strus251 Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2009 Witam, przeszukałem formu i skorzystałem z wyszukiwarki ale nie znalazłe. A o co chodzi: w moim B3 ( RP) co jakis czas odzywa sie w zegarze brżeczyk oleju i lamoka sygnalizuje brak oleju. Olej, jest, i nowy ( na starym też tak było), czujnik ( ten przy filtrze jest sprawny, on za to odpowiada) też jest sprawny ( był sprawdzany i wymieniany dla pewności na 3 inne). Licznik jest równiez wymieniony na drugi. Żaden elekrtyk nie potrzfi tego naprawić ( byłem w 7 warsztatach). Rozwiązałem to na krótko ( aby cały czas nie wyło) i podałem mase na stałe z silnika. Dodam, ze drugi czujnik ( niskiego cisnienia załozony przy zaworach) dziął poprawnie i narazie na nim bazuję, ale nie chcę jezdzić z taka rzeżbą. Macie pomysły jak to/ lub co naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2009 A możesz doprecyzować w jakich warunkach piszczy? Np. zakręty, hamowanie silnikiem, zimny, ciepły, czy totalnie bez związku z czym kolwiek. Bywa, że po wymianie filtra na porządny wszystko wraca do normy (częsty przypadek), ktoś miał też zasyfiony smok w misce. Słyszałem też o nieszczelnym smoku, który podsysał powietrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2009 Wiesz, generalnie to na ciepłym, ale chyba ze dwa razy zdarzyło sie na zimnym. Chamowanie i inne rzeczy nie maja zwiazku. Co do filtra i oleju to zawsze wybieram dobre ( kolega jest mechanikiem i robie u niego pocenach hurtowych). A poza tym nie chcę oszczędzać paru zł. na częściach. Smok sprawny bo wymieniałem niedawno uszczelke pod miska i było wszystko OK ( brzęczało juz wcześniej, przed wymiana uszczelki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2009 Macie pomysły jak to/ lub co naprawić? Witam Ja kiedyś w moim B3 silnik ABS też miałem przygodę z buzerem i kontrolką oleju. W skrócie opiszę za załatwiłem sobie pompę oleju przez zalanie silnika olejem syntetycznym no i wypłukało jakieś syfy i zacinał się zawór wysokiego ciśnienia (pozostawał w pozycji otwarte) w pompie oleju co niekiedy skutkowało drastycznym spadkiem ciśnienia w układzie... po wymianie pompy na nową wszystko wróciło do normy. Dodam że mierzyłem w warsztatach kilkukrotnie ciśnienie oleju i wynik był prawidłowy a buzer i tak się włączał... Kontrola panewek pokazała, że spadki ciśnienia są rzeczywiste a nie tylko na czujnikach... Wymieniłem pompę i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #5 Napisano 22 Maja 2009 Spróbuj podmienić na inny regulator napięcia na alternatorze i zobacz co bedzie. U mnie coś nie stykało w nim i w tym momencie buzer i kontrolka oleju migała, ale nie pamiętam żeby kontrolka ładowania też świeciła. Jak puknąłem w niego palcem to przestawało szaleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #6 Napisano 22 Maja 2009 sebam, dandi; dzieki za pomysły ale już je przerabiałem. pPrzypadkiem lub celowo. tzn. wymieniałem altek na nowy wraz z regulatorem i to wszystko nic nie zmieniło. A olej leje cały czas ten sam. Dlatego naprawdę mechanicy i elektrycy rozkładają ręce. A ciśnienie jest prawidłowe bo czujnik przy klawiaturze działa i wskazuje poprawnie. Dziękuje kolegom za pomoc i za przyszłe pomysły. Może czyjś pomysł okarze się strzałem w 10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2009 mam ten sam model co kolega i u mnie tak brzeczalo jak jechalem pod gorke i na zakretach, podjechalem na warsztat, zmierzyli mi cisnienie i bylo ok, pomogla wymiana czujnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2009 Pompa oleju, nie zastanawiaj się dłużej, przerabiałem to jakieś 2 miesiące temu. Pompa to raptem 87PLN + wymiana oleju. I nie czekaj dłużej, nie kombinuj już z czujnikami i alternatorami, bo to nic nie da. Też kombinowałem, jakieś 3 tygodnie, a jak w końcu mechanik ściągnął miskę olejową do wymiany pompy, to na dnie było nieco wiórków z silnika. Nie warto oszczędzać żeby u siebie coś takiego oglądać, uwierz mi. Jak chcesz się upewnić, znajdź warsztat w którym mają manometr, niech Ci ZMIERZĄ ciśnienie oleju. U mnie wprawdzie przy wciśnięciu gazu skakało do 5 barów, ale potem opadało do ok. 0.5 bara. A to było już za mało, więc kontrolka się odzywała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2009 no z ciśnieniem jest ok. Jak zdejmowałem miskę też wszystko ok. A ja tak już przejechałem 60 tyś. km i nic ani na lepsze ani na gorsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2009 To pooglądaj dobrze kable od czujników itp... Przez tyle lat to już pewnie twarde jak druty i może jakiś sie ułamał i trzyma sie tylko na izolacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2009 tak zobaczę. A jeszcze jedno. Jak zacznie wyć to wyje bez końca, dopóki nie wyłaczę zapłonu. Potem wraca do normy, ale nigdy nie wiem na jak długo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2009 A reset kompa pomaga na dłużej niż wyłączenie zapłonu, czy nie robiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2009 potwierdzam wersje z przewodami. Kombinowalem jak koń pod górę a to był brak styku z jednym z czujników (jeden działa na zwarcie a drugi na rozwarcie) Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss_krosno Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2009 kolego a jak z temp bo przerabialem ten temat jak auto chodzilo na temp powyzej 110stopni bo brakowalo spojlera zderzaka przedniego (ktory czesto sie lamie) i nie mial chlodzenia dobrego to tez sie tak dzialo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #15 Napisano 22 Maja 2009 ECU akurat nie ma tu nic do powiedzenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2009 z temp. wszystko ok. a te czujniki pomijaja ECU, więc nie ma co go resetować. Te czujniki sa spięte na licznik bezpośrednio. I po raz kolejny dziekuję za chęć pomocy i pomysły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 23 Maja 2009 strus251 masz obrotomierz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #18 Napisano 23 Maja 2009 strus251 masz obrotomierz? tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #19 Napisano 23 Maja 2009 Ja miałem podobny problem tylko u mnie pikało i mrygało się po szybkiej jeździe przez 3-4 sekundy. Zawsze śmigałem na mobilu i raz zalałem castrol-a magnatec , po wymianie na mobila zapomniałem o problemie. Pozdrawiam Miłosz o Powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 23 Maja 2009 Cytat:Napisał ormowiec strus251 masz obrotomierz? tak. 1. jak on się zachowuje, nie ma przeskoków/wahań? 2. czy naprawiałeś już zimne luty? 3. czy zdejmując miskę smok oleju miał blachę/osłonę spiętrzającą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach