Amanda Zgłoś #61 Napisano 10 Czerwca 2009 Tak, nic niepokojącego - brak wyczuwalnych luzów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #62 Napisano 10 Czerwca 2009 To może faktycznie spróbuj wymienić ten zaworek. Szkda cały silnik wywalać. Nr 077103175B, nowy kosztuje 54 zł, używkę znajdziesz pewnie za jakieś grosze. Chociaż czekaj. Poczytałem trochę, to nie jest żaden zawór upustowy, tylko zawór zwrotny. Ma prawo chodzić lekko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #63 Napisano 10 Czerwca 2009 Faktycznie byłem pytać w sklepie - chcieli 60zł za ten zaworek. Nie pamiętam jaki był układ kanałów w podstawie filtra i co ten zaworek miałby zwracać. Może zaworek ma nieszczelność w kierunku "zaporowym"? - nie sprawdzałem. W ET piszą, że dla diesli zamiast niego jest jakiś "dławik" (028115436 - 1Y, AAZ,SB) - te diesle wogóle jakieś "inne" są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #64 Napisano 12 Czerwca 2009 Mam od wczoraj to samo Kolego napisz jak tam twoje problemy z ciśnieniem, bo nasze passaty cierpią chyba na to samo;) Ps. wymieniłeś pompę na nową i nic bez zmian? ten zaworek ciśnienia oleju jest pod podstawą filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #65 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) Przecie pisałem w TYM poście - po wymianie pompy bez zmian, tak zaworek jest w podstawie filtra (fotki). Obecnie jestem na etapie poszukiwania lepszego silnika Sam czekam na ew. sugestie co by tu jeszcze ew. oblookać - szkoda mi tego silniczka (oprócz ciśnienia oleju jest bez zarzutu) Edytowane 12 Czerwca 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #66 Napisano 12 Czerwca 2009 Bez zbytniej demolki można jeszcze sprawdzić luzy na panewkach wałka rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #67 Napisano 12 Czerwca 2009 kolego zdjecia umieszczone w TYM poscie sa od benzyny??? nigdy nie słyszałem ze w tej podstawie jest jesce jakis zawór, zawsze przy pompie był zawor "przelewowy" , ja mam przy tej podstawie jesce nagrzewnice oleju taka puszke małą, skoro jak silnik cyka dobrze, to warto pomyslec nad naprawa układu smarowania, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #68 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) to nie jest żaden zawór upustowy, tylko zawór zwrotny. Ma prawo chodzić lekko. Dokładnie, to jest zawór zwrotny, jest po to żeby olej nie spływał z głowicy. Nie ma nic do ciśnienia oleju. W niektórych silnikach jest w podstawie filtra oleju, w niektórych pomiędzy blokiem a głowicą Edytowane 12 Czerwca 2009 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #69 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) kolego zdjecia umieszczone w TYM poscie sa od benzyny??? Tak skoro jak silnik cyka dobrze, to warto pomyslec nad naprawa układu smarowania Może i tak, ale sprawdzałem już z grubsza panewki korbowodowe (odkręcałem wszystkie 4 szt) - stan dobry, wyczuwalnych luzów brak. Pozostały by panewki główne (zakładając że wymieniałbym same panewki) Cena kompletu chyba coś ponad 200zł i gwarancji brak, że będzie OK - trzeba by robić ew. szlif wału itd, itp Dokładnie, to jest zawór zwrotny, jest po to żeby paliwo nie spływało z głowicy Paliwo? Już prawie kupiłem - ABS z 94r 140kkm z wtryskiem i sprzęgłem - 600zł Edytowane 12 Czerwca 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #70 Napisano 12 Czerwca 2009 Paliwo? Sorki, olej a nie paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #71 Napisano 13 Czerwca 2009 kupiłem - ABS z 94r 140kkm z wtryskiem i sprzęgłem - 600zł noto cena jesce wzgledna jak z takim osprzetem, no to do składnia sie zabiaraj teraz:D a blok możesz sobie zostawić na zapas , przebieg tego silnika az nie wiarygodny:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bogdan Zgłoś #72 Napisano 14 Czerwca 2009 sprawdzi sobie czy nie masz paliwa w oleju i wymień filtr oleju i przy okazji olej ja miałem podobny problem i wymiana filtra oleju pomogła tylko kup dobry np.man Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #73 Napisano 22 Lipca 2009 Filtr już wcześniej wymieniony, jeżdżę na gazie, a obecnie jeszcze raz wymieniłem filtr i olej - bez zmian. -------- Dodane -------- Silnik wymieniony na "nowy" - ponoć ma 140kkm (600zł ze sprzęgłem modułem wtrysku) Ale wracając do starego. Czy w silnikach WV są jakieś zaślepki technologiczne? Pewnie są (nie rozbierałem jeszcze tego silnika). Może "uchyliła" się któraś z tych zaślepek? Podobna usterka występowała często w silnikach w PF 126p (zaślepka na wale). Do powyższego stwierdzenia skłania mnie fakt, że ciśnienie oleju w moim silniku spadło z "dnia na dzień". Gdyby był to objaw zużycia usterka zaczęłaby występować stopniowo coraz częściej a tu wczoraj OK - dziś "piszczy" z braku odpowiedniego cisnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diodakk Zgłoś #74 Napisano 15 Października 2013 (edytowane) Witam kolegów Jeśli temat jest na forum to bardzo proszę o linka, w dziale B3-B4 nie znalazłem. Temat szeroko opisywany na elektrodzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2099953-0.html jednak brakuje mi troszkę wiedzy. Silnik 1.9TDI 90KM 1Z vw b4 passat. Mam problem z podpieraniem zaworów na zimnym i po przegazowaniu do ponad 4 tyś obrotów. Sprawdzone ciśnienie oleju - dochodzi do 6 barów przy 4,5 tys obrotów. Zdemontowałem pompę rozruszałem zawór przelewowy (chodził dość cieżko ale dało sie go ruszyć). Na zawór przelewowy podałem ciśnienie z kompresora (wiem, olej uszczelnia) ale na początku nic nie przepuszczał dopiero otworzył się przy 5,5bara, zamknał przy 4. Podałem ponownie ciśnienie już przy 0,5bar puszcza powietrze a uchyla się przy 5,5. Zalałem go olejem aby porównać w jego naturalny środowisku i ponownie puściłem ciśnienie z kompresora - zaczyna przepuszczać od 0,5bara i coraz mocniej aż do pełnego otwarcia przy 5,5bara. 1. Czy tak powinien działać zawór przelewowy? Może nie powinien puszczać w ogóle ciśnienia do momentu otwarcia - tak mi się wydaje? 2. Czy teraz nie będę miał za niskiego ciśnienia? 3. Czy ten tłoczek ma jakiegoś oringa? 4. Czy wartość 5,5bar - otwarcie zaworu a 4 - zamknięcie to prawidłowe? 5. Czy plastik na smoku jest potrzebny? połamał mi się przy demontażu? Od czego on jest? Miska w dole bo wymiana oleju, nie chciałbym ponownie jej zrzucać. Nie sprawdzałem jeszcze popychaczy ani przeładowania (katalizatora brak), ale chciałbym się upewnić czy pompa do wymiany. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Dzięki Edytowane 16 Października 2013 przez rainman777 Przeniesiony reg 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach