Skocz do zawartości
Gość spiotrek1

Przeskoczył pasek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość spiotrek1

Witajcie problem dotyczy silnika 1.9 TDI AFN mianowicie przeskoczył mi pasek rozrządu. Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nie mógł zaskoczyć. Pasek ma przejechane 11tys. km i na pewno nie jest zerwany jakie mogą być konsekwencje tego zdarzenia? Zaznaczam że przy wymianie było kompletnie wszystko wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie problem dotyczy silnika 1.9 TDI AFN mianowicie przeskoczył mi pasek rozrządu. Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nie mógł zaskoczyć. Pasek ma przejechane 11tys. km i na pewno nie jest zerwany jakie mogą być konsekwencje tego zdarzenia? Zaznaczam że przy wymianie było kompletnie wszystko wymienione.

 

 

zalezy o ile przeskoczyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1

Tego nie wiem ale przez chwile coś zachrobotało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeskoczył i pochechłałeś troszki to nie jest tak źle, ale jak jeździłeś w takim stanie to wszystko mogło sie zdarzyć. Pogięte zawory, uszkodzone tłoki, rozj....any blok, urwane korbowody i takie tam. Genaralnie diesel nie lubi takich sytuacji.

Już go broń Boże nie odpalaj!!! NIech jakiś ''Mietek'' to zobaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1

Jutro się okaże jak mechanior rozbierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może wcale pasek nie przeskoczył tylko np. zawiesił sie nastwnik w pompie .. jesteś pewien że przeskoczył ? zapalałeś go na pych , zaciąg czy jakoś tak ? musiałbyś mieć cholernego pecha żeby Ci przeskoczył podczas kręcenia rozrusznikiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1

Nie paliłem go na pych a cala sytuacja zdarzyła się podczas jazdy a mianowicie podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Zajrzałem do paska i był nawet przesunięty w stronę bloku silnika. Całe szczęście że 4km od domu bo wracałem ze Szklarskiej Poręby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1

Auto już pali wszystko oki z silnikiem. Przyczyną był napinacz paska, który spowodował przeskoczenie paska rozrządu. Nie wiadomo czemu ale się przyblokował mechanizm napinający w rolce. Napinacz miał tylko 11 tys/km ale jest już nowy pasek i napinacz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra a czy taką przyczyną może być że jak przeskoczył pasek rozrządy to raz jest turbo a raz go nie ma (turbo)...?? no i teraz już go nie mogę odpalić a przed chwilą mogłem...:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

p0ncy a co ma turbo do rozrządu??

lepiej zvaguj paska ,napewno bedzie notlauf

i albo zawór n75 lub weźyki lub siłowni vnt lub zatarte kierownice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie chce zaskoczyć (odpalić) taka sytuacja zdarzyła już mi się drugi raz i dalej nie wiem czemu..:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o pewnie rozrząd się przestawił o 2 ząbki i do póki nie ustawisz go to nie uruchomisz auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak nawet przeskoczył to może tak być że raz pali a raz nie pali....??

No i druga kwestia to ma znaczenie rozrząd że raz jest turbo a raz znika i samochód sie zachowuje dziwnie bo lekko szarpie i tak jakby był zwykły disel...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś coś może...????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij pod vag i zobacz co pokaze potem jak zbiezesz info daj je tutaj i latwiej ci bedzie pomuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Sytuacja wygląda tak: wczoraj w drodze urwał mi się pasek alternatora i klimatyzacji ( dziwne trochę ,bo wymieniony był w lipcu). Strzępy paska zaplątały się o koło na wale. Dzisiaj usunąłem resztki paska, (wkręcił się nawet za koło od strony bloku) założyłem nowe. Auto odpaliło od razu, ale usłyszałem trzeszczenie i pokrywa rozrządu zadrżała dwa razy. Zdjęłam pokrywę rozrządu i okazało się że w środku wplątał się cienki kawałek paska alternatora, utkwił pod dolnym napinaczem , czy to koło prowadzące.. nie wiem dokładnie , zaraz nad wałem po prawej stronie. Usunąłem go. Ale w drodze wyczułem że auto muli od dolnych obrotów, powyżej 2.5 tys szło dobrze, oraz jest trochę głośniejsze. Po przyjeździe pod dom auto zgasiłem, chciałem sprawdzić vagiem błędy i kont wtrysku, wyskoczył błąd właśnie kąta wtrysku i auto zaczęło odpalać dopiero po dłuższym kręceniu. Jutro biorę się za sprawdzenie rozrządu, ale może ktoś ma jakieś sugestie. Od razu napisze że na TDI Timing początek wtrysku jest poza górną skalą w kosmosie. Czy mogła się tylko przestawić pompa na rozrządzie? Auto po odpaleniu chodzi normalnie, równo, nie dymi, nie szarpi.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg pkt 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa napewno nie bo ona siedzi zaje.. mocno i nic jej nie ruszy,moze pasek przeskoczyl ustaw na znaki i zobacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Sytuacja wygląda tak: wczoraj w drodze urwał mi się pasek alternatora i klimatyzacji

To w końcu alternatora ,czy klimatyzacji? To dwa różne paski w AFN-e.

Mam rozumieć ,że zerwało obydwa?Tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zerwały się obydwa.

Nie chodziło mi,że pompa się przestawiła, tylko pasek na kole pompy może przeskoczył.

Jutro sprawdzę rozrząd na znakach.

P.S. Gdzieś na forum znalazłem już opisy przypadków gdzie resztki paska alternatora dostały się do rozrządu i rozrząd przeskakiwał, także właścicielom AFN'ów radzę - przeglądajcie stan tych paseczków, bo pasek za 50zł może narobić ogromnych problemów..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ten rozrząd, bo jak masz kąt poza zakresem to raczej pewne, że na pompie przeleciał o ząb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności