cezar Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2006 Prawdopodobnie ten temat był już poruszany na forum - ale chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami: - jeżeli są jakieś drgania (hałas) tłumika (zawieszenie tłumika czyt.: „gumy” - ok) - występują głównie na biegu jałowym, - to być może jest to co u mnie czyli „siatka”, która ma za zadanie tłumić te drgania, która w B4 jest mięzy kolektorem wydechowym a katalizatorem spalin. U mnie po wymianie (wspawaniu nowej) nastała cisza ( o ile w Passacie, w dodatku TDI można mówić o ciszy) - ogólnie jestem zadowolony. I nazywa się to: Łącznik elastyczny tłumika. /JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psman Zgłoś #2 Napisano 22 Sierpnia 2006 a mozesz mi zdradzic ile to kosztuje - czesc (mowa czy uzywana) + robota bo raczej nie mam warunkow by to samemu zrobic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 22 Sierpnia 2006 Sam łącznik to koszt od 40 do 100 PLN, natomiast robocizna to koszt 1-2 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezar Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2006 Mnie kosztowało to 120 zł: 80 łącznik i 40 robocizna (wycięcie i wspawanie nowego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koel777 Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2006 cezar, Mam pytanie, czy ta siatka z zewnątrz była uszkodzona, bo ja mam ten sam problem tylko ze u mnie ta siatka wyglada jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezar Zgłoś #6 Napisano 11 Listopada 2006 Tak u mnie siatka była uszkodzona. Jeżeli u Ciebie jest dobra (chociaż wizualnie ciężko to stwierdzić) to może te drgania występują w innym miejscu. Obecnie wypaliło mio małą dziurkę w tylnym tłumiku i też lekko „pyrka”. Ale mimo wszystko obstawiał bym ten łącznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2007 Ja mam problem z ostatnim tłumikiem po wymianie na nowy (Boshal qrde nie pamietam jak sie to pisze) jak zapalam zimne autko to tłumik wibruje jak szalony po chwili sie uspakaja , podczas jazdy czuć wibracje , a w granicach 2200-2500 obr. wpada w jakiś dziwny rezonans. Kombinowałem już z nim z 5 razy ( wciskałem mocniej kielich słabiej , przekręcałem zawałeczek i nic ). Brak mi już pomysłów. Uchwyty są oki plecionka też. Wydaje mi się że wydech jest rochę za sztywny. Miał ktoś podobny problem i usunął taką usterkę??? Czy mozliwe jest że to jakaś ukryta wada tłumika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2007 Katalizator masz na miejscu? PS. ten łącznik elastyczny może wyglądać z zewnątrz że jest OK, w praktyce z czasem się wyciąga i mogą dziać się potem różne dziwne rzeczy z wydechem. Sprawdź jeszcze czy nie wpadają w rezonans osłonki na dole - jest ich kilka w okolicy wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2007 Katalizator masz na miejscu? tak jak helmucik zamontował tak sobie mieszka do dzisiaj ten łącznik elastyczny może wyglądać z zewnątrz że jest OK wymieniałem sam w tamtym roku Problem się pojawił po wymianie ostatniego tłumika. Osłonki są oki ewidentnie odgłosy (rezonans z wydechu) gazowałem a kumel siedział w kanale. Zastanawiam się czy by może haki nie pogjąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2007 Boshal qrde nie pamietam jak sie to pisze Bosal po prostu ja mam coś podobnego jak u ciebie tyle że u mnie ewidentnie za to odpowiada nadtłuczony katalizator, bujam się z tym od chyba 1,5 roku i..... już się przyzwyczaiłem ale zanim odkryłem ze to on to podejrzewałem oba tłumiki (które zresztą wymieniłem jakiś czas temu na nowe, Bosale) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koel777 Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2007 Co do drgań tłumika powyżej 2000 obrotów to u mnie wystarczyła wymiana wieszaków, 3 sztuki po ok 20 zł. Ale cały czas mam drgania na biegu jałowym, siatka wygląda ok ale wymienie ją niedługo. Co dziwne drgania ustają jak naciągnę rure z siatka w dół, wtedy jest poprostu cisza. A z tym hałasem jeżdżę od ponad roku i dalej mnie wkur.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #12 Napisano 9 Grudnia 2007 Co dziwne drgania ustają jak naciągnę rure z siatka w dół, wtedy jest poprostu cisza to wcale nie dziwne, naciągając redukujesz drgania i jest cisza, to proste i naturalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2007 wymiana wieszaków u mnie wygladają zdrowo , zastanawiam się czy je nie podgiąć. Odkręcałem je ale nie pamietam jak wyglądają i czy da sie je podgiąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 9 Grudnia 2007 W B4-ce nad ostatnim tłumikiem są blachy osłonowe - o ile się nie mylę. Sprawdź czy uchwyty tej blaszki nie sa luźne. To takie płaskie talerzyki ze stali sprężynowej, wciśnięte na metalowe wypustki Przypatrz się też, jak "idzie" kolanko tuż przed tłumikiem koncowym. To ono może tez "dzwonić" o elementy podwozia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #15 Napisano 9 Grudnia 2007 W B4-ce nad ostatnim tłumikiem są blachy osłonowe - o ile się nie mylę. Sprawdź czy uchwyty tej blaszki nie sa luźne. To takie płaskie talerzyki ze stali sprężynowej, wciśnięte na metalowe wypustki sprawdzone osłonka oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 9 Grudnia 2007 To w takim razie zapytam o co innego - odgłos jest metaliczny, czy "głuchy" Kumasz o co mi chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #17 Napisano 9 Grudnia 2007 Jak pisałem przy zapaleniu na zimnym tłumik tak wibruje i wyraźnie głośno buczy po ok 2-3 minutach jest normalnie. Przy obrotach ok 2300obr dźwięk jest podobny ale nie aż tak intensywny. Zobrazuje to tak jak byś dał linijkę na kant stołu i pstryknoł. Miej wiecej tak to wygląda i bucy Problem tkwi w samym wydechu bo jak docisnę go do ziemi to problem znika. Wydaje mi się że jest za sztywny , tak jakby był za wysoko i wisiał na uchwytach w 50%. Tłumik o nic nie dotyka jest tak samo zamontowany jak poprzedni. Nawet jak wkładałem porównałem ze starym wizualnie identyczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 9 Grudnia 2007 jest jeszcze opcja że wymieniając wydech zruszyłeś go włącznie z lącznikiem elastycznym i to on moze powodować wibracje mimo braku widocznych uszkodzeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #19 Napisano 9 Grudnia 2007 jest jeszcze opcja że wymieniając wydech zruszyłeś go włącznie z lącznikiem elastycznym i to on moze powodować wibracje mimo braku widocznych uszkodzeń niemożliwe jak chirurg podnośnik podpórka , kątówka ( śruby ) 10 minut i gotowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2007 Ja wymieniłem praktycznie kompletnie układ wydechowy, oprócz tłumika drgań. Wieszaki mam ok. Metalowe osłony nad tłumikami też ani nie drgną. Jednak w okolicach obrotów 1000-1200 i ponad 2000 słyszę dziwne burczenie w układzie wydechowym. Jak oglądałem go spod spodu to w tych granicach obrotów tłumiki wpadały w rezonans. Najbardziej słychać ten "rezonans"jak wbiję wsteczny bieg. Słyszałem opinię że mogę mieć za "sztywny" układ wydechowy(w tym celu powinienem go poluzować na zaciskach obstukać młotkiem i z powrotem poskręcać. "Tłumik drgań" też wygląda OK jednak słyszałem opinie że z czasem może "zesztywnieć". Pewnie pojutrze podjadę z tym do mechanika i spróbuję pokombinować. Gdyż doprowadza mnie to o szału. PS. Czy ktoś próbował naciągnąć "tłumik drgań" jeśli tak to w jaki sposób(łom i trochę siły????!!!!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach