Skocz do zawartości
Gość mc09

Luz na łączeniu drążka z maglownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

mam taki problem.jest luz na drążku kierowniczym tylko z lewej strony , od strony maglownicy, końcówka jest ok,(przy prostych kołach drążek ma luz około 1cm) czy pomoże skasowanie luzu śrubą w maglownicy.Czy może trzeba wymienić cały drażek.a jeśli tak to czy trzeba wyciagać całą maglownice.Jeśli ktos miał ztym doczynienia proszę o porady.dzięki

 

lisu1 ; Luz jest na drążku kierowniczym( na jabłku); drążek do wymiany -nie trzeba demontować przekładni ( ani maglownicy) do wymiany drążka.Regulacja śrubą na obudowie przekładni w Twoim przypadku nie pomoże.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy w passacie b3 istnieje mozliwosc regulacji luzu na maglownicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie czy w passacie b3 istnieje mozliwosc regulacji luzu na maglownicy ?

 

rokefeler;

Tak ,poczytaj post nr 2 w tym wątku.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie czy w passacie b3 istnieje mozliwosc regulacji luzu na maglownicy ?

 

tak istnieje jest prose dojście tylko trzeba mieć zajebiście duży imbus :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobra wiadomosc :). Jaki to rozmiar imbusa?Czy luz reguluje ta sruba na imbus czy mam ja odkrecic i regulacja znajduje sie pod nia?sorry za lamerskie pytania ale nie wiem jak sie za to zabrac wiec wole skorzystac z waszego doswiadczenia. z gory dziekuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dobra wiadomosc :). Jaki to rozmiar imbusa?Czy luz reguluje ta sruba na imbus czy mam ja odkrecic i regulacja znajduje sie pod nia?sorry za lamerskie pytania ale nie wiem jak sie za to zabrac wiec wole skorzystac z waszego doswiadczenia. z gory dziekuje za odpowiedz

 

rokefeler ;

 

Należy ustawić układ kierowniczy tak jak do jazdy na wprost , następnie dokręcić śrubę regulacyjną zębatki ( zaznaczona na rys. strzałką) o 30 stopni , zrobić jazdę próbną . Jeżeli koła nie powracają do jazdy na wprost należy poluzować ( odkręcić )delikatnie śrubę , natomiast jak jeszcze jest zbyt duży luz to spróbować jeszcze dokręcić śrubę regulacyjną.Powodzenia.:)

 

b4regulacjaprzekadnikieqn1.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rokefeler ;

 

Należy ustawić układ kierowniczy tak jak do jazdy na wprost , następnie dokręcić śrubę regulacyjną zębatki ( zaznaczona na rys. strzałką) o 30 stopni , zrobić jazdę próbną . Jeżeli koła nie powracają do jazdy na wprost należy poluzować ( odkręcić )delikatnie śrubę , natomiast jak jeszcze jest zbyt duży luz to spróbować jeszcze dokręcić śrubę regulacyjną.Powodzenia.:)

 

b4regulacjaprzekadnikieqn1.th.png

 

Witaj Jurku to co pokazałes na zdjęciu wygląda inaczej jak w moim starym B3 bo u mnie trzeba było najpier poluzować nakrętkę wokół śruby regulacyjnej a potem do piero nią regulować !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje panowie za szybka odpowiedz.Niestety rysunek nie przedstawia rozwiazania zastosowanego w moim b3 .Wojtek pisal cos o duzym imbusie i taka wlasnie sruba znajduje sie u mnie (gdzie ja kupie taki imbus :( ).Tylko nie wiem czy mam przeprowadzic regulacje ta sruba czy wykrecic ja i szukac regulacji glebiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziekuje panowie za szybka odpowiedz.Niestety rysunek nie przedstawia rozwiazania zastosowanego w moim b3 .Wojtek pisal cos o duzym imbusie i taka wlasnie sruba znajduje sie u mnie (gdzie ja kupie taki imbus :( ).Tylko nie wiem czy mam przeprowadzic regulacje ta sruba czy wykrecic ja i szukac regulacji glebiej.

 

poluzowujesz nakrętkę na około imbusa i regulujesz tym imbusem i nic nie wykręcasz !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj Jurku to co pokazałes na zdjęciu wygląda inaczej jak w moim starym B3 bo u mnie trzeba było najpier poluzować nakrętkę wokół śruby regulacyjnej a potem do piero nią regulować !

 

Wojtek w B4 są stosowane dwa rodzaje przekładni; ZF ( którą powyżej przedstawia Rys.) oraz TRW ( poniżej )

b4regulacjaprzekadnikiejt4.th.png ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek w B4 są stosowane dwa rodzaje przekładni; ZF ( którą powyżej przedstawia Rys.) oraz TRW ( poniżej )

b4regulacjaprzekadnikiejt4.th.png ;)

O widzisz Jurek to jest to o co nam chodziło :) Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swietnie serdeczne dzieki :) .jeszcze tylko kwestia jaki imbus musze kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
swietnie serdeczne dzieki :) .jeszcze tylko kwestia jaki imbus musze kupic

 

rokefeler ;

Najlepiej byłoby zmierzyć.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierzyc pod warunkiem ze sie ma wlasny kanal i nie trzeba sie za kazdym razem prosic :(.................................................-> .Dokrecilem srube na listwie (imbus 22)oprocz tego ze kierownica chodzi ciezej nic sie nie zmienilo.niestety zawieszenie dalej puka na kocich lbach :( ( jak by ktos przesypywal ziemniaki).Rece opadaja .Koncowki drazkow sworznie wszystko wyglada ok .Luz bardziej czuc przy minimalnym skrecie bardziej niz w czasie jazdy na wprost.Ma ktos jakies koncepcje?please................> przed chwila znalazlem :( mialem odkrecony krzyzak :( . I dziwny luz ma tez lozysko przy samej kierownicy ale tylko góra - dól , na boki jest ok :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Trochę odświeżę temat bo sam miałem problem z luzami w kierownicy. Objawiało się to tak, że podczas szybkich ruchów kierownicą, niezależnie czy na załączonym silniku czy na zgaszonym( z działającym serwem czy bez), pojawiały się małe ale bardzo denerwujące luzy. Po przeczytaniu tego tematu zacząłem sprawdzać wszystko poklei co może być powodem owych luzów. Dziękuję wszystkim szczególnie Jurkowi za przybliżenie tematu. Mieszkam w Hiszpanii i raczej nie można tu liczyć na ASO i reszty mechaników jeżeli sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Odpowiedz z jaka się spotykałem to: przyjedź za 2 tygodnie to może zobaczymy co jest grane, albo ten typ tak ma poczym mechanik nie wiedział nawet ze jest śruba regulacyjna w maglownic.

U mnie okazało się że było to sam „ Krzyżak” kolumny kierowniczej ma luzy. Zdemontowałem śrubę łącząca kolumnę kierowniczą z maglownica.

Trzymając za krzyżak i za kręcąc kierownica było czuć luz.

 

Nie wiem tylko co mogło być powodem owej usterki czy wada fabryczna czy złe użytkowanie.

Passacik nie ma dużo przejechane ale boje się że ma przekręcony licznik ( tego tez nie mogę sprawdzić). Spróbuje jeszcze raz uderzyć do ASO

 

Pozdrawiam

MArcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,tez mam problem z maglem-ruszajac kolem przednim lewo-prawo wali jak cholera i czuc duzy luz,koncowki i drazki wymienione,podejzewam maglownice.moj pasek to anglik i kierownica po zlej stronie jest,problem jest taki ze nie moge odszukac sroby do reg.magla wiem gdzie powinna byc,ale nie ma tam od spodu dostepu<wydech>nie wiem jak jest w paskach z normalna kierownica czy trzeba cos dodatkowo demontowac??oprocz oczywiscie tego plastiku pod autem-prosze o pomoc bo na angielskich mechaniorow nie ma co liczyc oni nie wiedza nawet o istnieniu tej sroby!pajace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wyprowadzalem auto z garazu i jak zwykle musialem skrecic max w prawo kierownice i nagle cos strzelilo dosyc glosno, nic nie znalazlem na ziemi wiec nic nie odpadlo ale podczas jadzy slychac teraz stuki na wiekszych nierownosciach no i na postoju ruszajac kierownice w lewo i w prawo slychac stuki, zobacze z ta sruba regulacyjna ale przerazilo mnie to glosne strzelenie jakby wahacz sie polamal, czy to moglo cos na maglownicy przeskoczyc?auto normalnie zachowuje podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,troszke odswieze temat.Moj problem polega na tym,ze mam anglika i nie moge sie dostac do sroby regulacyjnej na maglu.Pytanie moje -czy to jest ta sroba ktora widac z boku za drazkiem kier.,po zdjeciu kola?jaki jest rozmiar tej sroby slyszalem juz 22,18.Moj pasek 1,9tdi130km 2002r.Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Srubę do regulacji luzu maglownicy - zobaczysz dopiero od spodu auta. Z boku jej na pewno nie widać. Ale czy w angolu ta śruba jest po tej samej stronie co NORMALNIE - to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sroba jest po drugiej stronie niestety:( ,ale czytalem gdzies na forum,ze mozna sie do niej dostac z boku po zdjeciu kola-mowie tu o wersji PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności