traba Zgłoś #141 Napisano 16 Stycznia 2009 Koledzy mi przy okazji logow wyszlo ze w VAgu pokazuje czyjnik 72 z na blacie 90. Przy rozgrzewaniu ida podabnie na poczatku potem rozbierznosc rosnie. Czy to ten czyjni G1/G62 do wymiany?? Odnsnie spadanie temperatury silnika w dieslu na postoju to zauwazylem tez to u siebie. Przestaja spadac i trzyma 90 jak wylacze ogrzewanie i nawiew. Wydaje sie to logczne bo silnik diesla ma duzo wyzsza sprawnosc od silnika benzynowego i poprostu nie wytwarza tyle ciepla aby utrzymac temperature przy dzialajacym nawieiwe w mrozne dni. W trakcie postoju powinien sie zalczyc podgrzewacz plynu w silniku, tak gdzies czytalem. U mnie nie dziala wiec mi spada temperatura. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #142 Napisano 17 Stycznia 2009 Koledzy mi przy okazji logow wyszlo ze w VAgu pokazuje czyjnik 72 z na blacie 90. Przy rozgrzewaniu ida podabnie na poczatku potem rozbierznosc rosnie. Czy to ten czyjni G1/G62 do wymiany?? u mnie to byl termos przy tych samych objawach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #143 Napisano 17 Stycznia 2009 termostat jak jest rozbierznosc wskazania pomiedzy jednym a drugim czujnikiem?? Temperature na trasie trzyma ladnie, jak sie rozgrzewa weze zimne. Dziwne zeby byl to termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #144 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) ten czujnik z racji swojej ceny chyba nie jest nic wart ??? Firma która go produkuje nazywa się VIKA , allegrowicz bierze je z polskiej hurtowni....... ale możliwe że jest robiony np. w Chinach itp. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=529183868 czytam cały wątek i nie jestem do końca pewny czy kolor czujnika ma znaczenie (czarny, żółty, zielony, niebieski) czy tylko ma się zgadzać kształt gniazda czujnika (okrągły lub kwadratowy) ??? U mnie jest właśnie niebieski !!! Ktoś pisał że vw już nie robi niebieskich i ASO ich nie ma ??? Czy ten w kolorze zielonym ma takie same parametry jak mój fabryczny niebieski czy byłby OK : http://www.allegro.pl/item526198942_czujnik_temperatury_skoda_octavia_vw_golf_iv_audi.html A ten chyba czarny ale dziwnie się zaczynają jego pierwsze cyfry oznaczenia : http://www.allegro.pl/item519043392_oryginalny_czujnik_temperatury_seat_skoda_vw.html Edytowane 17 Stycznia 2009 przez kot_ik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #145 Napisano 17 Stycznia 2009 termostat jak jest rozbierznosc wskazania pomiedzy jednym a drugim czujnikiem Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #146 Napisano 18 Stycznia 2009 Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat. Dzieki sprawdze jutro albo pojutrze i napisze co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gzimzio@ Zgłoś #147 Napisano 18 Stycznia 2009 siema jestem tu nowy i nieobcykany na forum:p ale mam problem chyba z czujnikiem temperatury bo sie wogule niepodnosi temperaturka na zegarze:confused: a tak to wszystko grzeje wporzadeczku:D czemu tak sie dzieje??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #148 Napisano 18 Stycznia 2009 czemu tak sie dzieje??? 1- uwalony czujnik 2- uszkodzenie instalacji 3 uszkodzenie licznika (np zimne luty, może wskaźnik padnięty) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stanislaw555 Zgłoś #149 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam. Wymieniłem czujnik temperatury bo ciekną z pod niego płyn chłodniczy. Wymieniłem go na podróbę. I teraz jest problem w tym że po jego założeniu pokazuje mi na desce rozdzielczej różnie temperaturę. Przeważnie 80 stopni ale jak dam paskowi ognia to dochodzi do 90 i później spada różnie nawet do 75 stopni jak spokojnie np. zjeżdżam z góry. Pytanie moje jest takie czy wina jest w tym że to podróba? Czy się tym nie przejmować? Przy dawnym oryginalnym czujniku zawsze miałem 90 stopni i mi ta temperatura nie spadała. Co robić? Kupić oryginalny czujnik? Jak tak to ile kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #150 Napisano 20 Stycznia 2009 Przeważnie 80 stopni ale jak dam paskowi ognia to dochodzi do 90 i później spada różnie nawet do 75 stopni jak spokojnie np. zjeżdżam z góry. Pytanie moje jest takie czy wina jest w tym że to podróba? Czy się tym nie przejmować? Przy dawnym oryginalnym czujniku zawsze miałem 90 stopni i mi ta temperatura nie spadała. Co robić? Kupić oryginalny czujnik? Jak tak to ile kosztuje? Podlacz VAG i: Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #151 Napisano 21 Stycznia 2009 Hmm ja dzis probowalem i nie chcial mi wejsc w /instruments/. Pisal ze nie moze polaczyc sie ze sterownikiem. Dodam ze mam ciut stary kabelek i dzialam chwilowo na VAG 3.11. Nie wiem czy to ma znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #152 Napisano 21 Stycznia 2009 Hmm ja dzis probowalem i nie chcial mi wejsc w /instruments/. Pisal ze nie moze polaczyc sie ze sterownikiem. Dodam ze mam ciut stary kabelek i dzialam chwilowo na VAG 3.11. Nie wiem czy to ma znaczenie. To w trakcie jazdy i na postoju poobserwuj podgrupe chyba 003 w grupie 8 (temp. silnika). Jak sa duze wahania temp. to raczej termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #153 Napisano 22 Stycznia 2009 (edytowane) W sumie z braku czasu na dochodznie przyczyny wawarji dzis zakupilem czujnik i termostat. Koszt nie oszalamiajacy czujnik 60 termostat 52 z rabatem dalo ko 100. Oczywiscie orginaly:) Jutro wymiana i zobaczymy efekty i przyczyne. Wymienione i sprawdzone. VAG pokazuje miedzy 91 a 89 stopni w zaleznosci czy dynamicznie jade czy na luzie z gorki. Uszkodzony byl termostat, tak jak koledzy pisali. Za wczesnie sie otwieral. Pozdrawiam i dzieki za pomoc Edytowane 30 Stycznia 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stanislaw555 Zgłoś #154 Napisano 12 Lutego 2009 Witam. Problem już rozwiązany. Na początek pojechałem na komputer tak jak poradził Jericho i pokazał mi że puszcza mi tylko 70 stopni. Pojechałem do serwisu VW i kupiłem oryginalny czujnik za 96 zł wymieniłem i wszystko działa poprawnie równiutko 90 stopni. Straciłem 65 zł. za podróbę jaką kupiłem w sklepie z częściami, dodam że była tego samego koloru i wszystko się zgadzało ale teraz wiem że lepiej sprawdzić co ile kosztuje w sklepie a ile w serwisie VW bo różnica cenowa jest nie wielka a można więcej przez te jjjeee...ne podróby stracić kasy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #155 Napisano 12 Lutego 2009 Straciłem 65 zł. za podróbę jaką kupiłem w sklepie z częściami, dodam że była tego samego koloru i wszystko się zgadzało A ta podrobka miala tłoczony znaczek VW na tym aluminiowym pierscieniu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #156 Napisano 12 Lutego 2009 Na początek pojechałem na komputer tak jak poradził Jericho i pokazał mi że puszcza mi tylko 70 stopni. Pojechałem do serwisu VW i kupiłem oryginalny czujnik za 96 zł wymieniłem i wszystko działa poprawnie równiutko 90 stopni. fajnie ze pomoglo, ale jakie miales roznice w tych wartosciach bo z opisu wnioskuje ze to termostat jesli max temp. to 70C. Temp sprawdzales tylko w grupie 8 czy tez 17? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crazy Zgłoś #157 Napisano 24 Lutego 2009 Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #158 Napisano 24 Lutego 2009 Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ?? na czujniku jest oring. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika? zielony Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #159 Napisano 24 Lutego 2009 Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika? Pod czujnikiem jest Oring , jest możliwy wyciek z tego miejsca.Zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crazy Zgłoś #160 Napisano 25 Lutego 2009 (edytowane) jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ?? Vag-com znalazł taką usterkę. Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korek. Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny." ps. nie ma to jak czarny highliner Edytowane 25 Lutego 2009 przez crazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach