Skocz do zawartości
Gość guzek

Ciśnienie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, nic niepokojącego - brak wyczuwalnych luzów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może faktycznie spróbuj wymienić ten zaworek. Szkda cały silnik wywalać. Nr 077103175B, nowy kosztuje 54 zł, używkę znajdziesz pewnie za jakieś grosze.

Chociaż czekaj. Poczytałem trochę, to nie jest żaden zawór upustowy, tylko zawór zwrotny. Ma prawo chodzić lekko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie byłem pytać w sklepie - chcieli 60zł za ten zaworek.

Nie pamiętam jaki był układ kanałów w podstawie filtra i co ten zaworek miałby zwracać.

Może zaworek ma nieszczelność w kierunku "zaporowym"? - nie sprawdzałem.

 

W ET piszą, że dla diesli zamiast niego jest jakiś "dławik" (028115436 - 1Y, AAZ,SB) - te diesle wogóle jakieś "inne" są :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam od wczoraj to samo

Kolego napisz jak tam twoje problemy z ciśnieniem, bo nasze passaty cierpią chyba na to samo;)

Ps. wymieniłeś pompę na nową i nic bez zmian?

ten zaworek ciśnienia oleju jest pod podstawą filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecie pisałem w TYM poście - po wymianie pompy bez zmian, tak zaworek jest w podstawie filtra (fotki).

 

Obecnie jestem na etapie poszukiwania lepszego silnika :D

 

Sam czekam na ew. sugestie co by tu jeszcze ew. oblookać - szkoda mi tego silniczka (oprócz ciśnienia oleju jest bez zarzutu)

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez zbytniej demolki można jeszcze sprawdzić luzy na panewkach wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego zdjecia umieszczone w TYM poscie sa od benzyny??? nigdy nie słyszałem ze w tej podstawie jest jesce jakis zawór, zawsze przy pompie był zawor "przelewowy" , ja mam przy tej podstawie jesce nagrzewnice oleju taka puszke małą,

 

skoro jak silnik cyka dobrze, to warto pomyslec nad naprawa układu smarowania,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest żaden zawór upustowy, tylko zawór zwrotny. Ma prawo chodzić lekko.

Dokładnie, to jest zawór zwrotny, jest po to żeby olej nie spływał z głowicy. Nie ma nic do ciśnienia oleju.

W niektórych silnikach jest w podstawie filtra oleju, w niektórych pomiędzy blokiem a głowicą

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego zdjecia umieszczone w TYM poscie sa od benzyny???

Tak

 

srubka.th.jpg

 

skoro jak silnik cyka dobrze, to warto pomyslec nad naprawa układu smarowania

Może i tak, ale sprawdzałem już z grubsza panewki korbowodowe (odkręcałem wszystkie 4 szt) - stan dobry, wyczuwalnych luzów brak. Pozostały by panewki główne (zakładając że wymieniałbym same panewki)

Cena kompletu chyba coś ponad 200zł i gwarancji brak, że będzie OK - trzeba by robić ew. szlif wału itd, itp

 

Dokładnie, to jest zawór zwrotny, jest po to żeby paliwo nie spływało z głowicy

Paliwo?

 

Już prawie kupiłem - ABS z 94r 140kkm z wtryskiem i sprzęgłem - 600zł

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paliwo?

Sorki, olej a nie paliwo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupiłem - ABS z 94r 140kkm z wtryskiem i sprzęgłem - 600zł

 

noto cena jesce wzgledna jak z takim osprzetem, no to do składnia sie zabiaraj teraz:D a blok możesz sobie zostawić na zapas , przebieg tego silnika az nie wiarygodny:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bogdan

sprawdzi sobie czy nie masz paliwa w oleju i wymień filtr oleju i przy okazji olej ja miałem podobny problem i wymiana filtra oleju pomogła tylko kup dobry np.man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr już wcześniej wymieniony, jeżdżę na gazie, a obecnie jeszcze raz wymieniłem filtr i olej - bez zmian.

 

-------- Dodane --------

Silnik wymieniony na "nowy" - ponoć ma 140kkm (600zł ze sprzęgłem modułem wtrysku)

 

Ale wracając do starego.

Czy w silnikach WV są jakieś zaślepki technologiczne? Pewnie są (nie rozbierałem jeszcze tego silnika).

Może "uchyliła" się któraś z tych zaślepek? Podobna usterka występowała często w silnikach w PF 126p (zaślepka na wale).

Do powyższego stwierdzenia skłania mnie fakt, że ciśnienie oleju w moim silniku spadło z "dnia na dzień". Gdyby był to objaw zużycia usterka zaczęłaby występować stopniowo coraz częściej a tu wczoraj OK - dziś "piszczy" z braku odpowiedniego cisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Jeśli temat jest na forum to bardzo proszę o linka, w dziale B3-B4 nie znalazłem. Temat szeroko opisywany na elektrodzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2099953-0.html jednak brakuje mi troszkę wiedzy.

Silnik 1.9TDI 90KM 1Z vw b4 passat.

Mam problem z podpieraniem zaworów na zimnym i po przegazowaniu do ponad 4 tyś obrotów. Sprawdzone ciśnienie oleju - dochodzi do 6 barów przy 4,5 tys obrotów. Zdemontowałem pompę rozruszałem zawór przelewowy (chodził dość cieżko ale dało sie go ruszyć).

Na zawór przelewowy podałem ciśnienie z kompresora (wiem, olej uszczelnia) ale na początku nic nie przepuszczał dopiero otworzył się przy 5,5bara, zamknał przy 4. Podałem ponownie ciśnienie już przy 0,5bar puszcza powietrze a uchyla się przy 5,5. Zalałem go olejem aby porównać w jego naturalny środowisku i ponownie puściłem ciśnienie z kompresora - zaczyna przepuszczać od 0,5bara i coraz mocniej aż do pełnego otwarcia przy 5,5bara.

1. Czy tak powinien działać zawór przelewowy? Może nie powinien puszczać w ogóle ciśnienia do momentu otwarcia - tak mi się wydaje?

2. Czy teraz nie będę miał za niskiego ciśnienia?

3. Czy ten tłoczek ma jakiegoś oringa?

4. Czy wartość 5,5bar - otwarcie zaworu a 4 - zamknięcie to prawidłowe?

5. Czy plastik na smoku jest potrzebny? połamał mi się przy demontażu? Od czego on jest?

Miska w dole bo wymiana oleju, nie chciałbym ponownie jej zrzucać.

Nie sprawdzałem jeszcze popychaczy ani przeładowania (katalizatora brak), ale chciałbym się upewnić czy pompa do wymiany.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Dzięki

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności