Skocz do zawartości
mat1as

Głośne buczenie 3 - 3,5 tys. obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

dochodzi jeszcze troche kitowa konstrukcja passata b3 i b4 - silnik jest zawieszony na przedzie podłużnic - ramię działania siły przy drganiach jest bardzo duże

w nowszych autach silnik wisi na podłużnicach już na wysokości amortyzatorów lub trochę przed nimi - tu buda jest sztywniejsza i ramię siły mniejsze.

w lepszych autach np BMW, lepsze Japońce na przedzie podłużnic wiszą masy antywibracyjne - dzięki nim te drgania są niwelowane. sam robię teraz doświadczenia z masami antywibracyjnymi w moim pasku i efekty są obiecujące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi nie buczy, ale mam B3 benzynę, a tutaj drgania wiadomo praktycznie żadne. Opisywane wcześniej drgania miałem w TD Forda i jak pisałem - wymiana poduszek pomogła. Przypomniałem sobie, ze mechanik mówił o skrzyni biegów dotykającej gdzieś karoserii (przez wyjechane poduszki). Przypomniałem sobie też, że drgania diesla w VW to chyba trochę norma. Miałem kiedyś Golfa II 1.6D praktycznie nowego (25K km), i jedyne, co mnie denerwowało to właśnie drgania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.Czytam od początku cały wątek i co mogę powiedzieć to tyle że też mam to buczenie tylko że przy 100km/h a potem przy 140km/h.Jeśli chodzi o sprawę katalizatora odrzucam tę teorię gdyż miałem u siebie kata który się stopił zatykał ujście spalin a buczenie było mniejsze wtedy jak teraz.Wspawałem tłumik od Passata z 1988r oczywiście chodzi mi o rok modelowy bo tłumik był nowy i buczenie z katem czy bez-nie widzę różnicy.Dwa to tłumiki końcowy i środkowy firmy Marix nie mają wpływu na buczenie-założyłem te tłumiki jak oryginalne się skończyły i buczenie jak było tak jest może mniejsze bo nowe sa szczelne.Po trzecie masa anty-wibrująca w Passatach 1.8 benzyna RP silniki nie ma nic do rzeczy-miałem dwa Passaty i w dwóch nie było tej masy została wycięta przy okazji wymiany sprzęgła i wymiany rury wydechowej i jeden Passek buczy a drugi nie.Nie wiem jak u was ale u mnie jak się auto gdzieś bujnie na gładkim asfaldzie to to buczenie znika na chwilę.Wieszaki tłumików mam wymienione tłumiki też żadnych dziur-wymieniłem też przednia poduszkę silnika a buczenie jest dalej.Moim zdaniem przyczyną są poduszki silnika-tylna pasażera oraz takie małe gumki na belce 4 szt.Mam katalog niemiecki a w nim właśnie pokazane te gumy oraz poduszki pod silnikiem jako elementy najistotniejsze w tłumieniu więc może to warto by zbadać.I następna sprawa to że poduszki są starego typu w B-3(w B-4 są takie okrągłe poduszki cylindryczne podziurkowane jak ser na nich się łatwo buja silnik i jest znacznie miękko) a po drugie nawet jeśli poduszka nie jest oberwana to guma jest stara sztywna i to moim zdaniem jest przyczyną.W załączniku daje zdjęcie katalogu i pozdrawiam oraz zapraszam do dalszej dyskusji

http://www11.speedyshare.com/files/24544224/download/1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie winne były te 4 gumki

dodatkowo dołożyłem kilka mas antywibracyjnych i jest duużooo lepiej (2 lata nikt mi nie mógł pomóc twierdzili że te 4 gumki są ok)

tylko kup sobie febi , swag albo coś tego typu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko kup sobie febi , swag albo coś tego typu
no nie widzę innej możliwości.Czyli u ciebie pomogły te 4 gumki?.Mnie chodzi o to buczenie bo wibracji raczej nie ma tak jak w dieslach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego tdi1982 co to za publikacja z ktorej pochodzi fragment przez Ciebie zamieszczony (zamieszczone w poprzednim poscie zdjecie jednej ze stron) ?

 

Mozesz to wrzucic gdzies poskanowane ? Bylbym bardzo wdzieczny :dobrze

 

Co do tematu ... ja mam wrazenie ze to bardziej od wydechu pochodzi. U mnie to buczenie pojawilo sie po wymiane portek . Same portki sa zdrowe i szczelne ale te klamry laczace je z kolektorem juz mam zgnite i slabo trzymaja.

 

Jak gdzies to kupie i wymienie to dam znac czy pomoglo.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tematu ... ja mam wrazenie ze to bardziej od wydechu pochodzi. U mnie to buczenie pojawilo sie po wymiane portek . Same portki sa zdrowe i szczelne ale te klamry laczace je z kolektorem juz mam zgnite i slabo trzymaja.
u mnie są portki ok a i tak buczy więc to odrzucam.Jeśli by to było przyczyną to buczenie nie powinno mijać jak zabuja autem a mija.Na bank mocowanie silnika belki.
Kolego tdi1982 co to za publikacja z ktorej pochodzi fragment przez Ciebie zamieszczony (zamieszczone w poprzednim poscie zdjecie jednej ze stron) ?

 

Mozesz to wrzucic gdzies poskanowane ? Bylbym bardzo wdzieczny

to co wkleiłem pochodzi z katalogu-folderu Passata gdy B-3 wyjeżdżały z salonów jako nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz w moim aucie takie to buczenie to było buczenie/wibracje przedniej szyby czyli ogólnie całej budy - w dieslu można to wyczuć już na postoju - jak złapiesz za krawędź przedniej klapy nad reflektorem to im bardziej drży tym bardziej buczy buda.. moje takie obserwacje..

acha jak wymieniałem plecionkę to zrobiło się ciszej przy wciskaniu auta na obroty... różnica nie kolosalna ale przyjemna i zauważalna - tylko w TDI tam jest taka wzmacniana plecionka

z tłumików to ja polecam ASMET

 

ps u mnie jedna z tych 4 tulejek siadła i nie tłumiła drgań- przy okazji warto sprawdzić czy te 2 belki pasuja względem siebie i podłużnic (centryczność otworów)

jak było zimno to drgania były mniejsze a jak ciepło - guma miększa to wzrastały...

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko w TDI tam jest taka wzmacniana plecionka
no właśnie .Wszyscy piszą lub prawie wszyscy że wymienili plecionki ale ja jej nie mam i oryginalnie jej u mnie w silniku 1.8 RP nie było.Sami to sobie przerabialiście czy ja mam coś nie tak?.Obejrzałem kilka katalogów producentów tłumików i nigdzie nie ma plecionki do silnika 1.8 benz.
ak było zimno to drgania były mniejsze a jak ciepło - guma miększa to wzrastały...

u mnie jest odwrotnie jak ciepło guma jest miększa więc lepiej właśnie powinna tłumić ale mogę się mylić.
Mozesz to wrzucic gdzies poskanowane ? Bylbym bardzo wdzieczny
kolego nie mam jak zeskanować ale jak byś chciał to moge ci zdjecia porobić i na maila wrzucić.Jak coś podaj maila na PRIVA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widać nie ma być plecionki

 

może zależy która guma padnie.. tdi jest też ciut cięzszy i na dużo bardziej drży

 

co do fotek to prawie jak skany;) tez bym po oglądał.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do fotek to prawie jak skany tez bym po oglądał..

OK panowie jutro o tej godzinie wrzucę zdjęcia ale tego trochę jest ze 20stron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat gdyż też mam taki problem od dłuższego czasu i diagnoza jest dość skomplikowana ale myśląc schematycznie to powiązanie ma wszystko to co tu piszecie a mianowicie: masa przeciw wibracyjna rozumiem ją za poduszkę tylną silnika generuje wibracje, jednak nie generuje hałasu dopiero po przeniesieniu drgań na tłumik jest objaw buczenia bardzo dokuczliwego jednak jest to moja hipoteza i postaram się ją sprawdzić bo też dalej sam na 100% nie wiem co może powodować ten hałas z zakresie obrotów 2500~3500 obr/min. co o tym sądzicie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukajcie przyczyny w połączeniu pomiędzy kolektorem wydechowym a wydechem. na tym takim dziwnym łączeniu spinanym takimi jakby uchami... zaraz poszukam fot o co mi chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masa przeciw wibracyjna rozumiem ją za poduszkę tylną silnika

Masa przeciw wibracyjna jest przykręcona z przodu do belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiem że o masach przeciwwibracyjnych to wiem że są na półosiach itp ale przy przedniej belce może ktoś foto dać żeby zobaczyć to ustrojstwo?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie tez te zjawisko dosieglo od jakiegos czasu. z poczatku myslalem,ze to oponki zaczely halasowac. wczoraj zmienilem na zimowe i to samo. wydech przy okazji tez musowo wymienilem i bez skutku. do zrobienia mam przednie zawieszenie, wiec zerkne przy okazji na te mase przeciw-wibracyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie tez te zjawisko dosieglo od jakiegos czasu. z poczatku myslalem,ze to oponki zaczely halasowac. wczoraj zmienilem na zimowe i to samo. wydech przy okazji tez musowo wymienilem i bez skutku. do zrobienia mam przednie zawieszenie, wiec zerkne przy okazji na te mase przeciw-wibracyjna.

jeżeli to jest huk, nie buczenie to sprawdź łożyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżając tutaj jest ta masa przeciwwibracyjna wibracyjna:

ciezarek.th.jpg

Może ktoś wie jak to dokładnie działa i w jaki sposób zmniejsza drgania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasada działania wg mnie jest taka

weź do ręki lekkie pudełko i poruszaj szybko- da się

to samo pudełko napełnij piaskiem - nie poruszasz nim szybko.

chodzi o to by zwiększyć masę części która jest narażona na wibracje

są dwa sposoby:

1 zwiększenie masy

2 zamontowanie odważnika na gumie który przy drganiach o określonym zakresie częstotliwości drga w przeciwfazie redukując drgania

(taki odważnik jest w TDI przykręcony dodatkowo na tym odważniku który tu jest na foto w wątku powyżej)

sam robiłem różne doświadczenia z masą antywibracyjną, na naszym forum też któryś kolega pisał o zwiększeniu masy na belce o kilka kilo

ja dołożyłem kilka odważników takich na gumie i efekty są

w nowych autach jest więcej takich mas niż w starych konstrukcjach - myślę ze to dla poprawy komfortu i wyciszenia. Japońce miały takie cuda wcześniej.

BMW ma np takie masy antywibracyjne w podłużnicach żeby buda nie drżała.

 

W Pasku B3 i B4 silnik jest zawieszony na przedzie podłużnicy (w nowszych autach silnik jest zawieszony dalej w kierunku tyłu).

Silnik jest więc zawieszony na długiej dźwigni względem belki zawieszenia, co moim zdaniem powoduje przenoszenie drgań na budę bo ramię dźwigni jest duże.

W b5 silnik wisi dużo dalej do tyłu i ramię jest mniejsze więc i siły są mniejsze (nie ma takich drgań o ile poduchy są zdrowe).

Np w starych Oplach (astra vectra) mimo ustawienia silnika tak jak w B3/B4 drgania nie występują. Silnik jest inaczej zawieszony na głupszych poduszkach ale dużo dalej do tyłu (ramię działania siły mniejsze).

reasumując:

Moim zdaniem w pasku B3/b4 drgania przenoszą się na budę głównie od przedniej belki zawieszenia silnika.

Wydaje mi się jeżeli poducha główna będzie za miękka też jest nie dobrze. Jak jeszcze poduszki dodatkowe są kiepskie (siednięte) to buda buczy jak wściekła. Dotykając ręką górnej częsci szyby przedniej nad lusterkiem można ocenić jak bardz odrgania się przenoszą.

Nie wiem do końca dlaczego to miejsce jest dobre ale u mnie właśnie je brałem jako wyznacznik przy pracach czy jest lepiej.

Jak jest źle to buda drga a szyba razem z dachem robią za wielki głośnik(w miarę równą drgającą powierzchnię).

Mam w planie dopracować masę antywibracyjną na przedniej belce pośredniej lub głównej zawieszenia silnika. Po wymianie poduch i dołożeniu klilku ciężarków jest dużo lepiej ale chcę jeszcze trochę sytuację poprawić

tyle moich przemyśleń i doświadczeń - od dłuższego czasu temat mnie dobijał to trochę dopracowałem może komuś pomoże - mile widziane wasze doświadczenia

jeszcze jedno - odważniki metalowo gumowe powinne być zestrojone (dostosowane do częstotliwości i siły) więc w warunkach domowych można tylko metodą prób i błędów do czegoś dojść

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam passata 1.8 75km AAM. Mam problem strasznie mi "dzwoni" tłumik na łączeniu z kolektorem jest połączony dwiema "blaszkami" w kształcie litery "C" jedna blaszka mi wypadła, kupiłem już drugą, ale nie wiem jak ją założyć. Czy ktoś mnie zrozumiał? Jeśli tak to proszę o pomoc ;)

Edytowane przez 19pawell90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności