13gruby Zgłoś #41 Napisano 4 Lipca 2008 Ja mam przebieg dopiero 5,6tyś km średnio spalam 7,5 ale jeżdżę raczej szybko i dynamicznie wyprzedam.Uważam ,że to dobry wynik.Myślę,że jak auto się już odpowiednio dotrze to spalanie trochę spadnie.Na początku przez pierwsze 3 tyś jeździłem b.spokojnie i spalanie było podobne.Jak między 3 a 5 tyś trochę szybciej ale nie dynamicznie to spadło do 7.Ale ja lubię niestety dynamicznie:D:D:D i zapłacę za te o,5 z przyjemnością. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #42 Napisano 4 Lipca 2008 Na trasie staram się jechać najwięcej na 6. Nawet wyprzedzanie też staram sie robić bez redukcji. zalezy z jakich obr zaczynasz wyprzedzanie na 6. proponuje jednak redukcje na 5 i ogien. manewr bedzie sprawniejszy, a silnik pozyje dluzej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #43 Napisano 4 Lipca 2008 13gruby ja jeżdżę bardzo dynamicznie (częste przyspieszanie, hamowanie i wyprzedzanie, zawsze na "S") i w trasie wychodzi mi średnio ok. 8.5, a w mieście 10. Za to gdy kiedyś wyjechało mi się za wcześnie i miałem duuuużo czasu, to całą drogę z Krakowa do Kielc jechałem jak ciota 90 (było to 11 listopada w niedzielę, więc na drodze żywego ducha nie było) i spalanie było w okolicach 5 l/100km a po przejechaniu trasy K-ów - Kielce - Kraków miałem do przejechania na baku (wg. kompa) jeszcze ponad 1000 km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13gruby Zgłoś #44 Napisano 4 Lipca 2008 Ja na S jechałem parę razy.Mam jeszcze świeży samochód.Poczekam do 10 tyś przebiegu.Jak chcę wyprzedzać dynamicznie zmieniam biegi łopatkami fajna zabawa.Wtedy faktycznie komputer pokazuje 8-8,5.Wg mnie między D a S jest za duża różnica.D dla pana w kapeluszu a S trochę szkoda silnika na dłuższą jazdę w takim stylu.Ja jeżdżę na D+łopatki jak trzeba pokręcić silnik:D. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #45 Napisano 4 Lipca 2008 Ja niestety łopatek nie mam... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #46 Napisano 4 Lipca 2008 (50-70km/h). Staram się ustawić poziom gazu tak żeby spalanie chwilowe było poniżej 6l. Czśsto jade na poziomie 2-3l/100km. Jak przekraczam wartość chwilową 6-7l/100km to odpuszczam gaz i dodaje go od nowa ustalając w połozeniu 4-5l. Optymalne ustawienie gazu daje mi takie średnie spalanie. Oczywiście pod góre potrafi mi wykazywać i chwilowe około 20l. Przed światłami zawsze staram się hamowac silnikiem i wyhamowywać w ostatniej chwili. Jeżeli robię coś nie tak to napiszcie mi o tym bo od niedawna jeżdze autem. Moze nie ze zle, ale chyba bym dostal na leb jabym mial co chwile patrzec to na droge to na kompa czy czasem nie pokazuje nie spala ciut za duzo, jazda ma mi sprawiac przyjemnosc i mam sie na niej skupiac a nie na lataniu glowa miedzy droga a wyswietlaczem non stop. Ale to tylko moja opinia:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #47 Napisano 4 Lipca 2008 (edytowane) 5,3 L /100 trasa Edytowane 9 Października 2008 przez Mr Wilq Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #48 Napisano 17 Września 2008 Zrobiło się zimniej, to moze odświerzymy temat . Dziś zauważyłem, że na postoju spalanie podskoczyło mi do 0,6 a momentami nawet do 0,7 l/h - zwykle było 0,5. Spalanie z dystansu 20km jaki codziennie przejeżdżam wyszło 6,8l/100km na którym zwykle miałem 5,8. Jedyne co się zmieniło to temp. zewnętrzna. Dziś rano było 9oC a w samochodzie nastawione 22oC econ. Jak na postoju wyłączę wentylację (OFF), spalanie spada do 0,4l/h. Czy ogrzewanie też powoduje aż tak znaczny wzrost spalania jak klimatyzacja? Wydaje mi się, że spalanie zwiększyło się od ok. tygodnia, czyli tyle ile w Polsce trwają chłodniejsze dni . Ma to jakiś sens? Czy macie podobne odczucie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #49 Napisano 17 Września 2008 Zrobiło się zimniej, to moze odświerzymy temat .Dziś zauważyłem, że na postoju spalanie podskoczyło mi do 0,6 a momentami nawet do 0,7 l/h - zwykle było 0,5. Spalanie z dystansu 20km jaki codziennie przejeżdżam wyszło 6,8l/100km na którym zwykle miałem 5,8. Jedyne co się zmieniło to temp. zewnętrzna. Dziś rano było 9oC a w samochodzie nastawione 22oC econ. Jak na postoju wyłączę wentylację (OFF), spalanie spada do 0,4l/h. Czy ogrzewanie też powoduje aż tak znaczny wzrost spalania jak klimatyzacja? Wydaje mi się, że spalanie zwiększyło się od ok. tygodnia, czyli tyle ile w Polsce trwają chłodniejsze dni . Ma to jakiś sens? Czy macie podobne odczucie? No generalnie silnik dluzej nagrzewa sie do roboczej temp pracy, wiec pali troche wiecej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lubar Zgłoś #50 Napisano 18 Września 2008 W sztokholmie codziennie w duzym ruchu ,predkosc w granicach od 20 do 40 km/godz ( 25 km w jedna strone ) to mniej wiecej w/g komputera 6,0-6,5 litra/100km, czesto na dwojce i jedynce, zalezy jak sie operuje pedalem gazu ( nie przyspieszac i potem hamowac ),na trasie ( w Szwecji ) przy predkosci 130/h z wlaczonym tempomatem okolo 6/100km, zalezy od temperatury i wilgotnosci powietrza,czasem 5,8 albo 6,5 - full gas przy wyprzedzaniu i idzie zuzycie do 45/100 - Pasek 140dpf 2006r manual od miesiaca, bardzo zadowolony z obnizenia kosztow - poprzednio b5 1,6 manual. Troche wyzszy podatek drogowy (2x) ale w sumie sie oplaca. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow - moze ktos ma program typ vag3.11 ( nowszy ) ktory wspolpracuje z interfejsem vag-obd4000 (can version ). Lubar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabja Miły III Zgłoś #51 Napisano 18 Września 2008 Postój 0,6 - 0,8 Auto glownie po miescie lata i na krotkich dystansach, raz bardziej dynamiczniej, raz mniej, na komputerze srednia z calego przebiegu (21k km) 10,2. Sporo dosc... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #52 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) Postój 0,6 - 0,8Auto glownie po miescie lata i na krotkich dystansach, raz bardziej dynamiczniej, raz mniej, na komputerze srednia z calego przebiegu (21k km) 10,2. Sporo dosc... Sporo? Tyle pali 2,5TDI w B5 . Na postoju też moim zdaniem trochę za dużo, u mnie jest 0.5, z klimą 0.6 P.S. Apropo mojego poprzedniego posta, to wszystko wróciło do normy po... zatankowaniu. Wydocznie paliwo, które zatankowałem wcześniej było kiepskiej jakości - dziwne, zawsze tankuję na Orlenie - jednak u nich też z powtarzalnością średnio. Edytowane 19 Września 2008 przez Matsil Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yanon Zgłoś #53 Napisano 19 Września 2008 Hej!!! Ja tankuje w Lotosie ON Dynamic. Od tygodnia też podskoczyło mi spalanie na postoju z 0,5l przy właczonej klimie do 0,7l. Średnie spalanie wychodzi mi w granicach 5,8l/100km w cyklu mieszanym. Pozdrawiam Marek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukash_192 Zgłoś #54 Napisano 23 Września 2008 ja mam dość ciężką noge i spala mi 8.1-8.6 w trasie 6 l a jesli ktos schodzi nieżej to gratulacje ja ze swoim paskiem tak nie moge, on sam prosi zeby jechac szybciej:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duch07 Zgłoś #55 Napisano 1 Października 2008 ja mam dość ciężką noge i spala mi 8.1-8.6w trasie 6 l a jesli ktos schodzi nieżej to gratulacje ja ze swoim paskiem tak nie moge, on sam prosi zeby jechac szybciej:D Hehe,podobnie jak ja a do tego chip i ze 140 zrobiło sie prawie 170 koników. Jak jeżdże normalnie,czyli z bananem na gębie że tak idzie to przewaznie wychodzi między 8 a 9 litrów na mieście a na trasie między 7 a 8 litrów. Jednak jak wsadzam wnuczke do autka to nagle mi pali w mieście 7,2 do 7,4 a na trasie nie przekraczam 6 litrów,tylko ile to wyrzeczen kosztuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #56 Napisano 2 Października 2008 Hehe,podobnie jak ja a do tego chip i ze 140 zrobiło sie prawie 170 koników. Gdzie chipowałeś? Zauważyłem że ten silnik u mnie najmniej pali nie w trasie a podczas dojazdów do pracy - ok.15km. Średnia jednego przejazdu wychodzi mi 5,1-5,8 l/100km, w trasie przy jeździe do 160km/h niemożliwe jest zejść poniżej 6,5 . Te 4,8 podane przez producenta w trasie jest osiągalne na autostradzie jadąc cały czas na 6-ce 80km/h. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janiks Zgłoś #57 Napisano 2 Października 2008 Po Wrocławiu spala ok 8/100 trasa 6,2 z ciężką nogą .pasek 2,0 140 KM.Małe pytanko ile on potrafi wyciągnąć bo przy 220 zrezygnowałem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #58 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) Według komputera: trasa: do 100km/h - poniżej 6l, niedawno z Krk->Pyrzowice->Krk, deszcz, wyjazd 1. w nocy, mały ruch, ale kiepskie warunki na drodze, tempomat do 90 (rzadko więcej) i średnia 5,6l; miasto: Kraków w piątek po 15. z północy na południe nawet i 9,3l ale w 1,5 godz. zrobiłem 23 km , przeciętnie zejdzie poniżej 8l przy spokojnej jeździe bez korków; mieszany: codziennie do pracy ok 15km (w jedną stronę) z czego połowa przez Krk to ok 7l z groszami, zależy jak się jedzie ile świateł mnie złapie itp. A ostatnio zmierzyłem sobie sam, wyzerowałem licznik nalałem do pełna, potem przy ok 930km (rezerwa zaczęła się świecić) znowu do pełna i wyszło 6,7l. Też zauważyłem, że najmniej pali przy ok 80km/h, a gdzieś przy 60km/h spala mniej niz przy 120km/h. Więc przy płynnej jeździe między 60 a 80 km/h wychodzi nie więcej niż na trasie powyżej 120km/h. I jak pisze Matsil: "w trasie przy jeździe do 160km/h niemożliwe jest zejść poniżej 6,5" Jadąc z Niemiec, po trasie do 140km/h (w większości ~130), spalanie wg kompa 6,3l Edytowane 3 Października 2008 przez teddybar kto? poprawi? literówki z dobrych na z?e Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duch07 Zgłoś #59 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) Gdzie chipowałeś? Zauważyłem że ten silnik u mnie najmniej pali nie w trasie a podczas dojazdów do pracy - ok.15km. Średnia jednego przejazdu wychodzi mi 5,1-5,8 l/100km, w trasie przy jeździe do 160km/h niemożliwe jest zejść poniżej 6,5 . Te 4,8 podane przez producenta w trasie jest osiągalne na autostradzie jadąc cały czas na 6-ce 80km/h. Dokładnie,jadąc 80 nie przekraczam 4,5 l/100,tylko tak mozna osiagnąć wartosci podane przez fabryke.Zauważylem ze po chipie jak jeżdże delikatnie pali mniej niż wcześnie,doszedłem do 4,4 l/100 ,w mieście udało sie utrzymac spalanie na poziomie 6,3 l.Tylko prosze nie pytac jak wygląda jazda bo i emeryt by sie uśmiał Bardziej wiarygodne są wartości które podałem wcześnie,czyli miasto na lekko brane to max do 7,5 a poza miastem do 6 litrów. Przy pełnym gwizdku tylko nieznacznie więcej pali,w mieście,Katowice,spalanie nie przekraczało 10 l/100 km,przewaznie nawet na ostro utrzymuje sie na poziomie do 9 litrów. Te małe wartości spalania wychodzą tylko wtedy jak woże wnusie,to jest jedyny moment kiedy nie dam sie wypuszczać Chipa robilem w V-Techu w Krakowie bo tylko oni robią to dobrze.W Mastersie w Katowicach robilem Forda i to była porazka.Moc owszem była ale dymu ja z Batorego. Dodam jeszcze że przy jedzie na tempomacie srednio wychodzi wychodzi więcej,w porywach nawet do 0,5 l/100 Edytowane 2 Października 2008 przez kazio scalone Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekguma Zgłoś #60 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) 5,4 glownie po miescie? :O to 1,5 litra mniej niz deklaruje producent;] NO NIE CHYBA PADNĘ ZE ŚMIECHU TO SPALANIE TO NA 50 km:) Może trochę wyjaśnie jak udaje mi sie uzyskać takie spalanie. Tak jak napisałem po mieście jeżdze poniżej 100km/h (50-70km/h). Staram się ustawić poziom gazu tak żeby spalanie chwilowe było poniżej 6l. Czśsto jade na poziomie 2-3l/100km. Jak przekraczam wartość chwilową 6-7l/100km to odpuszczam gaz i dodaje go od nowa ustalając w połozeniu 4-5l. Optymalne ustawienie gazu daje mi takie średnie spalanie. Oczywiście pod góre potrafi mi wykazywać i chwilowe około 20l. Przed światłami zawsze staram się hamowac silnikiem i wyhamowywać w ostatniej chwili. Jeżeli robię coś nie tak to napiszcie mi o tym bo od niedawna jeżdze autem. Po mieście korzystam głównie z zakresu biegów 1-4 ewentualnie czasami 5. Na trasie staram się jechać najwięcej na 6. Nawet wyprzedzanie też staram sie robić bez redukcji. Jak stoję i pracuje silnik to komputer wykazuje mi spalanie chwilowe 0,4l a z włączoną klimą 0,5l. To tyle. Ewentualnie mój komuter coś zakłamuje. Pozdrawiam Ma się rozumieć że zbierasz już na nową turbinę Edytowane 2 Października 2008 przez kazio scalone Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach