irek30 Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2008 Witam. Pytanie: Co to jest, to zaznaczone niebieską strzałką? I czy w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka powinna opaska być zaciśnięta na maxa? U mnie w zasadzie jest tak, że opaska jest zaciśnięta ale cała ta rurka jest luźna. Można nią swobodnie ruszać. Czy to tak ma być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2008 to jest pompa vakum a opaska ma byc zacisnieta mocno pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2008 1. jest to 2 pompa. Czesc blizej glowicy, to czesc pompy paliwa. 2. czesc dalsza, od glowic to pompa podcisnienia. 3. czerwona strzalka jest zaznaczona rurka, ktora pompa podcisnienia zaciaga powietrze z serva hamulcow. MOZE BYC LUZNA (tragedi nie ma). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #4 Napisano 7 Marca 2008 3. czerwona strzalka jest zaznaczona rurka, ktora pompa podcisnienia zaciaga powietrze z pod filtra przeciwpylkowego. MOZE BYC LUZNA i NIE MA TO ZNACZENIA. No nie za bardzo. Tutaj zasysa powietrze ale z calego ukladu podcisnienia. U siebie wymienialem ta pompe i ten krociec jest juz w nowych zrobiony na sztywno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #5 Napisano 7 Marca 2008 U mnie też jest luźna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2008 W zasadzie to nic szczególnego się nie dzieje z silnikiem, więc czy dać sobie z tym spokój? Zauważyłem to dzisiaj jak wymieniałem EGR-a i czyściłem kolektor. Widzę że zdania są podzielone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #7 Napisano 7 Marca 2008 3. czerwona strzalka jest zaznaczona rurka, ktora pompa podcisnienia zaciaga powietrze z pod filtra przeciwpylkowego. MOZE BYC LUZNA i NIE MA TO ZNACZENIA. Chyba nie do końca, pompa vacuum wytwarza podciśnienie m.in. do wspomagania układu hamuklcowego i jej nieszczelność w miejscu osadzenia króća (luźny) może powodować zbyt małą wydajność pompy i w efekcie niebezpiecznie obniżyć efektywność hamulców. Czy aby nie "brakuje" ci hamulca po drugim lub trzecim naciśnięciu pedału w odstępie kilku sekund? U mnie na kołnierzu króćca widać ślady punktowania więc ktoś przede mną miał chyba podobny do twojego problem i w ten tani i prosty sposób unieruchomił króciec ( choć nie wiem czy uzyskał pełną szczelność). Ja teraz drąże temat ponieważ hamulce słabną przy 3,4 naciśnięciu a przy 5 nie ma praktycznie wspomagania (twardy pedał). Zdania w serwisach (ASO) są podzielone co do tego czy wspomaganie hamulców może maleć i praktycznie zniknąć po kilkukrotnym użyciu. Podobno główny importer VW telefonicznie powiedział że tak ma być, ale nie byłem swiadkiem tej rozmowy :669:. Na temat słabych hamulców i i ich związku z pompą vacuum jest na forum sporo informacji. Podsumowując - lużną rurkę podciśnienia pompy należy chyba traktować dość poważnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2008 Oczywiścieta pierwsza część posta z puntem 3 to jest cytat, ale coś wyszło nie tak:669: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2008 Co do hamulców: po 4, 5 naciśnięciu pod rząd hamowanie bardzo słabe. Czy ten luźny wężyk może być tego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #10 Napisano 7 Marca 2008 Co do hamulców: po 4, 5 naciśnięciu pod rząd hamowanie bardzo słabe. Czy ten luźny wężyk może być tego przyczyną? Uważam że tak, ale są koledzy z większym doświadczeniem i wiedzą. Pompa wytwarza podcisnienie dla całego układu, nie tylko dla ukł.wspomagania hamulców, a jej wydajność jest ograniczona, więc każda nieszczelność powodująca zasysanie "lewego" powietrza dodatkowo ją obniża. W ASO obluzowanie króćca( bo o nim mowa) traktują jako poważną usterke kwalifikującą pompe do wymiany....no ale ASO robi to chętnie i lekką ręką. Pompa jest droga i pewnie dlatego poprzedni właściciel mojego auta unieruchomił króciec i tym samym go uszczelnił (tylko pytanie czy w 100%). MOżna sprawdzić wydajność pompy ale w rzeszowskim Bosch -u padł przyrząd, a w ASO go nie mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2008 wesley ...jestes w ogromnym bledzie. Napierw zapoznaj sie z budowa ukladu hamulcowego i ukladu podcisnienia w PASSACIE. irek30 ...prawdopodobnie masz juz wyrobiony plastikowy zagarniak w pompie podcisnienia i niestety juz przepuszcza podcisnieni. Niestety ten element jak i cala pompa, wdług VW jest nienaprawialna. Ja go rozebralem (2 sruby imbus 6 i dwie sroby imbus 5), bo istnieje taka mozliwosc. Jedyne co mozna zrobic, to kupic HERMETIK i ja zkleic, w miejscu uszczelek. Gwarantuje to poprawe ale bez szalenst. Wiekszym problemem wydaje mi sie samo serwo hamulcow i nieszczelsci membramy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #12 Napisano 7 Marca 2008 Zuse, napewno wiesz że poprosze Cie o kilka dodatkowych informacji:)bo do wiedzy i doświadczenia takich właśnie osób odwołałem sie na wstępie. Walcze z tym opunktowanym króćem od miesiąca ( samochód mam od 4 m-cy) i tyle się dowiedziałem, choć prawdą jest że w ASO nie są skłonni do wyjaśnień spraw technicznych. Jeżeli da sie to ując w kilku zdaniach to podaj kilka szczegółów ( czy króciec może być luźny i jak jest z tym układem podciśnienia), bo uważam, że sprawa jest istotna i ma wpływ na bezpieczeństwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2008 Dziwna sprawa bo u nie też to lata trochę, ale nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Chętnie zobaczę wypowiedz kogoś, kto ma też AJM ATJ i napiszę jak u niego to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2008 to ja napiszę u mnie ten króciec był luźny i chłopaczyna (człowiek, który pracował w kilku większych serwisach i ma spore pojęcie o TDI), który wkładał ręce pod maskę mojego paska powiedział, że tak nie powinno być, że pompa jest jest uszkodzona, ale kosztuje ona sporo więc jeśli się nic nie dzieje mam jeździć. Lecz stało się tak, że pompę ..uj strzelił z zupełnie innego powodu, więc została wymieniona. Na dzień dzisiejszy wiem, że króciec ten jest sztywny i nie ma żadnych luzów. Koniec mądrości pozdr aha i małe ps ps. jeden mechanik mówił pompa wysokiego ciśnienia, a drugi powiedział, że to pompa niskiego ciśnienia (tłumaczył o co chodzi i upierał się przy swoim) więc wiem tylko, że to pompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #15 Napisano 10 Czerwca 2008 a ja mam pytanie na tym przewodzie co zaznaczony jest czerwona strzalka jest olej i moje pytanie skad on sie moze tam brac? czy spada z laczenia egr z dolotem czy moze w tym przewodzie co idzie do vaccum jest tez olej i moze ten przewod miec pekniecie i sie przez to wydobywac? albo przez ruchomy ten krociec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #16 Napisano 6 Sierpnia 2008 Moim zdaniem nieszczelnosc powoduje, ze lapie lewe powietrze i przeklada sie to na sprawnosc hamulcow. walkowalem juz ten temat w poprzednim aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2010 Witam, przepraszam za odgrzebanie tematu, nie ma sensu chyba zakładać nowego. U mnie też ten króciec przy pompie vacuum jest luźny. Pytanie ogólne: czy ta pampa ma jakiś wpływ na pracę turbosprężarki? Pytam, bo mam problem z ciśnieniem doładowania (za niskie) i dodatkowo ten króciec przy pompie vacuum luźny - czy te dwie sprawy można ze sobą łączyć? czy ta pompa steruje np. zawodem n75? Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2010 Witam,przepraszam za odgrzebanie tematu, nie ma sensu chyba zakładać nowego. U mnie też ten króciec przy pompie vacuum jest luźny. Pytanie ogólne: czy ta pampa ma jakiś wpływ na pracę turbosprężarki? Pytam, bo mam problem z ciśnieniem doładowania (za niskie) i dodatkowo ten króciec przy pompie vacuum luźny - czy te dwie sprawy można ze sobą łączyć? czy ta pompa steruje np. zawodem n75? Będę wdzięczny za pomoc Pompa ta wytwarza podciśnienie,które to jest wykorzystywane przez serwo hamulca jak i też przez zawór EGR(do jego działania) i przez element sterujący pracą kierownic turbosprężarki.Sterowanie EGR i kierow. turbo odbywa się poprzez przetworniki napięcie-ciśnienie(przetworniki ciśnienia-ETKA,tzw."zaworki").W przypadku o jaki pytasz,jeśli pompa miałaby mieć wpływ na złą pracę turbo,to praca EGR-a byłaby też zakłócona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2010 W przypadku o jaki pytasz,jeśli pompa miałaby mieć wpływ na złą pracę turbo,to praca EGR-a byłaby też zakłócona. No właśnie wydaje mi się, że z tym EGR-em jest coś nie tak, cały czas zbiera się pod nim olej i może spowodowane jest to właśnie przez tą pompę. Na dniach zabiorę się za czyszczenie EGR-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #20 Napisano 6 Listopada 2010 3. czerwona strzalka jest zaznaczona rurka, ktora pompa podcisnienia zaciaga powietrze z pod filtra przeciwpylkowego. MOZE BYC LUZNA i NIE MA TO ZNACZENIA. Pompka vacum zaciąga powietrze, a właściwie jego pęwną część z głównego filtra powietrza, anie z przeciwpyłkowego. Oczyszczone zresztą powietrze no bo nie wyobrażam sobie, że vacum zaciąga powietrze z otoczenia a tym bardziej z komory czy to silnika czy to podszybia. Bo co bysię stało jeśli pompka zaciągnie ziarenko piasku skoro dokładność spasowania pompki vacum to mniej niż grubość kartki. Dlaczego pompka zaciąga część powietrza zza filtra powietrza? Dlatego że jak wiadomo wytwarza ona podciśnienie w układzie do tego przeznaczonym i ma ona określoną siłe wytwarzania podciśnienia co za tym idzie kiedy wytworzy określoną siłę (biorąc pod uwagę jej zużycie) resztę powietrza zaciąga zza filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach