Gość pszemek Zgłoś #41 Napisano 2 Czerwca 2006 Może to i ten filrt,ale jakby miał za duże opory przepływu to by ci na manometrach takiego ciśnienia nie pokazało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL Zgłoś #42 Napisano 2 Czerwca 2006 Może to i ten filrt,ale jakby miał za duże opory przepływu to by ci na manometrach takiego ciśnienia nie pokazało. Ale on może być przyczyną bo nie zawsze migała kontrolka i buzer buczał zmień go i zobacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 76yelo Zgłoś #43 Napisano 11 Czerwca 2006 witam !!! mam taki sam problem z kontrolką oleju z tego co napisane stwierdzam że jest jeden nieporuszony temat czy jest taka możliwość żeby zawór który odpowiada za to aby nie było zbyt dużego ciśnienia oleju w układzie w momencie hamowania silnikiem z większej prędkości zaworek się zawieszał i powodował tą dyskotekę na pulpicie ??? czy jest taka możliwość aby taki zaworek się zużył ??? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #44 Napisano 11 Czerwca 2006 Nie ma w silniku zaworka reagującego na hamowanie silnikiem. Jest jedynie zaworek puszczający olej przy zbyt wysokim ciśnieniu oleju wytwarzanym przez pompę oleju. Coś w rodzaju zaworu puszczającego powietrze w silnikach turbodoładowanych, jednak tu mowa jest o oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 76yelo Zgłoś #45 Napisano 11 Czerwca 2006 właśnie o to chodzi o ten zaworek. Czy może być taka możliwość żeby się zużył ? i otwierał się powodując spadek ciśnienia oleju. Czy ktoś coś takiego wymieniał ? bo jeżeli to część mechaniczna a samochodzik ma ponad 10 lat to chyba miał prawo się zużyć. nie wiem czy się dobrze orientuje ale chyba ten zaworek jest w obudowie pompy oleju i nie wiem czy jest możliwość wymiany samego zaworka czy trzeba wymienić z pompą oleju :615: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #46 Napisano 12 Czerwca 2006 Wydaje mi się że gdyby się zużył to ciśnienie było by za małe cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #47 Napisano 28 Czerwca 2006 A jaki masz filtr oleju jak FILTRONA to zmień go na MANN i po problemie ja tak miałem działało wszystko ok. aż pewnego razu w nocy się zapaliła kontrolka i zapalała się co jakiś czas problem zniknął po wymianie filtra oleju na MANN a filtr kup W 940/25 (trochę duży wygląda jak do ciężarówki mimo tego że zalecany to W 719/5 Witam ponownie :629: Zastosowałem się do rady Radka_GL, dzisiaj wóciłem z wyprawy nad morze, pomimo szybkiej jazdy w upale i hamowania silnikiem buzer nie odezwał się ani raz, po wymianie filtra zrobiłem 1400 km i cisza. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #48 Napisano 1 Czerwca 2009 (edytowane) Koledzy proszę o POMOC:confused: Sprawa wygląda następująco: Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie oleju w moim pasku 1.8RP i okazało się że na rozgrzanym silniku wyszło: na wolnych obrotach 0,6 bar przy 2000 obr. 1,6 bar przy 2500 obr. 2,2 bar przy 3000 obr. 2,6 bar przy 4000 obr. 3,6 bar przy 5000 obr. 4,6 bar , wyżej tak samo Ciśnienie mierzyłem ponieważ męczy mnie kontrolka ciśnienia i buzzer włączająca się na gorącym silniku (po przejechaniu dłuższej trasy ostrzej traktując pedał gazu). Kontrolka i buzzer daje znaki tylko przy 2100 obr. wtedy ciśnienie oleju jest u mnie w granicach 1,6-1,7 bar i nie spada tylko jest stałe. MOŻNA UZNAĆ ŻE buzzer i kontrolka się odzywa ponieważ ciśnienie spadło poniżej 1,8 bar, ale dlaczego wcześniej się nie odzywa tylko po ostrzejszej jeździe albo w długiej trasie chodź ciśnienie się nie zmienia? Jeden raz się odzywa przy obr 2100 i ciśnieniu 1,6 bar a innym razem nie, dlaczego??? i dlaczego tylko przy tych obrotach??? **** ME:638::638::638: ---------- Post added at 00:02 ---------- Previous post was at 23:05 ---------- :confused:fachowcy pomocy:D Edytowane 1 Czerwca 2009 przez Olcyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #49 Napisano 2 Czerwca 2009 Proszę: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53363 - dokładnie opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #50 Napisano 3 Czerwca 2009 dzięki, ale ok, czyli powinienem wymienić pompę oleju? Jak myślicie, czy wtedy ciśnienie oleju mi się poprawi? sam już nie wiem:633: jak koledzy radzicie:599: Może mogę jeździć z takim ciśnieniem( ale 0,6 bara na wolnych obrotach to według danych za mało:603:) Koledzy poradźcie coś, co wy byście zrobili? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #51 Napisano 3 Czerwca 2009 Ja bym wymienił pompę. Pompa tańsza niż kapitalny silnika, prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #52 Napisano 4 Czerwca 2009 niby tak ale czy wymiana pompy pomoże? czy ciśnie wzrośnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #53 Napisano 5 Czerwca 2009 (edytowane) Mam od wczoraj to samo kontrolka ciśnienia i buzzer włączająca się na gorącym silniku (po przejechaniu dłuższej trasy ostrzej traktując pedał gazu). Kontrolka i buzzer daje znaki tylko przy 2100 obr. Jak jadę z obrotami ok 2000 jest OK, jak tylko nieco zwiększę - miga i piszczy. Temperatura oleju 92-94 st C (wg wskaźnika MFA) Wystarczy wyłączenie i włączenie zapłonu i nie przekraczanie 2000obr/min i jest dobrze Wymiana filtra nie pomogła. Dziś idę zorientować się w cenach pompy oleju Najprawdopodobniej usterka jest po stronie zaworka bezpieczeństwa/nadmiaru umieszczonego w pompie. Rozbierał/naprawiał to ktoś (zaworek)? Co się tam może popier*****ć? - przypuszczam, że jest tam kulka i sprężynka Edytowane 5 Czerwca 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #54 Napisano 5 Czerwca 2009 Amanda, manometr w dłoń i sprawdź najpierw jakie jest rzeczywiste ciśnienie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #55 Napisano 5 Czerwca 2009 Jakie tam są gwinty? - muszę najpierw zmontować "układ pomiarowy" (Pompa HansaPreis - ok 110zl) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #56 Napisano 5 Czerwca 2009 Czujniki i korki (te z imbusem) M10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #57 Napisano 5 Czerwca 2009 Zwykły M10 czy x coś tam? Gdzie mierzyć? Na podstawie filtra oleju mam 3 czujniki, w bloku nie widzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #58 Napisano 5 Czerwca 2009 M10x1 Nie wiem jak w ABS ale w głowicy chyba też jest czujnik Mierzyć w miejscu czujnika albo korka, jak wolisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #59 Napisano 10 Czerwca 2009 (edytowane) W głowicy nad króćcem wylotowym wody mam korek - to to? Wg postu http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=136520&postcount=6 i wg kolorów to obydwa czujniki są w podstawie filtra oleju, w głowicy/bloku już nic nie ma. I wg tego u mnie czujnik bez gumowego kapturka to czujnik temperatury. ============= No więc pomierzyłem to ciśnienie: temp oleju 80st ciśnieniomierz w gnieździe czujnika białego obr 950-1000 - 0,3-0,4 2000 1,5-1,6 2500 2,2-2,3 3000 2,9-3,0 ciśnieniomierz w gnieździe czujnika brązowego/czarnego (trochę dziwny ten kolor, ale po wykręceniu pisało na nim 0,15-0,45 (temp oleju 86st) 950-1000 0,5-0,6 2000 1,5-1,5 2500 2,2-2,3 Czyli ogólnie rzecz biorąc chyba nie jest źle, ale właśnie przy obrotach 2000 nieco za mało dla białego czujnika - 1,8, dlatego też piszczyk "drze" japę. Ciśnienie płynnie wzrasta w zależności od obrotów. Dla wszelakiego spokoju odkręciłem też wspornik mocowania filtra oleju - faktycznie jest tam wkręcony zaworek, który "upuszcza" nadmiar ciśnienia oleju. Zaworek był czysty bez "paprochów" - all OK W zaworku jest sprężynka i płytka/grzybek, nie jest toto mocno napięte - można bez większego problemu dmuchnąć i zawór się otworzy - Czy aby nie za słaba ta sprężynka? powinna chyba otworzyć sie przy +/- 5 barach, a więc ustami to chyba niebardzo dałoby sie przedmuchać Czujnik brązowy/czarny mierzy ciśnienie bezpośrednio z pompy, biały już za filtrem. Na upartego można by wkręcić brązowy czujnik 1,4Bar i byłaby cisza, ale będę dążył do znalezienia właściwej przyczyny zaniżonego ciśnienia w okolicach 2000 obr/min Chyba czas looknąć do pompy (jak znajdę wolną chwilę). Załączam fotki z "operacji" Dodano 09.06.2009 Jestem po wymianie pompy olejowej - bez zmian(mierzyłem ciśnienie).:646: Rozebrałem starą pompę by zobaczyć stopień zużycia - wygląda super, brak luzów, brak śladów zużycia (nadmiernego) - minimalne ślady pracy. Co ciekawe wg ETOSa pompa powinna być o końcówce numeru "E", a była "A" od silnika 9A (oryginalna VW, czyżby jakiś Helmut ją już wymieniał?). Kupiona przeze mnie HansPreis (110zł) z końcówką "E" pasowała OK Zaglądałem także do panewek - wyglądają na OK, brak przypaleń czy śladów wytarcia. Teraz pozostaje wymiana silnika (i totolotek co się kupi). Do czasu zakupu silnika, wymienię filtr oleju na polecany a filtr kup W 940/25 (trochę duży wygląda jak do ciężarówki od diesli (ponoć mniejsze opory przepływu) oraz zaleję jakimś gęstszym olejem (obecnie LOTOS mineralny). Ale... zastanawia mnie jedno - dlaczego silniki dieslowskie mają czujniki o mniejszej wartości reakcji (1,4)? Teoretycznie przecież w dieslu obciążenia np walu są większe niż w benzynie (większe ciśnienie sprężania, samozapłon mieszanki), a więc i smarowanie powinno być lepsze niż w benzyniakach. Przy okazji: Gdyby ktoś wymieniał pompę olejową na nową lub starą wymytą to zanim ją zamontuje w silniku niech "z lekka" wleje do niej trochę oleju aby się uszczelniła - ja tego nie zrobiłem i po zapaleniu silnika miałem problem z zassaniem oleju prze pompę. Już się prawie załamałem, że będę musiał odkręcać miskę i pompę, ale wpadłem na pomysł aby podać pompie nieco oleju "od tyłu" - wykręciłem czujnik brązowo/czarny (choć wg ETki powinien być niebieski) i przez otwór wlałem ok 100ml oleju - po tej operacji pompa zassała bez problemu. Ale, tak kombinuję dalej: Zaworek był czysty bez "paprochów" - all OK W zaworku jest sprężynka i płytka/grzybek, nie jest toto mocno napięte - można bez większego problemu dmuchnąć i zawór się otworzy Czy aby nie za słaba ta sprężynka? Powinna chyba otworzyć się przy +/- 4 (ew. nieco więcej) barach, a więc ustami to chyba nie bardzo dałoby się przedmuchać. :638: Chyba odkręcę jeszcze raz toto i spróbuję zwiększyć napięcie sprężynki - może toto otwiera się za szybko i pier**li ciśnienie. Mój silnik ma teoretycznie niecałe 280kkm, oleju nie bierze ani grama, "kula" się całkiem przyzwoicie, żadnych stuków (jakieś małe "cykanie", ale to chyba jeden z popychaczy) więc trochę i go szkoda Edytowane 10 Czerwca 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #60 Napisano 10 Czerwca 2009 Ciężko mi powiedzieć jak twarda jest ta sprężyna, bo nigdy tego nie rozbierałem, ale ustami na pewno nie wydmuchasz 4 barów, ba, nawet 2 barów (opona samochodowa). Jak miałeś zdjętą miskę, sprawdzałeś sobie "organoleptycznie" luzy na korbowodach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach