Skocz do zawartości
maciek-s

K&N stożek czy wkład do obudowy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś mi doradzi, co lepiej zrobić.

Czy pójść na łatwiznę i założyć wkład filtra K&N do oryginalnej obudowy, zamianst papierowego filtra?

Czy pobawić się i założyć filtr stożkowy K&N?

Stożkowy filtr, to oznacza zamontowanie przejścówki między przepływką a filtrem.

I jeszcze pytanie. Do obudowy filtra idzie wężyk powietrzny, co można z nim zrobić, jak go podłączyć jeśli nie będzie już obudowy filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

topiców o K&N bylo juz sporo. wysil się...

 

reasumując

chcesz czesto wymieniac przeplywke-montuj stozek

 

najlepiej zostac przy fabrycznym dolocie. Jest wystarczajaco dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu zomontowanie stożka ma niszczyć przepływkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zdajesz sobie sprawę, że dolot i wydech są idealnie przez fabryke wyliczone i każda modyfikacja jednego z układów wymaga modyfikacji w drugim aby zrównoważyć zmianę? Stożki są akcesorium tuningowym równie zaawansowanym jak podświetlane dysze spryskiwacza oraz niklowana końcówka wydechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co ci takie gufno jak stozek czy inny filtr sportowy? myslisz, ze bedzie mocniejszy albo bedzie lepiej brzmial?

 

to jestes w bledzie. oryginalny filtr regularnie wymieniany - nic lepszego jeszcze nie stworzono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki za odpowiedź.

Poczytałem inne posty i doszedłem do wniosku, że jeśli zakładać filtr typu K&N to tylko wkład, bo chodzi o dolot chłodnego powietrza do filtra powietrza, co zapewnia oryginalna obudowa filtra.

Natomiast przy stożku, byłby problem, aby te chłodne powietrze do niego doprowadzić.

W niedługiej przyszłości zamierzam usunąć środkowy tłumik, pozostawiając katalizator i ostatni tłumik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę sie wtrącać kupuj co uważasz ale powiem taki miałem przykład - przyjechał gościu Audi 2.5TDI 163KM i mierzyłem go na sportowym wkładzie K&N oraz na naszym zwykłym Filtronie - hamownia wypluła 4 KM mniej na sportowym niż na Filtronie ! Na dodatek te filtry cieniutkie czasami wymagją nakrapiania różnymi środkami takie postępowanie w krótkim czasie załatwia przepływomierz ( zasyfia się ) Więc decyzja należy do Ciebie - pytanie tylko po co to robić ?

Co do stożka to w ogóle zapomnij - jak Ci się kawałek wykruszy to to rozwalisz turbine w sekundę ! Tak miał jeśli dobrze pamiętam niejaki Andrzej P. z Unitronic - czytałem kiedyś jego post jak rozypał swoje turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem moc się zmniejszyła przy K&N?

A od stożka napewno odstąpiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mesyjasz

Założyłem wkład do W8 (K&N 33-2125) który defacto mam również w audi(do sprzedania zreszta info pm)

W audi zaobserwowałem dużą różnice na plus(2.5TDI 99 rok) Pasek W8 nęndza....silnik moim zdaniem pracuje gorzej(nierówno tak jak na papierowym)

Wróciłem do boscha papierowego i jest idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego wszystkiego dochodzi huk otwieranej przepustnicy. Zupelnie bez sensu ryczy to pod maską.

Oczywiscie nie ma najmniejszego sensu montować stożka i zasysać te gorące, brudne zewsząd powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dochodzi huk otwieranej przepustnicy

nie wiem czy to przepustnica tak ryczy, ale chyba to jest 99% powodów, dla których ludzie montują stożki (bo, że nic to nie daje, to wiadomo nie od dziś.. .to niech chociaż sobie warrrrrczy ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac
nie wiem czy to przepustnica tak ryczy, ale chyba to jest 99% powodów, dla których ludzie montują stożki (bo, że nic to nie daje, to wiadomo nie od dziś.. .to niech chociaż sobie warrrrrczy ;) )

 

To nie prawda. Stozek daje i to ladne pare koni lub nm ale nie jako sam sobie(no moze przy max obrotach).

Ale kiedy do stozka dodasz wydech sportowy o zwiekszonej srednicy... wtedy to bez stozka to byl by bezsens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wkład pipercross gdzieś nawet wyczytałem że bardziej się nadaje do diesla niż k&n, zero problemów z wężykami ,przepływką i dolotem zimnego powietrza .

Edytowane przez misiek 528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac
Ja mam wkład pipercross gdzieś nawet wyczytałem że bardziej się nadaje do dizla niż k&n, zero problemów z wężykami ,przepływką i dolotem zimnego powietrza .

 

Czy zauwazyles jakas roznice w dzwieku pracy silnika? Jest glosniejszy lub cos takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwięk się zmienił , troszeczke głośniejszy jednak napewno na plus .Jeżeli chodzi o benzyne miałem wkład k&n w bmw 528 , i stożek w golfie 1.8 - jeśli mogę polecić to wkład .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym tutaj pochwalić się moimi spostrzeżeniami co do wkładki K&N. Jak większość wie zaczynam powoli modzić mojego paszteta B4 z silniczkiem 1Z. Niecały tydzień przed zrobieniem kolektora AWX i zaślepieniu EGR

kupiłem wkładkę z K&N w InterCarsie za 196 zł. Na wszelki wypadek zachowałem filtr z Filtrona który nie wiem czy miał przejechane 1 tys kilometrów. Ale do konkretu. Na początku jak zamontowałem filtr K&N to można powiedzieć nie odczuwalne jakieś przyspieszenia czy coś, co rzuciło mi się na uszy ( lub mi się zdaje) nieco wyrównała się silnika kle kle kle jest takie delikatniejsze. Przy około 3.5 tys obrotów dźwięk minimalnie milszy dla uszów. Potem nadszedł czas na kolektor i zaślepienie i wsadziłem zwykłego Filtrona. Przyspieszenie minimalnie lepsze i bardziej czuły na pedał gazu. Potem dałem dla porównania K&N i co zdziwieniu można powiedzieć że jest jeszcze bardziej odczuwalna poprawa na pedał gazu z dolnych obrotów. Co jeszcze zauważyłem że przy 4 i 5 właśnie lepiej się zbiera.

 

Tutaj rada od znajomego co ma Golfa 4 z silnikiem AJM i przejechał na wkładce ponad 30 tys km

Jedynie co radzi uważać przy zakupie tej wkładki ? Czyścić go co 7-8 tys km. Czyli dokładnie wypłukać lub użyć preparatu do czyszczenie z K&N aby nie było tego olejku i ponownie nasmarować tym olejkiem ale z wyczuciem. Bo za duża dawka po jakimś czasie może uszkodzić przepływomierz.

 

No to chyba na tyle co mogłem się podzielić wrażeniami

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pusta puszka filtra bez żadnej wkładki nie daje żadnej różnicy w mocy w tdi a to już wiem to dlaczego wkładka typu K&N która przepuszcza powiedzmy 30% więcej powietrza od seryjnej ma cokolwiek poprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie , haha, nie te bajki w dislu. to co tam koledze odczuło sie, to tylko brak egr i jego zwłoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem żwawiej ciśnie :) Głównie na 4 i 5 biegu. Każdy ma różne odczucia na tym filtrze, jedni lepsze drudzy gorze. Mi wydaje się na + więc podzieliłem się opinią swoją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie lekkie jak jest ta puszka z wkładką to na samym początku jest ta rurka która pobiera powietrze i mam pytanie w którą stronę powinna być ustawiona w górę czy w dół otworem ? Czy nie ma żadnego znaczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności