Wazzi Zgłoś #81 Napisano 2 Lutego 2009 wydaje mi się że autopoziomowanie nie musi działać odrazu.jak włożysz coś ciężkiego do bagażnika to xenony się wypoziomują i tak zostaną. Dokladnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #82 Napisano 2 Lutego 2009 wydaje mi się że autopoziomowanie nie musi działać odrazu.jak włożysz coś ciężkiego do bagażnika to xenony się wypoziomują i tak zostaną. Dokładnie tak jak piszesz tego się spodziewałem bo wiem jak to działa ale berdziej chodziło mi skonfrontować to z wypowiedziami typu musi być.Ja nie mam automatu ale manualnie ustawiam i w zasadzie mam zawsze na połowie wysokości. a i tak światła doświetlają to co trzeba nie powodując oślepiania. Wnioskuje brak oślepiania z faktu iz od ponad pół roku (tyle mam zestaw) nikt mi nie mrugną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #83 Napisano 2 Lutego 2009 Kolega Paweł spodziewał się chyba autopoziomowania w czasie rzeczywistym, a nikt nie miał takich założeń co do tego systemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #84 Napisano 5 Lutego 2009 wracając do samopoziomowania, to dzisiaj dostałem paczke z http://www.kufatec.de zawiera wszystko co jest potrzebne, czujniki w zawieszeniu, sterownik, przejściówki(które już mam) oraz pełne okablowanie. wszystkie kable są podpisane do czego należy podpiąć, jak również jest instrukcja do ściągnięcia w 2 językach: angielski oraz niemiecki. jutro jade próbować zakładać, zdam relacje co i jak. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #85 Napisano 5 Lutego 2009 Witaj @raab. Ile dałeś za ten kit od Kufateca? Mógłbyś mi podesłać te manuale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #86 Napisano 5 Lutego 2009 Jeśli interesuje was, ile to roboty, to u tego kolegi można to zobaczyć na przykładzie Jetty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #87 Napisano 5 Lutego 2009 u tego kolegi można to zobaczyć na przykładzie Jetty Śledzę ten blog na bieżąco. Rzeczywiście rzeźby jest dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
festa Zgłoś #88 Napisano 6 Lutego 2009 api13 witam i tak z ciekawośći ten zestaw to jakiej firmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #89 Napisano 8 Lutego 2009 zapłaciłem 410 euro razem z przesyłką, a jak zamówisz zestaw, to dostajesz login i hasło do strony, na której możesz pobrać manuale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #90 Napisano 15 Lutego 2009 (edytowane) Witam, jak ktoś chce zobaczyć instrukcję Kufatec to można ją pobrać tu: http://tos.pp.fi/koukku/xenon/autolevel%20kit.pdf Znalazłem też ciekawy temat na forum USA o dokładaniu poziomowania: http://forums.motivemag.com/zerothread?id=3552517&page=2 Ja już jestem po u siebie w Touranie. Nie ma tak strasznie dużo roboty. Zajęło mi to może z 4 godzinki. Ale ja musiałem wszystko lutować bo kupiłem czujniki i sterownik na allegro z odciętą wiązką. Wiązkę od tylnego czujnika puściłem pod dolną osłoną podwozia w plastikowej osłonie. Można zaoszczędzić kupę czasu z rozbieraniem całego środka. Tak przy okazji zna ktoś może numery oryginalnych wsuwek, które wkłada się do gniazda z bezpiecznikami w VW jak chce się podłączyć nowe urządzenia ? Znalazłem jakieś w ETCE ale kurcze po kupnie okazało się, że to nie te. Chodzi mi o te większe na normalne bezpieczniki jak i na te mniejsze. Podłączyłem u siebie pod stałego plusa. Wyskoczyły mi błędy: Adres 55: Zasięg xenonów Numer seryjny sterownika: 1T0 907 357 Komponent i/lub wersja: Dynamische LWR 0003 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 00066 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01316 - Sterownik układu ABS 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny 00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny 01314 - Komputer sterujący silnikiem 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny 01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny Okazało się, że sterownik zasięgu świateł musi być podłączony pod plusa, który się uruchamia po zapłonie. Pozdrawiam, Tomek Edytowane 15 Lutego 2009 przez arrow00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #91 Napisano 15 Lutego 2009 Dodatkowo musisz dodać ten sterownik do CANa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #92 Napisano 15 Lutego 2009 Wszystko jest dodane i podłączone. Po prostu jak sterownik układu stabilizacji dostaje napięcie stałe, próbuje kontaktować się z tymi urządzeniami z błędów. One przy wyjętym kluczyku są odłączone i stąd ten błąd. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #93 Napisano 17 Lutego 2009 a ja mam takie pytanie do kolegi arrow00. Otóż mam w sumie trzy kable, a dwa połączenia i nie wiem dokładnie, gdzie je podłączyć, 2 połączone w jeden konektor wychodzą z lamp z pinu 4. a kolejny to pojedynczy kabel z większym konektorem bezpośrednio wychodzący ze sterownika. co do pierwszego mam małe przypuszczenia, ale boje sie co kolwiek zrobić, jeśli chodzi o drugi jestem prawie pewien, że trzeba podłączyć, pod skrzynkę bezpieczników wewnątrz przy drzwiach kierowcy. proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #94 Napisano 17 Lutego 2009 Witam, niestety nie za bardzo potrafię Ci pomóc bo nie do końca wiem o czym piszesz. Tu masz schemat jak to ma być podłączone w Touranie/Golfie/Jettcie: http://furmanka.blogspot.com/2007/12/mk5-wiata-ksenonowe-z-samopoziomowaniem.html U mnie pierwsze 4 piny od każdej z lamp idą do J431 - czyli sterownika poziomowania. Do tego sterownika dochodzi również po 3 kable z czujników, zasilanie, masa, kabel aktywujący - jak włączysz światła to idzie sygnał do sterownika oraz dwa kable CAN-high i CAN-low. Nie wiem niestety czy tak samo to jest sterowane w Passacie. Podejrzewam że tak ale niestety nie mam schematów tego paska w ELSIE. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #95 Napisano 21 Lutego 2009 Tomku obawiam sie, że niestety nie jest tak samo, bo w passacie jest jeszcze skręt i może być lekka różnica. już wcześniej tą stronę oglądałem i właśnie tam nie ma tych 2 kabelków połączonych w jeden, jak wcześniej napisałem przypuszczam, że to jest zasilanie do skrętu, w tym czasie również udało mi sie znaleźć schemat elektryczny i na nim widać, że są te dwa kable podłączone do skrzynki bezpieczników, ale obawiam sie, że moje przypuszczenia mogą być błędne, dlatego zwracam sie o pomoc do kogoś kto to już robił i ma jakie kolwiek doświadczenie w tym kierunku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #96 Napisano 22 Lutego 2009 No niestety nie potrafię pomóc. Nie mam do paska z tego roku żadnych schematów ani info jak to podłączyć aby hulało. Z tego co gdzieś wyczytałem to wiem, że trochę roboty z tym jest bo ponoć trzeba sprząc ze sobą moduł ABS z ESP i sterownikiem zasięgu świateł i doświetlania. Ale to nic potwierdzonego. Ze swojej strony mogę polecić niemieckie fora: http://forum.langzeittest.de/ http://www.motor-talk.de/forum.html znalazłem na nich bardzo dużo informacji przy swojej rozbudowie najpierw webasta a ostatnio ksenonów. Na szczęście w Touranie przed liftem nie ma żadnego doświetlania ani innych wynalazków. Mi już zostało tylko zamontować zderzak ze spryskami i będzie koniec. Ostatnio jechałem dłuższą trasę nocą i jest zauważalna różnica choć muszę przyznać, że liczyłem na więcej. Szczególnie na światłach mijania. PS - nie wiem czy coś jest nie tak ale na granicy światła i cienia są u mnie takie dziwne kolory - tzn nie ma jednoznacznego odcięcia tylko jest stopniowe przejście - jasne światło - kolorek pomarańczowy i potem cień. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #97 Napisano 22 Lutego 2009 Fizyka z podstawówki się kłania np. własności światła, załamanie etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #98 Napisano 23 Lutego 2009 Fizyka z podstawówki się kłania np. własności światła, załamanie etc. Jak ja kocham rzeczowe odpowiedzi Co do mojego pytania to wynika ono z tego, że widziałem auta z ksenonami, które nie miały tego przejścia jak u mnie. Np na załączonej fotce tego nie ma: http://1.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/R3bllTCzouI/AAAAAAAABcg/ZjnnD5Wv4J4/s1600-h/211_IMG_2702a.JPG Wyczytałem gdzieś że taki stan - czyli pojawianie się przejść na granicy światła i cienia, to początek końca palników. Kupiłem lampy używane z palnikami i nie wiem ile były użytkowane. Nie podobał mi się w nich taki żółty proszek na wewnętrznej powierzchni bańki. Na jednym palniku był na całej powierzchni, na drugim tylko na połowie. Widziałem temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=438&highlight=kolor+palnik#post438 ale nie jest to do końca tak jak na załączonych tam fotkach. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #99 Napisano 23 Lutego 2009 Panowie a gdzie Wy kupujecie te czujniki i wiązki? Mam w sumie paska B5 FL ale do B6 chyba wiazki i czujniki takie same? czy nie? Szukalem na allegro ale nie ma sensorow ani okablowan, czy tylko mozna w Niemczech dostac takie rzeczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #100 Napisano 23 Lutego 2009 Panowie a gdzie Wy kupujecie te czujniki i wiązki? Mam w sumie paska B5 FL ale do B6 chyba wiazki i czujniki takie same? czy nie? Szukalem na allegro ale nie ma sensorow ani okablowan, czy tylko mozna w Niemczech dostac takie rzeczy? Wszystko jest na allegro. Trzeba tylko odpowiednio poszukać. Tak na szybko: http://www.allegro.pl/item555944733_vw_passat_b_5_regulacja_xenon_poziomowanie.html http://www.allegro.pl/item556582133_vw_passat_3c0_sterownik_modul_ksenon_xenon_xenonow.html http://www.allegro.pl/item557212089_czujnik_zawieszenia_vw_passat_golf_jetta_pod_xenon.html Warto też poszukać w zakończonych bo wiele się tego nie sprzedaje a możne utargować sporo z ceny. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach