Skocz do zawartości
Gość Marcin1e

avb 101KM+chip+turbo=174KM ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin1e   
Gość Marcin1e

Witam, mam passataq avb 101KM z 2001roku, mam juz w nim chipa na 130KM, rozsypala mi sie turbina i pomyslalem zeby od razu cos zmodyfikowac. Powiedziano mi ze wystarczy ze zmienie turbo z AVf/AWX i intercooler i nowy program i bedzie cos ok 174KM czy to prawda, czy do wystarczy? Czy nie zajedzie mi silnika? Fajnie byloby miec cos w granicach 170-180 KM, ale zeby nie zajechac serducha. Slyszaelm cos ze trzeba by jeszcze zmienic pompowtryski, czy to konieczne, jezeli tak to ile to kosztuje? Mam idealengo paska z oryginalnym lakierem 100% igiełka i szkody by sie z nim rozstawac, ale jak mysle to jak troszke doplace to moglbym zamienic na AVF 131KM i go zachipowac na 170KM. Prosze o wyczerpującą pomoc, jest to dla mnie bardzo wazne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gulu    10

Bez zmiany pompowtrysków nie wydaje mi sie aby uzyskac 170 KM z AVB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek   
Gość poohatek

Witam,

mam taki silnik jak Ty i zrobiłem w opisany przez Ciebie sposób, tj. chip + turbawka od AWX. Wszystko w Tune-up. Wyszło 168KM/387Nm (hamownia inercyjna). Turbinka pompuje z fabrycznym ciśnieniem 1.35 bara. Mam w planach założenie również kolektora dolotowego od AWX i 170 powinno pęknąć. Co potem to zobaczymy, myślę, że na tych pompkach za wiele już się nie da zdziałać. Wymiana na większe pewnie trochę by kosztowała a i FMIC trzeba by pewnie zapodać. Ale i tak z tym co jest jeździ się zdecydowanie fajniej :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gulu    10

Wg. mnie jak lato przyjdzie będzie mógł troszke podymiać choć nie sądze ze robert zrobił jakis hardcore bo sie zna na tym co robi.

Gratuluje zdrowego motoru,jeden na 10 wychodzi tak jak Twój.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rob555    10
Wg. mnie jak lato przyjdzie będzie mógł troszke podymiać choć nie sądze ze robert zrobił jakis hardcore bo sie zna na tym co robi.

Gratuluje zdrowego motoru,jeden na 10 wychodzi tak jak Twój.

 

Dokladnie ;)

Pozatym juz pisalem wlascicielowi wczesniej. Ta hamownia jest znana z optymistycznych wynikow. Realnie mysle ze kilka KM mniej jest ;) co nie zmiejsza faktu ze naprawde zdrowy egz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin1e   
Gość Marcin1e

Czyli ten zabieg mam rozumiec za szkodliwy? Mam naprawde idealne aukto i niechcialbym jakos wplynac na jego szybsze zajechanie... Czy ta modyfikacja tj zmina turbo z AVB na AWX/AVF i chip co podniesie osiagi gdzies do 160-170KM wpynie destrukcyjnie na silnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rob555    10
Czyli ten zabieg mam rozumiec za szkodliwy? Mam naprawde idealne aukto i niechcialbym jakos wplynac na jego szybsze zajechanie... Czy ta modyfikacja tj zmina turbo z AVB na AWX/AVF i chip co podniesie osiagi gdzies do 160-170KM wpynie destrukcyjnie na silnik?

 

Kazdy silnik inaczej sie chipsuje a te roznice sie powiekszaja jak szukamy coraz wiekszych mocy. Moze byc tak ze zdrowy egz zrobi ok 170KM bez wiekszego dymienia i obciazania sprezarki wiec szkodliwosc zadna.

Moze tez byc tak ze 160KM bedzie problemem do osiagniecia i wtedy zylowanie na 170KM bo tyle ma kolega z forum spowoduje ze cos moze pierdyknac....

Sumujac: wieksza turbina da wiekszy zapas bezdymnej mocy. A ile to bedzie to tylko stwórca raczy wiedziec :) wiekszosc AVB powinna zlamac ok 160KM bez przeciazania

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406    0

Witam to jak jest z tymi wtryskami ...trzeba zmieniac zeby było te 160 kucy ? ze turbo i IC to rozumiem ze tak....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rogalotti    10

Do 160 nie trzeba wtrysków zmieniac, no chyba ze masz po prostu wyeksploatowany silnik / układ wtryskowy. Ale tego dowiesz sie juz tuningujac silnik.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406    0
Dzisiaj, 16:54

Do 160 nie trzeba wtrysków zmieniac, no chyba ze masz po prostu wyeksploatowany silnik / układ wtryskowy. Ale tego dowiesz sie juz tuningujac silnik.

 

Pozdrawiam.

 

MR Motors - WWW.MRMOTORS.PL - 0-694-046-807 - 0-510-501-505

DZIEKI kolego to zastało tylko graty szukac pozostało

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zuse    10

noo przyznam sie, że z 101KM robic 174KM to troszke zylowany silnik. Przyrost ok. 70% mocy.

Jaa majac serie 130KM wydusilem 200KM..to jest przyrost ok. 50% wiecej, a nalezy pamieteac, ze silniki 101KM sa konstrukcyjnie slabsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406    0

....ja licze na jakie 150 koni i mam pytanie turbo od awx? po regeneracji czy jakies uzywane w dobrym stanie z auta jakiegos patrzyłem na allegro to jakie 700 zł za uzywana no i najlepiej jechac osobiscie po odbiór ..ogolnie co mam dokupic jeszcze turbo z kolektorem wydechowym ? intercooler tez czy nie koniecznie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
remont    0

a powiedzcie mi czy seryjne sprzęgło z AVB wytrzyma moc ok 160 koni...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Łazik    0

Wytrzyma, w AVB sprzęgło ma taką samą średnicę jak w AWX'ie, więc spokojnie wystarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ja456    0

160KM napewno, bardziej może zaszkodzić wysoki moment przy niskich obrotach. Taki moment jak na wykresie poniżej powodował drżenie sprzęgła/dwumasu przy wduszeniu gazu do oporu poniżej 2000obr/min (AWX). Program z wykresu oczywiście został wywalony i zrobiony porządny.

wykres2 14-03-2009.jpg

Edytowane przez ja456

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0

Witam nie chcialem zakladac nowego watku. ja podobnie jak kolega chcialbym poddac tuuningowi taki silnik. przywiazalem sie do mojego passacika i zal mi go sprzedawac wiec postanowilem go odpicowac :D problem jest w tym ze nie wiem co trzeba wymienic i zrobic przy generalnym remoncie silnika. napewno wymiana turbo i pompek a co z reszta ??? prosze jakiegos bardziej doswiadczonego kolege o pomoc i moze jakas liste czesci ktore nalezy wymienic przy remoncie generalnym i tuningu mechanicznym . chce przeznaczyc na ten cel okolo 15 tys zlotych. i odrazu mowie ze nie wchodzi w gre sprzedaz lub zamiana autka:) musi to byc zrobionny konkretnie ten egzemplarz. auto ma skrzynie automatyczna(skrzynia juz po generalnym remoncie 4400PLN) pozdrawiam i czekam na pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Łazik    0

Jak chcesz naprawdę generalny remont, to możesz wymienić:

 

-pierścienie

-uszczelniacze zaworów

-splanowanie głowicy

-nowa uszczelka pod głowicę

-panewki

-ewentualnie korby i tłoki,

-wal korbowy raczej powinien być ok, ale jak wszystko to wszystko ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jarucki    10

No jeszcze trzeba byłoby dodać:

-Montaż FMICa

-Montaż Chłodnicy Oleju

-Większe Turbo

-Zmienić Wałek Rozrządu

-Pogrzebać przy głowicy

-Zamontować Większe Pompo-wtryskiwacze

-itd...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
traksio    0

a orientujecie sie moze w kosztach ??? ile to wszystko moze kosztowac i czy jest ryzyko ze passek wyzionie ducha ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blysk777    0

Najważnijsze abyś wymienił skrzynię bo seryjny automat to wytrzyma tylko program,a dalej raczej klęknie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×