rainman777 Zgłoś #21 Napisano 10 Grudnia 2007 Pewnie pojutrze podjadę z tym do mechanika i spróbuję pokombinować. pokukaj co robi i napisz jaki efekt. Trzymam kciuki. Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #22 Napisano 11 Grudnia 2007 witam ja w swoim b3 w dizelku mam uklad zespawany na sztywno w miejscu tlumika drgan i jest ok. tylko musialem aluminiowa oslone nad ostatnim przygiac bo tlumik w nia tlukl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam - Gliwice Zgłoś #23 Napisano 11 Grudnia 2007 Ja mam to samo, po wymianie tłumików środkowego i końcowego pojawiło sie buczenie i wibracje środkowego tłumika i jest teraz głośno w aucie.Wcześniej miałem oryginalne tłumiki ale przerdzewiałe i środkowy był z dziurą ale była cisza w aucie, a teraz jechac sie nie da.(Jak bym mógł cofnąć czas to bym go pospawał i było by ok).Tłumik drży w w granicach 1000 - 1200 obr/min. i powyżej 2000. Ja u siebie naciągnołem troche układ wydechowy taką grubą i mięgą gumą i nie drży tak tłumik ale buczenie jeszcze jest. Ciekaw jestem co jest odpowiedzialne za ten problem w tych passatach.?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #24 Napisano 11 Grudnia 2007 Ja w swoim wyrzuciłem nawet katalizator bo myślałem że jest w środku rozwalony i włożyłem strumienicę. Nie wiem co jest odpowiedzialne za to buczenie ale mnie to wnerwia tym bardziej że mam fajnie wyciszone autko(duuuuuuuuuuużo mat wygłuszających) wszystko byłoby OK tylko to buczenie!!!!Zaraz pójdę do autka i spróbuje "naciągnąć" "tłumik drgań", ktoś wspominał że może to pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #25 Napisano 18 Grudnia 2007 Dzisiaj wymieniłem "tłumi drgań" jak go ściągnąłem i pooglądałem wyglądał ok, tylko tyle że był przyczerniały. Jednak jak wspawałem nowy drgania, które mnie doprowadzały do pasji ustały i w autku zrobiło się cicho. Wniosek:tak jak ktoś wcześniej napisał "tłumik drgań "chociaż wygląda ok może z czasem stracić swoją elastyczność. Czasami warto go wymienić jak już wszystko inne zawiedzie, nie jest taki drogi. Ja zapłaciłem w Classic 3+ 45zł. Trzeba tylko dokładnie dobrać dobry tłumik. Z tego co patrzyłem w katalogach inny jest do 1,9 TD do 93 roku, a inny jest do silnika 1,9 TD po 93 roku. Symbol silnika taki sam AAZ i moc silnk tez taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #26 Napisano 19 Stycznia 2008 Właśnie startuję na warsztat walczyć z tłumikiem i drganiami:D może się uda trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #27 Napisano 19 Stycznia 2008 to daj znać czy operacja się udała i jak pacjent rokuje na przyszłość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lobo6666 Zgłoś #28 Napisano 19 Stycznia 2008 ja u siebie włożyłem zamiast siatki elastycznej (po 2 zmianie) łącznik taki jak był w fiatach tzn kielich i gniazdo dociskane z dwóch stron sprężynami ostrzegali mnie że będzie więcej drgań - ale nie stwierdzam jakichś większych zmian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #29 Napisano 19 Stycznia 2008 Nie wywalczyłem bo czasu brakło. Plan mam taki za 2 tygodnie skracam rurę między katalizatorem a tłumikiem środkowym o jakieś 5-7 cm żeby kat poszedł w stronę tyłu następnie wywalam krótką plecionkę (ok 10cm) i wstawiam długą 20cm bo ta krótka jest strasznie sztywna i mało absorbuje drgania. Myślę że to jest trafna diagnoza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #30 Napisano 31 Stycznia 2008 bede czekał co wytestujecie - ja mam TDI 95r i wydaje mi się że u mnie szkopuł tkwi w przedniej poduszce silnika ale spróbuję sprawdzić co jest z elastycznym łacznikiem tłumika.. może po prostu zatykają się te karby w środku i przestaje tłumić drgania.. po myślę jak to sprawdzić... choc mój znajomy zmieniał ostatnio ten "tłumik drgań " z okazji przepalenia a drgania w jego aucie są większe jak u mnie... u mnie po prostu słychac jak karoseria rezonuje na niskich obrotach - to takie głuche buczenie jakby dach i cała buda grała - można oczywiście tego nie słyszeć i twierdzić że jest ok ale czuć to mocno jak się przesiąść z innego auta (np benzyniaka) a może by spróbować z poduszką np z AFN - olejowa albo z b5??? nie wiem czy by fizycznie pasowała.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #31 Napisano 31 Stycznia 2008 U mnie buda cala przy 1400 tak buczy, że szok po regeneracji pompy, nowa rolka napinająca pasek, pompa wody więc silnik nie ma bata nie kolebie. Z poduszki pod silnikiem lekko jakiś gęsty smar jakby się sączył łacznik elastyczny wydechu nie wiem jak się ma. Czy taka poduszka pod silnikiem w smarze gęstym swiadczy o jej uszkodzeniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #32 Napisano 1 Lutego 2008 . Czy taka poduszka pod silnikiem w smarze gęstym swiadczy o jej uszkodzeniu? W b4 jest kilka rodzajów przedniej poduszki. Nie które z nich są olejowe !!! Więc trzeba by ją porządnie sprawdzić ale pewno umarła. Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #33 Napisano 1 Lutego 2008 Dzięki dzisiaj już wiem skarbonka bez dna poduszka jedna do wymiany ale odrazu bym wymienił 3 a jeszcze podejrzewam, że poszła od skakania przy ruszaniu bo przeguby wywalone mam wszystkie amorki nie zaciekawe a cały czas po mieście prawie się bujam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #34 Napisano 2 Lutego 2008 Nie wywalczyłem bo czasu brakło. Plan mam taki za 2 tygodnie skracam rurę między katalizatorem a tłumikiem środkowym o jakieś 5-7 cm żeby kat poszedł w stronę tyłu następnie wywalam krótką plecionkę (ok 10cm) i wstawiam długą 20cm bo ta krótka jest strasznie sztywna i mało absorbuje drgania. Myślę że to jest trafna diagnoza. No i zwycięstwo po 4 miesiącach :580::580::580: poprawiłem spawy wieszaków tłumika ( ostatniego) przesunąłem go trochę ku tyłowi jakieś 3 centy podgiąłem wieszak tak by tłumik był 3-4 cm wyżej. No i cisza zero drgań muszę sprawdzić jeszcze na zimnym ale jestem pewien że będzie OK. Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #35 Napisano 2 Lutego 2008 Mam prośbe, jeśli ktoś wie lub moze to sprawdzić, niech napisze jakie są wymiary siatki (długość i średnica rury). Sam nie mogę tego sprawdzić bo mam bagno przed garażem i nie ma szans żeby na kanał wjechac. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #36 Napisano 2 Lutego 2008 Jest taka zasada tez ze do turbo diesla powinna być siatka wzmocniona gdyż w układnie wydechowym jest większe ciśnienie i przez to zwykła siatka potrafi się rozciągać i rożne hece robić. Tak samo siatka może wyglądać dobrze na zewnątrz jak i wewnatrz lecz nie będzie pracować dobrze gdyż wyrabia sie i okiem tego nie widać czasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #37 Napisano 3 Lutego 2008 ja założyłem wolnobieżkę na alternator i też napinacz jest cicho - rada z innego wątku - ni ema drgań od alternatora na zimnym silniku. Sprawdzałem dwie poduszki bo przednia była skrzywiona - mam takie gumowe - bez oleju - po prostowałem wszystko ale nie stwierdziłem wielkiej poprawy moim zdaniem u mnie to jednak cos od silnika (tdi)... bo tłumik nie drży przy tych obrotach.. ale jeszcze sprawdzę. Może być że silnik ma jakieś już włąsne wibracje bo przeleciał 307 tys km.. ale wydaje mi się ze wsz. jest z nim ok.. czy ktoś z was wie moze czy te tuleje metalowo -gumowe na których trzymie się przednia belka silnika też mogą się zużyć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #38 Napisano 4 Lutego 2008 dzis sprawdzałem i raczej drgania nie pochodzą od tłumika.. szukam dalej.. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JARECKI8 Zgłoś #39 Napisano 19 Kwietnia 2008 Witam wszystkich . w moim pasku równiez wystepuja takie drgania z tym ze sa nie do wytrzymania przy predkosci ok. 110/h.wymieniłem dzis łozyska ale jeszcze nie próbowałem jak jest.aha nie mam katalizatora.ogólnie to buczyyyyy i drgania sa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #40 Napisano 31 Maja 2008 juz wiem u mnie winne są poduszki. Po 300 000 oklapły nieco i tu pytanie: jakie polecacie poduszki do B4 1.9 TDI - chodzi mi o producenta, ew. typ. wiadmomo że dostępne są od 40 do 150 zł za tą samą poduszkę w zależności od producenta. Bede wdzieczny za poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach