Skocz do zawartości
multi

Czym się różni silnik1,8 RP od 1,8 ABS???

Rekomendowane odpowiedzi

A trzeci czujnik? Ja mam trzy w rp. U góry niebieski i czerwony, na dole (od spodu króćca) czarny.
trzeci to przełącznik termiczny tak jest nazwany w ETCE temp 55-65*C dwa styki czerwony 20mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeci to przełącznik termiczny tak jest nazwany w ETCE temp 55-65*C dwa styki czerwony 20mm

od klimy on jest chyba..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od klimy on jest chyba..

chodzi o [ATTACH]46698[/ATTACH] ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od klimy on jest chyba..

 

Raczej nie bardzo jest od klimy, bo ja w swoim klimy nie mam, a czujnik jest. Tylko zdaje się u mnie nie jest czarny, tylko brązowy.

 

Z tego co rozumiem, to ten 3 czujnik jest od podgrzewacza mieszanki, tzw "jeża" taak??

 

Swoją drogą jakiś czas już się zastanawiałem który czujnik od czego jest..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie bardzo jest od klimy

może i nie od klimy. napisałem wyżej: CHYBA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co rozumiem, to ten 3 czujnik jest od podgrzewacza mieszanki, tzw "jeża" taak??

Tak. Ten trzeci czujnik w kolanku od spodu jest od podgrzewania "jeża" w kolektorze ssącym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku RP:

Czarny czujnik jest dla wskaźnika temp. w liczniku.

Niebieski jest dla ECU (sterownik silnika).

W silniku ABS powyższe czujniki są połączone w jedną obudowę (4 pinowy czujnik).

Czerwony czujnik w silniku RP jest od podgrzewania kolektra ssącego. Od spodu kolektora jest taki dekielek z którego wychodzi gruby przedów i idzie do wtyczki z boku przepustnicy. Podgrzewacz nazywany jest również jeżem. Czerwony czyjnik to bimetal - kiedy silnik jest zimny to zwiera styki i zasila przekaźnik który podaje zasilanie na podgrzewacz. Jak płyn osiągnie odwpowiednią temperaturę to w czujniku rozłącza się styk i przekaźnik odciana zasilanie podgrzewacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak samo jest też w silniku 1F/EZ/RF/ABN (72KM), a w PF nie ma xD dziwne....może inne sterowanie jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak samo jest też w silniku 1F/EZ/RF/ABN (72KM),

przecież to na gaźnik

a w PF nie ma

a to wielopunkt

może inne sterowanie jest....

więc dlaczego porównujesz te silniki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra xD gafa xD ale zastanawia mnie to i tak:P :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupiłem Passat B4 i wynika z Tego ze mam silnik ABS no i wstępowały z nim problemy z odpalaniem a mianowicie musiałem po odpaleniu podtrzymywać go na gazie, potrafił się zalać. itp. i kupiłem cały wtrysk z silnikiem krokowym, położenia przepustnicy cały gardziel, i jest on prawdopodobnie od RP. samochód odpala świetnie bardzo szybko i nie dławi się nie zalewa trzyma obroty ale ma odpały czasami jest zmulony czasami nie, czasami potrafi se dodać obroty. i tak trzyma np 2.tys i muszę żeby się uspokoił go przydusić albo odnowa odpalić, na Pb i na LPG te same objawy są. a i czasami podczas włączania na luz potrafi nie kontrolowanie spać obrotami tak że aż zgaśnie. co to może być czy to wina tego wtrysku, przedtem tego nie stwierdziłem za mało użytkowałem go na tamtym wtrysku. czy to coś może innego winni. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ma odpały czasami jest zmulony czasami nie, czasami potrafi se dodać obroty. i tak trzyma np 2.tys i muszę żeby się uspokoił go przydusić albo odnowa odpalić, na Pb i na LPG te same objawy są. a i czasami podczas włączania na luz potrafi nie kontrolowanie spać obrotami tak że aż zgaśnie

 

Podobny problem miałem jakiś miesiąc temu ,to co opisujesz to były początkowe objawy potem były już problemy z odpaleniem, przyczyną był uszkodzony czyjnik temperatury cieczy. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Spróbuj w czasie jego "wariacji" wypiąć wtyczkę z czujnika temperatury (tego na króćcu przy głowicy)i zaobserwuj co się dzieje. Możliwe że przyczyną problemów na starym oryginalnym wtrysku z odpalaniem był właśnie czujnik i dlatego po wymianie na wtrysk RP (z innym krokowcem)objawy pozostały.Moja opinia , sprawdź ten czujnik - jeśli masz możliwość to zamień go na inny "pewny" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zresetuj sterownik, jak nie pomoże to odpal silnik na odłączonym czujniku temp. , jak nie będzie róznicy na zimnym silniku to trzeba pomierzyć oporność tego czujnka, sonda też do sprawdzenia ewentualnie na szybko można ja odłączyć, więcej znajdziesz na forum.

Np. TUTAJ jest troszkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności