plastikbiker Zgłoś #81 Napisano 2 Lipca 2008 Jak najbardziej Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość clip7 Zgłoś #82 Napisano 2 Lipca 2008 Dziś właśnie uruchomiłem wiatrak klimy. Zgadzam się z opinią, że 90% albo i więcej awari wiatraka klimy to wytarte szczotki. Dodam, że najwięcej problemu i czasu miałem z wymontowaniem i zamontowaniem wietraka i przewodu niż z samą jego regeneracją. Na początek płaskim śrubokrętem i młoteczkiem oddzielanie obudów. Po rozebraniu wszystko na wierzchu. Papierem wodnym wyczyściłem komutator na wirniku (miedziane blaszki). W moim wentylatorze nie ma ryzyka szorowania sprężyn o komutator, bo szczotki mają blokadę na końcu. Nowe szczotki 4 szt. 8x8x18 mm (30zł) musiałem z jenej strony troszkę zeszlifować na papierze ściernym. Jak już ktoś wcześniej poradził, dolutowałem się do starych przewodów od starych szczotek. Zostawiłem właśnie tylko taki skrawek, żeby można było się podlutować. Potem sprawdzenie czy przewody od szczotek z niczym nie zwierają i czy nie są wyżej od obudów szczotek. W celu wyciągnięcia starych szczotek odgiąłem ich obudowy na końcu i potem zagiąłem po włożeniu nowych. Żeby dobrze nasunąć komutator na szczotki, pierw włożyłem tam plastykową zakrętkę od butelki o równej lub większej średnicy i wirnik wypychając zakrętkę przy wkładaniu ładnie wskoczył na miejsce. Ważne jest też dobre "zbicie" obudów młotkiem i przecinakiem - ponowne zanitowanie na bokach obudów. Jest to ważne, żeby wiatrak chodził w osi. Po całej regeneracji wiatrak hula jak nowy i nie trzeba go już ręcznie wprowadzać w ruch. Sam pięknie startuje. pozdrawiam i udanej pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #83 Napisano 2 Lipca 2008 Po całej regeneracji wiatrak hula jak nowy i nie trzeba go już ręcznie wprowadzać w ruch. Sam pięknie startuje. też stary zregenerowałem z tym, że najpierw kupiłem nowy i teraz stary mam na zapas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #84 Napisano 3 Lipca 2008 Tydzień temu także wymieniłem szczotki w wentylatorze, ale coś mi się wydaje że te wąsy, które odginamy i zaginamy aby dostac się do środka to nie przezyją drugiej rozbiórki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #85 Napisano 25 Lipca 2008 Ja dzisiaj miałem taką samą sytuację.Klima włączona ale słabiutko działa.Zaglądam pod maskę a wentylator nie działa.Próbówka w dłoń i zasilanie jest a silnik nie działa.Mały młoteczek, kilka razy puk puk i wentylator zadziałał.Podjechałem do kumpla z INTERCARS-u i zamówiłem nowy wentylator.Zamówiłem zamiennik 8D0 959 455 C za 167zł bo za oryginalny krzykną mi 903 zł a oryginał ma oznaczenie 8D0 959 455 R podobno różnica polega tylko na wtyczce.Jutro odbieram wentylator a w poniedziałek rano walę do szpeca od klimatyzacji.Ma mi wymienić wentylator i sprawdzić poprawność działania całego systemu.Jak uporam się z problemem to napisze o jego wynikach.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #86 Napisano 25 Lipca 2008 Zamówiłem zamiennik 8D0 959 455 C za 167zł bo za oryginalny krzykną mi 903 zł a oryginał ma oznaczenie 8D0 959 455 R podobno różnica polega tylko na wtyczce jeśli zamiennik to na pewno typu valeo bo do Twojego auta jest typu gate z prostokątną wtyczką (w ASO około 700pln więc przesadził Twój kolega z ceną) jest tylko jedno ale mianowicie jeśli utniesz kabel i przelutujesz przewody ze swoją wtyczką to co z gwarancją na wentylator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #87 Napisano 31 Lipca 2008 Już po wymianie wentylatora.niestety wtyczka ze starego wentylatora nie dała sie rozebrać i po prostu ją uciełem i przelutowałem. Pojechałem do gościa od klimatyzacji i oto co powychodziło.Po podpięciu wyssał 385 g czynnika i 0 oleju.Udało się nabić 430 g na wyłączonej klimie a kolejne 170 g już tylko na włączonej,jednak przy pełnym stanie czynnika podobno niebezpiecznie wzrasta ciśnienie w układzie.Więc koleś zaczął jeszcze raz.I tym razem wyssał tylko około 430 g czynnika.Po rozpoczęciu nabijania koleś nabił mi 420 g i powiedział, że ciśnienie ponownie wzrasta.Co może być przyczyna takiego stanu. I co nikt się nie wypowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #88 Napisano 6 Sierpnia 2008 już wiem wszystko.wina leżała po stronie gościa od serwisu klimy a raczej po jego aparaturce.podobno było za mało czynnika.pojechałem jeszcze raz i oczywiście gratisowo zrobił jeszcze raz wszystko od początku do końca.klima chłodzi ,ze hej a ciśnienie w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #89 Napisano 7 Sierpnia 2008 Mam pytanie do forumowiczów którzy naprawiali swoje wiatraki. Mianowicie, czy wentylator ma w środku jakieś łożyska, czy tylko np. jakąś tulejkę na której się obraca? Mój czasami delikatnie popiskuje, tak jak by miał już sucho w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #90 Napisano 7 Sierpnia 2008 Mój z kolei dostał luzu na śmigle i czasami śmigło wpadało w taki rezonans że wydawało się że silnik pali na 3 gary. Też mi się to wydawało niemożliwe ale odkąd wrzuciłem nowy wentyl. z allegro (jakiś JK GROUP czy coś takiego)m znowu jest bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #91 Napisano 18 Października 2008 mario535 , mam pytanie do Ciebie , gdzie znajdóje się numer tego wiatraka ,bo nie mogę znależć na swoim ?. Muszę wymienić wiatrak bo ma luzy na osi i chwilami wpada w drgania , piszczy i jakby ocierał, mam paska takiego jak Ty tylko z 2001r.Są dwa rodzaje wiatraków i nie wiem który pasóje do mojego , a nie chce przelutowywać wtyczki.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #92 Napisano 18 Października 2008 odpowiedz poszła na priva Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #93 Napisano 18 Października 2008 mario535 dzięki ,już wszystko jasne mam GATE . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #94 Napisano 18 Października 2008 Dzięki za punkt.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #95 Napisano 19 Października 2008 A może mi ktoś podpowie jak wymontować ten wiatrak z autka. U mnie niestety również jak puknę chodzi ale po ponownym uruchomieniu auta nie załącza wiatraka. chce go wyciągnąć ale nie wiem co odkręcić. Poproszę o podpowiedz mile widziane fotorelacje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #96 Napisano 20 Października 2008 A może mi ktoś podpowie jak wymontować ten wiatrak z autka. U mnie niestety również jak puknę chodzi ale po ponownym uruchomieniu auta nie załącza wiatraka. chce go wyciągnąć ale nie wiem co odkręcić. Poproszę o podpowiedz mile widziane fotorelacje. Pozdrawiam jest tylko jedna śrubka, którą należy odkręcić a później u dołu wentylatora wcisnąć jezyk blokujący i przekręcić wentylator o 1-2cm (nie pamiętam w którą stronę) a później go się wyciąga w kierunku chłodnicy wtyczka zasilania wentylatora jest pod osłonką przy zbiorniczku płynu wspomagania kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PietrzakM1 Zgłoś #97 Napisano 4 Listopada 2008 jak wymienić wentylator klimy bez demontażu przodu czy sie tak da wie ktoś przy passacie b5 99 rok pomocy!!!!!!!11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dadil Zgłoś #98 Napisano 4 Listopada 2008 (edytowane) koledzy a co może być jak po przekręceniu stacyjki załącza się wentylator nawet jak klima jest wyłączona??? Edytowane 4 Listopada 2008 przez dadil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość M_irek Zgłoś #99 Napisano 13 Grudnia 2008 koledzy a co może być jak po przekręceniu stacyjki załącza się wentylator nawet jak klima jest wyłączona??? Witam. Mam taki sam problem. Przy zapłonie odpala się wiatrak klimy. Chodzi non-stop. Bez wytchnienia i to pewnie spowodowało jego agonalny stan. Wyje okrutnie. Elektryk odłączył go do chwili zakupu nowego. Podobno mogę tak jeździc. Nie chcę jednak ryzykowac. Pytam więc czy ktoś wie jaka może byc przyczyna? Usciślę że klima (climatronic) jest w pozycji OFF. Kluczyk w stacyjce tylko na zapłonie. Wiatrak zaczyna szalec wyjąc. Klimka była nabijana jakieś dwa miesiące wstecz. Mam stałe napięcie na wiatraku. Nic go nie wyłącza. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamiloo302 Zgłoś #100 Napisano 6 Stycznia 2009 rozniez mam taki sam problem a nawet i gorszy. na poczatku bylo wsio dobrze wentylatorek chodzil tak jak powinno a po przejechaniu 2 500 km w 3 dni wentylator od klimy zwarjowal. na poczatku chodzil odrazu przy starcie a treraz sytuacja taka ze wylanczam zaplon a wentylator nadal chodzi 1 dnia mi akumulator rozladowal a teraz kleme sciagam bo chodzi jak wariat na najwiekrzych obrotach. jaka przyczyna moze ktos pomoze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach