marecek Zgłoś #61 Napisano 14 Marca 2011 smyku222, zrób komplet logów i zacznij nowy temat - opisywana tutaj ściezka diagnostyczna do benzyniaka się nie nada. ksynio, blow off? szkoda, że wcześniej nie opisałeś, bo wczoraj akurat robiłem sobie wycieczkę po W&M Rozbierz puszkę filtra i zobacz skąd to dmucha... bo czary jakieś. Turbina w drugą stronę nie bardzo ma jak powietrze wdmuchiwać do puszki (zasysać to tak, bo konstrukcja wirnika jest taka a nie inna), natomiast jest jeszcze odma, która ma ujście w puszce filtra powietrza (przynajmniej w benzyniakach). Pytanie czy to nie przez odmę ten syk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #62 Napisano 18 Marca 2011 marecek,dzięki za probe wsparcia,mam w opisie W&M ale od 4 lat na stałe mieszkam w Norwegii wiec i tak nici z tego.Problemu nadal nie rozwiązałem,w następnym tygodniu wymieniam TURBO.Udało mi się załatwić nówkę za flachę od kumpla z serwisu a wiec dalej szukam metoda prób i błędów,wyczyszczę jeszcze raz cały dolot,i zobaczę czy będzie poprawa.Autko musi być sprawne jak bo niestety będę zmuszony je sprzedać bo mi się trochę rodzinka powiększyła.Zmieniam na VW SZARANA 1,9 TDI 136 ps 4x4 high line a wiec mały komfortowy autobus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #63 Napisano 15 Lipca 2012 mam pytanie do was bo wy juz to przerabialiście jak wciskam pedał gazu w podłogę to mocno mi z tyłu dymi na czarno (dodam że mam zmienioną mapę w komputerze sterującym silnikiem) i dość często wchodzi mi silnik w tryb awaryjny czyli max pojadę 120km/h jaka może być tego przyczyna że dymi i wchodzi w tryb awaryjny dodam jeszcze że wszystkie wężyki wymieniłem oprócz tego co idzie od trójnika od zaworu N75 gdzieś pod silnik i miałem wczesniej uszkodzony zawór N75 (taki błąd pokazywało na vagu i zawór N75 też wymieniłem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #64 Napisano 15 Lipca 2012 może sztanga się wiesza? to ze kopci to jak pisaleś może być zwiazane z mapami paliwowymi lub zawór EGR, koledze mechanik wymienił komputer ( najlepsze to ze wsadzil od golfa III :D, dziwi mnie ze jezdzi na tym) tez mu kopci i nie pojdzie wiecej niz 120 km/h . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #65 Napisano 15 Lipca 2012 mapa paliwowa była zmieniona zawór egr jest sprawny i zawór egr już zaślepiłem jakiś miesiąc temu ostatnio na vagu po podłączeniu pokazywało błąd czyli brak cisnienia doładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #66 Napisano 16 Lipca 2012 na vagu po podłączeniu pokazywało błąd czyli brak cisnienia doładowania U mnie miałem podobny przypadek, za każdym razem gdy cisnąłem z miejsce w podłogę to włączał się tryb awaryjny. Z tym że w moim przypadku komp pokazywał zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Turbina dawała prawie 2500 bar i rozwalała węże od turbiny, gubiąc przy tym duże ilości oleju. Też mocno mi kopcił ale miałem zapchaną odmę separatora oleju, po wymianie dymienie znacząco spadło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #67 Napisano 16 Lipca 2012 zawór egr jest sprawny i zawór egr już zaślepiłem jakiś miesiąc temu po co zaslepiles EGR skoro piszesz ze jest sprawny??? skoro blad cisnienia to sprawdz jeszcze raz czy ktorys wezykl nie jest walniety... niekiedy na pierwszy widok jest ok a guma to guma, maly przeciek w podcisnieniou i jest duuu...pa . a moze turbo nawala??? u mnie bylo tak ze ciagnelo caly czas .. olej tankowalem razem z paliwem ... niby turbo ok a dawalo po gaciach... pasozyt to zagadka :D jeszcze jedno... jak diesel kopci na czarno to zla dawka paliwa... (jesli to nie EGR) moj przykapca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #68 Napisano 17 Lipca 2012 Witam. Mam do Was pytanko. Posiadam paska - taki jak w opisie. Problem polega na tym, iż samochód czasami nie ma " kopa " tzn przyspiesza, ale nie tak jak powinien. Czasami idzie jak szatan, a czasami nie za bardzo mu się chce. Robiłem w nim - turbo - czyszczone, nowy zawór N75, nowe wszystkie wężyki podciśnieniowe. Mam jeszcze jeden dziwny objaw, przy włączaniu się turbo 1800 obrotów, słyszę takie jak by ( nie wiem jak to opisać ) dźwięk jest bardzo podobny do zacierających się łożysk. Czasami mam objaw, że jak ściągnę ten wężyk od gruchy, co łączy się z turbo, to jest tam bardzo słabo zasysane powietrze. Proszę o poradę, co to może być. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #69 Napisano 17 Lipca 2012 (edytowane) lysy225 niestety ale już wymieniłem wszystkie możliwe wężyki, a do kolektora wydechowego jest przykręcana taka rurka przez którą idzie jakiś tam % spalin do EGR-u i po co mi te spaliny więc zaślepiłem EGR, a może kopci dla tego że nie jest dostarczana odpowiednia ilość powietrza i mam też zmienioną mapę paliwową jak ściągnę ten wężyk od gruchy, co łączy się z turbo, to jest tam bardzo słabo zasysane powietrze. u mnie jest podobny objaw jak u kolegi Dival Edytowane 17 Lipca 2012 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #70 Napisano 17 Lipca 2012 Zamieszczone przez Dival jak ściągnę ten wężyk od gruchy, co łączy się z turbo, to jest tam bardzo słabo zasysane powietrze. u mnie jest podobny objaw jak u kolegi Dival Bo tak ma być ! Oczywiście, jeśli powietrze wciągane jest do wężyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #71 Napisano 17 Lipca 2012 A jaką macie diagnozę jeśli chodzi o włączającą się turbinę i ten dźwięk rozlatujących się łożysk ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TomiB5 Zgłoś #72 Napisano 17 Lipca 2012 Witam, nie będę zakładał nowego postu tylko dołacze sie tutaj. Mój passat 115KM ATJ ma podobne problemy jeśli jest zimny przy rozpędzaniu na 2 biegu przy około 2tys obrotów lekko się tak jakby przywieszał ale idzie dalej i przy intensywnej jeździe na 3,4,5 biegu koło 4ty może wiecej włacza sie tryb awaryjny co to może byc???? turbo wymienione przed działo sie to samo tylko częściej, po wymienie żadziej, przepływka wymieniona na oryginał. Proszę o pomoc!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcinek1201 Zgłoś #73 Napisano 26 Lipca 2012 witam i ja sie dołaczę do tematu moj problem to oczywiście przeładowanie.....ja wymieniłem filtry potem przepły....nastepnie czyjnik ciśnienia weżyki i nadal wchodzi w stan awaryjny dodam ze mam passata 97r i mam turbo jeszcze bez kierownic nie stety nie mam dojscia na vaga tylko na st 600 i kilka innych i na wszystkich pokazuje cały czas to samo ze nie równe ciśnienie w kolektorze dolotowym czy cos w tym rodzaju dodam ze była taka chwila około tyg że wszytsko wróciło do normy prosze po pomoc bo nie mam juz sił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pikus91 Zgłoś #74 Napisano 26 Lipca 2012 a wyjmowal juz ktos turbine wraz z kolektorem wydechowym ? Bo nie moge turbiny odkrecic (ciezki dostep) od kolektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamB5FL Zgłoś #75 Napisano 30 Lipca 2012 Witam. Ja mam taki oto problem: Auto między 1000-2000obr bardzo dymi na siwo. Wpada w tryb awaryjny i więcej jak 100km/h nie pojedzie. Kod błędu jaki odczytałem to P0234 czyli przeładowanie. Czasem pojedzie normalnie, przyspiesza, ale przy 120km/h odbiera mu powera i znowu muł max 100km/h Sam za wiele przy aucie nie zrobię, ale proszę o porady co to może być, żebym wiedział czego się spodziewać u mechanika. Czy to może być padnięta turbina? (choć 30tys. km temu była regenerowana) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2626 Zgłoś #76 Napisano 3 Sierpnia 2012 Do Marcinek sprawdz wskazania cisnienia atmosferycznego na zgaszonym silniku i na odpalonym, w tych sterownikach czesto on pada ( zalany olejem lub peknietyy węzyk) i wtedy bedzie wpadał w tryb awaryjny. ---------- Dodano o 18:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:43 ---------- a wyjmowal juz ktos turbine wraz z kolektorem wydechowym ? Bo nie moge turbiny odkrecic (ciezki dostep) od kolektora. Wychodzi bez problemu ja u siebie tak wyjmowałem, trzeba lekko odepchnąć silnik bo lekko haczy o szpilki ale jest to wykonalne w 1 osobe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trend Zgłoś #77 Napisano 5 Sierpnia 2012 To i przyszła kolej na mnie, problem auto wchodzi w tryb awaryjny. Wczoraj czyszczone turbo czyli kierownice i żadnej poprawy, podmieniany zawór N75 z N18 nic nie dało. Ważna rzecz, po rozebraniu turbo są luzy góra dół, na części ssącej wirnik ma delikatne ubytki. Czy to znaczy że turbo mówi papa, przez to auto mułowate i wpada w tryb awaryjny. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo ja już nie mam, poproszę o jakiś wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #78 Napisano 5 Sierpnia 2012 przedstawiłem problem i zadałem pytanie i jak narazie to nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shonsu Zgłoś #79 Napisano 5 Sierpnia 2012 Witam, miałem podobny problem, wymieniłem przepływomierz bo mechanik stwierdził że walnięty, nic to nie pomogło, sporo tu czytałem i pisało żeby posprawdzać wszystkie węże i wężyki . Było u mnie słychać też świst, ale zanim był ten świst auto przechodziło w tryb awaryjny. Te cienkie wężyki powymieniałem przed wymianą przepływomierza. Szkopuł był w wężu łączącym ic z turbiną. Na poniższym rysunku zaznaczyłem który warto sprawdzić te wszystkie cztery grube węże (5,6,7,10), wyciągnąć, przeczyścić i powyginać, patrząc czy nie ma jakiejś malutkiej dziurki. U mnie na początku była pewnie malutka i było tylko przeładowanie przy dużej prędkości i wysokich obrotach, wraz z upływającym czasem powiększyła się, zacząłem słyszeć świst i zacięcia/braki mocy turbiny przy praktycznie każdej zmianie biegów na obrotach wyższych niż 2 tys. Wczoraj wymieniłem węża i dziura miała jakieś 4 cm, moim zdaniem to było przyczyną problemów u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trend Zgłoś #80 Napisano 6 Sierpnia 2012 Dziś wyczyszczony N75 dalej to samo, czy luz na wirniku turbawki może mieć wpływ na przeładowanie i wpada w tryb awaryjny??? Podpowiedzcie coś bo ręce opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach