Skocz do zawartości
Gość taurus

Czy to wina turbiny ??

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę odświeżę. Olej bierze jak szalony tzn 1l/600-700km. Jak odpale czuje olej w spalinach ale czuć go cały czas. Jak dodam gazu chmura niebieskiego dymu. Tak samo jak jadę wywala niebieski dym. Logi dynamiczne mówią że turbo ładuje dobrze. Jednak diagnoza na 90% mówi że turbo bierze olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę odświeżę. Olej bierze jak szalony tzn 1l/600-700km. Jak odpale czuje olej w spalinach ale czuć go cały czas. Jak dodam gazu chmura niebieskiego dymu. Tak samo jak jadę wywala niebieski dym. Logi dynamiczne mówią że turbo ładuje dobrze. Jednak diagnoza na 90% mówi że turbo bierze olej.
to może nie turbo a pierścienie na tłokach przepuszczają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale takie ilości oleju na pierścieniach by szły?

I tak by mocno na niebiesko kopcił? Opisze to tak jadę równo ok 2,5 tys obrotów wezmę nogę z gazu i do 2 tys zejdzie wcisnę gaz i chmura dymu. Tak samo jadę wolno na wysokim biegu dodam gazu i chmura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale takie ilości oleju na pierścieniach by szły?

I tak by mocno na niebiesko kopcił? Opisze to tak jadę równo ok 2,5 tys obrotów wezmę nogę z gazu i do 2 tys zejdzie wcisnę gaz i chmura dymu. Tak samo jadę wolno na wysokim biegu dodam gazu i chmura.

tak jeśli są zapieczone lub nie daj boże pęknięte to tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, ich wymiana będzie pewnie tańsza niż regeneracja turbo. A co mogłoby świadczyć o tym, że to jednak turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok dzięki, ich wymiana będzie pewnie tańsza niż regeneracja turbo. A co mogłoby świadczyć o tym, że to jednak turbo?
biało-szary dym w duuuużych ilościach czasem żrący

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten jest niebieski ale też żrący. Czuć wyraźnie olej.

I pytanie ten dym wydobywałby się ciągle czy tylko przy przyspieszaniu. Poza tym jak na wolnych chodzi obrotach to też dymi a wtedy turbo nie ładuje przecież.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten jest niebieski ale też żrący. Czuć wyraźnie olej.

I pytanie ten dym wydobywałby się ciągle czy tylko przy przyspieszaniu. Poza tym jak na wolnych chodzi obrotach to też dymi a wtedy turbo nie ładuje przecież.

ja stawiam na pierścienie i uszczelniacze ale to twój silnik i auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze, zawory i prowadniczki zaworów wymienione. Wymienie pierścienie i zobacze.Dzięki za pomoc.

 

--scalone--

 

Panewki wymienione, tylko te nieszczęsne pierścienie nie.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panewki wymienione, tylko te nieszczęsne pierścienie nie.

Jak juz bedziesz rozbieral to przy okazji sprawdź czy któryś uszczelniacz na zaworach nie był uszkodzony przy montażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w ciemno zalecają remont silnika, ja bym na Twoim miejscu ściągnął rury od turbo i intercooler i zobaczył ile tam jest oleju, bo u Ciebie jest raczej turbo do wymiany. Nie regeneruj tylko kup używkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwoli aktuala powiem, że winne były pierścienie. Wymienione zostały pierścienie i panewki i kłopoty ustały. W ogóle już nie dymi nawet przy przegazówce. Pierścienie przegrzane były. Dzięki koledzy za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Budzyk

Odświerzę, jeśli pozwolicie ;)

Mam problem z moim Passatem B3, opisałem ten problem szczegółowo w forum dla nowych użytkowników ( jeżeli ktoś miałby ochote mi pomóc ), ale tu chciałbym sie Was zapytać eksperci o jedną rzecz...

 

Czy jeżeli olej wydostaje się do dolotu przez odmę, to czy od razu wiadome jest, że cos w silniku jest uszkodzone? Bo w moim przypadku turbo wczoraj odebrałem z regeneracji ( 9stówek zabuliłem, bo chciałem w dobrej firmie), głowica szczelna, ciśnienie na cylindrach też w normie, a kopci dosyć mocno, olej bierze, na mocy nie stracił, dolot i wylot z turbiny zarzygany olejem... Jest jakiś sposób na to? Mogła sie sama odma zepsuć? Jestem laikiem w tej dziedzinie, dlatego pytam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze z odmy coś poleci. Natomiast jeśli leci ponad miarę, to jednym z powodów może być uszkodzony separator (ten grzybek plastikowy na głowicy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerzę po raz kolejny temat. Mój Passat pobiera około 1 litra oleju na 1000 km, ostatnio przeszedłem na olej mineralny jadnak nic się nie zmieniło. Widoczne wycieki w okolicach intercoolera, po wyjęciu akumulatora widać totalny syf, nawet akumulator jest na dole usmarowany w oleju. IC jest zapocony do tego stopnia, że ostatnio olej zaczął lać się po dolnej krawędzi zderzaka przez kratkę. Drugie miejsce w którym widać solidne wypociny to połączenie cienkiego przewodu od odmy z grubym od filtra powietrza. Rury przy samej turbinie wydają się suche z zewnątrz. Podejrzewam nieszczelność IC, czy da się to jakoś sprawdzić "domowymi" sposobami (posiadam kompresor)? Domyślam się, że wymiana IC nie zlikwiduje problemu dużej ilości pobieranego oleju? Obstawiam turbo lub pierścienie, postaram się przeprowadzić wkrótce test ciśnienia z cylindrach z ewentualną próbą olejową, może to przyniesie odpowiedź. Jakieś dadatkowe sugestie koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ewidentnie turbina puszcza na uszczelnieniach skoro masz wyciek z IC. A skąd przypuszczenie o nieszczelnym IC, olej cieknie Ci z łączeń IC z przewodami, IC jest najniższym punktem w całym dolocie. Turbina pompuje powietrze, ciśnienie wypycha olej wszelkimi nieszczelnościami.

Łączenie odmy z dolotem to standartowa bolączka VW, sprawdź połącznie może przewód odmy jest niedokładnie włożony na dolot. zawsze możesz zaślepić króciec w dolocie a przeód odmy włożyc do jakiejś butli :P

Pobór oleju 1l/1000 km to sporo. Jak mocno depczasz paszteta, ma moc, czy nie słychać dziwnych odgłosów podczas pracy turbiny? Jak wyglądają spaliny na zimnym silniku, mocno kopci na niebiesko?

Proponuje podpiąć autko pod VAG-a i podjechac do dobrego mechanika, zdejmij rurę dolotu do turbiny (tam gdzie wchodzi przewód odmy) i sprawdź luz wzdłużny na wirniku turbiny, obejrzyj łopatki części zimnej to już Ci coś powie o kondycji turbosprężarki.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam miałem ten sam problem w pasku 1,6 td z intercoolerem tez myślałem ze turbo puźniej że pompa a okazalo sie że była pęknieta głowica oprzebieg ponad 350000tys wiec miała prawo.\Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przebieg ponad 350000tys wiec miała prawo

 

a u mnie nawet więcej, 385 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy w ciemno zalecają remont silnika, ja bym na Twoim miejscu ściągnął rury od turbo i intercooler i zobaczył ile tam jest oleju, bo u Ciebie jest raczej turbo do wymiany. Nie regeneruj tylko kup używkę.

 

 

hej ja podpisuje sie pod 'ormowiec', zobacz intercooler,

- mechanik to moze zbagatelizowac a potem bedzie zacieral rece jak do niego przyjedzisz.

 

 

a propos turbo,

najlepiej pojezdzij po szrotach z czesciami..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze możesz zaślepić króciec w dolocie a przeód odmy włożyc do jakiejś butli :P

 

Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz :mlask

Zaślepiłem dolot korkiem, a na przewód odmy poszła butelka. Wykonałem w niej kilka otworów na górnej części bo z odmy jednak dość mocno dmucha. Po przejechaniu 200 km w butelce znajdują się śladowe ilości oleju (może 10 ml) co daje średnio około 50 ml na 1000 km, a ubywa 1 litr. Pozostaje więc sprawdzenie turbo. Terminy takie jak luz wzdłużny na wirniku turbiny czy łopatki części zimnej raczej nic mi nie mówią więc udam się z tym do fachowca. Dam znać jaka będzie diagnoza ale chyba czas rozejrzeć się za używaną sprężarką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności