Skocz do zawartości
Gość taurus

Czy to wina turbiny ??

Rekomendowane odpowiedzi

dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina??

Może i turbina, ale całego oleju by chyba nie zżarło? Olej może brać także przez wysypane uszczelniacze zaworowe, lub zapieczone pierścionki (oby nie połamane). Tyle, że przy hecach z pierścionkami zaczyna źle odpalać...:632:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina??

 

Masz olej w rurze wydechowej ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydech czarny jest a dziś zdiołem rury od powietrza od turbiny sam olej świezy w nich jest

 

hmm odpala dobrze nie lizcac tego ze bendiks siada ale tak pali super

Edytowane przez Variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam drogich forumowiczow.

Czytajac ten watek z ciekawosci zajrzalem pod intercooler. Oczom moim ukazal sie zasyfiony piachem i lekko (powtarzam lekko) zaolejony inter. Nie powiem... zaniepokoilo mnie to. Przeciscilem lekko karcherem inter i wytarlem szmatka do sucha miejsce gdzie cieknie olej. Olej cieknie prze opaske. Dokrecilem ja (i inne opaski wokol turbiny). Jezdze dalej. Co jakis czas pojawia sie kropelka oleju spod tej opaski. Nie sa to jakies zastraszajace ilosci ale sa widoczne.

I tak sie zastanawiam. Auto jezdzi bez zarzutu. Ladnie przyspiesza itd. Nie jest to samochod wyscigowy lecz raczej do jazdy szosowej bez zbednego deptania. Ktos juz tu napisal ze stare roczniki aut moga brac juz olej (to ich przypadlosc). Lecz zastanowil mnie ten olej kolo intera. Czy to juz jest symptom padnietej turbiny?

Jesli trzeba moge dolaczyc zdjecia w najblizszym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie podepne.

Jutro bede wyjmowal ten IC.Nic sie nie stanie jak tam wloze szlauf i puszcze wode? Nie bedzie za duze cisnienie.

I jeszce bym chial sie zapytac co oznacza pojecie "duzo oleju w IC"?

U mniew przewodach jest troche.

Przez duzo to ja rozumiem pol szklanki, szklanke...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

corvin, ja też tak mam - mi poci się na dole intercoolera - tam wąż i opaska ma kształty owalu i mimo dokręcania, olej się sączy. Ja u siebie podejrzewam że turbina swoje najlepsze czasy ma już za sobą - jeśli jeżdżę spokojnie, to nie muszę zbyt często dolewać oleju, natomiast jeśli się bardziej dpcze i jeździ 120km/h i powyżej (ostatnio jeżdżę do 100) to zużywa dużo więcej oleju - dlatego myślę że to turbina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec wnioske z tego taki ze ja byc moze te turbo mam JESZCZE w przecietnym stanie, bo dolewam oleju 0,5l od wymiany do wymiany, a jezdze na normalnych drogach 100-110, a dwupasmowkach 130-140.Samochod wlasnie sie najlepiej buja powyzej 120.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dominik, myślę że jak włożysz szlauf i puścisz wodę, to nic nie będzie, ale lepsza będzie gorąca woda + jakiś płyn coby to wszystko lepiej puściło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowiles cos o ropie, ale sadze ze lepsza bedzie benzyna albo rozpuszczalnik.

Boje sie tylko ze sie ten IC rozszczelni.Tak na marginesie to watpie zeby ktos kiedykowiek go czyscil; a auto ma przejechane jak na moj gust z 700tys.km (po jezdzie tego nie widac).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wodą nie płucz bo to nic nie da, olej najlepiej zmywa się benzyną albo odpowiednią chemią np. środkami do czyszczenia silników. Warunek jest jeden, jak będziesz montował ic to musi być krystalicznie czysty i suchy jak pieprz !! od środka oczywiście. Jeżeli zostawisz w nim ropę albo benzynę to skutki mogą być oplakane.

Co do pocenia się, jeżeli pocenie jest delikatne to nie ma czym się przejmować. Warto do środka zobaczyć ile jest oleju w układzie, jeśli jest tylko nalot to się nie przejmować i jeździć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawe jak ja wysusze go od srodka...

No dobrze, ma byc suchy a jak go wyjme to i tak bedzie mokry.Od oleju.

I to jest glowna przyczyna dlaczego go bede wyjmowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przedmuchaj go czymś etc. Niedawno był w dziale B5 magik ktory popsikał sobie WD40 w przepływomierz i turbinę (pomijam celowość), skutek był taki ze silnik zaczął spalać WuDe ;) nie dało się go zgasić, dostał tak wysokich obrotów że poprzestawiało rozrząd, a dalej to już wiadomo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedmucham go wezem od sprezarki z ciagnika:mad::P:mad:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajduje się odma w Passku B3 1,6 TD i co jaki czas się ją czyści ??

Wielkie dzięki za podpowiedź ;)

 

ab5c81795f30652bmed.jpg

Edytowane przez Glizda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie myle, odma to jest to cos na pokjrywie zaworow, co nie jest wlewem oleju.

Heh...Czym Ty czyscisz ten silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh...Czym Ty czyscisz ten silnik?

 

Karcherem, a co czysty ? :DDD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów podpinam się pod temat bo mam taki problem ,ostatnio ściągnąłem przewód na dole od IC i zleciało ok 150ml oleju :) od wymiany do wymiany czyli na 10tys dolewam tak trochę więcej niż 2l. No i teraz nie wiem czy to tylko turbo czy silnik tez bierze. Co do dymienia to powiem tak auto nie dymi jak się tak normalnie przyśpiesza no chyba że od razu do dechy to chyba w każdym pójdzie dym.

Co do dynamiki jest autko dynamiczne wcześniej były robione końcówki wtrysków i pompa.

Ogólnie jest ok ale przerażają mnie te dolewki oleju i olej w dolnej części rury IC. Dodam jeszcze że auto ma 278tys przelatane tak jest na blacie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "pluje" ci olejem z wydechu jak się rozgrzeje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A "pluje" ci olejem z wydechu jak się rozgrzeje ?
Nie no chyba raczej nie kiedyś to patrzyłem ale jeszcze popatrzę ale na 97% nie. A jak by pluło to co ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności