maciek-s Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2008 Witam. Może ktoś mi doradzi, co lepiej zrobić. Czy pójść na łatwiznę i założyć wkład filtra K&N do oryginalnej obudowy, zamianst papierowego filtra? Czy pobawić się i założyć filtr stożkowy K&N? Stożkowy filtr, to oznacza zamontowanie przejścówki między przepływką a filtrem. I jeszcze pytanie. Do obudowy filtra idzie wężyk powietrzny, co można z nim zrobić, jak go podłączyć jeśli nie będzie już obudowy filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 5 Marca 2008 topiców o K&N bylo juz sporo. wysil się... reasumując chcesz czesto wymieniac przeplywke-montuj stozek najlepiej zostac przy fabrycznym dolocie. Jest wystarczajaco dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2008 Czemu zomontowanie stożka ma niszczyć przepływkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2008 a zdajesz sobie sprawę, że dolot i wydech są idealnie przez fabryke wyliczone i każda modyfikacja jednego z układów wymaga modyfikacji w drugim aby zrównoważyć zmianę? Stożki są akcesorium tuningowym równie zaawansowanym jak podświetlane dysze spryskiwacza oraz niklowana końcówka wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2008 ale po co ci takie gufno jak stozek czy inny filtr sportowy? myslisz, ze bedzie mocniejszy albo bedzie lepiej brzmial? to jestes w bledzie. oryginalny filtr regularnie wymieniany - nic lepszego jeszcze nie stworzono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2008 OK. Dzięki za odpowiedź. Poczytałem inne posty i doszedłem do wniosku, że jeśli zakładać filtr typu K&N to tylko wkład, bo chodzi o dolot chłodnego powietrza do filtra powietrza, co zapewnia oryginalna obudowa filtra. Natomiast przy stożku, byłby problem, aby te chłodne powietrze do niego doprowadzić. W niedługiej przyszłości zamierzam usunąć środkowy tłumik, pozostawiając katalizator i ostatni tłumik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2008 Nie chcę sie wtrącać kupuj co uważasz ale powiem taki miałem przykład - przyjechał gościu Audi 2.5TDI 163KM i mierzyłem go na sportowym wkładzie K&N oraz na naszym zwykłym Filtronie - hamownia wypluła 4 KM mniej na sportowym niż na Filtronie ! Na dodatek te filtry cieniutkie czasami wymagją nakrapiania różnymi środkami takie postępowanie w krótkim czasie załatwia przepływomierz ( zasyfia się ) Więc decyzja należy do Ciebie - pytanie tylko po co to robić ? Co do stożka to w ogóle zapomnij - jak Ci się kawałek wykruszy to to rozwalisz turbine w sekundę ! Tak miał jeśli dobrze pamiętam niejaki Andrzej P. z Unitronic - czytałem kiedyś jego post jak rozypał swoje turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2008 Jakim cudem moc się zmniejszyła przy K&N? A od stożka napewno odstąpiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mesyjasz Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2008 Założyłem wkład do W8 (K&N 33-2125) który defacto mam również w audi(do sprzedania zreszta info pm) W audi zaobserwowałem dużą różnice na plus(2.5TDI 99 rok) Pasek W8 nęndza....silnik moim zdaniem pracuje gorzej(nierówno tak jak na papierowym) Wróciłem do boscha papierowego i jest idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #10 Napisano 2 Kwietnia 2008 Do tego wszystkiego dochodzi huk otwieranej przepustnicy. Zupelnie bez sensu ryczy to pod maską. Oczywiscie nie ma najmniejszego sensu montować stożka i zasysać te gorące, brudne zewsząd powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2008 dochodzi huk otwieranej przepustnicy nie wiem czy to przepustnica tak ryczy, ale chyba to jest 99% powodów, dla których ludzie montują stożki (bo, że nic to nie daje, to wiadomo nie od dziś.. .to niech chociaż sobie warrrrrczy ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2008 nie wiem czy to przepustnica tak ryczy, ale chyba to jest 99% powodów, dla których ludzie montują stożki (bo, że nic to nie daje, to wiadomo nie od dziś.. .to niech chociaż sobie warrrrrczy ) To nie prawda. Stozek daje i to ladne pare koni lub nm ale nie jako sam sobie(no moze przy max obrotach). Ale kiedy do stozka dodasz wydech sportowy o zwiekszonej srednicy... wtedy to bez stozka to byl by bezsens. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2008 (edytowane) Ja mam wkład pipercross gdzieś nawet wyczytałem że bardziej się nadaje do diesla niż k&n, zero problemów z wężykami ,przepływką i dolotem zimnego powietrza . Edytowane 6 Grudnia 2012 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac Zgłoś #14 Napisano 8 Kwietnia 2008 Ja mam wkład pipercross gdzieś nawet wyczytałem że bardziej się nadaje do dizla niż k&n, zero problemów z wężykami ,przepływką i dolotem zimnego powietrza . Czy zauwazyles jakas roznice w dzwieku pracy silnika? Jest glosniejszy lub cos takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #15 Napisano 8 Kwietnia 2008 dzwięk się zmienił , troszeczke głośniejszy jednak napewno na plus .Jeżeli chodzi o benzyne miałem wkład k&n w bmw 528 , i stożek w golfie 1.8 - jeśli mogę polecić to wkład . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #16 Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Witam chciałbym tutaj pochwalić się moimi spostrzeżeniami co do wkładki K&N. Jak większość wie zaczynam powoli modzić mojego paszteta B4 z silniczkiem 1Z. Niecały tydzień przed zrobieniem kolektora AWX i zaślepieniu EGR kupiłem wkładkę z K&N w InterCarsie za 196 zł. Na wszelki wypadek zachowałem filtr z Filtrona który nie wiem czy miał przejechane 1 tys kilometrów. Ale do konkretu. Na początku jak zamontowałem filtr K&N to można powiedzieć nie odczuwalne jakieś przyspieszenia czy coś, co rzuciło mi się na uszy ( lub mi się zdaje) nieco wyrównała się silnika kle kle kle jest takie delikatniejsze. Przy około 3.5 tys obrotów dźwięk minimalnie milszy dla uszów. Potem nadszedł czas na kolektor i zaślepienie i wsadziłem zwykłego Filtrona. Przyspieszenie minimalnie lepsze i bardziej czuły na pedał gazu. Potem dałem dla porównania K&N i co zdziwieniu można powiedzieć że jest jeszcze bardziej odczuwalna poprawa na pedał gazu z dolnych obrotów. Co jeszcze zauważyłem że przy 4 i 5 właśnie lepiej się zbiera. Tutaj rada od znajomego co ma Golfa 4 z silnikiem AJM i przejechał na wkładce ponad 30 tys km Jedynie co radzi uważać przy zakupie tej wkładki ? Czyścić go co 7-8 tys km. Czyli dokładnie wypłukać lub użyć preparatu do czyszczenie z K&N aby nie było tego olejku i ponownie nasmarować tym olejkiem ale z wyczuciem. Bo za duża dawka po jakimś czasie może uszkodzić przepływomierz. No to chyba na tyle co mogłem się podzielić wrażeniami Edytowane 5 Grudnia 2012 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyzor.be Zgłoś #17 Napisano 6 Grudnia 2012 Jeżeli pusta puszka filtra bez żadnej wkładki nie daje żadnej różnicy w mocy w tdi a to już wiem to dlaczego wkładka typu K&N która przepuszcza powiedzmy 30% więcej powietrza od seryjnej ma cokolwiek poprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #18 Napisano 6 Grudnia 2012 no wlasnie , haha, nie te bajki w dislu. to co tam koledze odczuło sie, to tylko brak egr i jego zwłoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #19 Napisano 6 Grudnia 2012 czy ja wiem żwawiej ciśnie Głównie na 4 i 5 biegu. Każdy ma różne odczucia na tym filtrze, jedni lepsze drudzy gorze. Mi wydaje się na + więc podzieliłem się opinią swoją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #20 Napisano 24 Grudnia 2012 Witam mam pytanie lekkie jak jest ta puszka z wkładką to na samym początku jest ta rurka która pobiera powietrze i mam pytanie w którą stronę powinna być ustawiona w górę czy w dół otworem ? Czy nie ma żadnego znaczenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach