelka. Nic nie sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #582 Napisano 3 Grudnia 2012 Stwierdził że się nagrzewnica zapowietrza a przyczyną tego jest uwalona uszczelka. Nic nie sprawdzał. Może w tym temacie niech się inny mechanik wypowie. Bardzo możliwe, że są to objawy padającej już uszczelki choć przyczyną może być nagrzewnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajo88 Zgłoś #583 Napisano 3 Grudnia 2012 Witam,też mam problem z ogrzewaniem. Pojawił się nagle. Zaobserwowałem jednak, że przy większych obrotach (np.powyżej 2,5 tys) auto grzeje. Po pierwsze sprawdz poziom plynu,jesli jest ok to moze byc pompa wodna, lopatki sie wylamaly i na wolnych obrotach plyn nie krazy,jak dodasz gazu to cos tam poleci do nagrzewnicy i grzeje Gdyby to uszczelka to prawdopodobnie wysadzaloby Ci plyn przez korek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teesiak Zgłoś #584 Napisano 5 Grudnia 2012 Mechanik sprawdził pompę - była ok. Nagrzewnica przepłukana - nic z niej nie wyleciało, swobodny przepływ. Auto rozbebeszone..... I jednak uwalona uszczelka pod głowicą. Biło ciśnienie do układu chłodzenia i zapowietrzało nagrzewnice. Głowica w planowaniu. Czekam na autko ma być w piątek gotowe. Odezwę się jeszcze jaki efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #585 Napisano 5 Grudnia 2012 Mechanik sprawdził pompę - była ok. Nagrzewnica przepłukana - nic z niej nie wyleciało, swobodny przepływ. Auto rozbebeszone.....I jednak uwalona uszczelka pod głowicą. Biło ciśnienie do układu chłodzenia i zapowietrzało nagrzewnice. Głowica w planowaniu. Czekam na autko ma być w piątek gotowe. Odezwę się jeszcze jaki efekt. Napisz jakie koszty za remont głowicy z częściami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ginter111 Zgłoś #586 Napisano 5 Grudnia 2012 Witam, podepnę się pod temat. Zima powoli nabiera siły a moj passacik nie chce mi grzać. Z kratek leci tylko letnie powietrze. Dzieje mi się to od czasu wymiany płynu ukladu chłodzenia na zimowy;/ Naczytałem się na forum, że bardzo wiele takich przypadków ma miejsce w passatach, natomiast każdy ma całkiem inna przyczynę braku grzania. Zacznę od tego, że po sprawdzeniu błędów na climatronicu w samochodzie nie pokazuje błędów (444 00). Dzisiaj postanowiłem podłączyć go pod Vaga i tez nie ma żadnych błędów a mimo tego dalej zimno w aucie. Termostat i czujnik temperatury, filtr kabinowy wymieniony w tym roku przed latem, bo nie dogrzewał się do 90 C. Sprawdzałem go już w różnych warunkach. Jak nim pojeżdze troche to czasami nawet się w środku nagrzeje. Odpale zgasze, krótnie odcinki, ale czasami mam 90 C, jezdze i jezdze a w aucie zimno. Nie wiem co jest grane. Po podniesieniu maski jeden z przewodów jest mocno ciepły. dołączam zdjęcie o jaki przewód mi chodzi. Nie wiem niestety gdzie są przewody prowadzące do nagrzewnicy więc nie potrafie powiedzieć czy są ciepłe;/ Proszę o jakieś sugestie propozycje od czego można by zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #587 Napisano 6 Grudnia 2012 ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy nawiew na przednią szybę (ten na środku deski) dmucha wam równomiernie? Chodzi mi o to, że zauważyłem u siebie, że szyba z prawej strony trochę słabiej odparowuje. Jak przyłożyć rękę do nawiewu to tak jakby lewa połowa, do tego środkowego pypcia, dmuchała z każdej kratki a prawa połowa już niestety słabiej. Czy to normalne czy gdzieś się coś mogło przypchać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #588 Napisano 6 Grudnia 2012 witam ja mam ten sam problem połowa szyby odparowuje a druga to porażka u pasażera ładnie a u kierowcy tragedia ale inne ustawienia np nogi dmucha dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #589 Napisano 7 Grudnia 2012 dziś zrobiłem sobie traskę żeby passka rozgrzać po 5 dniowym postoju w garażu. miałem problem z ogrzewaniem i ostatnio go odpowietrzyłem i prawie było ok. dziś grzał ale leciało letnie powietrze z nawiewów ale po około 20km zaczęło lecieć przyjemnie ciepłe powietrze:) ale po przejechaniu następnych 4km musiałem auta zaparkować. następna dłuższa trasa jutro (sobota) ciekawe czy będzie grzać od razu ok czy znowu letnie. no i dodam że płyn zimny:( nawet jak na blacie jest 90 stopni. jutro opisze co się działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #590 Napisano 9 Grudnia 2012 witam! po zrobieniu następnych 200km ogrzewanie nie działa(leci letnie powietrze) rozmawiałem z kolega i zdecyduję się na ponowną wymianę termostatu ponieważ płyn cały czas zimny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #591 Napisano 9 Grudnia 2012 (edytowane) witam ja mam ten sam problem połowa szyby odparowuje a druga to porażka u pasażera ładnie a u kierowcy tragedia ale inne ustawienia np nogi dmucha dobrzeTen typ tak ma. Mialem z 2003 AVB, teraz AWT z 2004 i taki sam objaw. Jak dasz obieg zamkniety to mocniej dmucha, ale dalej nierownomiernie. Edytowane 9 Grudnia 2012 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #592 Napisano 12 Grudnia 2012 juz chyba z mechanikiem znależliśmy przyczynę niegrzania w moim pasku. jak się okazało była mocno zawalona nagrzewnica. obieg był tylko w jej górnej części. pomogło trochę płynu do odkamieniania i sprężarka. dla pewności układ przepłukaliśmy wodą i zalaliśmy nowym płynem. na efekty poczekam do weekendu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camat Zgłoś #593 Napisano 13 Grudnia 2012 Witam !! Zacznę od tego że padła mi maglownica... mechanik wymienił maglownicę przy okazji przegub i zawieszenie kompletne febi!! Po skręceniu auta i wyjechaniu z zakładu w poniedziałek (auto stało 4 dni), przestało lecieć ciepłe powietrze z klimatronika!! Przy wymianie mechanik odkręcił zbiorniczek wyrównawczy żeby mieć lepsze dojście !! Mam pytanko co może być przyczyną?! Rzekomo układ odpowietrza się sam ?? Czy jest możliwość odpowietrzenia układu?? Czy odgięcie tego zbiorniczka może mieć na to wpływ?? Przy tej wymianie dolałem płynu chłodzącego bo był na minimum, ale to od ostatniej wymiany utrzymywał się taki stan. Korek w zbiorniczku wymieniłem na inny nie pomogło!! Byłem podpiąć auto pod kompa wyskoczyły 2 błędy (nie pamiętam ich coś z silniczkiem i czymś tam jeszcze, koleś je usunął i po ponownym podłączeniu nie było ich.) Niedawno miałem wymieniany kompletny rozrząd wraz z pompą wody!! Auto, gdy stoi i jest wyłączony klimatronik, po włączeniu przez kilka sekund leci letnie powietrze. Wskazówka temp. stoi jak zaczarowana 90stopni. Wąż od zbiorniczka jest bardzo ciepły a do zbiorniczka ciepły, chłodnica u góry gorąca u dołu letnia. Wydaje mi się, że auto jakoś szybciej się nagrzewa do temp 90 stopni!! Pozdrawiam!! i proszę o podpowiedzi od czego zacząć !!?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fistach Zgłoś #594 Napisano 14 Grudnia 2012 Witam mam problem. Auto nie osiąga temp. 90 stopni, wskazówka w ogóle się nie rusza. Czasami troszkę, minimalnie drgnie. Węże od chłodnicy bardzo słabo letnie. Ogrzewania - brak. Czy to termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #595 Napisano 14 Grudnia 2012 do kolegi camat: odpowietrzyć można w jeden sposób układ. obok akumulatora po prawej stronie(na środku podszybia) powinieneś mieć taka karbonową osłonę (charmonijkę) zdejmij ją i pojawią się 2-wie rurki, one sa od nagrzewnicy. na lewej od aku zdejmij opaskę i powoli zsuwaj przewód aż pojawi się taka dziurka i usłyszysz syk powietrza. ja też miałem podobny problem i mechanik tak mi odpowietrzał a to jedyny sposób. i rurkę spowrotem nasuń jak przez tą dziurkę zacznie lecieć płyn. Dodam iż jedna rurka od nagrzewnicy powinna być gorąca a druga ciepła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #596 Napisano 14 Grudnia 2012 witam ja miałem identyczne objawy wczoraj wymieniłem termostat i teraz w aucie ciepełko w majtkach można pomykać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fistach Zgłoś #597 Napisano 14 Grudnia 2012 witam ja miałem identyczne objawy wczoraj wymieniłem termostat i teraz w aucie ciepełko w majtkach można pomykać Jest jeszcze sprawa. Wczoraj wsadziłem mu przed chłodnice karton. Temperatura na wskazówce ani drgnie, ale w środku ciepło. Górny wąż od chłodnicy letni (cieplejszy niż bez kartonu). Czy to nadal objaw termostatu czy to może czujnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #598 Napisano 15 Grudnia 2012 u mnie też wskazówka nie ruszała się jedynie na postoju szła do góry ale po ruszeniu odrazu spadała a ogrzewanie było niby ciepłe leciało ale pozostawiało wiele do życzenia ja wymieniłem termostat i teraz wskazówka stoi na 90 stopni a w aucie full gorąco a czujnika nie ruszałem jak by nie pomogła wymiana termostatu to wymienił bym czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camat Zgłoś #599 Napisano 15 Grudnia 2012 Witam ponownie !! Wczoraj pogrzebałem przy pasku trochę ze szwagrem !! wnioski, pytania, rozumowanie !?: -po zdjęciu wężyka przelotowego tego z góry na wolnych obrotach leci powoli po dodaniu gazu sika mocno. -po zdjęciu osłony od przewodów nagrzewnicy, dmuchając wężyk po prawej stronie z lewej leci powietrze, odwrotnie nie spróbowałem. Po odpaleniu aut bez tych wężyków nie leci tamtędy płyn, przy obrotach powyżej 3 tyś zaczyna lecieć ale nie jest to wielka ilość i tu moje pytanie tak ma być ?? na wolnych nic na dużych coś leci ?? Nie wiem co dalej sprawdzać !! dałem dzisiaj go do pseudo mechanika stwierdził że nie miał czasu i że pompa jest sprawna bo płyn leci przelewem. Tyle ustalił mając auto 4 h na warsztacie brawo !! czekam na podpowiedzi z waszej strony !! i czy to normalne że w ciepłym garażu chłodnica była na dole letnia, a wężyki od nagrzewnicy nie były bardzo gorące ?? Pozdrawiam !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #600 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Czy to nadal objaw termostatutak. Po odpaleniu aut bez tych wężyków nie leci tamtędy płyn, przy obrotach powyżej 3 tyś zaczyna lecieć ale nie jest to wielka ilość i tu moje pytanie tak ma być ?? na wolnych nic na dużych coś leci ??uszkodzona pompa wody.Ja mialem fontanne na wezu odpowietrzajacym od nagrzewnicy przy 3tys rpm w AWT. W AVB nigdy nie widzialem plynu lecacego ciurkiem w wezyku przelewowym do zbiorniczka. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach