Gładki Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2008 Witam. Problem jak w temacie, pojawia sie dość sporadycznie ale za to w najmniej oczekiwanych momentach np. podczas wyprzedzania . Wygląda to tak ze pomiędzy 2 a 3 tyś obrotów w pewnym momencie brakuje mocy. Po wyłączeniu zapłonu problem ustępuje i autko normalnie przyspiesza. Dzisiaj postanowiłem to sprawdzić i pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu. Autko podpięli pod kompa i wyskoczył błąd przepływomierza powietrza. W związku z tym mam pytanie, może głupie ale... Czy to jest napewno przepływka? Słyszałem, że komputer przełącza sie wtedy w tryb awaryjny- prawda to? Czy przyczyną takiego zachowania się silnika może być też zawór N75? Jeśli na bank to przepływka lub ten zawór to kupie i po problemie ale nie chcę w ciemno wydawać kasy. Bardzo proszę o szybką poradę, codziennie jeżdżę samochodem do pracy prawie 200 km i nie chce aby się coś wysypało do końca bo wtedy będę uziemniony na amen. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Gładki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2008 Ja mialem identyczne objawy i wymienilem n75,ale moze byc i przeplywka.Musialbys zrobic test dynamiczny i sprawdzic ilosc powietrza w ukladzie.Samym kompem w garazu do niczego nie dojdziesz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maleńka Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2008 Jeśli chcesz zobaczyć czy przepływka jest dobra to jest na to jeden prosty sposób Wystarczy ją wypiąć i przejechać się, wówczas zobaczysz czy jest jakaś różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gładki Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2008 Witam. Tomek a ty podpinałeś auto pod kompa? Jeśli tak to jaka była diagnoza? Pytanie jest takie, czy fakt ustapienia tych objawów po ponownym zapaleniu silnika wskazuje na n75 czy raczej na przepływomierz? Maleńka czyli rozumiem, że jak wypnę wtyczkę to silnik powinen pracowac gorzej? Pozdrawiam Gładki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2008 Kolego jeśli masz kogoś z Vagiem warto by było zrobić logi obciążeniowe - podczas jazdy - wygląda na to auto przeładowuje ( masz Vaga można zrobić logi blok silnik / kanały 003/008/011 i będzie widać ile ładuje turbina ciśnienia i jaką masę powietrza pkazuje przepływka. Ponieważ w AHU nie masz zmiennej geometrii turbiny więc na pewno się nie zacina - raczej obstawiałbym zawór N75 odpowiadający za regulację ciśnienia doładowania. Może być też taka sytuacja że np. wtyczka od przepływki na dziurach rozłącza i generuje bład przeływki - ale mało prawdopodobne. Jeśli ktoś już sczytał błąd to jaki dokładnie Nr. błędu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gładki Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2008 Witam. Podjadę w takim razie jeszcze raz na warsztat i się dowiem co to za program. Jeśli to wag to zczytam te błędy i wrzucę na forum. Jeszcze jedno pytanie czy ta jazda do zrobienia logów powinna jakoś specjalnie przebiegać? Pozdrawiam Gładki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kass Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2008 ja miałem identyczne objawy przy pęknięciu rury od turbo. sprawdź czy przy określonych obrotach nie zostawiasz za sobą czarnej chmury. vag wszystko powinien wykazać i w moim przypadku wystarczyło przegazowanie na postoju (a z tego co wiem to takie logi się robi na 2 i 3 biegu ciągnąc na wysokie obroty ale wolno wkręcając). jak poszła mi przepływka to jak raz się w ten tryb przełączył to już potem ciągle zmulony chodził a przy tych rurach to tj u ciebie ze po wyłączeniu zapłonu przez jakiś czas był luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #8 Napisano 14 Grudnia 2009 Witam Mam taki problem . Ostatnio mój passat bardzo muli. Ze tak powiem jedzie jak by ciągnal cos ciężkiego. Ledwo co dochodzi do 90 km. Spadek mocy jest widoczny od samego początku na każdym biegu. Samochód został podłączony pod kompa i ku mojemu zdziwieniu nie pokazał błędu. Wie ktoś może co sięmoże z nim dziać ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #9 Napisano 14 Grudnia 2009 Wie ktoś może co sięmoże z nim dziać ?? Jakaś wróżka? Przepływomierz przeczyść, albo podmień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nenio Zgłoś #10 Napisano 14 Grudnia 2009 Też o tym myslalem tylko czemu komp tego nie pokazal:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 14 Grudnia 2009 Też o tym myslalem tylko czemu komp tego nie pokazal:/ A co ma pokazać? Może zrób logi w czasie jazdy to pokarze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seleroo Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2010 Witam podpinam się pod temat u mnie jest tak że jak dojdzie do 3tys obrotów to poszarpuje silnikiem i brakuje mu mocy co to może być ??? Zawór N75 wykluczyłem bo jest dobry sprawdzałem, jak wyłączę silnik i uruchomię go ponownie to przez jakiś czas jest dobrze a potem znowu to samo jak myślicie co jest nie tak ??? I mój pasek ma 115 koni (AJM). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miri54 Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2010 Witam ja też się podepne pod ten temat u mnie spadek mocy występuej przy przekroczeniu 140 km/h silnik AHU 1,9TDI 97 r może ktoś wie co może być przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 4 Marca 2010 Witam podpinam się pod temat u mnie jest tak że jak dojdzie do 3tys obrotów to poszarpuje silnikiem i brakuje mu mocy co to może być ??? Zawór N75 wykluczyłem bo jest dobry sprawdzałem, jak wyłączę silnik i uruchomię go ponownie to przez jakiś czas jest dobrze a potem znowu to samo jak myślicie co jest nie tak ??? I mój pasek ma 115 koni (AJM). egr turbo może lewe powietrze i to tryb awaryjny jak autu brak mocy ---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:44 ---------- Witam ja też się podepne pod ten temat u mnie spadek mocy występuej przy przekroczeniu 140 km/h silnik AHU 1,9TDI 97 r może ktoś wie co może być przyczyną ? a czy to nie czasem odcięcie zapłonu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miri54 Zgłoś #15 Napisano 4 Marca 2010 a czy to nie czasem odcięcie zapłonu? a dlaczego miało by odcinać zapłon ? auto jedzie dalej ale strasznie mozolnie lepiej nie przekraczać 140 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 4 Marca 2010 a sprawdź błędy VAG bo jeśli jest tak jak mówisz to łapie tryb awaryjny więc albo przepływka albo lewe powietrze w dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miri54 Zgłoś #17 Napisano 4 Marca 2010 OK sprawdze i napisze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł ( - ) Zgłoś #18 Napisano 16 Kwietnia 2010 witam takze walcze z trybem awaryjnym w silniku ahu.Narazie wymieniłem n75 - 165zł ale dalej to samo moze ciutek lepiej ale nie czuć tego załączania sie turbiny jak kiedyś.Teraz planuje wymienić przepływke a potem g71 jak to nie pomoże to nie wiem vag milczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scorpik77 Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2010 Przerabiałem temat przechodzenia w notlauf ( passat AHU 1,9 TDI 1998 ) u mnie powodem był N75 , czasami sprawdzenie nic nie daje należy go podmienić lub wymienić. Logi dynamiczne prawdę Ci powiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misza1983 Zgłoś #20 Napisano 21 Kwietnia 2010 u mnie AHU zaczął robić notalufa podczas ostatniej wycieczki (350 km), błąd jaki wyświetlał VAG to 575. Łącząc wiedzę moją (forum) i kolegi ("złota rączka " od aut) doszliśmy to wniosku że coś nie tak z N75...zawór ten powinien przy przekręceniu zapłonu "cykać"( jedna osoba może go trzymać a druga przekręcać zapłon - tak można to sparadzić). U mnie on raz cykał a raz nie....posprawdzałem wężyki dochodzące do niego - były ok, wymontowałem i zdecydowałem się go przeczyścić, N75 w ahu wygląda tak jak w poście przembest188 na forum: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 Tam opisane jest jak go wyczyścić...niestety rozbiórka tego zaworka łączy się z użyciem siły..trzeba ukręcić plastik przy którym znajdują sie dwie rurki...ja tak zrobiłem, wyczyściłem, potem skleiłem super glue i trzyma sie super...mój kolega twierdzi że można było beż rozkręcania przepłukać go(|część gdzie są da weścia) benzyną ekstrakcyjną lub czymś podobnym... jednak moim zdaniem warto go rozebarąć...zobaczymy czy gdzies nie ułamała sie sprężynka i zawór się nie zawiesza przez to... u mnie potym zabiegu nie ma mowy o notlaufie, auto ma lepszego kopa(bardzo odczuwalen przy załączeniu turbo tak do 3-3,5 tys obrotów)..jednak musze jeszcz dojść dlaczego przy wyższych obrotach auto nie ciągnie dobrze ( takie moje wrażenie, może te silniki tak mają - mam coprawda fabrcznego chipa do 105km, ale nie wiem jak to naprawde powinno jechać). polecam zabawe z n75 - koszty żadne a silnik może odżyć.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach