s27 Zgłoś #141 Napisano 4 Października 2010 Swojego tankuję gdy zaświeca się rezerwa to około 64 L; zasięg wyskakuje 1050km. a faktycznie robię około 900-930 km. ewentualnie w trasie przy spokojnej jeżdzie powyżej 1000 km. ale latem w upalne dni lub ubiegłej zimy spalił 64L na około 800 km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #142 Napisano 4 Października 2010 A macie skalibrowane kompy pod realne spalanie czy pokazuje wam tak jak ustawiła fabryka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravenq Zgłoś #143 Napisano 4 Października 2010 Witam od niedawna jestem posiadaczem passata b6 i myślę że trochę za dużo mi pali na trasie schodzi do 6,5 natomiast w mieście ponad 10l pali moim zdaniem stanowczo za dużo, ale gdy kasowałem komputer to poprzedni właściciel na 5000 km miał średnią 6,1 i z tąd moje pytanie czy to może być wina paliwa? bo tankowałem na Orlenie nie Verve tylko myślę że tego normalnego diesla za 4.20 coś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek1967 Zgłoś #144 Napisano 4 Października 2010 Witam wszystkich. Mam paska 140KM DSG, przejechałem nim 7 tys km, do tej pory spalał na trasie średnio około 6,5 litra na setkę. Wczoraj jechałem lekko ponad 300km z Puław do Krakowa, całą trasę na tempomacie 110 - 120 km, delikatne wyprzedzanie i na koniec komputer pokazał mi 5,5 litra na setkę. Natomiast dzisiaj jechałem z przyczepką dwuosiową i nie zszedłem poniżej 10 litrów . Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #145 Napisano 4 Października 2010 spalanie faktyczne w stosunku do komputera pokładowego mi pokazuje +- 0.2L czyli jest OK !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #146 Napisano 4 Października 2010 a mi pali 5,0 - 5,5 na trasie i jestem średnio zadowolony, mógłby palić 4,8. w mieście tak 7 - 7,5 jak zimny. ale jak mocno pocisnę te moje szalone 105 źrebaków to pali i 10 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #147 Napisano 4 Października 2010 Jak liczylem sam srednia (litry paliwa do km ) to chyba wychodzi inaczej niz na MFA. Sprawdzcie . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #148 Napisano 4 Października 2010 Ja stale kalibruję. Jestem na etapie 112%. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfa28 Zgłoś #149 Napisano 5 Października 2010 Tu macie cos o spalaniu naszych pasacików: http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/2463-km-na-jednym-baku,1539713 Ja mam bluemontion ale 1.9TDI i minimalne zuzycie jakie mialem to 3,7 l/100 kielce-warszawa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #150 Napisano 5 Października 2010 po zmianie kół sprawdzałęm to rzeczywistość versus MFA+ to +/- 101% więc prawie idealnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #151 Napisano 5 Października 2010 Jak liczylem sam srednia (litry paliwa do km ) to chyba wychodzi inaczej niz na MFA.Sprawdzcie . ja myślę że zatankować do pełna jeździć do rezerwy znów zatankować do pełna i ilość litrów zatankowanych i ilość km da nam średnie powtarzam średnie spalanie ale za to najbardziej wiarygodne!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #152 Napisano 5 Października 2010 Ja zjeżdżając cały bak mierzę spalanie realne i wedle tego kalibruję mfa. Jestem już dosyć blisko (0.3L odchyłu, a był 1.0L) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #153 Napisano 5 Października 2010 Jestem na etapie 112%. A gdzie sprawdzasz te % , to miedzy obliczeniami MFA a kalkulatorem recznie wychodzi ? ---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:41 ---------- po zmianie kół sprawdzałęm to rzeczywistość versus MFA+ to +/- 101% A jak to sprawdzales ? ---------- Post added at 18:55 ---------- Previous post was at 18:42 ---------- ja myślę że zatankować do pełna jeździć do rezerwy znów zatankować do pełna i ilość litrów zatankowanych i ilość km da nam średnie powtarzam średnie spalanie ale za to najbardziej wiarygodne!!! Mozna i tak ,wiarygodnosc bedzie napewno .Tak czy tak wyjdzie konkretnie ile paliwa na ile starczylo km ,podzielic na 100km i mamy dokladnie ile paliwa poszlo na wszystkie 100km. Tak robie rezerwa i pelny bak ,ale mozna i do 1/4 baku jezdzic a nastepnie tankowac . Do tego jeszcze mozna wyzerowac MFA 2 , te na 99h99min . Bedzie widac wtedy tam wyniki calego baku . Nawet dwa tankowania i wiecej mozna policzyc ,wyzerowac male kilometry na liczniku ,i zachowac paragony z iloscia paliwa .Policzyc i wyjdzie . ---------- Post added at 18:56 ---------- Previous post was at 18:55 ---------- Ja zjeżdżając cały bak mierzę spalanie realne i wedle tego kalibruję mfa.Jestem już dosyć blisko (0.3L odchyłu, a był 1.0L Tyle wychodzilo ci miedzy wskazaniami MFA a recznym liczeniem ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #154 Napisano 5 Października 2010 Ja leję na full, zeruję mały licznik i program 2 kompa. Zjeżdżam do rezerwy (ok 900km) i znowu zalewam na full. Mam wtedy obraz ile litrów zeszło na pokonanie określonej ilości km. Jak miałem MFA ustawione na 100% to pokazywało 7,4L z 900 km, a z własnego obliczenia wyszło mi 8,2L. Wbiłem więc 110%, wtedy 7,8L w stosunku do rzeczywistego 8,2L (to zawsze wychodzi mi tyle samo po zjechaniu całego baku). Jak wbiłem 115% (najwięcej ile można) to było już 8,4L w stosunku do 8,2L. Teraz męczę 112%. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #155 Napisano 5 Października 2010 Jak miałem MFA ustawione na 100% to pokazywało 7,4L z 900 km, a z własnego obliczenia wyszło mi 8,2L.Wbiłem więc 110%, wtedy 7,8L w stosunku do rzeczywistego 8,2L (to zawsze wychodzi mi tyle samo po zjechaniu całego baku). Ustawianie i wbijanie % do MFA przez fejs tak ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #156 Napisano 5 Października 2010 Ja tankuję jak zapali się rezerwa , nie tankuję do pełna , średnie spalanie liczę sobie według takiego wzoru : ilość paliwa x 100 : ilość przejechanych kilometrów , pomiędzy MFA a liczeniem mam niezgodność jakieś dziesiątki litra ale tym się nie przejmuję . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #157 Napisano 5 Października 2010 (edytowane) Procenty do mfa wbijasz vcdsem. Też miałem 0,8L różnicy, ale stanowiło to 10%. Nie lubię siebie okłamywać... Wątek o korekcie spalania, instrukcja post 30... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=961676#post961676 Edytowane 5 Października 2010 przez pikopiko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #158 Napisano 5 Października 2010 Nie wiem jak jest z pomiarem prędkości w waszych Passatach ale mój na zimówkach pokazuje na liczniku np 60km/h kiedy w tym samym czasie nawigacja określa prędkość jako 55km/h. Znowu letnie opony mam wyższe od zalecanych przez producenta bo 215/55/R17 i teraz prędkość z navigacji dopiero jest równa tej na liczniku. Mam wątpliwości czy jeżdżąc na zalecanych gumach licznik dobrze liczy nam kilometry (chyba że to nawigacja źle określa prędkość). Trzeba by jakoś sprawdzić te wskazania. Takie przekłamania również mogą wpływać na informacje o realnym spalaniu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #159 Napisano 5 Października 2010 U mnie Licznik vs Can w RNS 510 na 205/55 16 letnich wychodzi ok. 3-4 km/h np. na liczniku 100 a na Can 97 Także chyba nie jest źle Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #160 Napisano 6 Października 2010 Mam wątpliwości czy jeżdżąc na zalecanych gumach licznik dobrze liczy nam kilometry (chyba że to nawigacja źle określa prędkość). Trzeba by jakoś sprawdzić te wskazania. Takie przekłamania również mogą wpływać na informacje o realnym spalaniu. Większość jak nie wszystkie samochody są tak ustawione, że zaniżają prędkość nawet ok 6%. Realne prędkości są na nawigacji. Gdzieś o tym już było, podobno chodzi o to żebyśmy nieświadomie nie przekraczali dozwolonej prędkości. Wątpię, żeby ktoś spotkał się z samochodem, który na seryjnych kołach (zalecanych przez producenta) nie zaniża prędkości. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach