Variant Zgłoś #21 Napisano 25 Stycznia 2009 dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #22 Napisano 25 Stycznia 2009 dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina?? Może i turbina, ale całego oleju by chyba nie zżarło? Olej może brać także przez wysypane uszczelniacze zaworowe, lub zapieczone pierścionki (oby nie połamane). Tyle, że przy hecach z pierścionkami zaczyna źle odpalać...:632: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #23 Napisano 25 Stycznia 2009 dzis byłemw zorach i "zerzar" mi cały olej z silnika jak sie depnie idzie troche siwo alenie czuć oleju palonego czy to na 100% turbina?? Masz olej w rurze wydechowej ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #24 Napisano 26 Stycznia 2009 (edytowane) wydech czarny jest a dziś zdiołem rury od powietrza od turbiny sam olej świezy w nich jest hmm odpala dobrze nie lizcac tego ze bendiks siada ale tak pali super Edytowane 26 Stycznia 2009 przez Variant Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #25 Napisano 2 Czerwca 2009 Witam drogich forumowiczow. Czytajac ten watek z ciekawosci zajrzalem pod intercooler. Oczom moim ukazal sie zasyfiony piachem i lekko (powtarzam lekko) zaolejony inter. Nie powiem... zaniepokoilo mnie to. Przeciscilem lekko karcherem inter i wytarlem szmatka do sucha miejsce gdzie cieknie olej. Olej cieknie prze opaske. Dokrecilem ja (i inne opaski wokol turbiny). Jezdze dalej. Co jakis czas pojawia sie kropelka oleju spod tej opaski. Nie sa to jakies zastraszajace ilosci ale sa widoczne. I tak sie zastanawiam. Auto jezdzi bez zarzutu. Ladnie przyspiesza itd. Nie jest to samochod wyscigowy lecz raczej do jazdy szosowej bez zbednego deptania. Ktos juz tu napisal ze stare roczniki aut moga brac juz olej (to ich przypadlosc). Lecz zastanowil mnie ten olej kolo intera. Czy to juz jest symptom padnietej turbiny? Jesli trzeba moge dolaczyc zdjecia w najblizszym czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #26 Napisano 2 Czerwca 2009 Ja tez sie podepne. Jutro bede wyjmowal ten IC.Nic sie nie stanie jak tam wloze szlauf i puszcze wode? Nie bedzie za duze cisnienie. I jeszce bym chial sie zapytac co oznacza pojecie "duzo oleju w IC"? U mniew przewodach jest troche. Przez duzo to ja rozumiem pol szklanki, szklanke... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #27 Napisano 2 Czerwca 2009 corvin, ja też tak mam - mi poci się na dole intercoolera - tam wąż i opaska ma kształty owalu i mimo dokręcania, olej się sączy. Ja u siebie podejrzewam że turbina swoje najlepsze czasy ma już za sobą - jeśli jeżdżę spokojnie, to nie muszę zbyt często dolewać oleju, natomiast jeśli się bardziej dpcze i jeździ 120km/h i powyżej (ostatnio jeżdżę do 100) to zużywa dużo więcej oleju - dlatego myślę że to turbina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #28 Napisano 3 Czerwca 2009 Wiec wnioske z tego taki ze ja byc moze te turbo mam JESZCZE w przecietnym stanie, bo dolewam oleju 0,5l od wymiany do wymiany, a jezdze na normalnych drogach 100-110, a dwupasmowkach 130-140.Samochod wlasnie sie najlepiej buja powyzej 120. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #29 Napisano 3 Czerwca 2009 Dominik, myślę że jak włożysz szlauf i puścisz wodę, to nic nie będzie, ale lepsza będzie gorąca woda + jakiś płyn coby to wszystko lepiej puściło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #30 Napisano 3 Czerwca 2009 Mowiles cos o ropie, ale sadze ze lepsza bedzie benzyna albo rozpuszczalnik. Boje sie tylko ze sie ten IC rozszczelni.Tak na marginesie to watpie zeby ktos kiedykowiek go czyscil; a auto ma przejechane jak na moj gust z 700tys.km (po jezdzie tego nie widac). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #31 Napisano 3 Czerwca 2009 Wodą nie płucz bo to nic nie da, olej najlepiej zmywa się benzyną albo odpowiednią chemią np. środkami do czyszczenia silników. Warunek jest jeden, jak będziesz montował ic to musi być krystalicznie czysty i suchy jak pieprz !! od środka oczywiście. Jeżeli zostawisz w nim ropę albo benzynę to skutki mogą być oplakane. Co do pocenia się, jeżeli pocenie jest delikatne to nie ma czym się przejmować. Warto do środka zobaczyć ile jest oleju w układzie, jeśli jest tylko nalot to się nie przejmować i jeździć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #32 Napisano 3 Czerwca 2009 Tylko ciekawe jak ja wysusze go od srodka... No dobrze, ma byc suchy a jak go wyjme to i tak bedzie mokry.Od oleju. I to jest glowna przyczyna dlaczego go bede wyjmowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #33 Napisano 3 Czerwca 2009 No przedmuchaj go czymś etc. Niedawno był w dziale B5 magik ktory popsikał sobie WD40 w przepływomierz i turbinę (pomijam celowość), skutek był taki ze silnik zaczął spalać WuDe nie dało się go zgasić, dostał tak wysokich obrotów że poprzestawiało rozrząd, a dalej to już wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #34 Napisano 3 Czerwca 2009 Przedmucham go wezem od sprezarki z ciagnika:mad::mad:. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #35 Napisano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajduje się odma w Passku B3 1,6 TD i co jaki czas się ją czyści ?? Wielkie dzięki za podpowiedź Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez Glizda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #36 Napisano 10 Sierpnia 2009 O ile sie nie myle, odma to jest to cos na pokjrywie zaworow, co nie jest wlewem oleju. Heh...Czym Ty czyscisz ten silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #37 Napisano 11 Sierpnia 2009 Heh...Czym Ty czyscisz ten silnik? Karcherem, a co czysty ? :DDD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #38 Napisano 29 Listopada 2009 Witam panów podpinam się pod temat bo mam taki problem ,ostatnio ściągnąłem przewód na dole od IC i zleciało ok 150ml oleju od wymiany do wymiany czyli na 10tys dolewam tak trochę więcej niż 2l. No i teraz nie wiem czy to tylko turbo czy silnik tez bierze. Co do dymienia to powiem tak auto nie dymi jak się tak normalnie przyśpiesza no chyba że od razu do dechy to chyba w każdym pójdzie dym. Co do dynamiki jest autko dynamiczne wcześniej były robione końcówki wtrysków i pompa. Ogólnie jest ok ale przerażają mnie te dolewki oleju i olej w dolnej części rury IC. Dodam jeszcze że auto ma 278tys przelatane tak jest na blacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #39 Napisano 29 Listopada 2009 A "pluje" ci olejem z wydechu jak się rozgrzeje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #40 Napisano 29 Listopada 2009 A "pluje" ci olejem z wydechu jak się rozgrzeje ? Nie no chyba raczej nie kiedyś to patrzyłem ale jeszcze popatrzę ale na 97% nie. A jak by pluło to co ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach