Gość mc09 Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2008 Witam! U mnie w aucie wyczuwalny jest luz na łączeniu drążka kierowniczego z maglownicą. Najlepiej to widać i słychać (stuki) gdy szybko pokręcę kierownicą lewo-prawo przy wyłączonym silniku i jak potrzymam ręką drążek w okolicy osłony (harmonijki) to wyraźnie czuć luz i słychac stuki. Czy wymiana samych drazków kierowniczych wystarczy, czy może przekłądnia kierownicza jest walnięta. Puki co nie ma żadnych wycieków z maglownicy, nie ubywa też płynu w zbiorniczku od wspomagania. Boje się jednak że może to być problem z maglownicą, czy wymiana drążków coś pomoże. Z tego co się dowiedziałem mozna tez wyregulować luz maglownicy śruba regulacyjna od spodu auta, ale czy to pomoże nie mam pojęcia. Prosze osoby które przerabiały podobny temat o wypowiedź czy w ich przypadku wymiana drążków kierowniczych popmogła (podobno sa w nich jakies jabłka i się mogą wyrobic). I żeby od razu rozwiąc watpliwości informuję że kpl zawieszenie z przodu wymienione zostało wymienione wraz z końcówkami drążków jakies 2 miesiące temu, wszystko na lemfordera, opony nowe, koła wyważone, geometria ustawiona prawidłowo. I mimo wszystkich zabiegów dalej ściąga mnie delikatnie na prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2008 mc09 jeśli są stuki w miejscu które opisujesz to będą drążki do wymiany - one również od strony przekładni mają "jabłka" , gdzie może powstać luz.Gdyby był luz na maglownicy to bardziej prawdopodobny byłby hałas np. podczas przejazdu po bruku .Jest możliwość regulacji maglownicy .Oto rys.(widok od dołu)-Sruba regulacyjna zaznaczona strzałką ( zbyt mocne dokręcenie śruby spowoduje problemy z powrotem kierownicy do jazdy na wprost ) Końcówki maglownicy po obu stronach przekładni powinny wystawać na określoną odległość, ale o tym będzie wiadomo podczas wymiany drążka kier.(normalnie jest osłonięte osłonką w kształcie harmonijk)i. W temacie ściągania - spróbuj zamienić miejscami koła na przedniej osi ,lub maglownica przekładni kierowniczej nie jest ustawiona do jazdy "na wprost"( np. podczas wymiany końcówki kierowniczej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2008 przerabiałem to samo i pojechałem do fachowców od przekładni i ci mi powiedzieli ze jak nie cieknie przekładnia to nie regenerować i zmniejszyć luz na maglownicy co tez u siebie zrobiłem i luz sie zmniejszył ale nie zniknął do końca bo mam leciutki luz na drążkach które niebawem bedę wymieniał. polecam najpierw zmniejszyc luz, ja w Gdansku zapłaciłem 30 zł więc to nie dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mc09 Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2008 Dzięki Jurek za szybką odpowiedź. Na jutro jestem umówiony na wymianę drążków. Codo ściągania to robiłem już chyba wszystko. Koła zmieniane stronami, dwukrotnie robiona geometria, oczywiście zbiezność ustawiana przy kierownicy idealnie skierowanej na wprost, sprawdzane jeszcze raz wachacze (czy dobrze przykręcone itp). Jak jutro wymienie te drązki to znowu będę musiał jechac na zbieżnośc, no i zobaczymy czy coś pomoże. Pozdrawiam No i się wyjaśniło. Drążków nie wymieniałem bo okazało się że są ok, nie miały żadnych luzów na jabłkach. Zmniejszyłem tylko luz na maglownicy i jest już ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2008 no nie mówiłem a raczej pisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skamil Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2008 Witam wszystkich użytkowników to mój pierwszy post na forum:) Ale do rzeczy... Dołączam się do użytkowników mających problem z maglownicą, Posiadam paska AHU z 98' maglownica jest już w stanie agonii tzn. cieknie straszliwie idzie około zbiorniczka na dwa tygodnie (oczywiście proporcjonalnie więcej im więcej jeżdżę)...Kierownica ma straszny luz na moje oko 5 stopni, duże wibracje szczególnie przy pewnych zakresach prędkości. Drążki kierownicze nowe. Ale, ale... nie byłoby to takie straszne gdyby rzecz działa się w naszym pięknym kraju:) Mieszkam w Irlandii i mój pasek ma kierownice po "złej stronie" I teraz moje pytanie czy jest to kompletnie inna maglownica czy może ta sama tylko odwrócona? Pytam dlatego, że w Polsce można kupić regenerowaną i nie ukrywam jest to duuuużo taniej niż w IE... A tutaj o regeneracji nikt nie słyszał - albo nowa albo ze szrotu. Jako ciekawostka lokalna podam iż pytałem u 3 różnych mechaników oczywiście tubylców i każdy chce wyciągać silnik żeby wymienić maglownice!!! Wyczytałem w Waszych postach o magicznej śrubie którą można "skasować" luz niestety jest to pasek jak już wspomniałem 98 i nie ma jak się do niej dostać "od spodu".... Czy można się za to zabrać samemu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2008 luz zmniejszysz ale jak Ci cieknie to tylko i wyłącznie wymiana lub regeneracja, jeżeli tam nikt nie regeneruje to tylko wymieniaj i nie trzeba wyjmować silnika. P.S. może taniej będzie Ci przyjechać do Polski na wymianę (taki żarcik ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skamil Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2008 Maglownica z auta z kierownicą po normalnej stronie nie pasuje do auta nienormalnego:) Czyli z Irlandii w moim przypadku... Ale ku mojemu zdziwieniu można dostać w Polsce:) No i cena Polska a nie irlandzka. Ziewal Twój żarcik jest jak najbardziej na miejscu bo cena za wymianę uwaga zaczyna się od 400euro w górę Szkoda, że to nie padło w Polsce jak byłem w zeszłym roku:eek: Czy ktoś to robił sam? O wymiane maglownicy mi chodzi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2008 tutaj o regeneracji nikt nie słyszał - albo nowa albo ze szrotu. Bierz przekładnie ze szrotu. Przyjedziesz do PL na jakieś wekend i na szrocie kupisz sobie maglownicę z "anglika" Jako ciekawostka lokalna podam iż pytałem u 3 różnych mechaników oczywiście tubylców i każdy chce wyciągać silnik żeby wymienić maglownice!!! ... ... Rozbawiło mnie takie podejscie do tematu przez tych "fachmanów". Raczej już do nich nie jeździj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2008 szkoda ze nie stalo Ci sie to pare miesiecy temu bo wtedy wyrzucilem calkowicie sprawna maglownice z anglika, ktora mi zostala po przekladce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skamil Zgłoś #11 Napisano 13 Maja 2008 Vivi a może przejdź się w to miejsce gdzie wyrzuciłeś maglownice do mojego autka może jeszcze tam leży.. Ale jak znam życie to pewnie ważyła tyle, że na 0,5 wystarczyło: Znalazłem na allegro firmę która sprzedaje regenerowane z 12 miesięczną gwarancją również do anglików. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rjarosz Zgłoś #12 Napisano 20 Maja 2008 No i się wyjaśniło. Drążków nie wymieniałem bo okazało się że są ok, nie miały żadnych luzów na jabłkach. Zmniejszyłem tylko luz na maglownicy i jest już ok. Mam pytanie, jak dużo trzeba dokręcać tę śrubę od regulacji i w którą stronę. Próbowałem, ale ciężko idzie. Mam stuki na kierownicy, które czuć podczas szybkiego kręcenia kierownicą jak i podczas jazdy na drobnych nierównościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #13 Napisano 20 Maja 2008 Mam pytanie, jak dużo trzeba dokręcać tę śrubę od regulacji i w którą stronę. Próbowałem, ale ciężko idzie.Mam stuki na kierownicy, które czuć podczas szybkiego kręcenia kierownicą jak i podczas jazdy na drobnych nierównościach. jeden dokręca śrube drugi rusza szybko kierownicą i pamiętaj żeby nie dokręcic za mocno bo kierownica nie bedzie odbijać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skamil Zgłoś #14 Napisano 29 Maja 2008 Powiedzcie mi ile to trwa. To znaczy ile trwa ta cała zabawa z wymontowaniem maglownicy i zamontowaniem z powrotem. Ponieważ pytam tych irlandzkich buraków ile mam zapłacić za wymianę a oni na to, że nie wiedzą i jak zrobią to powiedzą ile.... a za godzinę 25 jurków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #15 Napisano 29 Maja 2008 Ja tez mam pytanie odnosnie podobnego problemu a ze nie chce zakladac kolejnego watku to zapytam tutaj...U mnie podczas energicznego ruszania kierownica slychac stukanie ale w srodku auta gdzies pod kierownica.W Lagunie mialem podobnie i okazalo sie ze wytarla sie plastikowa tulejka na krzyzaku od regulacji wysokosci kierownicy.Co to moze byc za stukanie w Pasiaku i jak sie go pozbyc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #16 Napisano 29 Maja 2008 to raczej przekładnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2008 to raczej przekładnia Watpie bo przekladnia raczej nie znajduje sie praktycznie pod sama kierownica a stamtad wlasnie dochodzi stukanie.Dodam ze jak wyciagne kierownice maksymalnie do siebie to stukanie ustaje wiec domniemam ze te odglosy powoduje jakis zuzyty element regulacji kierownicy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #18 Napisano 30 Maja 2008 Watpie bo przekladnia raczej nie znajduje sie praktycznie pod sama kierownica a stamtad wlasnie dochodzi stukanie.Dodam ze jak wyciagne kierownice maksymalnie do siebie to stukanie ustaje wiec domniemam ze te odglosy powoduje jakis zuzyty element regulacji kierownicy.. a widzisz trzeba było tak od razu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #19 Napisano 30 Maja 2008 a widzisz trzeba było tak od razu A cos wiecej....?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisu1 Zgłoś #20 Napisano 28 Czerwca 2008 Witam! mam taki problem.jest luz na drążku kierowniczym tylko z lewej strony , od strony maglownicy, końcówka jest ok,(przy prostych kołach drążek ma luz około 1cm) czy pomoże skasowanie luzu śrubą w maglownicy.Czy może trzeba wymienić cały drażek.a jeśli tak to czy trzeba wyciagać całą maglownice.Jeśli ktos miał ztym doczynienia proszę o porady.dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach