Skocz do zawartości
zwkrz

Automatyczna skrzynia biegów B5

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podświetlone są wszystkie położenia to znaczy, że skrzynia weszła w tryb awaryjny. Podepnij się kompem i sprawdź błędy w sterowniku skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kod błędu 17142, 17147, 17137. Po wykasowaniu pozostały dwa. Zawór zmiany biegów. Kostki łączące skrzynię zostały przeczyszczone ale to nie pomogło... :( . Serwis???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może masz zalany sterownik skrzyni ?? znajduje się gdzieś pod nogami pasażera z przodu i może styki zaśniedziały ? może tu tkwi jakiś problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pokazał by błędów zaworów. Możesz spróbować samemu się pobawić, wyjąć płytę sterownika i ją rozebrać i przeczyścić kanały i sprawdzić i wyczyścić zawory. Na YT jest sporo filmów pokazujących krok po kroku. lub jak nie czujesz się na siłach to wysłać do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie DZIĘKI, na razie będę próbował sam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na początku gdyż to jest mój pierwszy post. Jestem tu nowy .Mam takie pytanie do forumowiczów odnośnie skrzyni 4 biegowej automat.(passat B5 Fl 2001 rok)

Szczerze powiem nigdy automatu nie miałem i chciałbym się dowiedzieć coś o exploatacji takiej skrzyni. Może jest jakaś instrukcja czy coś takiego?

 

Mianowicie chodzi mi o olej czy się wymienia,jeśli tak to jaki powinien być bo naprawdę nie wiem a chce żeby samochód mi chodził jak najdłużej.

 

Dziękuję z góry za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passat b5 2002r 1.9 tdi AVF automat 5 biegów z tiptronicem. Przeważnie to się dzieje podczas ruszania ale i czasami w jeżdzie przeskoczy w tryb awaryjny. Komunikat emision workshop i świecąca kontrolka pompy. Zatrzymam się wyłączę silnik i wszystko wraca do normy. Po skanowaniu Vagiem błąd w skrzyni 18228/P1820 - Pressure Control Valve 2 (N216): Short to Plus ą w silniku czysto. Byłem w warsztacie co zajmują się tylko skrzyniami automatycznymi. Sprawdzali komputerem jeździli testowali i nie wiedza co może być? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Sylwek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja opiszę swój przypadek. Kilka dni temu zauważyłem, że mam pełno wody w komorze akumulatora no i ją wypuściłem poprzez odetkanie spustu pod baterią. Po paru godzinach od zabiegu jadę sobie autkiem i nagle wszystkie wskazówki na maxa w prawo i spadły, zapaliła się kontrolka esp, zaczęło piszczeć w środku, szarpnęło autem i wszedł w tryb awaryjny. Zatrzymałem się i zgasiłem auto. Po włączeniu zapłonu na desce ciemno oprócz linijki od skrzyni biegów (podświetlone wszystkie biegi). Nie działają szyby ani centralny. Po odpaleniu błąd emission workshop i skrzynia w trybie awaryjnym. Za jakiś czas moduł komfortu zaczął działać jednak skrzynia cały czas jest w trybie awaryjnym. kod błędu to 17114 i po usunięciu przy próbie ruszenia autem jest szarpnięcie i wraca. Komputery w środku auta wysuszyłem, wiązki też. Co mogę jeszcze sprawdzić i gdzie poszukać. I podstawowe pytanie czy skrzynia się rozleciała czy po prostu woda narozrabiała mi w elektryce. Pasek 1.9 AVF, skrzynia pięciobiegowy tiptronik. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Passata B5 2005 1,9 TDI z 4 biegowa asb. Problem jest w tym, że w momencie gdy wrzucam z biegu R na P to komputer nadal pokazuje R i zapala lampy wsteczne, mimo że auto tak jak należy stoi w miejscu. To samo jest gdy zmieniam z biegu 2 na 1 to komputer nadal zostaje na pozycji 2. Poza tym auto jeździ jak należy. Elektryk powiedział ze z dźwignia i czujnikami przy niej wszystko jest ok ale sterownik od skrzyni mógł zostac zalany woda i jest wymazany, nie pokazuje żadnych błędów. Proszę po pomoc w postaci kodów do tego sterownika lub ewentualnej podpowiedzi co może byc przyczyna takiego zachowania komputera. pozdrawiam

Sterownik 01N 927 733 FC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie posiadam passata b5 99r. 2.8l tiptronic 5 biegów i jeden błąd w skrzynii 18112 Przełącznik kickdown zwarcie do masy (auto szarpie przy redukcji i w miejscu po włączenie na d z postoju i wstecznego.Gdzie znajduję się kickdow i czy miał ktoś podobny problem .Wcześniej auto jeździło bez problemu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kick down znajduje się pod pedałem gazu jak na wyłączonym silniku wciśniesz gaz do oporu poczujesz jak wciskasz pedałem ten przycisk służy on do redukcji biegu jak wciśniesz gaz do oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kick down znajduje się pod pedałem gazu jak na wyłączonym silniku wciśniesz gaz do oporu poczujesz jak wciskasz pedałem ten przycisk służy on do redukcji biegu jak wciśniesz gaz do oporu.
a jaikieś kabelki od przełącznika gdzie mogą powodować zwarcie do masy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ostatnio problemy ze skrzynia. Wymienilem juz olej, filtr, konwerter i bylo ok przez kilka dni. Nastepnie zaczelo mi blokowac wysprzeglanie, mianowicie przy wrzuconym biegu i wcisnietym hamulcu auto chce jechac i gasnie. Dowiedzialem sie ze bedzie za to odpowiedzialny zawor sterujacy sprzeglem. Zamierzam sie z jego wymiana tylko chcialbym jeszcze podpytac w jednej sprawie. Autko normalnie biegi zmienialo itd. Problem jedynie jest taki (chyba ze to normalne) ze po wrzuceniu na R czuc ze autko od razu chce jechac natomiast po wrzuceniu na D jest jakby chwila (ok 1-2sek) zanim czuc ze bieg zaczyna ciagnac. Czy problemem moze byc tez jakis inny zawor czy np cos w srodku skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do regeneracji (wyczyszczenie oraz sprawdzenie/diagnostyka) sterownik hydrauliczny - demontaż wskoczywszy zaworów i suwaków oprócz zaworu ciśnienia!

Do wymiany lub regeneracji zawór lock-up, zawór ten odpowiada za prawidłową pracę sprzęgła hydrokinetycznego.

Dlaczego przy tak dużym nakładzie pracy i środków (wymiana oleju,filtra,konwertera) nie został wyczyszczony i sprawdzony sterownik hydrauliczny? Teraz masz drugi raz tą sama robotę, czyli micha w dół.

Posłużę się już napisanym przeze mnie postem na forum audi a4 b5: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/333748-automat-19-tdi-ag4/

Jest tam zawarte wszystko co najistotniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sterownik również czyscilem, zawodów nie ruszyłem. Dzisiaj demontowalem zawór tcc no i tak na prawdę musiałem go szczypcami wyciągać bo się ładował, inaczej wyjść nie chciał (tzn nie sam zawór tylko tulejka w środku). Zamówiłem już nowy i czekam aż przyjdzie a dodatkowo napisz mi jeśli chodzi o temat z forum audi to doczytałem że zaworek od ciśnienia to ten z plastikowym korkiem który na zdjęciu jest wyjęty? Bo był luźny i doszedłem go do końca i teraz nie wiem czy nie powinienem go popuscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Mam pewien (chyba) problem z softem w skrzyni automatycznej. Przeglądając błędy w samochodzie natknąłem się na jeden dziwny dla mnie a może bardzo ważna rzecz mianowicie w każdym z modułów jest wersja softu a wchodząc w skrzynie biegów jest brak softu.

Czy tak ma być? Proszę o radę bo automat mi szarpie przy zmianie biegów.

Załącze zdjęcie z vcds-a.

mms_20160806_170028.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem ze skrzynią ciąg dalszy... złożyłem wszystko po wyczyszczeniu sterownika i pojawił się kolejny problem... auto już normalnie wysprzegla, do przodu i do tyłu normalnie rusza bez problemów ale nie zmienia mi biegów... wrzucając D, 3, 2 i 1 zachowuje się identycznie. Auto ciągle jedzie tylko na 1 biegu i nie przerzuca na inne. Na kompie brak błędów... przed rozebraniem nie było tego problemu więc obstawiam coś ze sterownikiem tylko gdzie szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

to może ktoś miał podobny przypadek ? mam b5 rocznik 98 automat

dziś pierwszy raz coś stało się z skrzynią mianowicie zahamowałem mając ciągle D puściłem hamulec i co ? silnik wyje a auto nie jedzie

musiałem wrzucić P potem na D i ruszył , potem znowu miałem taki przypadek

Czym może to byś spowodowane ? dodam ze usłyszałem dziś z prawej strony bardziej dzwięk jak by pasek od alterantora slizgał ale nie może bo na P dodaniu gazu i puszczeniu nie sluchać tego , tylko wtedy kiedy auto jedzie przyspiesza się i pusci gaz wtedy słuchać pisk , dodatkowo długo przełącza z 1-2 bieg , jakieś rady ? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mogę edytować posta .

 

Byłem dziś u specjalisty od skrzyń automatycznych powiedział mi że trzeba dolać oleju i będzie ok , na dole podobno jest miska olejowa w którą mogłem uderzyć np leżącym policjantem (podobno często w passatach spotykana sprawa) i mógł mi się odszczelnić tam jakiś dekiel który ma tylko uszczelkę i jedną śrubę . Jutro jadę na dolanie oleju i potem zobaczę czy problem ustał , jeśli znowu wróci to problem jest poważny i będzie potrzeba uszczelnić skrzynię ale to już małe koszty do tego co by było z jej regeneracją ....

 

 

AKTUALIZACJA

 

Okazało się że miska olejowa od skrzyni jest trafiona przez krawężnik albo kamień nie wiadomo eh , nie nadaje się do niczego , nie mam pojęcia gdzie to mogło się stać . Zamówiłem nową miskę 300 pln od razu nowy filtr uszczelka oraz olej do skrzyni biegów ;/

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jadąc dziś do Radomia 90km dojechałem i potem jechałem już normalnie 60km/h i zauważyłem że skrzynia po dłuższym odcinku jazdy zaczyna mocno szarpać ale jak zrobiłem parę km to problem trochę zmalał.

Moje pytanie do was czy powinnem się martwić o to czy poprostu tak jest bo niewiem skrzynia się usypia i musi się przestawić? Trochę dziwna teoria. Proszę się nie śmiać ;-)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności