Skocz do zawartości
Fokus

Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy przestał mi działać wentylator od klimatyzacji , najpierw coś w nim strzelało, później przestał w ogóle się załączać. Po zdemontowaniu i podłączeniu do akumulatora działa, tylko bije, także jest do wymiany.

 

Wymieniłem na nowy- używany Valeo sprawny , po zamontowaniu okazało się że też się nie włącza , jaka może być tego przyczyna ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może bezpiecznik się przepalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam passata b5 AFN 98r. ostatnio miałem wymieniana chłodnice na nowa z powodu tego ze w ogóle nie załączał mi się wentylator od klimy który daje dodatkowe chłodzenie, a ze pogoda była gorąca to w korkach bez dodatkowego chłodzenia musiało rozszczelnić chłodnice i nadszedł czas wymiany. Po wymianie zrobiony był również wentylator od klimy, okazało się ze wtyczka była luźna i się wypiela. Dodam ze wcześniej miałem objawy skakających obrotów co jakiś czas tak o 100obr. tak jakby sobie silnik sam gazu dodawał i nadal ten problem występuje, słyszałem ze jest to wina jakiegoś czujnika a dokładnie chyba króćca wodnego który ma w sobie czujnik. Czy od tego króćca może zależeć to ze czujnik wariuje i czasami z 90*C na wskaźniku opada na ok. 80-85*C oraz że nie załącza się wentylator oraz od tego ze obroty tak falują? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co zrobić jeżeli po podłączeniu na "krótko" pod akumulator, wentylator działa, bezpiecznik 40A jest OK. przekaźnik tak samo???

Już nie wiem...

Proszę o info!

 

Sprawdzić opornicę na podłużnicy ?

 

Mam podobny jeśli nie ten sam problem.

Bezpiecznika i przekaźników jeszcze nie sprawdziłem.

 

Po uruchomieniu klimatyzacji wentylator parownika nie załącza się ani na 1 ani na 2 biegu...

spięty na krótko do aku załącza się odrazu na 2 biegu.

 

Sprawdzałem przelotkę koło zbiorniczka płynu hydraulicznego wspomagania...

i nie ma na niej napięcia.

 

 

Które przekaźniki są od wentylatora parownika klimy ?

 

Jak sprawdzić samą opornicę i gdzie jej szukać (wiem tylko że gdzieś na podłużnicy)

jeżeli bezpiecznik i przekaźniki okażą się sprawne ?

 

P.S.

Czy uwalony czujnik temperatury zewnętrznej w zderzaku i ewentualnie czujnik temperatury zasysanego powietrza

mogą skutkować nie załączaniem się wentylatora parownika klimatyzacji ?

 

Mam problem z oboma, climatronik w trybie diagnostycznym podaje stale kod 306 i sporadycznie 313.

 

P.S.2

Która przelotka przy zbiorniczku płynu hydraulicznego wspomagania

jest od czujnika temperatury zewnętrznej w zderzaku ?

 

Któraś z trzech okrągłych w trójkątnym uchwycie czy ta kwadratowa ? przy zielonej cylindrycznej ?

Edytowane przez 8472Ragnarok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też mam problem w swoim Pasku z wentylatorem klimy. Wentylator wymieniony na nowy (zamiennik), w starym skończyły się szczotki. Problem dotyczy włączania się wentylatora. Po włączeniu klimatyzacji wiatrak nie rusza. Załącza się dopiero po około minucie na jakieś 15 sekund a potem znowu się wyłącza. I tak cały czas. Wydaje mi się, że działa tylko 2 bieg. Gaz nabity, błędów na vagu nie ma, bezpiecznik ok, wiatrak na krótko chodzi dobrze. Co może być powodem tego, że wiatrak nie kręci się cały czas?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przyłączam sie do w/w pytania. Nie mam pierwszego biegu. Czy w FL sa dwa przekaźniki od biegów? Jak tak, to mogę je zamienić na próbę?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak pod kierownicą tak głębiej 2 szare przekaźniki 373. Jeden jest od pierwszego biegu drugi od drugiego. Tak na marginesie to że przekaźnik "pyka" to nie znaczy że działa, czasem styki śniedzieją i przez to nie działa można go rozebrać przeczyścić i będzie ok.

 

maciek_

Jeszcze jest coś takiego jak opornica pod podłużnica podobno też czasem się psuje. Na forum było o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, to jutro je zobaczę. Czytałem tez o opornicy, ale wolę najpierw zobaczyć przekaźnik i ew bezpiecznik, jesli jest od pierwszego biegu.

dzieki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak jest z tą podmianą przekaźników, można zamienić na próbę? Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział że to na pewno czujnik od włączania wentylatora w chłodnicy i powiedział że może to wymienić. Ale chciałbym się upewnić czy aby na pewno nie bezpiecznik. Nie mam innego na podmianę, a chciałbym się upewnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podmieniłem przekaźniki i sprawdziłem bezpieczniki. Niestety nie pomogło. Pozostaje raczej opornica, tak? Drugi bieg chodzi, że szok :)

 

 

Jeszcze coś. Sprawdziłem napięcie na wtyczce koło zbiornika od płynu do wspomagania. Pokazało 3,98V. Jakie powinno być, mierzył może ktoś? Czy jeśli macie podobne, to czy przy wymianie szczotek, można coś zepsuć, aby nie startował I bieg?

Edytowane przez Poochini
nowe pomiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem napięcie na wtyczce koło zbiornika od płynu do wspomagania. Pokazało 3,98V. Jakie powinno być, mierzył może ktoś? Czy jeśli macie podobne, to czy przy wymianie szczotek, można coś zepsuć, aby nie startował I bieg?
W tych dwóch postach znajdziesz wartość napięć pierwszego i drugiego biegu wentylatora

http://forum.vw-passat.pl/threads/119131-Klimatyzacja?p=1721752&viewfull=1#post1721752

http://forum.vw-passat.pl/threads/119131-Klimatyzacja?p=1721758&viewfull=1#post1721758

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby wentylator wrócił do krainy żywych wystarczy rozebrać jego "nierozebraną" obudowę silnika elektrycznego i wymienić szczotki !

Robiłem taką operację na moim i kupiłem 4 sztuki szczotek w servisie AGD/RTV , z jakiegoś odkurzacza !!! Cena to 3.50 PLN za sztukę:kciuki

 

 

"Spryt zastępuje u głupca inteligencję. "

Ambrose Bierce

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aby wentylator wrócił do krainy żywych wystarczy rozebrać jego "nierozebraną" obudowę silnika elektrycznego i wymienić szczotki !!!!

 

A to wiemy. Już na pierwszej stronie tego wątku jest o tym info ;) Ale spoko, liczą się dobre intencje, dobrze, że chcesz się dzielić swoimi doświadczeniami na forum :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieki za odp. Czyli wymiana szczotek nie wpływa na jego prędkości? Sorry, ale z eletrotechniki jestem słaby. Dzieki, Tomek za linka. Wychodzi, ze mam opornice do wymiany lub wyczyszczenia połączeń, bo 4V to fakt za mało. Czy ta, co podałem będzie OK?

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie po jeździe 160 km/h przez 3 km potem swiatła ruch miejski i postój na parkingu wyłączyłem silnik zamknąłem samochód i słysze jak z przodu wiatrak pracuje (a w czasie tej jazdy klima na bardzo gorąco ustwaiona bo zimno) to ja do samochodu odpaliłem samochód znowu i wiatrak sie wyłączył o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ciężko się czyta to co napisałeś, bo nie uzywasz znaków internpunkcyjnych.

U mnie pomogła wymiana opornicy, gdyż pierwszy bieg był uszkodzony. Wcześniej oczywiście wymieniłem szczotki, gdyż ich nie było :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to stało się wczoraj raz a potem po każdym zgaszeniu auta nic takiego nie miało miejsca auto ma 45 tyś przebiegu passat b6 i taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś napisać jak to zdjąć. Bo wczoraj zauważyłem że się nie kręci. Stąd też znalazła się przyczyna tego, dlaczego wypinała się sprężarka :-) odczynnika mi nie wywalilo. Po prostu, jak stałem co jakiś czas wypinala się aż spadło ciśnienie. Mam już nową tylko nie wiem jak mam ją stamtąd wyciągnąć. Przeczytałem cały wątek. Pukanie przecinkiem u mnie pomagało tylko na chwilę. To znaczy, póki uderzałem to się kręcił :-)

 

Montaż okazał się banalny. Wystarczy wykręcić śrubke na wentylatorze a potem energicznie przekręcić w prawo. Co do przewodu, idzie pod chłodnicą. Wtyczka jest koło zbiornika z płynem od wspomagania. Osobiście nie udało mi się jej pociągnąć tym samym torem. Ściągnąłem nawet osłonę silnika. Pociągnęłem wzdłuż linki od zamka do otwierania maski.

Edytowane przez tysszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności