DamianM Zgłoś #201 Napisano 11 Kwietnia 2013 Witaj,może wina buczenia to łożyska, skoro na jałowym również? Jeśli nie to może coś z dolotem powietrza. Filtr powietrza czysty? Jeśli zabity to auto jechać nie będzie. Filtr nie dawno został wymieniony i nic się nie zmieniło, dalej jest tak że gdy docisnę pedał gazu do podłogi to zaczyna buczeć i tracić moc, a gdy puszcze delikatnie to idzie normalnie. Masz to w B3? Tak. Właśnie z każdym passatem b3 z którym się spotkałem nie było - a u mnie o dziwo jest. Pompa paliwa znajduje się w baku. Dostaniesz się do niej bagażnikiem odkręcając przykrywkę na 3 śruby po prawej stronie. Hmm, więc silnik nie jedzie na benzynie? Czy po wymianie bezpiecznika pompy nie uległ on ponownemu spaleniu? No właśnie bezpiecznik się ponownie nie spalił, jak na tą chwilę.. Co do dostania się do pompy to czy idzie jakoś w inny sposób ? Nie mam jak się dostać, tak jak opisałeś - ponieważ zaraz za kanapą mam butlę z gazem.. Dziękuję za odzew w tej sprawie i przepraszam jeśli popełniłem jakieś błędy - po prostu komputer mi wariuje czasem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #202 Napisano 11 Kwietnia 2013 Filtr nie dawno został wymieniony i nic się nie zmieniło, dalej jest tak że gdy docisnę pedał gazu do podłogi to zaczyna buczeć i tracić moc, a gdy puszcze delikatnie to idzie normalnie. czekaj czekaj.. to na gazie się tak dzieje?? a jak tam instalacja gazowa?? parownik, filterek?? No właśnie bezpiecznik się ponownie nie spalił, jak na tą chwilę.. Co do dostania się do pompy to czy idzie jakoś w inny sposób ? Nie mam jak się dostać, tak jak opisałeś - ponieważ zaraz za kanapą mam butlę z gazem.. a przekaźnik pompy jest i sprawny?? inaczej się do pompy nie dostaniesz.. musisz butle zdemontować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #203 Napisano 11 Kwietnia 2013 No właśnie bezpiecznik się ponownie nie spalił, jak na tą chwilę.. Co do dostania się do pompy to czy idzie jakoś w inny sposób ? Nie mam jak się dostać, tak jak opisałeś - ponieważ zaraz za kanapą mam butlę z gazem.. No niestety inny sposób to tylko demontaż baku, więc raczej łatwiej będzie zdemontować butlę z gazem. Po pierwsze w sumie to i tak musisz tam się dobrać, żeby przewody odłączyć. Na początek skupmy się na naprawie zasilania PB, bo to podstawa. Jeśli na PB będzie ok, to zajmiemy się gazem. Ale wg mnie to na 95% te objawy to wina gazu a na Pb będzie ok . Przysłuchaj się, czy gdy kluczyk przekręcasz na zapłon dłuższym postoju to pompka się odzywa. Bo gdy raz przekręcisz i za chwilę będziesz chciał zrobic to ponownie, to (jeśli się nie mylę) się głośno nie odezwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #204 Napisano 12 Kwietnia 2013 czekaj czekaj.. to na gazie się tak dzieje?? a jak tam instalacja gazowa?? parownik, filterek?? Tak, tak.. Na gazie wszystko bo jak się dowiedziałem paliwo w tym aucie nie było wlewane od zamontowania instalacji, czyli jakieś 5-6 lat.. A chciałbym to zrobić bo to straszna męka dla silnika.. Jest tam reduktor/parownik... a przekaźnik pompy jest i sprawny?? inaczej się do pompy nie dostaniesz.. musisz butle zdemontować... A czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie się ten przekaźnik znajduje ? Jakie ma oznaczenie ? I jak mam sprawdzić czy działa ? Przysłuchaj się, czy gdy kluczyk przekręcasz na zapłon dłuższym postoju to pompka się odzywa. Bo gdy raz przekręcisz i za chwilę będziesz chciał zrobic to ponownie, to (jeśli się nie mylę) się głośno nie odezwie. To już próbowałem, nawet z kolegą że wkładał ucho do zbiornika i nic.. A czy demontując zbiornik paliwa nie było by łatwiej się dostać do pompy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #205 Napisano 12 Kwietnia 2013 A czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie się ten przekaźnik znajduje ? Jakie ma oznaczenie ? I jak mam sprawdzić czy działa ? Skrzynka bezpieczników pod kierownicą, numer przekaźnika 167 wg. tej rozpiski Jego oznaczenie może być inne. W każdym bądź razie znajduję się on w pozycji 12 na powyższym schemacie. paliwo w tym aucie nie było wlewane od zamontowania instalacji, czyli jakieś 5-6 lat.. Więc pewnie wtryski też już nie będą pracować. To już próbowałem, nawet z kolegą że wkładał ucho do zbiornika i nic.. A czy demontując zbiornik paliwa nie było by łatwiej się dostać do pompy ? Nie. Tam jest krótki przewód którego raczej nie odłączysz inaczej niż od góry, bo przez górną stronę podłogi bagażnika idzie on do baku (pompy i pływaka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #206 Napisano 12 Kwietnia 2013 A jeszcze mi powiedz, jak sprawdzić ten przekaźnik ? Bo co mi z tego że kupię pompę jak może to ten przekaźnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #207 Napisano 12 Kwietnia 2013 A jeszcze mi powiedz, jak sprawdzić ten przekaźnik ? Bo co mi z tego że kupię pompę jak może to ten przekaźnik... Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu powinien pyknąć. Najlepiej go dotknij i jeśli będzie się włączał to poczujesz. Albo wyjmij go i do nóżek o numerach 85 i 86 podepnij prąd 12V i powinien pyknąć (bo on ma za zadanie zamknąć obwód) - to chyba najlepszy sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #208 Napisano 12 Kwietnia 2013 Na gazie wszystko Nie odpisałeś na pytania.. Jak stara jest instalacja, kiedy zaglądałeś do parownika i kiedy filterki zmieniałeś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #209 Napisano 12 Kwietnia 2013 Nie odpisałeś na pytania.. Jak stara jest instalacja, kiedy zaglądałeś do parownika i kiedy filterki zmieniałeś... Według tego co wbite jest w dowodzie, gaz jest od 2005 roku.. Auto mam zaledwie od marca, także nic tam nie robiłem i podejrzewam że dziadek też nie, bo on tylko lał gaz i jeździł.. A powiedź mi, co mam tam zrobić ? Pytam, bo jakimś tam szpecem nie jestem a może akurat będę to mógł zrobić na własną rękę. Następna sprawa. Co do buczenia, które ujawniało się przy dodaniu gazu do podłogi, to wydaje mi się że znalazłem pewien trop. Dziś ściągnąłem sobie książkę o naprawach passata b3 i znalazłem tam diagnozowanie poprzez metodę błyskową. Błyski generowały mi cały czas jeden kod. 2212 - Potencjometr przepustnicy i teraz pytanie, od czego mam zacząć w tym kierunku ? Tak po za tym, to dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #210 Napisano 12 Kwietnia 2013 Według tego co wbite jest w dowodzie, gaz jest od 2005 roku.. Auto mam zaledwie od marca, także nic tam nie robiłem i podejrzewam że dziadek też nie, bo on tylko lał gaz i jeździł.. A powiedź mi, co mam tam zrobić ? Pytam, bo jakimś tam szpecem nie jestem a może akurat będę to mógł zrobić na własną rękę. Na początek wymień filterek od gazu i spuść wosk z parownika.. Może się okazać że membrany w parowniku do regeneracji ale czasami wyhaczysz prawie nowy parownik na szrocie za podobne, może i mniejsze pieniądze... Potencjometr przepustnicy jak wchodzisz do działu b3/b4 masz opcję "przeszukaj to forum" wpisujesz tps, albo potencjometr i wyskoczy tyle lektury... tu masz 3 przykładowe tematy: http://forum.vw-passat.pl/threads/129644-B3-rP-k-%28prawdopodobnie%29-problemy-z-podstawa-wtrysku?highlight=tps http://forum.vw-passat.pl/threads/48755-Regulacja-TPS-zmieniony-sklad-mieszanki-i-problem-z-kontrolka-oleju?highlight=tps http://forum.vw-passat.pl/threads/116867-Potencjometr-przepustnicy-sprawdzac-opor-czy-napiecie?highlight=tps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #211 Napisano 13 Kwietnia 2013 Dobra dzięki.. Zaraz zabieram się za wymontowanie pompy paliwa, potem zobaczę co z tym czujnikiem.. Na chwilę obecną dziękuję odezwę się jak zakończę moją pracę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #212 Napisano 13 Kwietnia 2013 Dobra dzięki.. Zaraz zabieram się za wymontowanie pompy paliwa, potem zobaczę co z tym czujnikiem.. Na chwilę obecną dziękuję odezwę się jak zakończę moją pracę.. A przekaźnik sprawdzony? Albo najłatwiej żeby to zrobić, to sprawdź przy odpalonym silniku, czy na kostce do pompy (dwa grubsze kable) jest prąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #213 Napisano 13 Kwietnia 2013 Przekaźnik jest dobry bo tak jak pisałeś wcześniej aby przy przekręceniu kluczyka na zapłon będzie "pykał" i tak było.. Wymieniłem pompę.. Działa ładnie idzie jak burza - temat buczenia można odstawić bo na benzynie po wciśnięciu gazu do podłogi auto idzie bez buczenia i to mnie cieszy. Check też zgasł i to też jest dobry objaw, lecz z tą jazdą na paliwie nie jest tak kolorowo jak się wydaje.. Odpalę auto na benzynie, przejadę gdzieś ok. 5km i dzieje się tak choćby nagle pompa przestała działać.. Przełącze na gaz działa normalnie. Gdy się zatrzymam, zgaszę auto to wtedy bez problemu chodzi znów na benzynie.. Co może być tego przyczyną ? Wiem że trochę rozmawiamy o tym nie w tym temacie co trzeba, ale jak już to poruszaliśmy to tak piszę.. ---------- Dodano o 16:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:23 ---------- I jeszcze mam pytanie, co powoduje ten przewód ? I jak on się dokładnie nazywa bo dziś strzelił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #214 Napisano 13 Kwietnia 2013 To odma silnika a raczej jego część bo drugą masz pod ktućcem od wody z przodu silnika -co daje , wiadomo jak elemęty ruchome w silniku pracują wytwarza się ciśnienie i żeby nie poszło coś od środka jest uwalniane tymi przewodami do rury ssącej powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #215 Napisano 13 Kwietnia 2013 Odpalę auto na benzynie, przejadę gdzieś ok. 5km i dzieje się tak choćby nagle pompa przestała działać.. Przełącze na gaz działa normalnie. Gdy się zatrzymam, zgaszę auto to wtedy bez problemu chodzi znów na benzynie.. Co może być tego przyczyną ? Pompę kupiłeś nową czy używkę? Albo pompa wariuje albo przekaźnik albo wtryski do przeczyszczenia.. Zdałoby się też filtr paliwa wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianM Zgłoś #216 Napisano 14 Kwietnia 2013 Koszyk został stary, tylko pompę kupiłem nową.. Koszyk czyściłem bo były tam straszne rzeczy.. Co do filtra, gdzie on się znajduje >? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #217 Napisano 14 Kwietnia 2013 Koszyk został stary, tylko pompę kupiłem nową.. Koszyk czyściłem bo były tam straszne rzeczy.. Co do filtra, gdzie on się znajduje >? Wejdź pod spód auta znajduje się pod pupą pasażera z tyłu (prawa strona) ale od spodu auta, wygląda jak walec z dwu stron wężyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ligerius89 Zgłoś #218 Napisano 24 Lipca 2019 Nie wiem czy temat aktualny u kogoś, ale miałem podobnie z buczeniem w wyższych zakresach obrotowych silnika :) Miałem, ponieważ się go pozbyłem. Powiem krótko - tylna poducha silnika od strony pasażera. Reszte zmieniałem w innych odstepach czasu (Febi, Lemforder). Wibracje były na jałowym, odczuwalne na desce i kierownicy. Potem w zakresie 3000-3500-4000 (wyło jakby dziura w kolektorze się otwierała na zawołanie). Wydech cały nowy wsadziłem łącznie z nowym katalizatorem :) Myślałem, że może spaliny sie cofają do kolektora. Potem padło podejrzenie na rozrząd przestawiony - ok. Lewe powietrze - ok. I tak jeszcze szukałem i eliminowałem podejrzanych w moim aucie... żeby było śmieszniej też trafiłem wcześniej na ten temat i wymieniłem tylną poduszkę. Wsadziłem Meyle - dla mnie szajs bo zero poprawy. Sprawe załatwiło Febi. Nastała błoga cisza. Dodatkowo przednią wsadziłem full gumową - rewelacja. Auto nie podskakuje na jedynce ani na wstecznym - kolega mi doradził. Zatem nie wszystko dobre co nowe. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach