Skocz do zawartości
cezar

passat b4 - drgania tłumika

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie pojutrze podjadę z tym do mechanika i spróbuję pokombinować.

pokukaj co robi i napisz jaki efekt. Trzymam kciuki.

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

witam ja w swoim b3 w dizelku mam uklad zespawany na sztywno w miejscu tlumika drgan i jest ok. tylko musialem aluminiowa oslone nad ostatnim przygiac bo tlumik w nia tlukl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, po wymianie tłumików środkowego i końcowego pojawiło sie buczenie i wibracje środkowego tłumika i jest teraz głośno w aucie.Wcześniej miałem oryginalne tłumiki ale przerdzewiałe i środkowy był z dziurą ale była cisza w aucie, a teraz jechac sie nie da.(Jak bym mógł cofnąć czas to bym go pospawał i było by ok).Tłumik drży w w granicach 1000 - 1200 obr/min. i powyżej 2000.

Ja u siebie naciągnołem troche układ wydechowy taką grubą i mięgą gumą i nie drży tak tłumik ale buczenie jeszcze jest.

Ciekaw jestem co jest odpowiedzialne za ten problem w tych passatach.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Ja w swoim wyrzuciłem nawet katalizator bo myślałem że jest w środku rozwalony i włożyłem strumienicę. Nie wiem co jest odpowiedzialne za to buczenie ale mnie to wnerwia tym bardziej że mam fajnie wyciszone autko(duuuuuuuuuuużo mat wygłuszających) wszystko byłoby OK tylko to buczenie!!!!Zaraz pójdę do autka i spróbuje "naciągnąć" "tłumik drgań", ktoś wspominał że może to pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Dzisiaj wymieniłem "tłumi drgań" jak go ściągnąłem i pooglądałem wyglądał ok, tylko tyle że był przyczerniały. Jednak jak wspawałem nowy drgania, które mnie doprowadzały do pasji ustały i w autku zrobiło się cicho. Wniosek:tak jak ktoś wcześniej napisał "tłumik drgań "chociaż wygląda ok może z czasem stracić swoją elastyczność. Czasami warto go wymienić jak już wszystko inne zawiedzie, nie jest taki drogi. Ja zapłaciłem w Classic 3+ 45zł. Trzeba tylko dokładnie dobrać dobry tłumik. Z tego co patrzyłem w katalogach inny jest do 1,9 TD do 93 roku, a inny jest do silnika 1,9 TD po 93 roku. Symbol silnika taki sam AAZ i moc silnk tez taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie startuję na warsztat walczyć z tłumikiem i drganiami:D może się uda trzymajcie kciuki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to daj znać czy operacja się udała i jak pacjent rokuje na przyszłość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lobo6666

ja u siebie włożyłem zamiast siatki elastycznej (po 2 zmianie) łącznik taki jak był w fiatach tzn kielich i gniazdo dociskane z dwóch stron sprężynami

 

ostrzegali mnie że będzie więcej drgań - ale nie stwierdzam jakichś większych zmian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wywalczyłem bo czasu brakło. Plan mam taki za 2 tygodnie skracam rurę między katalizatorem a tłumikiem środkowym o jakieś 5-7 cm żeby kat poszedł w stronę tyłu następnie wywalam krótką plecionkę (ok 10cm) i wstawiam długą 20cm bo ta krótka jest strasznie sztywna i mało absorbuje drgania. Myślę że to jest trafna diagnoza. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bede czekał co wytestujecie - ja mam TDI 95r i wydaje mi się że u mnie szkopuł tkwi w przedniej poduszce silnika ale spróbuję sprawdzić co jest z elastycznym łacznikiem tłumika.. może po prostu zatykają się te karby w środku i przestaje tłumić drgania.. po myślę jak to sprawdzić... choc mój znajomy zmieniał ostatnio ten "tłumik drgań " z okazji przepalenia a drgania w jego aucie są większe jak u mnie...

u mnie po prostu słychac jak karoseria rezonuje na niskich obrotach - to takie głuche buczenie jakby dach i cała buda grała - można oczywiście tego nie słyszeć i twierdzić że jest ok ale czuć to mocno jak się przesiąść z innego auta (np benzyniaka)

a może by spróbować z poduszką np z AFN - olejowa albo z b5??? nie wiem czy by fizycznie pasowała..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie buda cala przy 1400 tak buczy, że szok po regeneracji pompy, nowa rolka napinająca pasek, pompa wody więc silnik nie ma bata nie kolebie. Z poduszki pod silnikiem lekko jakiś gęsty smar jakby się sączył łacznik elastyczny wydechu nie wiem jak się ma. Czy taka poduszka pod silnikiem w smarze gęstym swiadczy o jej uszkodzeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Czy taka poduszka pod silnikiem w smarze gęstym swiadczy o jej uszkodzeniu?

W b4 jest kilka rodzajów przedniej poduszki. Nie które z nich są olejowe !!! Więc trzeba by ją porządnie sprawdzić ale pewno umarła.

Pozdrawiam Miłosz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzisiaj już wiem skarbonka bez dna :/ poduszka jedna do wymiany ale odrazu bym wymienił 3 a jeszcze podejrzewam, że poszła od skakania przy ruszaniu bo przeguby wywalone mam wszystkie amorki nie zaciekawe a cały czas po mieście prawie się bujam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wywalczyłem bo czasu brakło. Plan mam taki za 2 tygodnie skracam rurę między katalizatorem a tłumikiem środkowym o jakieś 5-7 cm żeby kat poszedł w stronę tyłu następnie wywalam krótką plecionkę (ok 10cm) i wstawiam długą 20cm bo ta krótka jest strasznie sztywna i mało absorbuje drgania. Myślę że to jest trafna diagnoza. :D

No i zwycięstwo po 4 miesiącach :580::580::580: poprawiłem spawy wieszaków tłumika ( ostatniego) przesunąłem go trochę ku tyłowi jakieś 3 centy podgiąłem wieszak tak by tłumik był 3-4 cm wyżej.

No i cisza zero drgań muszę sprawdzić jeszcze na zimnym ale jestem pewien że będzie OK.

Pozdrawiam Miłosz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe, jeśli ktoś wie lub moze to sprawdzić, niech napisze jakie są wymiary siatki (długość i średnica rury). Sam nie mogę tego sprawdzić bo mam bagno przed garażem i nie ma szans żeby na kanał wjechac. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada tez ze do turbo diesla powinna być siatka wzmocniona gdyż w układnie wydechowym jest większe ciśnienie i przez to zwykła siatka potrafi się rozciągać i rożne hece robić. Tak samo siatka może wyglądać dobrze na zewnątrz jak i wewnatrz lecz nie będzie pracować dobrze gdyż wyrabia sie i okiem tego nie widać czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem wolnobieżkę na alternator i też napinacz jest cicho - rada z innego wątku - ni ema drgań od alternatora na zimnym silniku. Sprawdzałem dwie poduszki bo przednia była skrzywiona - mam takie gumowe - bez oleju - po prostowałem wszystko ale nie stwierdziłem wielkiej poprawy :( moim zdaniem u mnie to jednak cos od silnika (tdi)... bo tłumik nie drży przy tych obrotach.. ale jeszcze sprawdzę. Może być że silnik ma jakieś już włąsne wibracje bo przeleciał 307 tys km.. ale wydaje mi się ze wsz. jest z nim ok.. czy ktoś z was wie moze czy te tuleje metalowo -gumowe na których trzymie się przednia belka silnika też mogą się zużyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis sprawdzałem i raczej drgania nie pochodzą od tłumika.. szukam dalej.. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JARECKI8

Witam wszystkich . w moim pasku równiez wystepuja takie drgania z tym ze sa nie do wytrzymania przy predkosci ok. 110/h.wymieniłem dzis łozyska ale jeszcze nie próbowałem jak jest.aha nie mam katalizatora.ogólnie to buczyyyyy i drgania sa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz wiem

u mnie winne są poduszki. Po 300 000 oklapły nieco ;) i tu pytanie: jakie polecacie poduszki do B4 1.9 TDI - chodzi mi o producenta, ew. typ. wiadmomo że dostępne są od 40 do 150 zł za tą samą poduszkę w zależności od producenta. Bede wdzieczny za poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności