Skocz do zawartości
ChangHemp

co sadziecie o Tuningu AVB ?

Rekomendowane odpowiedzi

A ja bym wybrał zwykłego chipa..... Bo przy normalnej jeździe AVB potrafi spalić po chipie mniej (max 0,5 litra mniej).

 

bolsfanwk W Krakowie masz kilka firm... jedz na chipa i w zależności od kondycji silnika będziesz miał od 130 do 140 koni. A jak chip z głową... to też zero dymu za autem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym wybrał zwykłego chipa..... Bo przy normalnej jeździe AVB potrafi spalić po chipie mniej (max 0,5 litra mniej).

 

bolsfanwk W Krakowie masz kilka firm... jedz na chipa i w zależności od kondycji silnika będziesz miał od 130 do 140 koni. A jak chip z głową... to też zero dymu za autem ;)

 

Firm oferujących chip jest jak psów, i usługa ta nie jest zbytnio tania, a 1000 zł nie chce wydawać,

Znalazłem gostka na forum elektrodzie, który się tym zajmuje, i grzecznościowo za flaszkę przerobi mi

mapę, którą dziś udało mi się zgrać z auta. Jak się operacja uda, samochód nie będzie dymił i nie będzie się z nim działo nic

złego to podzielę się i wrzucę ją na forum :)

 

Zaraz posypie się lawina wypowiedzi typu - chip tuning bez sprawdzenia silnika = morderstwo motoru,

Obecnie z autem nic się złego się nie dzieje, wg komputera pompki są w normie, turbina w stanie dobrym, oleju od wymiany do wymiany 5w40 Castrol ubywa szklankę, oraz samochód nie puszcza najmniejszego dymka, był to automat więc nikt go raczej nie piłował na trójce trzymając 4.5 tysia obrotów. Silnik jak dla mnie jest w stanie bardzo dobrym, a płacić komuś 1000 zł za program, i jak po miesiącu rozleci się dwumas i sprzęgło to już mam super wielkie koszty, a tak to za ten 1000 zł którego nie wydałem na profesjonalny chip - mogę próbować coś naprawić :)

Może się okazać też że ten nowy program to będzie padaka, wtedy wgram stany, bo mam go zapisanego na dysku i jest w rezerwie. Po za tym po zaadaptowaniu nowego programu napewno zrobię logi dynamiczne i wrzucę na forum, także zobaczymy :)

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk W Krakowie masz kilka firm... jedz na chipa i w zależności od kondycji silnika będziesz miał od 130 do 140 koni. A jak chip z głową... to też zero dymu za autem

 

Potwierdzam - wyszło mi 140 KM, zero negatywnych objawów, spalanie minimalnie niższe, a w każdym razie na pewno nie wzrosło. No i z Passata zrobił się niezły przecinak - już niejeden kozak na drodze się zdziwił :cool Trzeba uważać bo wystarczy lekko przegiąć i ośka przestaje ogarniać auto (opony tylko 195). Koszt poniżej 800 zł w Tune-Up Gdańsk.

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i z Passata zrobił się niezły przecinak .

 

Z tym przecinakiem to może za dużo powiedziane, ale rzeczywiście jest lepiej niż w serii. Powiem inaczej , pojeździsz trochę to i te 140 KM będzie mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam - wyszło mi 140 KM, zero negatywnych objawów, spalanie minimalnie niższe, a w każdym razie na pewno nie wzrosło. No i z Passata zrobił się niezły przecinak - już niejeden kozak na drodze się zdziwił :cool Trzeba uważać bo wystarczy lekko przegiąć i ośka przestaje ogarniać auto (opony tylko 195). Koszt poniżej 800 zł w Tune-Up Gdańsk.

 

A jak jest z momentem obrotowym ?

samochód od 1500 obrotów zaczyna żyć ?

czy musi chwycić 2000 obrotów ?

Silnik masz cały oryginalny AVB czy wymieniałeś wtryski albo turbine ?

Jaki masz orientacyjny przebieg w aucie ?

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tuner robiąc program ma wpływ na to z jakiś obrotów samochód będzie chciał jechać ? :)

Moim zdaniem od 1500 obrotów byłoby idealnie, a i tak jakbym jeździł takim autem, to napewno nie przeciążałbym go,

w momencie wyprzedzania redukowałbym conajmiej na 2000 obrotów.

a Ty Bodino zrobiłeś sobie 150 koni ? to masz na seryjnym motorze czy wymieniałeś coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik mechanicznie nietknięty - 100% AVB. Żeby szedł, musi zbliżyć się do 2000 rpm - no powiedzmy 1800. Poniżej tego pułapu w zasadzie nie istnieje. Nawet nie wciskam mocniej gazu poniżej 1800 rpm, żeby nie fundować silnikowi przeciążeń. Poniżej 1500 rpm to już obowiązkowo redukcja albo bardzo łagodne przyspieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniona turbina na BRD , stara się skończyła założone nowe sprzegło i dwumasa.

Co do wyprzedzania jak obroty (przynajmniej u mnie ) są w okolicy >2400 raczej nie redukuje ;)

 

a jaki masz mniej więcej przebieg swojego paska ?

turbina BRD to jest od 1.9 130 konnego ?

I mówisz że oryginalne wtryski ogarniają sprawę, są w stanie podać

taką ilość paliwa ? Dymi się za samochodem czy minimalnie, bądź nic nie widać w lusterku ? :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Silnik mechanicznie nietknięty - 100% AVB. Żeby szedł, musi zbliżyć się do 2000 rpm - no powiedzmy 1800. Poniżej tego pułapu w zasadzie nie istnieje. Nawet nie wciskam mocniej gazu poniżej 1800 rpm, żeby nie fundować silnikowi przeciążeń. Poniżej 1500 rpm to już obowiązkowo redukcja albo bardzo łagodne przyspieszanie.

 

tak samo będę chciał zrobić u siebie :) też będzie seria nic nie modyfikuje chyba że się coś rozleci :D i 140 koni w mieście to aż nad to :P

jak będzie mi na dwójce piszczeć przy dodawaniu gazu na suchym aswalcie, na wyłączonym ESP to mi więcej nie trzeba :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przebieg 149.071 mil (99% ori),turbina jest od Audi B4 2.0 B7@ 170KM, wtryski jeśli w dobrym stanie powinny dać radę do +/- 165KM.

Czarnej chmury za samochodem nie zostawiam... ;) Ale jak każdy diesel jak mocno depnę coś tam wyskoczy.

 

no to nieźle :)

masz niecałe 240 000 km przelatane,

mój może mieć troche więcej, ale nie ważne, generalnie 130-140 koni śni mi się ostatnio :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś wpadło 318 tys ori... od pierwszych modów juz ok 70 tys... warsztat długo omijałem ale ostatnio wydało się że moje serwo zaciągło wode :/ więc jak już stanie na kanał w majówke to już i inne drobiazgi :0 i bolączki sie zrobi czyli zawias heble i sprzęgło + pare innych drobiazgów poprawić typu np. osłona przegubu i w końcu upragniona wycieczka do Darona.... i finito :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KaRdEk

Witam wszystkich mam pytanie jestem posiadaczem passata kombi 3bg 1,9 z silnikiem avb mam dostep do wydechu sportowego remus 2 koncowki i srodek z passata b5 sedan 4 motion czy jest mozliwosc zamontowania go w moim pasku ...z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie symbole pompek podejdą mi do paska ? bo mechanik popierzył coś i już sam nie wiem .Passat 1.9 tdi avb 101km ...Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie , założyłem od 105 kucy i za nic nie idzie ich wyregulować właśnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam.

 

Mam takie nietypowe pytanie, bo obczytałem sie z kumplem dużo i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

 

Tak więc, pada mu turbo, chce wsadzić od awx`a. Jest możliwość założyć od awx, tylko narazie bez programu? chodzi o to że musi wyjechać, i tez musi jechac własnie passatem. Wroci sobie elegancko i wtedy by zrobił wiruska ;)

 

Czy nie bedzie żadnych problemow z tym związanych itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zakładać ;) wiecej niż komputer chce.... turbo nie napompuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o:

AVB+automat 4b +chip tuning

lub

AVB+automat+turbo od AWX + IC od AWX(jest inny?) + kat AUT + Chip tuning

I teraz pytanie skrzynia to wytrzyma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bede zakladal turbogadzet z AWX do AVB i celuje w moc jakies 150-max160KM czy jest sens zakladac takze wiekszy kolektor od AWX czy raczej za duzo on nic nie da i zostac na seryjnym nie generujac sobie nie potrzebnych kosztów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi po zmianie turbiny z avb na awx jeszcze przed programem duza turbo dziura sie robi?? turbo zmieniam na dniach tylko ciekaw jestem co z tego bedzie bo program robie gdzies za miesiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina podejdzie awx do avb, a cos jeszcze trzeba wymieniac czy sama turbine? bo myslalem zeby zmienic turbine ale kazdy odradzal. i ile pali taki passek z motorem avb z dodatkiem turbiny awx?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbina podejdzie awx do avb, a cos jeszcze trzeba wymieniac czy sama turbine? bo myslalem zeby zmienic turbine ale kazdy odradzal. i ile pali taki passek z motorem avb z dodatkiem turbiny awx?

 

a czemu ci odradzali? ja ci polecę! instalacja opisana na forum, zakupić redukcje na wąż, stroić i cieszyć się mocą około 160km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności