Skocz do zawartości
matviey

Spadek mocy n75,n18,egr,przeplywka,sztanga itd - naprawa po angielsku

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ale nie udało mi się podłączyć kompa do auta. Jak tylko zszedłem z lapkiem do auta to komp przestał działać. A co do tematu to w sumie problem ustał. http://zapodaj.net/4008cba77f96d.jpg.html a tym zdjęciu zaznaczyłem jakiś wyciek. Ostatnio jak tam zaglądałem to powycierałem wszystkie węże,a już na drugi dzień po przejechaniu kilkunastu km jak zajrzałem pod maskę w miejscu gdzie zaznaczyłem strzałkami był jakby olej. Docisnąłem tego węża i problem ustał ale i tak chyba trzeba je wymienić. Pytanie od czego jest ten górny bo z niego właśnie chyba ciekło. Ten dolny jak ugniatałem to wydawał się taki dość miękki na zgięciu. Dostanę takie węże w sklepie ? i czy jak je będę wymieniał coś się może "wylać" ?

 

Panowie, mój łapał notlauf ciągle. Wszystko wymieniłem łącznie z Turbiną. Przyczyną kłopotów okazał się zasyfiony EGR...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój pasek stracił moc. Silnik 2.5tdi a rozpedza sie jakby mial 60km. Dodam ze komputer nic nie wyswietla. Zadnego błedu. Pomoze ktos od czego zacząc samemu. Filtr paliwa wymieniony. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopci na czarno czy normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie połączenia dolotu może jakaś nieszczelność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak stoi na sloncu to nie jedzie wogole, gdy temperatura spada i jedzie sie np wieczorem to lepiej przyspiesza ale nie na 150km

mysle ze moze to przeplywka bo kiedys mialem podobny przypadek w vectrze.

jezeli to przeplywka to powinien pokazac blad czy niekoniecznie??

Edytowane przez Lookass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak stoi na sloncu to nie jedzie wogole, gdy temperatura spada i jedzie sie np wieczorem to lepiej przyspiesza ale nie na 150km

mysle ze moze to przeplywka bo kiedys mialem podobny przypadek w vectrze.

jezeli to przeplywka to powinien pokazac blad czy niekoniecznie??

 

niekoniecznie a raczej na 99,9% nie pokaże błędu jak jeszcze coś mierzy - a zapewne tak jest bo byś to odczuł zdecydowanie. Zrób komplet logów wg. schematu z analizy logów - dział, zamieść tam i się wszystko okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich czy grubość przewodów podciśnieniowych w środku ma jakieś znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich czy grubość przewodów podciśnieniowych w środku ma jakieś znaczenie

 

Ma znaczenie tylko takie że mając odpowiednią średnice nasuwasz wężyk na króćce i po robocie. Na pewno nie może być mniej ale więcej nie powinno zaszkodzić tylko że wtedy musisz taki wąż zaciskać opaskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam problem ze spadkiem mocy wchodzi w tryb awaryjny zgasisz odpalisz i jest ok na jakiś czas tzn wrzuce 5 i traci moc turbina po regeneracji 30000 tyś temu i nie moge dojść co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega w awx 131km miał wytarty wałek rozrządu i to on powodował tryb awaryjny. Wcześniej czyscilismy turbo, podmienialiśmy zaworki i nic. U mnie w avg 110km raz w roku muszę rozruszać gruszkę i przegonić po autostradzie - zawsze pomaga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zacnych kolegów. Jak każdego dumnego posiadacza Passka ta przypadłość dopadła albo dopadnie, czyli klasyka gatunku spadek mocy w 1.9 tdi. ( mój AVF 131 KM, 2002, automat). Piszę tego posta po przeanalizowaniu kilkunastu jak nie kilkudziesięciu wątków z tym tematem związanych aby ewentualnie pomóc tym którzy mają aktualnie ten problem lub się z nim jeszcze spotkają. Na szczęście u mnie się udało szybko rozwiązać problem.

W moim przypadku wyglądało to następująco po przejechaniu ok 120km na trasie gdzie wszystko było jak należy ( tj. pełna moc na wszystkich biegach i w całej szerokości obrotów) samochód odstawiony na noc do garażu ( oczywiście turbina schłodzona przed wyłączeniem silnika żeby nie było), rano przy odpaleniu wszystko jak należy, pierwszy drugi bieg normalnie( albo na tyle nieznacznie inaczej że nie widziałem różnicy) dopiero trzeci bieg zaczął mulić. Muł taki że gaz w podłogę a Passek żadnej reakcji. Na bardzo długiej prostej max 120km/h. Nie pomagał reset w postaci wyłączania i włączania ponownego silnika. Czym delikatniej się ruszało ym jakby sprawniej sie rozpędzał ale i tak tylko do 120km/h.

 

Myślę sobie zanim zacznę zadawać pytania albo co gorsza oddam samochód do mechaniora sam zacznę szperać w necie na ten temat. Udało się wyszczególnić i złączyć w całość te elementy i podzespoły które najwięcej razy sie przewijały jako możliwa przyczyna tych problemów czyli brak mocy, spadek mocy, muł itp itd.

 

Tak więc poniżej to co warto sprawdzić zanim się wyruszy do mechaniora. Wiele z tych elementów można zrobić bezkosztowo a na podstawie youTuba także bez mechaniorów :D

 

1. sprawdzić nieszczelności przy wszystkich wężach od intercoolera i turbiny, ( w tym przypadku autko nam nienaturalnie mocno dymi na czarno ale)

2. sprawdzić nieszczelności przewodów podciśnienia ( przetarcia, luźne podłączenia),

3. sprawdzić nieszczelności na wydechu czy nie łapie lewego powietrza,

4. wymienić zawór (czujnik) N75 (czujnik od regulacji cisnienia w kolektore dolotoym),

5. wymienić przepływomierz, (jeśli wewnątrz są ślady oleju to sprawdzić odmę),

6. wyczyścić/ wymienić/zaślepić ( nie we wszystkich silnikach dopuszczalne) zawór EGR,

7. wymienić czujnik temperatury,

8. wymienić zawór odpowietrzający,

9. sprawdzić pompę vacum (pompa tandemowa), ( najczęstsza przypadłość luźny kruciec podciśnienia w pompach LUK, można sprawdzić kilka krotnie pompując hamulec jeśli robi się twardy oznacza to że mamy nieszczelność pompy po stronie podciśnienia, z drugiej strony wyciek paliwa może uszkadzać przewód cieczy chłodzącej)

10. wyczyścić/ wymienić zawór turbiny (gruszka turbosprężarki) sprawdzić czy chodzi w pełnym zakresie 16-18mm,

11. wyczyścić smok zbiornika paliwa,

12. wymienić filtr paliwa i powietrza,

13. regulacja, synchronizacja rozrządu,

14. czujnik ciśnienia doładowania G 71,

15. wyczyścić turbinę.

 

U mnie na szczęście był tylko odłączony samoistnie jeden z przewód podciśnienia dochodzący do zaworu N75.

 

Powodzenia wszystkim i radości z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Chcial bym przedstawic swój przypadek. Autko jak w opisie. Jakis czas temu zaczeło.wpadac w tryb awaryjny. Przejrzalem wszelkie wężyki,węże,rury itp sztanga turbiny chodzi git, gruszka wyglada na nie uszkodzoną,przepływka nowka sztuka(kupiłem b.okazyjnie,nie to ze wymieniam części na pałe). Auto wylądowalo u mechanika. Wymiana n75 poprawa na tydzień więc reklamacja. Po 3 dniach zadzwonił ze gotowe. Info jakie mi przekazał brzmialo mniej wiecej tak: skręciłem odrobine turbinę żeby nie przeładowywała,chodziło mu pewnie o długość cięgna z turba do gruszki, ale chyba odrobinę przesadził No i faktycznie auto nie przeładowywuje ale...czuć ze nie przyśpiesza tak jak kiedyś tzn idzie dość ładnie ale nie tak z dołu jak poprzednio. Nie mam vaga, i chcial bym zapytać czy macie kogoś do polecenia z okolic Lublina bądz ktos z forum podjął by sie diagnozy i doprowadzenia do ładu i składu?? Prosze o jaką kolwiek pomoc podpowiedz

Edytowane przez Skubiklkr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam podobny problem w swoim Passacie 1.8T APU. Najczęściej dzieje się tak w gorące dni.. Jeśli jadę bez klimatyzacji, wszystko jest w porządku chociaż i tu zdarza się, że na którymś biegu powyżej 3tys obrotów odcina turbo i auto idzie hak zwykły 125 konny Passat, w ogóle nie czuć turbiny, natomiast zawsze, ale to zawsze dzieje się tak jak jest uruchomiona sprężarka.. Włączam klima, powyżej 3 tys obrotów i dziękuję... Co to może być? Turbo regenerowane 20tys. Temu... Obroty faluja ale tylko w zakresie 500 obrotów i tylko na klimatyzacji.. Bez włączonej klimy coś takiego nie ma miejsca.. Sprawdzałem czy są jakieś nieszczelności, wszystko gra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja mam podobny problem w swoim Passacie 1.8T APU. Najczęściej dzieje się tak w gorące dni.. Jeśli jadę bez klimatyzacji, wszystko jest w porządku chociaż i tu zdarza się, że na którymś biegu powyżej 3tys obrotów odcina turbo i auto idzie hak zwykły 125 konny Passat, w ogóle nie czuć turbiny, natomiast zawsze, ale to zawsze dzieje się tak jak jest uruchomiona sprężarka.. Włączam klima, powyżej 3 tys obrotów i dziękuję... Co to może być? Turbo regenerowane 20tys. Temu... Obroty faluja ale tylko w zakresie 500 obrotów i tylko na klimatyzacji.. Bez włączonej klimy coś takiego nie ma miejsca.. Sprawdzałem czy są jakieś nieszczelności, wszystko gra...

Przepraszam, poprawka.. Obroty faluja w zakresie 100-200 obrotów. Jeszcze od dłuższego czasu zauważyłem np. Że jak dosunę szyby to obroty również faluja tj. Tak jak by się troszkę hmm jak to wytłumaczyć... Poprostu domykam szyby i obroty automatycznie faluja i wskakuja znowu na normalne, ale wtedy też światła lekko przygasają, jak włączę klima to też auto jak ruszam to jak by się chwilkę zastanawiało czy ruszyć czy nie... Co to może być? Świece wymienione, cewki również...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam Passata b5f 2.0b+g AZM mój problem polega na tym że auto straciło na mocy ciężko mu się rozpędzać na benzynie i na gazie podczas jazdy jak się wciśnie pedał gazu auto zachowuje się jak by go zalewała albo coś w tym stylu sprawdziłem świece filtr powietrza węże od podciśnienia po podłączeniu pod komputer też nic nie wykazuje czy ktoś wie w czym szukać przyczyny może ktoś miał podobny problem ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam z racji ze nie mohe zalozyc swojego tematu podpinam sie tutaj poniewaz mam specyficzny przypadek. Kiedys juz opisywalem swoje problemy ktore wyjasnilem ale problem wrocil. Przyblize w skrucie. Najpierw padla mi turbina ktora wymienilem na zregenerowana. Jezdzilem do niemiec wiec chcialem miec pewnosc ze bedzie ok i po czasie mechanik zapewnil mnie ze juz wpozadku. Pojechalem raz...drugi... A za trzecim w polowie drogi na autostradzie przy 160 passat stracil moc poczulem sie jakby mnie ktos zlapal i przytrzymal. Na miejscu czyscilem n75 wezyki egry i inne ktore moglem sam porobic jednak zadnych efektow... Wrocilem 800 km bez turbiny na trybie awaryjnym na miejscu wyszedl blad ze jest przekroczona granica doladowania po czym zaryzykowalem i wymienilem czujnik cisnienia na takiej plastikowej rurze na gorze za silnikiem. Happy problem znikl ale... Pojezdzilem tak 4-5 miesiecy i nagle masz... Jade tym razem na moejscu w pl i znowu jakby mnie ktos zlapal za dupe i trzymal a co wiecej patrze w lusterko i swiata nie widze za czarna chmura ktorej wczesniej nie bylo i ten sam blad... Nie wierze ze ten czujnik znowu padl tym bardziej ze wtedy nie kopcil a teraz wyglada to jakby sie auto palilo doslownie zostaje za mna chmura. I wtedy po ponownym uruchomieniu silnika mocy nie bylo nadal a teraz wraca. Wyglada to tak ze odpalam ruszam jade rozpedzam sie dochodze do 100 caly czas kopci i koniec jazdy gdy tylko mine 100 jeszcze wtedy puszcza taka "pierde" czarne kleby... Nie moge tylnej klapy domyc i w srodku czuc spaliny...

Co moze byc przyczyna? Prosze o pomoc bo ja juz wysiadam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wąż S na dolocje z turbo do rury w przednim pasie lubi pekać i taki objaw .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam... u mnie też się pojawił problem braku mocy

co zrobiłem?

-wymieniłem N75 ze sprawnego passata

-wyczyściłem turbinę

-zaślepiłem nawet EGR

-wymieniłem wąż który idzie do ECU

 

Mocy nadal brak... Beznadziejny program polski vag pokazuje mi

575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania

65535 błąd jednostki sterującej

 

Nie wiem co robić dalej :/ Spawdził bym vagiem ale na windows 7 nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czytam i czytam... u mnie też się pojawił problem braku mocy

co zrobiłem?

-wymieniłem N75 ze sprawnego passata

-wyczyściłem turbinę

-zaślepiłem nawet EGR

-wymieniłem wąż który idzie do ECU

 

Mocy nadal brak... Beznadziejny program polski vag pokazuje mi

575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania

65535 błąd jednostki sterującej

 

Nie wiem co robić dalej :/ Spawdził bym vagiem ale na windows 7 nie działa

 

VCDS dziala na 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności