Skocz do zawartości
Gość guzek

Ciśnienie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość morgan

JAFO a to ciekawe a ja myślałe że ciśnienie w układzie zamkniętym rozchodzi się jednakowo i wystarczy mierzyć ciśnienie w jednym z czujników niezależnie od tego czy kontrolka załącza się na niskich czy na wyższych obrotach zgodnie z prawe Paskala. Ale może jesteś od niego lepszy?

 

 

Wiesz za co, prawda?

Przeczytaj dokładniej. Nikt nie zmusza Cię do mierzenia ciśnienia w różnych punktach, (bynajmniej ja tego nie napisałem), ale sprawdzenie dwóch czujników. Zapewniam Cię, że w układzie smarowania są naprawdę różne ciśnienia.

W załączniku masz metodę kontroli ciśnienia oleju, dla której wymagane są dwa czujniki ciśnienia. JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

:612: Witam.

Niestety ale objawy nie ustąpiły.Tzn. przy ciepłym silniku na większej prędkości po zdjęciu

nogi z gazu zapala się kontrolka ciśnienia oleju ale nie za każdym razem.Natomiast nie zapal się na wolnych obrotach jedynie przy tzw."hamowaniu silnikiem".

A tak przy okazji, który to czujnik od wolnych obrotów a który od wysokich.

Pozdrawiam.

P.S. Ciśnienie oleju było mierzone ( jeszcze przed wymianą czujników) na wolnych i wysokich obrotach po zagrzaniu silnika.wg.mechanika o.k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

A możesz podać wartości tego ciśnienia w barach?No bo jak ciśnienie jest ok to nie ma bata - nic piszczeć ani mrugać nie może.Nie ma osobnych czujników na małe albo wysokie obroty.Jest brązowy wkręcony w blok - 0,3 Bar i biały przy filtrze oleju - 1,8Bar.Kolory się zgadzają?

 

P.S.Sprawdź jeszcze czy może nie walnąłeś o coś miską olejową.Znam przypadek gdzie gościu uderzył w kamień i przygniotło mu miske olejową do smoka i pompa słabo podawała olej bo nie mogła zaciągnąć.W smoku też jest sitko - warto było by je sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pszemek ma rację.

Podaj typ silnika. Wdziałem różne czujniki ciśnienia a co za tym idzie różnych kolorów. Było ich chyba 4-5 rodzajów i każdy na inne ciśnienie.

Znając ciśnienia zadziałania czujników wiedział będziesz, jakie minimalne ciśnienia musi osiągać silnik, by nie było dyskoteki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki ciśnienia:

 

niebieski...0,25Bar /1styk

szary........0,9Bar /1styk

czarny......1,4Bar /1styk

biały.........1,8Bar /1styk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

Z pomiarów mechanika wyszło, że na wolnych obrotach jest ciśnienie 2 bary a przy wysokich 4 bary.Jeżeli chodzi o czujniki to przy filtrze dałem biały a w bloku brązowy.I takie były przed wymianą.Pozostało mi obejrzec miskę olejową.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

W książce jest napisane że przy temp oleju 80st powinno być na wolnych 0,16-0,2 MPa a przy 2500obr/min 0,5-0,8 MPa.Czyli wychodzi że na wysokich masz ciut za niskie.Ale z kolei wystarczające do zadziałania czujnika.Zobaczymy co na to JAFO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
....Zobaczymy co na to JAFO.

Normalnie zaimponowaleś mi.

 

Ja na to .....nic.

Rzuciłem pytanie, jaki typ silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek
W książce jest napisane że przy temp oleju 80st powinno być na wolnych 0,16-0,2 MPa a przy 2500obr/min 0,5-0,8 MPa.Czyli wychodzi że na wysokich masz ciut za niskie.Ale z kolei wystarczające do zadziałania czujnika.Zobaczymy co na to JAFO.

Coś w tym jest bo przy jeździe na miejscu przy niższych obrotach nic się nie dzieje dopiero na autostradzie po dłuższej jeździe na większych prędkościach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

W ksiązce pisze, że to jest Motor 66KW GKAT 5GS (1,8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytając, jaki masz typ silnika chodziło mi o to, byś zajrzał w papiery samochodu i sprawdził numer silnika podając pierwsze 2-3 jego znaki. Dopiero ja po odcedzeniu szczątkowych danych, jakie podałeś (1990; 1,8; 66kW) doszedłem do tego, że jest to silnik RP.

Mógłbyś przynajmniej pofatygować się i podać te dane. Prosisz o dużo, a nie sprostałeś jednej mojej prośbie. Typ silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno masz czujnik numer 1 . Drugim czujnikiem będzie jeden z pozostałych. Jak widzisz nie ma oznaczeń silnika dla poszczególnych silników, więc Ty powinieneś sprawdzić, jakiego koloru (na jakie graniczne ciśnienie) czujnik jako drugi występuje w Twoim aucie.

Masz podaną jego lokalizację.

 

Jeśli będziesz juz wiedział, jakie czujniki są w Twoim aucie, to wykorzystując tekst o dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, który zamieściłem w poście morgana, wydedukujesz, jakie minimalne ciśnienia oleju powinieneś zanotować podczas dwóch pomiarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek
Pytając, jaki masz typ silnika chodziło mi o to, byś zajrzał w papiery samochodu i sprawdził numer silnika podając pierwsze 2-3 jego znaki. Dopiero ja po odcedzeniu szczątkowych danych, jakie podałeś (1990; 1,8; 66kW) doszedłem do tego, że jest to silnik RP.

Mógłbyś przynajmniej pofatygować się i podać te dane. Prosisz o dużo, a nie sprostałeś jednej mojej prośbie. Typ silnika.

Przykro mi stary że Cię tak bardzo zawiodłem ale nie wynika to z mej złej woli tylko może mniej siedzę w temacie od Ciebe gdybym wszystko wiedział to nie zwracałbym się o pomoc. :638:A za pomoc dziękuję.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

guzek, to napisz w końcu co to za silnik bo już normalnie....

 

 

dowód w łape i patrzysz na pierwsze 2 lub 3 litery przy numerze silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek
guzek, to napisz w końcu co to za silnik bo już normalnie....

 

 

dowód w łape i patrzysz na pierwsze 2 lub 3 litery przy numerze silnika.

 

Przed numerem silnika stoi RP Przy okazji coś się od Was nauczę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Więc wychodzi na to że ciśnienie masz dobre.Czy sprawdziłeś tak jak już wcześniej pisałem połączenia elektryczne do czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Dopiero ujrzałem ten temat, więc dorzucę swoje trzy grosze ;-)

 

Moim zdaniem (powtarzam - MOIM ZDANIEM), kolega Guzek kupił sprawny, ale jednocześnie wadliwy zamiennik czujnika ciśnienia oleju.

Dlaczego tak twierdzę? Ano dlatego, ze dzisiejsze zamienniki są wykonane tak, by pasowały do większości modeli passatów z podobnymi silnikami i osprzętem. Mało tego niejednokrotnie zdarza sie, ze te same zamiennik dodatkowo pasują do innych modeli Volskwagenów (np. Sharan) albo Seat-ów (np. Toledo).

A co to oznacza dla potencjalnego kupującego, potwierdzą wszyscy, którzy znają sie choć trochę na elektryce samochodowej, znają pojęcia rezystancji, zakresów różnic rezystancji w poszczególnych auatch itp. itd.

A autopsji mogę napisać, że sam się spotkałem z takim zamiennikiem firmy HP, który teoretycznie miał byc zgodny w 100% z passatem, na opakowaniu jak byk stało VW Sharan > 1998r., wyglądał identycznie z zachowaniem kolorów i oznaczeń, pasował idealnie, niestety nieznacznie przekłamywał istniejący stan.

Drugi mój przypadek z jeszcze innym czujnikiem (temperatury chłodziwa) był wręcz identyczny. Wszystko było ok, dopóki nie wsadziłem go do silnika. Wskazania totalnych bzdur.

Obydwa czujniki kupiłem ponownie - ale ze szrotu i oryginały Bosch z passatów i wszystko wróciło do normy.

Jaki z tego wniosek?

 

Dlatego, jestem w stanie uwierzyć temu komuś wyżej, ze jakiś gość jeżdził 3 lata z mryganiem lampki i nic sie nie działo. Tak to juz jest z tanimi zamiennikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

longines, masz racje z tymi zamiennikami.Nigdy nie wiadomo na co się trafi.Tylko że tu problem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą.Może się uparłem ale cały czas podejrzewam że podczas naprawy mechanik mógł zerwać/nadwyrężyć przewód od któregoś z czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL

A jaki masz filtr oleju jak FILTRONA to zmień go na MANN i po problemie ja tak miałem działało wszystko ok. aż pewnego razu w nocy się zapaliła kontrolka i zapalała się co jakiś czas problem zniknął po wymianie filtra oleju na MANN

 

a filtr kup W 940/25 (trochę duży wygląda jak do ciężarówki :)) mimo tego że zalecany to W 719/5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

Potwierdzam, że problem pojawił się jeszcze przy starych czujnikach więc nie chodzi chyba o zamienniki, jeżeli chodzi o teorię z przewodami to raczej wyklucza ją analogia sytuacji w jakich zapala się czujnik. Jeżeli chodzi o filtr oleju to faktycznie mam aktualnie Filtrona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności