monter Zgłoś #21 Napisano 25 Stycznia 2010 2E Lepszy od VR6 pod względem potencjału i żywotności i wytrzymałości? Nie żartuj Pod względem potencjału na pewno nie, ale żywotność i wytrzymałość vr6 w porównaniu do 2E ?? Nie żartuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #22 Napisano 25 Stycznia 2010 Powiem tak.. Kapitalny remont AAA z nowym rozrządem na ori częściach, nowych tłokach i pierścieniach, panewkach, po zrobieniu bloku i CAŁEJ głowicy na perfekt to sprawa około 10000zł (nie licząc robocizny). Oczywiście nikt nie każe wkładać nowych tłoków, bo to kosztowna inwestycja (nowe kosztują prawie tyle co kute) i czasami niepotrzebna.. Natomiast solidne przygotowanie motoru pod T03/04 czy pod GT30 tak do granic tych suszarek czyli do około 500KM to kwota około 15000zł.. Oczywiście na kutych bebechach które same są warte 5000zł... Podobno VR6 12V na seryjnych tłokach, korbach wytrzymuje bez zakucia do około 450KM ale przy takim stanie silników jakie są na rynku wtórnym wole dać tą "5-kę" żeby później nie zdejmować ponownie głowicy, bo coś się stało o wielki płacz, bo kolejną kasę trzeba będzie wkładać... Ale z drugiej strony fajnie mieć 500konnego B3 VR6T który ma 4 z małym hakiem do 100 Jakbym miał teraz wolne 30 tys na wszystko to bym się nawet nie wahał.. Póki jestem młody i nie mam za bardzo na co kasy wydawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #23 Napisano 26 Stycznia 2010 No pod względem finansowym na pewno lepszy 2E pod turbo. Pod względem potencjału na pewno nie, ale żywotność i wytrzymałość vr6 w porównaniu do 2E ?? Nie żartuj 300 konny VR6 niezakuty Vr6 pochodzi dłużej niż niezakuty 300 konny 2E. To wynika z pojemności chyba że te 2e są naprawdę pancerne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #24 Napisano 26 Stycznia 2010 (edytowane) 300 konny VR6 niezakuty Vr6 pochodzi dłużej niż niezakuty 300 konny 2E. To wynika z pojemności To oczywiste, dlatego porównujmy 200 konnego 2e do 350 koni w vr6 Oczywiście nikt nie każe wkładać nowych tłoków, bo to kosztowna inwestycja (nowe kosztują prawie tyle co kute) i czasami niepotrzebna.. Akurat tłoki i cylindry w aaa to najsłabszy punkt, uturbianie bez szlifu i nowych tłoków to profanacja.. Kto robił ten silnik ten wie o czym mówię ale przy takim stanie silników jakie są na rynku wtórnym wole dać tą "5-kę" żeby później nie zdejmować ponownie głowicy Tu mądrze prawisz Edytowane 26 Stycznia 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #25 Napisano 26 Stycznia 2010 To oczywiste, dlatego porównujmy 200 konnego 2e do 350 koni w vr6 Jak tak to masz słuszność Jak zwykle zresztą hehe!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #26 Napisano 26 Stycznia 2010 To oczywiste, dlatego porównujmy 200 konnego 2e do 350 koni w vr6 Może bardziej proporcjonalnie: 200KM w 2E i 300KM w VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #27 Napisano 26 Stycznia 2010 (edytowane) Bo kto z posiadaczy VW nie marzy o podrasowanym VR6 pod maską. Ale tak jak mówicie, Jak już robić to tak jak ma być a nie pół środkami, i jak robić motor to od podstaw. I dlatego lepiej mieć porządnie zrobiony 200konny 2E, niż byle jak poskładany 300konny AAA. Tym bardziej że mam zamiar dość dużą suszarkę włożyć. To co jestem wstanie włożyć finansowo w silnik to wystarczy mi z powodzeniem na porządne dopracowanie tego silnika który zacząłem. I właśnie o to mi chodziło z tym potencjałem. Bo za tę kasę która mam zamiar wsadzić w projekt to jednak 2E dłużej pochodzi , a jeśli kiedyś będzie mnie stać, i starczy mi zapału do tego auta to kto wie... Edytowane 26 Stycznia 2010 przez DJ.Tuning Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #28 Napisano 26 Stycznia 2010 moj ziomek robil kapitalke, koszty z robocizną wyszły lekko ponad 6tysi, mozesz kupic nowy silnik w ASO za ok 12000zł na ebay tez chodza nowe czasami za ok 2tys euro, goly silnik czyli blok i glowa. za uzywke zaplacisz 1000-1500+300zł za wsadzenie wiec sam sobie wszystko policz i bedziesz wiedzial co najlepiej uczynic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #29 Napisano 26 Stycznia 2010 Tym bardziej że mam zamiar dość dużą suszarkę włożyć. Tzn jaką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #30 Napisano 28 Stycznia 2010 Tzn jaką? Zapraszam do tematu mojego passata tam jest kompletny opis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawszy Zgłoś #31 Napisano 26 Sierpnia 2010 Mam pytanie do uzytkownikow passata Be 2.8 vr6.Czy ktos z was zna moze stronke jak własnie zrobic samemu remotn takiego silnika lub moze posiada ksiazke napraw tego modelu.Bo wyszukiwałem w internecie tej ksiazki ale jest tylko do p[oj.silnika 2.0:(:(Pomozcie ---------- Post added at 19:29 ---------- Previous post was at 19:21 ---------- dj tuning a czy vr-a bys tak zrobił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawszy Zgłoś #32 Napisano 9 Marca 2011 wszystko jest ładnie pieknie ,ale pisałem do aso czy jest mozliwosc zakupu nowego silnika 2.8 vr6 i do dzisiejszego dnia nie otrzymałem odpowiedzi.Z miła checia sam bym zrobił remont ale te passaty to trzeba sie znac na całej budowie silnika.Rozebrac jest łatwo ale złozyc elegancko moze byc problem naprawde. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #33 Napisano 10 Marca 2011 Sam ori blok do vr6-ki jest w ASO do kupienia za ~ 11 kzł Tak że nie czekaj na maila tylko zabieraj się za swój motor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kary Zgłoś #34 Napisano 10 Marca 2011 wiec tak,znam ten bol,ba wlasnie dzis w nocy skonczylem skladanie mojego,a dzis mam zarmiar odpalic ,wiec jestem plus minus na bierzaco,po pierwsze to nie sluchaj rad zeby kupic silnik:debil,bo ja juz to zrobilem kosztowalo mnie to dwa razy drozej niz remont,sama gora czyli lancuch slizgi,regeneracja glowicy i uszczelka beda cie kosztowaly okolo 1000zlplus nowy napinacz jesli jest potrzeba,choc mozna go rozebrac wymienic oring i jest jak nowy,ale masz pewnosc ze sa takie jakie maja byc,jesli o dol idzie to nie slyszalem zeby trzeba bylo tam po cos grzebac,wiec nie powiem ci jakie koszty,sprawa nastepna jest taka ze nie znajdziesz uzywanego motoru w dobrym stanie,ja kupilem silnik z galaxy(800zl),zamontowalem(1000zl,z olejami plynami i filtrami) przejechalem 250km i skonczyla sie uszczelka pod glowica,wiec odradzam takie interesy, silnik z sharana ,galaxa pasuje do passata czy golfa,ale w droga strone juz nie ,idzie o mocowanie lap, czy do wymiany dolnego lancucha trzeba wyjmowac silnik?? NIE,wystarczy wyjasc skrzynie biegow, suma sumarum,jesli chcesz miec auto pewne,zrob remont!!! sprawdz tez pompe oleju,jakie daje cisnienie,bo rozrzad nie konczy sie ze strachu,tylko przewaznie od pompy oleju ,przypuszczalnie bedziesz musial tez wymienic tlok/tloki jesli uderzyly zawory /chociaz to nie napewno... wybor nalezy do ciebie... pzdr. ---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:19 ---------- Rozebrac jest łatwo ale złozyc elegancko moze byc problem naprawde. po trzecim razie juz robi sie z zamknietymi oczami ;PP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio Zgłoś #35 Napisano 20 Marca 2011 Kary wszystko jest ładnie pieknie to co piszesz zebym zrobił remont i nie kupował silnika.Ale powiedz mi jedno u mnie mechanicy nie chca sie dotykac do tego silnika bo nie beda wiedzieli jak go złozyc bo albo sa beznadziejni albo cos innego.A chyba lepiej jest zrobic samemu remont i zaoszczedzic na robociznie prawda:)A powiedz mi skor robiłem remont passata tylko widze ze masz B4 ale to bez znaczenia bo silnik ten sam AAA,to ile ci to zajeło tak w swoim warsztacie??Robiłes go z kims czy sam???Bo ja naprawde moge go rozłozyc sam ale czy bede potrafił go złozyc zebym cos nie narobił jeszcze wiekszych szkod.Bo powiem ci jedno ze była wymieniana uszczelka,planowana głowica,itd jakies 4 lata temu ,ale mechanik nie wymienił pierscieni i stad litr oleju starcza na 800 km bo bierze troche.Czy lepiej pierscienie własnie wymienic czy lepiej cały silnik i bedzie igiełka chodził) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadow Zgłoś #36 Napisano 20 Marca 2011 lepiej drugi silnik, jak zaczepisz vrę to się zacznie upominać o wymianę innych elementów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #37 Napisano 21 Czerwca 2011 Witam,niechciałem zakładac nowego watku wiec podłacze sie pod temat,sprawa wyglada nastepujaco,moj vr od jakiegos czasu zaczoł łykac znaczne ilosci oleju wiec postanowiłem sprawdzic cisnienie sprezania i raczej nie wyszło za dobrze bo 8-9 bar,po zalaniu oleju do cylindra wzrosło do 10-11,i tu moje pytanie czy to juz koniec silnika jest bliski czy moze da sie jeszcze cos z tym zrobic bez wiekszego remontu, wiec prosze o porade,przyszła mi do głowy opcja kupienia silnika od forda galaxy z 98r bo takowy znalazlem w okolicy i tu kolejne pytanie czy ten silnik podejdzie do mojego paska z 94r,jedyna roznica jaka znalazłem to w galaxy jest cos w postaci gruszki pod kolektorem ssacym a u mnie tego nie ma,wiec chce sie dowiedziec czy to nie bedzie przeszkadzac i niebedzie problemow z tym zwiazanych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #38 Napisano 21 Czerwca 2011 cisnienie sprezania i raczej nie wyszło za dobrze bo 8-9 bar,po zalaniu oleju do cylindra wzrosło do 10-11 sam sobie odpowiedziales na pytanie... pierscienie juz nie trzymaja, a co za tym idzie trzeba wybebeszyc silnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacoVR6 Zgłoś #39 Napisano 26 Czerwca 2011 Witam panowie ja mam pytanie podobnego pokroju.Mianowicie czy ktoś z forum wymieniał boć wie jak najprościej wymienić pompę wody w VR6? Taki mały opis. Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #40 Napisano 26 Czerwca 2011 Tu jest mały opis, może się przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach