Skocz do zawartości
Ziewal

Zerwany pasek rozrządu !

Rekomendowane odpowiedzi

Gość myst

Ja mam małą zagwozdkę:

Kupiłem Passata od kolesia który go przywiózł z Niemiec.

Przy sprzedaży mówił że rozrząd był zmieniony.

Nie wierzyłem, ale skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i ten zarzekał się że pasek zmieniał 20tys wcześniej (auto ma 171tys, w planie serwisowym piszą, że przy 150tys jest druga wymiana). Gość był tak pewien zmiany paska, że przysłał mi książkę, której nie było przy zakupie auta. Nie ma też powodów żeby sciemniać auto sprzedał już 3 tygodnie wcześniej...

Problem polega na tym, że w książce nie zaznaczyli przy pozycji 'zahnriemen' (pasek rozrządu) ptaszka, choć z planu serwisowego wynikało że wymienić powinni. Zaufany warsztat zmieniał mi pompę wody i przy okazji miał sprawdzić stan paska, a dokładnie czy wygląda on na zmieniany ostatnio czy też nie. Mechanicy stwierdzili, że pasek wygląda na względnie 'nowy', więc postanowiłem go chwilowo nie zmieniać.

Niby wszystko prócz książki serwisowej, mówi że pasek był zmieniany i jest w dobrym stanie, ale ja mam dylemat : jechać jeszcze raz do mechanika i zmieniać, czy też nie...

co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

jak zmieniali pompe wody to trzeba bylo i pasek wymienic wszystko i tak miales rozbebeszone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
jak zmieniali pompe wody to trzeba bylo i pasek wymienic wszystko i tak miales rozbebeszone

 

 

No zapewne kolega nie doczytał na tym forum, że pasek który przejechał 20 tysięcy kilometrów nie może już być ponownie napinany tylko musi być wymianiany na nowy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając to że ten pasek powinien być wymieniony z powodów o których pisze hha, to ja mając takie dylematy wymieniłbym go dawno-święty spokój jest bezcenny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość myst

no to jeszcze pozostaje pytanie czy wymieniać komplet czy tylko pasek w takim wypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zasada jest taka. Jeśli zacznie ciec nam uszczelniacz wału, pojawią sie przedwczesne wycieki płynu chłodzacego spod pompy a robiliśmy rozrząd za naszych czasów to po około 20kkm od wymiany to wymieniamy tylko pasek rozrzadu. Jeśli nic nie wiemy o rozrządzie lub niby był robiony nie za naszych czasów to lepiej wymienić całosć.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość myst

w takim razie jeszcze jedno pytanie : jakiej firmy zestaw najlepiej kupić nie robiąc wymiany w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko orginalny. Jeśli nie masz to zapraszam na priv bo ja mam w pełni orginalne zestawy rozrządu to Twego silnika.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj moj pasek rozkraczył się na środku drogi, tracił moc aż w końcu stanął, podniosłem maske wszystko wydawało się oki, zdjąłem obudowę od paska rozrządu i okazało się że passek rozrządu jest w połowie poharatany. nie zerwał się całkowicie ale pewnie przeskoczył o ząbek lub troche więcej, moje pytanie jakich szkód mogło narobić to przesunięcie czy doszło do nieodwracalnych szkód ???

na ile mogło narobiś strat i jakie to może spowodować koszty ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień pasek rozrządu i spróbuj odpalić. Jak odpali to zmierz mu ciśnienie sprężania i wszystko wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idiotyczna porada. Na początku sprawdź w obecnym stanie, czy znaki fabryczne się pokrywają. Jeśli nie, to kręć wałem na 5 biegu i zobacz, czy jest kolizja. Jeśli wyczuwalnie nie ma, zakładaj nowy zestaw i znowu próba ręczna. Dopiero wtedy można próbować odpalić. Myślę, że kolizji nie było, ale od razu odpalać to głupota. Ciśnienie sprężania jak najbardziej, ale dopiero po ogarnięciu powyższego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obecnej konfiguracji jeżeli jest przestawiony rozrząd może dojść do kolizji. Przed sprawdzeniem czy silnik się swobodnie obraca wykręć świece żebyś nie pomylił kompresji z kolizją.

Załóż nowy pasek na znaki i sprawdz kompresję. Jest jeszcze urządzenie do sprawdzania szczelności cylindra, wtedy odpada potrzeba kręcenia silnikiem do mierzenia kompresji.

tracił moc aż w końcu stanął,

Objaw podobny jak przy przegrzaniu silnika. Może pompa wody stanęła i pasek poharatało.

Bez zdjęcia osłon rozrządu nic więcej nie można wyczarować z Twojego opisu.

Pozdrawiam i niskokosztowej naprawy życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpisem dzisiaj Vaga i wyświetliło mi błąd: 19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)*P3008 - 00-00 - sygnał poza tolerancją*

Po dzisiejszych oględzinach znalazłem kawałek (20 cm) oddartego paska który leżał swobodnie w obudowie , myślę że to mogło być przyczyną przeskoczenia. Teraz nasuwa się pytanie o ile przeskoczył. Jakby ktoś mi mógł wytłumaczyć krok po kroku co musze zrobić aby to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód już śmiga. dzięki za pomoc.

Edytowane przez tix798

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności