Skocz do zawartości
zwkrz

Automatyczna skrzynia biegów B5

Rekomendowane odpowiedzi

może wstaw zdjęcie tego przełącznika, może to komuś coś podpowie, a najlepiej jakbyś zobaczył gdzie on jest podpięty.

Mnie osobiście brakuje pomysłów co Ci tu doradzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

VW Passat VR5 z automatyczną skrzynią biegów (5-biegów + tiptronik). 1998r.

Mam parę pytań (do znawców tematu) co do zachowania się skrzyni i jej eksploatacji:

1) Czy po zatrzymaniu się np. przed skrzyżowaniem z dźwignią w pozycji "D" i nogą na hamulcu. Skrzynia ma się automatycznie wysprzęglić (tak jakby w stan "N")?

2) Czy jak jadę sobie na "D" i chcę hamować biegami to nie ma przeciwwskazań do przełączania na "tiptronik +/-" i hamowania biegami.

3) Jak sprawdzam VAG'iem to pojawia mi się błąd:

00526 - Brake Light Switch-F

27-00 - Implausible Signal

Co oznacza problem z czujnikiem naciśniętego hamulca.

Czujnik już wymieniłem, ale błąd nadal się pojawia.

Wydaje mi się, że może być zły kontakt przewodu pomiędzy czujnikiem a skrzynią, ale to moje przypuszczenia.

Znalazł by się jakiś schemat?

 

 

Sam znalazłem odpowiedzi więc podaję:

Ad. 1) Nie należy przełączać z pozycji "D" na "N" bo wtedy prawie nie ma smarowania (niskie ciśnienie oleju) i się coś noże popsuć.

Ad. 2) W sumie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi że nie można tak robić więc pewnie można. Nie należy za to przełączać podczas jazdy z "D" na "2","3","4" (Chodź są wyjątki od tej reguły jak się wie co robi).

Ad. 3) Przed sprawdzeniem błędów VAG'iem na krótko trzeba nacisnąć hamulec, gdyż zaraz po uruchomieniu auta w sterowniku pojawia się powyższy błąd. Krótkie przytrzymanie hamulca kasuje go. Wtedy już odczyt nie wskazuje błędu, chyba że nie dostanie sygnału.

Edytowane przez giver3
Znalazłem odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy łatwo będzie zamienić 4 biegowy automat na 5 biegowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bruklin

witam wszystkich. mam taki problem z tiptronikiem manowicie przy przerzucaniu z p na r czasami stawia opor i slychac stuk. co moze byc przyczyna takiego zachowania?

dodam ze jest to 1.8 t. Z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Passacie z 2003r. występowała klasyczna skrzynia automatyczna - taka jak w tym ogłoszeniu? Bo jeszcze takiego nie spotkałem - wszystkie, które widziałem, to były tiptroniki

http://olx.pl/oferta/vw-passat-1-9-130km-automat-CID5-ID6bAzD.html#ba0ec2db8f

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w Passacie z 2003r. występowała klasyczna skrzynia automatyczna - taka jak w tym ogłoszeniu? Bo jeszcze takiego nie spotkałem - wszystkie, które widziałem, to były tiptroniki

http://olx.pl/oferta/vw-passat-1-9-1...tml#ba0ec2db8f

Tak, zwykły automat był w B5 3BG, ale w dieslu w wersji 74kW/101KM (czyli AVB).

W pozostałych dieslach był tiptronik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w tym z ogłoszenia albo chip, albo swap, albo... pomyłka z mocą?

Chociaż... przejrzałem ogłoszenia na allegro i klika 130 konnych ze zwykłym automatem jednak się znalazło. Więc może jednak były?

Edytowane przez herbu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc może jednak były?

Z tego co wiem, to w 96kW był tylko tiptronik.

Najlepiej poprosić o kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Mianowicie posiadam VW PASSAT B5 FL 2003r automat 5 biegowy .

podłączeniu kabelka VAG KKL i odczytaniu błędów po przez VAg 4,9PL

Skrzynia automatyczna wyskoczył mi błąd ( 1028Przekaźnik dmuchawy-J323 uszkodzenie mechaniczne)

nadmienię iż samochód bez problemów jedzie do przodu tak jak powinien zmienia biegi jest problem ze wstecznym nie zawsze tak jakby wskakuje dlatego zrobiłem diagnostykę komputerową. Olej filtry wymienione.

Jeśli ktoś wie jak zlokalizować ten przekaźnik dmuchawy lub co to oznacza proszę o pomoc

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też problem ze wstecznym,ale ten przekaźnik dmuchawy nic wspólnego ze skrzynią nie ma.

A dmuchawa nawiewu Ci działa normalnie?

Może to błąd sporadyczny.

U mnie też żadnych błędów niema w skrzyni a szarpie na wstecznym jak łapie a ma duży opór np pod górkę na równym terenie ze dwa razy szarpnie i jedzie powoli ale rozłącza jak dotykam gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam też problem ze wstecznym,ale ten przekaźnik dmuchawy nic wspólnego ze skrzynią nie ma.

A dmuchawa nawiewu Ci działa normalnie?

Może to błąd sporadyczny.

U mnie też żadnych błędów niema w skrzyni a szarpie na wstecznym jak łapie a ma duży opór np pod górkę na równym terenie ze dwa razy szarpnie i jedzie powoli ale rozłącza jak dotykam gazu.

 

 

Szykujcie Panowie kasę na naprawdę skrzyni albo wymianę na manual , też tak miałem. Pada Wam skrzynia. Niedługo będzie , że w ogóle wstecznego nie będziecie mieli.

Wymiana "kosza wstecznego" albo na manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata silnik 1.9 TDI automat tiptronic 5 HP-19 EYF z dnia na dzień zaczął mi szarpać przy włączaniu R oraz D, wcześniej nie było żadnych objawów, płynnie rusza, ale przy zmianie z 2 na 3 jest szarpnięcie i przy redukcji z 5 na 4 także jest szarpnięcie. Wymieniłem poduszki pod skrzynią - nic to nie dało , podpoiłem pod komputer - brak błędów, byłem u trzech mechaników - twierdzą że elektrozawory mogą być przytkane, czy jest sens wymieniać olej ? ( koszt 500 zł) czy brać się za remont skrzyni ? Proszę o informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na pewno jest właściwy poziom oleju?

Podstawa to sprawdzenie wycieków i poziomu oleju oczywiście właściwą procedurą,i czy sterownik(komputer) skrzyni jest ok czy sucho,czy coś nie styka lub coś podobnego.

U mnie szarpie tylko na wstecznym i wymiana oleju z filtrem i wymiana sterownika nic nie dało...:( A zrobiłem sobie przycisk do wymuszania trybu awaryjnego skrzyni i taj jeżdżę już prawie rok czasu.

Nie stać mnie na pseudo mechaników co niby proponują naprawę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: według wlepki w bagażniku posiadam skrzynie AG4 DMX (chyba 01M ale tam wlepka jest zdarta i nie widać)

Wszędzie piszą że skrzynia jest czterobiegowa a ja ewidentnie u siebie czuję 5biegów, nie 4.

Tutaj jest filmik: https://www.youtube.com/results?search_query=passat+b5+automat

Gościu piszę że ma skrzynię 4-gang. U mnie skrzynia przełączą biegi IDENTYCZNIE oprócz tego poślizgu na 2 biegu. Czyli jest 1, 2, 3 schodzi o małą liczbę obrotów, 4 i 5. Zwariowałem. Czy skrzynie 4gang dają jakiś nadbieg czy coś, że wydaje mi się iż skrzynia ma 5 biegów? I czemu 3 bieg schodzi o małą liczbę obrotów?

Auto to passat b5 3b 1999r 1.9 TDI AFN 110KM.

 

 

Do tego według tego tematu ( http://www.prnd.pl/skrzynia-biegow-vw-ag4-01m,4,20.html ) i kilku filmików skrzynia AG4 wygląda jak widać na fotkach. Moja wygląda natomiast nieco inaczej (dokładnie tak: DSC_6094.JPG )

Ktoś może pomóc w tym, jaka to jest skrzynia i ilo biegowa? Bo już wariuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie jest to 5 biegówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kodzie to już wiem :) tylko dlaczego przełącza biegi jakby była 5gang? Jest 1,2, trzeci bieg schodzi o małą ilośc obrotów (między 200 a 500 zależnie od tego jak depnę) potem normalnie 4 i 5.

To jest dziwne... mogę nagrać filmik jutro, ale wygląda to identycznie jak ten co podałem wyżej tylko u mnie leci o wiele szybciej i brak poślizgu na 2 biegu. Sami zobaczcie że skrzynia tam włącza pięć biegów... Tak ma być czy co?

Chcę się dowiedzieć, bo ucieka mi olej minimalnie. Czeka mnie trasa w niedzielę 1200km. Do tego czasu muszę naprawić wyciek i wymienić olej ;)

Cieknie na rurkach chłodzących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po kodzie to już wiem :) tylko dlaczego przełącza biegi jakby była 5gang? Jest 1,2, trzeci bieg schodzi o małą ilośc obrotów (między 200 a 500 zależnie od tego jak depnę) potem normalnie 4 i 5.

To jest dziwne... mogę nagrać filmik jutro, ale wygląda to identycznie jak ten co podałem wyżej tylko u mnie leci o wiele szybciej i brak poślizgu na 2 biegu. Sami zobaczcie że skrzynia tam włącza pięć biegów... Tak ma być czy co?

Chcę się dowiedzieć, bo ucieka mi olej minimalnie. Czeka mnie trasa w niedzielę 1200km. Do tego czasu muszę naprawić wyciek i wymienić olej ;)

Cieknie na rurkach chłodzących.

 

Musiałbyś podpiąć się kompem pod sterownik skrzyni i zobaczyć, tam Ci pokaże na którym biegu jedziesz i jaki masz uślizg na sprzęgle hydrokinetycznym, przypuszczam że to efekt załączania się lockup-u. Czyli jedzie najpierw na 4 z uślizgiem a później spina ją na sztywno. Ale to gdybam bo nie mam doświadczeń z tym modelem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Polski VAG ani VCDS sie nie łączy ze skrzynią (tylko ze skrzynią), a VAG COMa nie mam :/

Zjem i lecę do auta, będę próbował się połączyć, zajrzę też pod dywanik czy kable są OK bo moduł komfortu niedawno robiłem (nową instalację) bo był cały zalany, więc kto wie co jest ze sterownikiem skrzyni :/

 

 

EDIT: udało się połączyć za siódmą próbą VCDSem. Teraz łączy cały czas oboma programami.

Błędów zero. Skrzynia AG4 01N.

Zatem usterka mechaniczna prawdopodobnie. Najpierw uszczelnienie wycieku, wymiana oleju i filtra i wymiana poduszki pod skrzynią bo czasem szarpie i już zdiagnozowałem poduszkę naderwaną.

 

W sumie nie mam z nią problemów oprócz wycieków i szarpnięc przy zmianie na wolnych obrotach ale wiem że poduszka jest padnięta.

Co do przełączania biegów. Muszę to nagrać i poprosić kogoś z forum kto ma identyczną czy działa tak samo.

 

 

EDIT: Panowie czy ktoś mi może po krótce na chłopski rozum opisać jak chłodzona jest skrzynia automatyczna? Widzę, że rurki spod niej idą do chłodnicy ale nie wiem czy tam jest woda układu chłodniczego silnika czy olej silnikowy czy olej ze skrzyni? Pierwszy raz mam automata i nigdzie na necie nie potrfaię znaleźć jak to jest zbudowane. ETKA mi mało mówi, tylko schematy rurek chłodzących są.

Edytowane przez Centek15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rurkami idzie olej ze skrzyni i chłodzi się w chłodnicy oleju zintegrowanej z chłodnicą płynu, także w środku leci olej.

 

Tak jak Ci pisałem wcześniej, zrób logi ze skrzyni w czasie jazdy, nie wiem jak w 4biegowej ale w Tipie kanały 7 i 10, będzie widać zapięty bieg, uślizg, zamknięcie locku-upa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie jak zdiagnozować problem... (b5 fl 1.9 tdi 130km) Kiedy odpalam samochód na polu wskaźnika położenia dźwigni przełączenia biegów zapalają się wszystkie kontrolki i szarpie wtedy autem... praktycznie wcale nie można jechać. Muszę ponownie uruchomić auto i wtedy może za drugim razem jest wszystko ok. Dwa tygodnie temu wymieniłem zawór od podciśnienia i to do wczoraj pomagało ... Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności