merc Zgłoś #161 Napisano 28 Sierpnia 2012 kolega chce mi tą pastą mechanicznie spolerować auto , ale twierdzi , że po niej już nic nie trzeba więcej dawać , ewentualnie wosk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #162 Napisano 31 Sierpnia 2012 Jeśli wie co robi niech poleruje. Samą pastą nie popsuje. Jeśli robi to mechanicznie i boisz się o auto sprawdź tylko, czy ma polerkę, czy szlifierkę. Nie wchodząc w szczegóły, polerka ma mniejsze obroty niż szlifierka i nie jest nią łatwo spalić lakier. Tą pastą zrobi polerkę, nie korektę lakieru. Nie powinno być problemów o ile kolega wie co robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #163 Napisano 31 Sierpnia 2012 ok ale napisałeś , że powstaną hologramy a ja widziałem jak zrobił tą pastą swojego mercedesa slk i lakier wygląda super. przed pastą przejechał merca papierem 1500 albo 2000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #164 Napisano 1 Września 2012 Hologramy są widoczne przy mocnym świetle, nie myl z swirlami (kółka po polerce) i nie zawsze są widoczne. Po polerowaniu tą pastą można przejechać pastą słabszą np Menzerna PF2500 lub FF3000 i hologramy znikną. Można na tej samej paście zastosować także miękki pad polerski i spolerować lakier raz jeszcze bez docisku. Lakiernicy przeważnie używają jednej pasty dla ograniczenia czasu pracy. Detailerzy do jednego samochodu używają 2 - 3 past dla osiągnięcia lepszego efektu. Lakiernik poleruje auto kilka godzin, detailer nawet dwa dni. Mówię o tym ponieważ założenia efektu dla lakierników i detailerów są różne. Nie znaczy to, że jedni, czy drudzy robią coś źle, po prostu przykładają wagę do innych rzeczy. Gdyby nawet powstały hologramy po polerowaniu kolegi, jesteś w stanie sam usunąć hologramy np za pomocą mleczka Meguiars Ultimate Compound. Koszt około 60 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #165 Napisano 1 Września 2012 dzięki . A co myślisz o tym papierze? lakier nie jest w w najgorszym stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #166 Napisano 1 Września 2012 koledzy z jaką pastę polecicie do Polerki samochodu koloru Czarny metalik , słyszałem że takie auto ciężko jest dobrze wypolerować czy to prawda? Jakie ogólnie są koszty takiej polerki jeśli zlecimy to jakiemuś dobremu specowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #167 Napisano 1 Września 2012 dzięki . A co myślisz o tym papierze? lakier nie jest w w najgorszym stanie Papier jest bezpieczny o ile wiesz jak się nim posługiwać. Te papiery usuwają drobne niedoskonałości matując przy tym lakier. Wymagana jest później ponowna polerka. Przeczytaj mój poprzedni post. Warto upewnić się jaką masz grubość lakieru. ---------- Dodano o 19:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:23 ---------- koledzy z jaką pastę polecicie do Polerki samochodu koloru Czarny metalik , słyszałem że takie auto ciężko jest dobrze wypolerować czy to prawda? Jakie ogólnie są koszty takiej polerki jeśli zlecimy to jakiemuś dobremu specowi? Pasta to raczej indywidualny wybór osoby polerującej. Każde auto poleruje się tak samo, kolor nie ma znaczenia, znaczenie ma rodzaj lakieru. Ciemne kolory po prostu nie wybaczają błędów i widać na nich każdy błąd. W Tarnowie jest studio detailingu na Krakowskiej 220. Cena od 600 zł w zależności od stanu lakieru. tel 502 770 986 Nie znam ich, zastrzegam. Na początek spróbuj jakiegoś glaze np Cherry, ewentualnie PB Black Hole. Może Ci to wystarczy i jesteś w stanie sam to zrobić. Na to jakiś dobry wosk np. PB Nasty albo Collinite 476s z myślą o zimie. Auto będzie nie do poznania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #168 Napisano 2 Września 2012 wolę chyba oddać w ręce profesjonalistów chociaż pewnie nic w tym trudnego ale oni bodajże dają rok gwarancji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #169 Napisano 2 Września 2012 wolę chyba oddać w ręce profesjonalistów chociaż pewnie nic w tym trudnego ale oni bodajże dają rok gwarancji? wątpię, bo rys to możesz narobić dzień po tej korekcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nyguss Zgłoś #170 Napisano 3 Września 2012 Panowie, na pierwszej stronce kolega kpopis robił kosztorys tego co trzeba i ile wychodzi polerka. Kosztorys wymienionych wyzej materialow wyglada nastepujaco: - pasta polerska Farecla G3 - 30 zl za mala tubke - pasta polerska Farecla G6 - rowniez 30 zl za mala tubke - gabka na polerke standart - 20zl -gabka na polerke miekka - 20zl - mleczko 3m - 60zl (starcza na bardzo dlugo) -papierki scierne 2000, 2 arkusze - 5zl -dobry wosk 80zł Ewentualnie moze dojsc tasma dwustronna i klej do szyb do posklejania listw i uszczelek ktore trzeba bylo zdemontowac, wujdzie jakies 30zl. Ja osobiście przerzucam się na pasty 3M i to jest zestaw, który trzeba kupić, żeby dobrze zrobić polerke, do tego maszyna, żadna z jakiś realów bez regulacji obrotów, bo można spalić lakier, przy polerowaniu lakier musi być ciepły, ale nie przegrzewany. Nie da rady jedną pastą, jednym padem zrobić polerki dobrej! A zwłaszcza na czarnych lakierach, czarny lakier nie wybacza. Na dobrą polerke składa się wiele czynników i szczerze efekt będzie widać, bo zawsze to jest ,,JAKIEŚ TAM" przepolerowanie, ale ciężko komuś kto pierwszy raz robi polerkę zrobić to naprawdę dobrze, a kupować cały zestaw, żeby się uczyć na swoim lub autach rodziny czy znajomych wydaję mi się, ze się nie opłaca, dobra polerka to jednorazowa robota na dłuuugi czas, więc wydać te 250/300zł chyba warto. Ale to tylko moje zdanie, warto też dać komuś kto zrobi to dobrze, a jeśli będzie źle to niech poprawia! Dając fachowcom coś do zrobienia oczekujmy fachowej roboty. Płace wymagam. Ja osobiście dopiero gdzieś po 20 przepolerowanych autach zacząłem osiągać pożądane efekty. A teraz pare faktów i mitów. Najgorsze i najdroższe polerki auta czarne malowane bazą, ceny u lakierników nie powinny przekroczyć 450-500zł za auto gabarytów passtucha. Najlepsze białe, malowane akrylem wozy, myślę, że ceny od 150zł są uczciwe. Jeśli lakiernik mówi, że auto do odbioru za 2 do 3 godzin to zabierajcie, bo to nierealne, aby taka polerka była dobra i profesjonalna. Jeśli macie uszkodzony lakier, a nie przerysowany to nie ma co się łudzic się, to nie zejdzie! Nie ma co też oczekiwać, że wszystkie absolutnie ryski zejdą, dobry lakiernik powinien wiedzieć jakie auta jak grubą mają warstwe lakieru i odpowiednio to rozstrzygnąć. (generalnie im nowsze auto, tym cieniej malują) Hologramy są faktycznie widoczne w mocnym świetle, ale najlepiej widać przy żółtych latarniach w nocy Aha i dla tych, którzy jednak chcą sami robić, uzbrajajcie się w cierpliwość, polerka jak i lakierowanie, trzeba robić dobrze i być skupionym od samego początku do samego końca, bo każdy etap jest bardzo ważny i olanie któregokolwiek wyjdzie! Jakieś pytania, sugestie, uwagi? Proszę śmiało, pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #171 Napisano 10 Września 2012 I wszystko w temacie. Dodam tylko, że zamiast past 3M, które są bardzo drogie, może z powodzeniem użyć past Menzerna (nie ustępują 3M) w mniejszych opakowaniach. Nie bardzo zrozumiałem, czy przedmówca miał na myśli pisząc, że polerka ma mieć regulację obrotów, czy nie ma mieć. Rotacyjna polerka powinna mieć regulację obrotów, choćby ze względu na dobór obrotów dla różnych wielkości padów - od 180mm do 75 mm. Dla zaczynających przygodę z polerką idealne są polerki Dual Action np. Kestrel DAS-6. Tą polerką szkód początkująca osoba nie zrobi (nie spali lakieru, nie zrobi hologramów), a jest bardziej wszechstronna - można nią także nakładać woski i używać cleanerów. Jej minusem jest konieczność dłuższej pracy na panelu. Co do hobbystycznego polerowania, z rotacyjnych polerek polecam LARE ELP-11, czy EPL-11. Obydwie polerki w cenach 500 - 600 zł. Zestaw na pierwszą polerowanie to wydatek około 800 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #172 Napisano 28 Marca 2013 Witam chciałbym wypolerować ręcznie mojego passka, już zima się kończy i chciałbym go jakoś ręcznie wypolerować, bez użycia polerki tylko ręcznie dosłownie. Co polecacie ? Dodam że jest sporo odprysków na lakierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxpasek2.5tdi Zgłoś #173 Napisano 29 Marca 2013 Na odpryski nic nie poradzisz,a po polerowaniu będą bardziej widoczne.Nie myśl czasami o stosowaniu jakiegoś wosku koloryzującego bo to największy shit.Lepiej już kup mały lakier zaprawkowy i odpryski potraktuj minimalną ilością. Potem konkretne mycie,usuwanie smoły itd.Lakier powinien być gładki nawet przed ręczną polerką. http://allegro.pl/atas-decabit-do-usuwnia-smoly-i-asfalu-i3072905416.html smoła http://moto.allegro.pl/glinka-do-lakieru-valetpro-clay-gratis-meguiars-i3088901580.html glinka http://allegro.pl/meguiars-ultimate-compound-do-polerowania-lakieru-i3108747408.html polerowanie http://megastore.pl/87075,Autoland-Wosk-ULTRAWOSK-gabka-do-nanoszenia-i-sciereczka-do-polerowania-100g.html wosk tani,a miesiąc wytrzymuje.Chyba,że wolisz coś lepszego to za ok.80zł Colli 476. To tak na tanią i szybką "korektę".Dolicz aplikatory i mikrofibry. Towaru styknie da długo,więc możesz się zrzucić z kimś. I polecam poczytać http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php?c=7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #174 Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Ale tego środka do polerki mogę użyć normalnie szmatka + ciężka praca rąk? Na odpryski to mogę wziąć pędzelek i go załatać lakierem bo mam jeszcze który mi został od lakiernika parę lat temu Bo słyszałem że dobrym sposobem aby takie ubytki po kamyczkach itp można umyć bardzo dokładnie powierzchnie, następnie benzyną przetrzeć i potem za pomocą wykałaczki uzupełnić? Zdaje sprawdzian taka metoda ? Edytowane 29 Marca 2013 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiterB5 Zgłoś #175 Napisano 6 Marca 2014 Mozna ale.... Po tym zabiegu dobrze jest zmatowac te odpryski papierkiem i potem spolerowac,nieukrywajmy ze i tak bedzie to widoczne ---------- Dodano o 09:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:15 ---------- Uuu chyba odswiezylem kotleta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Issac Zgłoś #176 Napisano 7 Marca 2014 Uuu chyba odswiezylem kotleta Uuuu... No chyba tak, ale to dobrze. Słoneczko wychodzi, śniegu nie ma, lakier domaga się uwagi Sam się biorę za polerkę mojego CZARNEGO Paska... jeszcze go nie robiłem, ale juz kiedyś mi jakiś czerwony lakier przez ręce przeszedł, wiec mam nadzieje że nie bedzie źle. - mycie karczer/ręczne - papier wodny 2000 - 2500 - G3 na twardej gąbce - Sonax politura czerwona na miekkiej - reczne usuwanie jakiś pozostałości mikrofibrą - karczer aby usunąć G3 i inny syf z szczelin - Turtle wax orginal w plynie... - PROFIT ! w niedziele napisze jak wyszlo, może jakąś fote strzele... ale tylko telefonem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #177 Napisano 7 Marca 2014 z tym papierem to nie szalej, bo jak dobrze nie dopolerujesz to ci to po 2 myciach wyjdzie z racji że nie masz na liście ipy to pasat trochę się utrzyma i zakryje na chwilę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #178 Napisano 7 Marca 2014 z tym papierem to nie szalej, bo jak dobrze nie dopolerujesz to ci to po 2 myciach wyjdzie z racji że nie masz na liście ipy to pasat trochę się utrzyma i zakryje na chwilę jak ma lakier renowacyjny to będzie ładnie, gorzej jak ori po papierze dużo pracy go czeka. cholernie ciężko wyprowadzić po papierze ten lakier... ewentualnie miejscowo w celu skorygowania głębszych rys ale to musisz mieć w tym obycie Ciężko to później ogarnąć wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #179 Napisano 14 Marca 2014 Witam, mam zamiar odświeżyć lakier po zimie, zakupiłem takie oto środki; - Glinka do lakieru ValetPRO, - Meguiars Ultimate Compound + Gąbka Polerska, - Duragloss 652 Pre Cleaner, - Duragloss 111 Clear Coat Polish, zobaczymy jak to wyjdzie, oczywiście praca ręczna, chętnie wysłucham porad jak do dobrze zrobić, żeby nie spieprzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarekcw Zgłoś #180 Napisano 7 Kwietnia 2014 A co to za gąbka polerska do UC? Zestaw pancerny na jesień i zimę, na wiosnę/lato brałbym jednak jakieś naturalne smarowidło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach