Gość spiotrek1 Zgłoś #1 Napisano 25 Maja 2008 Witajcie problem dotyczy silnika 1.9 TDI AFN mianowicie przeskoczył mi pasek rozrządu. Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nie mógł zaskoczyć. Pasek ma przejechane 11tys. km i na pewno nie jest zerwany jakie mogą być konsekwencje tego zdarzenia? Zaznaczam że przy wymianie było kompletnie wszystko wymienione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #2 Napisano 25 Maja 2008 Witajcie problem dotyczy silnika 1.9 TDI AFN mianowicie przeskoczył mi pasek rozrządu. Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nie mógł zaskoczyć. Pasek ma przejechane 11tys. km i na pewno nie jest zerwany jakie mogą być konsekwencje tego zdarzenia? Zaznaczam że przy wymianie było kompletnie wszystko wymienione. zalezy o ile przeskoczyl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1 Zgłoś #3 Napisano 25 Maja 2008 Tego nie wiem ale przez chwile coś zachrobotało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2008 Jak przeskoczył i pochechłałeś troszki to nie jest tak źle, ale jak jeździłeś w takim stanie to wszystko mogło sie zdarzyć. Pogięte zawory, uszkodzone tłoki, rozj....any blok, urwane korbowody i takie tam. Genaralnie diesel nie lubi takich sytuacji. Już go broń Boże nie odpalaj!!! NIech jakiś ''Mietek'' to zobaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1 Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2008 Jutro się okaże jak mechanior rozbierze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2008 może wcale pasek nie przeskoczył tylko np. zawiesił sie nastwnik w pompie .. jesteś pewien że przeskoczył ? zapalałeś go na pych , zaciąg czy jakoś tak ? musiałbyś mieć cholernego pecha żeby Ci przeskoczył podczas kręcenia rozrusznikiem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1 Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2008 Nie paliłem go na pych a cala sytuacja zdarzyła się podczas jazdy a mianowicie podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Zajrzałem do paska i był nawet przesunięty w stronę bloku silnika. Całe szczęście że 4km od domu bo wracałem ze Szklarskiej Poręby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spiotrek1 Zgłoś #8 Napisano 27 Maja 2008 Auto już pali wszystko oki z silnikiem. Przyczyną był napinacz paska, który spowodował przeskoczenie paska rozrządu. Nie wiadomo czemu ale się przyblokował mechanizm napinający w rolce. Napinacz miał tylko 11 tys/km ale jest już nowy pasek i napinacz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p0ncy Zgłoś #9 Napisano 15 Lipca 2010 No dobra a czy taką przyczyną może być że jak przeskoczył pasek rozrządy to raz jest turbo a raz go nie ma (turbo)...?? no i teraz już go nie mogę odpalić a przed chwilą mogłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #10 Napisano 15 Lipca 2010 p0ncy a co ma turbo do rozrządu?? lepiej zvaguj paska ,napewno bedzie notlauf i albo zawór n75 lub weźyki lub siłowni vnt lub zatarte kierownice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p0ncy Zgłoś #11 Napisano 15 Lipca 2010 a dlaczego nie chce zaskoczyć (odpalić) taka sytuacja zdarzyła już mi się drugi raz i dalej nie wiem czemu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 15 Lipca 2010 o pewnie rozrząd się przestawił o 2 ząbki i do póki nie ustawisz go to nie uruchomisz auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p0ncy Zgłoś #13 Napisano 16 Lipca 2010 ale jak nawet przeskoczył to może tak być że raz pali a raz nie pali....?? No i druga kwestia to ma znaczenie rozrząd że raz jest turbo a raz znika i samochód sie zachowuje dziwnie bo lekko szarpie i tak jakby był zwykły disel...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p0ncy Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2010 wie ktoś coś może...???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 17 Lipca 2010 podepnij pod vag i zobacz co pokaze potem jak zbiezesz info daj je tutaj i latwiej ci bedzie pomuc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klm86 Zgłoś #16 Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Witam! Sytuacja wygląda tak: wczoraj w drodze urwał mi się pasek alternatora i klimatyzacji ( dziwne trochę ,bo wymieniony był w lipcu). Strzępy paska zaplątały się o koło na wale. Dzisiaj usunąłem resztki paska, (wkręcił się nawet za koło od strony bloku) założyłem nowe. Auto odpaliło od razu, ale usłyszałem trzeszczenie i pokrywa rozrządu zadrżała dwa razy. Zdjęłam pokrywę rozrządu i okazało się że w środku wplątał się cienki kawałek paska alternatora, utkwił pod dolnym napinaczem , czy to koło prowadzące.. nie wiem dokładnie , zaraz nad wałem po prawej stronie. Usunąłem go. Ale w drodze wyczułem że auto muli od dolnych obrotów, powyżej 2.5 tys szło dobrze, oraz jest trochę głośniejsze. Po przyjeździe pod dom auto zgasiłem, chciałem sprawdzić vagiem błędy i kont wtrysku, wyskoczył błąd właśnie kąta wtrysku i auto zaczęło odpalać dopiero po dłuższym kręceniu. Jutro biorę się za sprawdzenie rozrządu, ale może ktoś ma jakieś sugestie. Od razu napisze że na TDI Timing początek wtrysku jest poza górną skalą w kosmosie. Czy mogła się tylko przestawić pompa na rozrządzie? Auto po odpaleniu chodzi normalnie, równo, nie dymi, nie szarpi. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #17 Napisano 10 Stycznia 2014 Pompa napewno nie bo ona siedzi zaje.. mocno i nic jej nie ruszy,moze pasek przeskoczyl ustaw na znaki i zobacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #18 Napisano 10 Stycznia 2014 Witam! Sytuacja wygląda tak: wczoraj w drodze urwał mi się pasek alternatora i klimatyzacji To w końcu alternatora ,czy klimatyzacji? To dwa różne paski w AFN-e. Mam rozumieć ,że zerwało obydwa?Tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klm86 Zgłoś #19 Napisano 10 Stycznia 2014 Tak zerwały się obydwa. Nie chodziło mi,że pompa się przestawiła, tylko pasek na kole pompy może przeskoczył. Jutro sprawdzę rozrząd na znakach. P.S. Gdzieś na forum znalazłem już opisy przypadków gdzie resztki paska alternatora dostały się do rozrządu i rozrząd przeskakiwał, także właścicielom AFN'ów radzę - przeglądajcie stan tych paseczków, bo pasek za 50zł może narobić ogromnych problemów.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #20 Napisano 11 Stycznia 2014 sprawdź ten rozrząd, bo jak masz kąt poza zakresem to raczej pewne, że na pompie przeleciał o ząb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach