Diabeł_ Zgłoś #41 Napisano 30 Listopada 2009 A jak by pluło to co ?? Hej, wtedy to na bank ciurbo wyrzuca oleum, sprawdź czy nie ma kropelek oleju na tylnym zderzaku i klapie jeśli znajdziesz oleum turbina sadzi olej. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #42 Napisano 30 Listopada 2009 u mnie nie ma kropek na zderzaku ani nie pluje jak przyłożę rękę ale to nie zmienia chyba faktu ze może brać turbiną bo pomyślmy panowie logiczniejeżeli puszcza małą ilość to chyba ten olej w rurach się spali bo to przecież wszystko gorące jest wysoka temperatura. Przynajmniej mi się tak wydaje. Powiedzcie mi czy z 150ml oleju spuszczone z IC to dużo czy mało bo powszechnie każdy piszę "trochę" a to pojęcie względne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #43 Napisano 30 Listopada 2009 od wymiany do wymiany czyli na 10tys dolewam tak trochę więcej niż 2l To dużo bierze. U mnie od wymiany do wymiany(15tyś km) z poziomu max na bagnecie spada do min. A zalany jest Mobilem 10W 40. Przewody do IC też mam spocone od oleju ale jak ściągnąłem IC to w środku też był wilgotny od oleju ale nie było go tyle żeby wypływał. ---------- Post added at 18:38 ---------- Previous post was at 18:36 ---------- sprawdź czy nie ma kropelek oleju na tylnym zderzaku i klapie TDI ma końcówkę wydechu skierowaną do dołu także zderzak i klapa będzie raczej czysta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #44 Napisano 30 Listopada 2009 TDI ma końcówkę wydechu skierowaną do dołu także zderzak i klapa będzie raczej czysta. Hej, Fakt nie zauważyłem tego, miałem kiedyś AAZ i tam był prosty końcowy tłumik i oluem sadziło przez tłumik. Oddaje honor Adamie. pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #45 Napisano 3 Grudnia 2009 No i jak wam pluło przez tłumik to ile oleju wpierdzielał na 10kkm ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duo Zgłoś #46 Napisano 4 Grudnia 2009 witam ja z kolei mam swoje SB jakoś od miesiąca przejeździłem juz kilka tys. i zauważyłem iż na jakieś 1200km bierze ok 200-300ml oleju. I kilka spostrzerzeń mam takich: jak na dworze jest ciepło i zapalam go rano to puści chmurę niebiesko białego dymu nie groźnie wygladającego i tyle. Jak jest ciepły to już po ten przy odpalaniu nie. natomiast jak na dworz jest zimno to ten sam objaw jest przy odpalaniu tyle ze potem też delikatnie potrafi dymić na białawo niebiesko. Teraz pytanie co to może być .. tak jak pisąłem olju w zasadzie nie beirze w niepokojących ilościach, uszczelka pod głowicą raczej też odpada ponieważ z płynem totalnie nic się nie dzieje, temp nie łąpie .. aha jeszcze czasem w srodku potrafi zaśmierdzić spalinami tuż po zapaleniu właśnie rano. Tak sie zastanwiam na turbiną czy to może ona szwankować zaczyna ?! .. jak napisałem powyżej auto mam krótko i nic jeszcze nie grzebałem, wolę najpierw o teorię wypytać, ażeby z tej strony być przyszykowanym na co zwracać uwagę. Z góry dziękuje za spostrzeżenia kolegów pozdrawiam, ŁUkasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #47 Napisano 4 Grudnia 2009 Piszesz że na 1200km bierze Ci 200-300ml czyli na 10tys będzie to ponad 2l to tak jak u mnie czyli dużo idzie tego oleju. Widzisz jak tu kolega pisze żeod wymiany do wymiany z max schodzi mu do minimum. Ściągnij rurę od turbiny i zobacz ile jest oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulan Zgłoś #48 Napisano 11 Grudnia 2009 Mi w pewnym momencie zjadło cały olej z silnika. Zaczął kopcić na biało i śmierdziało oleje chmura przy odpaleniu i lekkim pogazowaniu była taka jak z racy dymnej. Po odczepieniu przewodu od IC wylało mi się z 1l oleju ( nie wspomnę że miałem oleju tyle co nic i dolałem prawie do maxa no i później turbina zassała mi olej max obr. i wtedy musiałem go zagasić dławiąc go czyli 5 bieg i hamulec bo z kluczyka się nie chciał wyłączyć). Dałem turbo do regeneracji i łopatki od turbiny miałem roztrzaskane, ścięte (jak kto woli). Magik od turbo powiedział mi że coś musiało wpaść z silnika do turbiny albo od strony filtra albo od odmy inny zaś magik od turbiny powiedział mi że turbina (tam gdzie są te łopatki) miała już luz i łopatki zniszczyły się od uderzania i ocierania sie o ścianki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #49 Napisano 11 Grudnia 2009 Mi w pewnym momencie zjadło cały olej z silnika. Zaczął kopcić na biało i śmierdziało oleje chmura przy odpaleniu i lekkim pogazowaniu była taka jak z racy dymnej. Po odczepieniu przewodu od IC wylało mi się z 1l oleju ( nie wspomnę że miałem oleju tyle co nic i dolałem prawie do maxa no i później turbina zassała mi olej max obr. i wtedy musiałem go zagasić dławiąc go czyli 5 bieg i hamulec bo z kluczyka się nie chciał wyłączyć). Dałem turbo do regeneracji i łopatki od turbiny miałem roztrzaskane, ścięte (jak kto woli). Magik od turbo powiedział mi że coś musiało wpaść z silnika do turbiny albo od strony filtra albo od odmy inny zaś magik od turbiny powiedział mi że turbina (tam gdzie są te łopatki) miała już luz i łopatki zniszczyły się od uderzania i ocierania sie o ścianki. To niezła przygoda i na czym teraz stanęło , już to zrobiłeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulan Zgłoś #50 Napisano 11 Grudnia 2009 Wszystko stanęło na regeneracji turbiny i czyszczeniu wszystkiego co się dało (wężyki, przewody). Miałem mieć auto dzisiaj ale nie mam jednej uszczelki która uszczelnia jakiś przewód w turbo (coś on odprowadza od turbiny). Mam już turbo zregenerowane wszystko poczyszczone tylko nie mogę założyć bo nie ma tej uszczelki i dopiero w pon po południ będę miał sprawnego passka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #51 Napisano 12 Grudnia 2009 to regeneracja tak rozwalonej turbiny to pewnie Cie wyniosla z 1200zł hm ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulan Zgłoś #52 Napisano 12 Grudnia 2009 sama regeneracja 800zł. Kolesie mi na miejscu zrobili bo dzwoniłem dwa dni wcześniej i się umówiłem więc sobie wszystko przygotowali a że mam do nich 80km więc pojechałem poczekałem kilka godzin odebrałem i wróciłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OGRODNIK Zgłoś #53 Napisano 19 Grudnia 2009 Witam! U mnie sprawa wygląda następująco : Auto zaczęło dziś dymić na siwo-niebiesko , czy to obroty małe czy duże.. Silnik rano odpala bezproblemowo , moc ma , właśnie byłem na kanale i zdejmowałem rurę od intercoolera z myślą ,że zastanę tam olej w większej ilości ,lecz wylałem może z pięć kropelek. Wszystkie rury są skręcone poprawnie. Kolor oleju dobry , chłodziwa również. W samochodzie czasami pośmiarduje spalonym olejem... Przewody idące od turbo są zabrudzone olejem.. Proszę o sugestie co mogło się stać lub co sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #54 Napisano 19 Grudnia 2009 ale to chyba na zimnym silniku a później ustało ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OGRODNIK Zgłoś #55 Napisano 20 Grudnia 2009 Na zimnym to chyba normalne ,że na tym mrozie puści mały dymek... Kopciło mi na niebiesko na ciepłym silniku... Dziś to już ustało widzę ale czego to była wina??? Wczoraj go "przedmuchałem" (przeciągnąłem na biegach do 4tys) i wszystko ustało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #56 Napisano 20 Grudnia 2009 Jeśli Ci nie bierze oleju no to nie ma czym się przejmować. Z tyłu "siwa" chmura zimą może oszukać para z różnicy temperatur wiec to normalne. Jeśli ubywa oleju to stawiam na uszczelniacze zaworowe. Niech się wypowiedzą jeszcze inni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galeobdolon Zgłoś #57 Napisano 21 Grudnia 2009 witam, a czy ktoś czyscił może sam turbine w 1z i czy wygląda to podobnie jak w tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086, no i jakie są efekty takiego zabiegu. Dzięki za odp. pzdr, galeobdolon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #58 Napisano 25 Grudnia 2009 W 1z turbina jest inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #59 Napisano 14 Czerwca 2011 Podłączę się pod temat. Wymienione zawory, uszczelniacze, prowadniczki zaworów i panewki. Olej znika. Jak wolno jadę chwilę a potem dodam gazu mam za autem niebieski dym. Turbina do regeneracji? Dodam tylko, że moc jest, odpala na strzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #60 Napisano 14 Czerwca 2011 Czy jak odpalasz rano czujesz dym w spalinach ? A po dłuższej jeździe masz "tłusty" osad w rurze wydechowej ? Zalej olej co max i np. do połowy stanu ile zrobisz km jeżdżąc 2.000 obrotów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach