mirekup Zgłoś #81 Napisano 28 Sierpnia 2009 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej w tym punkcie jest błąd. Mianowicie tylne światła pozycyjne MUSZĄ się świecić razem ze światłami do jazdy dziennej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #82 Napisano 28 Sierpnia 2009 w tym punkcie jest błąd. Mianowicie tylne światła pozycyjne MUSZĄ się świecić razem ze światłami do jazdy dziennej w mysl rozporzadzenia z dnia 4 maja 2009 tylne swiatła pozycyjne nie musza sie juz swiecic!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekup Zgłoś #83 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) w mysl rozporzadzenia z dnia 4 maja 2009 tylne swiatła pozycyjne nie musza sie juz swiecic!!! mogę prosić o więcej szczegółów n/t tego rozporządzenia tzn czyje to rozporządzenie i w którym dzienniku ustaw opublikowane - poczytam sobie bom ciekawy Pozostaje jeszcze sprawa homologacji świateł drogowych, tzn czy można zmienić ich funkcję na światła dzienne Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez mirekup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #84 Napisano 28 Sierpnia 2009 proszę bardzo http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,75/poz,639,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekup Zgłoś #85 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) w mysl rozporzadzenia z dnia 4 maja 2009 tylne swiatła pozycyjne nie musza sie juz swiecic!!! W tym rozporządzeniu jest odnośnik 45 który brzmi cyt "45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne." Należy zwrócić uwagę na zwrot "rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r" a więc rozporządzenie w tym punkcie dotyczy samochodów wyprodukowanych w 2010r. Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez mirekup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #86 Napisano 28 Sierpnia 2009 Powiem szczeże że który policjant aż tak wnikliwie dokonuje kontroli. To troche wg.mnie szukanie dziury w całym. patent jest b.fajny i tyle. Jakoś ludzie np.wAudi rejestrowanych przed 2009 jeżdrzą na takich swiatłach i nic nie słyszałem aby dostawali mandaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #87 Napisano 28 Sierpnia 2009 W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne." dopuszcza sie a to nie oznacza ze ma to byc we wszystkich samochodach, moze byc i tak i tak!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekup Zgłoś #88 Napisano 28 Sierpnia 2009 Jest tam jeszcze jedna furtka "....połączenie elektryczne może być takie,...." kwestia tego jak zinterpretuje to policjant lub gość na stacji diagnostycznej podczas przeglądu. Moim zamiarem jest tylko zwrócenie uwagi na pewne aspekty. Osobiście widziałem jak policjant zabiera dowód rejestracyjny za niebieskie diody w światłach postojowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #89 Napisano 28 Sierpnia 2009 niebieskie diody w światłach postojowych nic dziwnego bo takich miec nie mozna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekup Zgłoś #90 Napisano 29 Sierpnia 2009 nic dziwnego bo takich miec nie mozna Ale przecież: To troche wg.mnie szukanie dziury w całym. patent jest b.fajny i tyle Nie jesteśmy pewni czy przerobienie długich na dzienne, bez tylnych postojowych to można miec czy nie można? Cytowane rozporządzenie nie wyjaśnia tego jednoznacznie, a ja wcale nie jestem pewny że: "nieścisłości będą interpretowane na kożyść oskarżonego" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #91 Napisano 29 Sierpnia 2009 dzienne, bez tylnych postojowych to można miec czy nie można mozna, wlasnie po to byla ta zmiana w przepisach by dostosowac je do przepisow UE, gdyz czesc aut np sprowadzonych z zagranicy miala wlasnie dzienne lub mijania wlaczane automatycznie tylko z przodu co bylo zgodne z przepisami UE ale teoretycznie nie zgodne z przepisami w Polsce, ktora jest czescia UE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #92 Napisano 7 Listopada 2009 (edytowane) Właśnie sobie zamontowałem ten regulator do świateł. Generalnie elegancka sprawa, ja mam lampy Angel eyes i dobrze to wygląda Musiałem tylko wywalić dwa przewody z instalacji, bo mam auto ze Szwecji i miałem seryjną instalację do świateł dziennych, a przy HID'ach trochę mi to nie pasowało, bo w pozycji włącznika na "0" napięcie było ograniczone rezystorem i napięcie było słabsze niż powinno, co powodowało błyskanie żarników. Edytowane 7 Listopada 2009 przez 4Ri3L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #93 Napisano 11 Listopada 2009 A czy podłączenie jest trudne? Czy występują u Ciebie jakiś zakłócenia elektroniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #94 Napisano 11 Listopada 2009 A czy podłączenie jest trudne? Czy występują u Ciebie jakiś zakłócenia elektroniki? Podłączenie jest banalne, jak się ma trochę pojęcie co się robi i potrafi się obsługiwać lutownicą Zakłóceń żadnych nie zauważyłem, raczej niema tu nic co by mogło jakieś zakłucenia powodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #95 Napisano 12 Listopada 2009 A mógł byś w skrócie opisać jak to podłączyć? Z kąd brałeś wszystkie kable z wyłącznika świateł? Jeśli możesz to był bym wdzięczny za instrukcję montażu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #96 Napisano 16 Listopada 2009 (edytowane) Po przeczytaniu tego tematu zdecydowałem zrobić u siebie takie właśnie światła do jazy dziennej. Zrealizowałem to poprzez połączenie pinów 56 i TFL we włączniku świateł oraz dołożyłem przekaźnik zapalający światła dopiero po uruchomieniu silnika, ponieważ mam ori xenony i aby przedłużyć ich żywot. Przy okazji zrobiłem mały tutorial ze zdjęciami dla osób, które będą chciały wykonać taką operację w swoim aucie. Do wykonania instalacji potrzebujemy: - przekaźnik samochodowy 12V, - podstawka pod przekaźnik, - lutownica+cyna - konektor na kabel z oczkiem - kabel do instalacji ok. 1 m - mały konektor do włącznika świateł - torx 25 do odkręcenia półki pod kierownicą - klucz 8 do dokręcenia obudowy ECU - cienki śrubokręt lub coś innego do wyjęcia konektorków z wtyczek Podłączenie przekaźnika: Pomiędzy stykiem TFL a 30 przekaźnika można, profilaktycznie zamontować bezpiecznik. 1. Demontujemy półkę pod kierownicą. 2. Wyjmujemy wtyczkę z włącznika świateł. 3. Dostajemy się do kostek znajdujących się pod ECU. 4. Demontujemy komputer sterujący oraz wypinamy czarną wtyczkę znajdującą się pod nim. 5. Wyjmujemy z wtyczki niebieski kabel, na którym to pojawia się + z alternatora po odpaleniu auta. Podłączenie wykonałem poprzez podlutowanie do wtyczki, można również podlutować ten kabel do gniazda znajdującego się od strony wnętrza auta. Jednak taki sposób jest szybszy. Podlutowany kabel wciągamy do kabiny w okolice przełącznika świateł i lutujemy do styku 86 przekaźnika. 6. Do wtyczki włącznika świateł w miejsce TFL montujemy mały konektor. Taki właśnie konektor znalazłem w jakiejś wtyczce ze starego radia, można go również nabyć w ASO. 7. Kabel z wtyku TFL lutujemy z kablem idącym do styku 30 w przekaźniku. Żółty kabel z wtyku 56 wyjmujemy z wtyczki, następnie podlutowujemy do niego kabel idący do styku 87 w przekaźniku. 8. Od styku 85 przekaźnika prowadzimy kabel do masy, zakończony konektorkiem z oczkiem, montujemy go tuż za rączką do otwierania maski. 9. Teraz wszystkie polutowane kable dokładnie izolujemy, całość przypinamy opaskami do instalacji. 10. Składamy wszystko i cieszymy się światłami do jazdy dziennej Życzę powodzenia. Jeśli któryś z modów uzna to FAQ za przydatne, to proszę o przeniesienie do Warsztatu. Następna modyfikacja to moduł coming/living home Edytowane 16 Listopada 2009 przez malczykos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #97 Napisano 16 Listopada 2009 Ja dodam, że jeśli ktoś posiada auto ze Szwecji i chciał by usunąć świecenie się świateł odrazu po przekręceniu stacyjki należny odłączyć przewody od pinu TFL oraz 8 we włączniku świateł Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #98 Napisano 1 Lutego 2010 Witam serdecznie wszystkich temat rzeka wiem , ze mozna o tym pisać pisać i pisać Ale nurtuje mnie ten automatyczny włącznik świateł czy jest jakiś dodatkowy moduł, przekażnik, który odpowiada za to. Poniewaz dotychczas jeżdziłem oplem i w oplu był seryjny moduł, który sie wpinało w instalacje i swiatełka same sie odpalały po 5-8 sekundach Czy w volkswagenie jest taka mozliwość oprócz mostkowania pin TFL i 56???? Będe wdzięczny za info ponieważ a VW zaczynam swoją przygodę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #99 Napisano 5 Lutego 2010 malczykos a czy mozna np. podlaczyc pod styk przekaznika 30 przewod prosto z akumulatra zamias TFL, dokladnie bede montowal takie cos u ojca w aucie i zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #100 Napisano 5 Lutego 2010 czy mozna np. podlaczyc pod styk przekaznika 30 przewod prosto z akumulatra zamias TFL Podpięcie pod styk TFL powoduje działanie świateł zgodnie z kodeksem - tzn. dzienne bez postojowych przednich i tylnych i automatyczne ich zgaszenie w przypadku włączenia pozycyjnych czy mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach