Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi się że autopoziomowanie nie musi działać odrazu.jak włożysz coś ciężkiego do bagażnika to xenony się wypoziomują i tak zostaną.

Dokladnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się że autopoziomowanie nie musi działać odrazu.jak włożysz coś ciężkiego do bagażnika to xenony się wypoziomują i tak zostaną.

Dokładnie tak jak piszesz tego się spodziewałem bo wiem jak to działa ale berdziej chodziło mi skonfrontować to z wypowiedziami typu musi być.Ja nie mam automatu ale manualnie ustawiam i w zasadzie mam zawsze na połowie wysokości. a i tak światła doświetlają to co trzeba nie powodując oślepiania.

Wnioskuje brak oślepiania z faktu iz od ponad pół roku (tyle mam zestaw) nikt mi nie mrugną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Paweł spodziewał się chyba autopoziomowania w czasie rzeczywistym, a nikt nie miał takich założeń co do tego systemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do samopoziomowania, to dzisiaj dostałem paczke z http://www.kufatec.de

zawiera wszystko co jest potrzebne, czujniki w zawieszeniu, sterownik, przejściówki(które już mam) oraz pełne okablowanie. wszystkie kable są podpisane do czego należy podpiąć, jak również jest instrukcja do ściągnięcia w 2 językach: angielski oraz niemiecki.

jutro jade próbować zakładać, zdam relacje co i jak.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj @raab. Ile dałeś za ten kit od Kufateca? Mógłbyś mi podesłać te manuale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesuje was, ile to roboty, to u tego kolegi można to zobaczyć na przykładzie Jetty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u tego kolegi można to zobaczyć na przykładzie Jetty

 

Śledzę ten blog na bieżąco. Rzeczywiście rzeźby jest dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

api13 witam i tak z ciekawośći ten zestaw to jakiej firmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapłaciłem 410 euro razem z przesyłką, a jak zamówisz zestaw, to dostajesz login i hasło do strony, na której możesz pobrać manuale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak ktoś chce zobaczyć instrukcję Kufatec to można ją pobrać tu:

http://tos.pp.fi/koukku/xenon/autolevel%20kit.pdf

Znalazłem też ciekawy temat na forum USA o dokładaniu poziomowania:

http://forums.motivemag.com/zerothread?id=3552517&page=2

Ja już jestem po u siebie w Touranie. Nie ma tak strasznie dużo roboty.

Zajęło mi to może z 4 godzinki. Ale ja musiałem wszystko lutować bo kupiłem czujniki i sterownik na allegro z odciętą wiązką.

Wiązkę od tylnego czujnika puściłem pod dolną osłoną podwozia w plastikowej osłonie. Można zaoszczędzić kupę czasu z rozbieraniem całego środka.

Tak przy okazji zna ktoś może numery oryginalnych wsuwek, które wkłada się do gniazda z bezpiecznikami w VW jak chce się podłączyć nowe urządzenia ? Znalazłem jakieś w ETCE ale kurcze po kupnie okazało się, że to nie te. Chodzi mi o te większe na normalne bezpieczniki jak i na te mniejsze.

Podłączyłem u siebie pod stałego plusa.

Wyskoczyły mi błędy:

Adres 55: Zasięg xenonów

Numer seryjny sterownika: 1T0 907 357

Komponent i/lub wersja: Dynamische LWR 0003

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 00066

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

 

01316 - Sterownik układu ABS

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

01314 - Komputer sterujący silnikiem

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

 

Okazało się, że sterownik zasięgu świateł musi być podłączony pod plusa, który się uruchamia po zapłonie.

 

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Edytowane przez arrow00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo musisz dodać ten sterownik do CANa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest dodane i podłączone.

Po prostu jak sterownik układu stabilizacji dostaje napięcie stałe, próbuje kontaktować się z tymi urządzeniami z błędów. One przy wyjętym kluczyku są odłączone i stąd ten błąd.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie do kolegi arrow00.

Otóż mam w sumie trzy kable, a dwa połączenia i nie wiem dokładnie, gdzie je podłączyć, 2 połączone w jeden konektor wychodzą z lamp z pinu 4.

a kolejny to pojedynczy kabel z większym konektorem bezpośrednio wychodzący ze sterownika. co do pierwszego mam małe przypuszczenia, ale boje sie co kolwiek zrobić, jeśli chodzi o drugi jestem prawie pewien, że trzeba podłączyć, pod skrzynkę bezpieczników wewnątrz przy drzwiach kierowcy.

proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety nie za bardzo potrafię Ci pomóc bo nie do końca wiem o czym piszesz.

Tu masz schemat jak to ma być podłączone w Touranie/Golfie/Jettcie:

http://furmanka.blogspot.com/2007/12/mk5-wiata-ksenonowe-z-samopoziomowaniem.html

U mnie pierwsze 4 piny od każdej z lamp idą do J431 - czyli sterownika poziomowania. Do tego sterownika dochodzi również po 3 kable z czujników,

zasilanie, masa, kabel aktywujący - jak włączysz światła to idzie sygnał do sterownika oraz dwa kable CAN-high i CAN-low.

Nie wiem niestety czy tak samo to jest sterowane w Passacie.

Podejrzewam że tak ale niestety nie mam schematów tego paska w ELSIE.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku obawiam sie, że niestety nie jest tak samo, bo w passacie jest jeszcze skręt i może być lekka różnica.

już wcześniej tą stronę oglądałem i właśnie tam nie ma tych 2 kabelków połączonych w jeden, jak wcześniej napisałem przypuszczam, że to jest zasilanie do skrętu, w tym czasie również udało mi sie znaleźć schemat elektryczny i na nim widać, że są te dwa kable podłączone do skrzynki bezpieczników, ale obawiam sie, że moje przypuszczenia mogą być błędne, dlatego zwracam sie o pomoc do kogoś kto to już robił i ma jakie kolwiek doświadczenie w tym kierunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie potrafię pomóc. Nie mam do paska z tego roku żadnych schematów ani info jak to podłączyć aby hulało. Z tego co gdzieś wyczytałem to wiem, że trochę roboty z tym jest bo ponoć trzeba sprząc ze sobą moduł ABS z ESP i sterownikiem zasięgu świateł i doświetlania. Ale to nic potwierdzonego.

Ze swojej strony mogę polecić niemieckie fora:

http://forum.langzeittest.de/

http://www.motor-talk.de/forum.html

znalazłem na nich bardzo dużo informacji przy swojej rozbudowie najpierw webasta a ostatnio ksenonów.

Na szczęście w Touranie przed liftem nie ma żadnego doświetlania ani innych wynalazków. Mi już zostało tylko zamontować zderzak ze spryskami i będzie koniec. Ostatnio jechałem dłuższą trasę nocą i jest zauważalna różnica choć muszę przyznać, że liczyłem na więcej. Szczególnie na światłach mijania.

PS - nie wiem czy coś jest nie tak ale na granicy światła i cienia są u mnie takie dziwne kolory - tzn nie ma jednoznacznego odcięcia tylko jest stopniowe przejście - jasne światło - kolorek pomarańczowy i potem cień.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fizyka z podstawówki się kłania :) np. własności światła, załamanie etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fizyka z podstawówki się kłania np. własności światła, załamanie etc.

Jak ja kocham rzeczowe odpowiedzi :)

Co do mojego pytania to wynika ono z tego, że widziałem auta z ksenonami, które nie miały tego przejścia jak u mnie.

Np na załączonej fotce tego nie ma:

http://1.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/R3bllTCzouI/AAAAAAAABcg/ZjnnD5Wv4J4/s1600-h/211_IMG_2702a.JPG

Wyczytałem gdzieś że taki stan - czyli pojawianie się przejść na granicy światła i cienia, to początek końca palników.

Kupiłem lampy używane z palnikami i nie wiem ile były użytkowane.

Nie podobał mi się w nich taki żółty proszek na wewnętrznej powierzchni bańki. Na jednym palniku był na całej powierzchni, na drugim tylko na połowie.

Widziałem temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=438&highlight=kolor+palnik#post438

ale nie jest to do końca tak jak na załączonych tam fotkach.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie Wy kupujecie te czujniki i wiązki? Mam w sumie paska B5 FL ale do B6 chyba wiazki i czujniki takie same? czy nie?

 

Szukalem na allegro ale nie ma sensorow ani okablowan, czy tylko mozna w Niemczech dostac takie rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a gdzie Wy kupujecie te czujniki i wiązki? Mam w sumie paska B5 FL ale do B6 chyba wiazki i czujniki takie same? czy nie?

 

Szukalem na allegro ale nie ma sensorow ani okablowan, czy tylko mozna w Niemczech dostac takie rzeczy?

Wszystko jest na allegro. Trzeba tylko odpowiednio poszukać.

Tak na szybko:

http://www.allegro.pl/item555944733_vw_passat_b_5_regulacja_xenon_poziomowanie.html

http://www.allegro.pl/item556582133_vw_passat_3c0_sterownik_modul_ksenon_xenon_xenonow.html

http://www.allegro.pl/item557212089_czujnik_zawieszenia_vw_passat_golf_jetta_pod_xenon.html

Warto też poszukać w zakończonych bo wiele się tego nie sprzedaje a możne utargować sporo z ceny.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności