macvw Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2008 Witam kolegów.Mam taki dylemat.Przeczytałem,że powinno sie lać do układu chłodniczego płyn G12+,który można kupić w ASO.Kupiłem mojego Passata 3 miesiące temu i zalałem układ niebieskim płynem Petrygo.Czy źle zrobiłem?W moich poprzednich VW/Passat b4,Vento itd.też lałem Petrygo i wymieniałem go co 2 lata.Myślicie,że powinienem zlać Petrygo i wlać G12+?Petrygo może zaszkodzić chłodnicy i układowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomslaw Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2008 Możesz spokojne używać Petrygo. Ten produkowany obecnie spełnia wszystkie normy jakościowe i z tytułu swojego składu jest w pełni mieszalny np. z G12 a już na pewno nie zaszkodzi układowi chłodniczemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2008 Dzięki kolego za odpowiedź.Będę dziś spokojniej spał!!!Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2008 Generalnie powinien spełniać takie normy: VW TL 774D - norma dla G12 VW TL 774F - norma dla G12+ Czy Petrygo je spełnia - nie wiem. Ja osobiście wybieram takie płyny, tym bardziej, że zamienniki jak Febi kosztują po 20 zlotych za 1,5 litra G12+. Oryginał na allegro można kupić nawet taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2008 a co ile powinno wymieniać się płyn chłodniczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #6 Napisano 25 Lutego 2008 Kolego tak często,jak podaje to producent płynu.Z reguły jest to co 2-3 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2011 Generalnie powinien spełniać takie normy: VW TL 774D - norma dla G12 VW TL 774F - norma dla G12+ Czy Petrygo je spełnia - nie wiem. Ja osobiście wybieram takie płyny, tym bardziej, że zamienniki jak Febi kosztują po 20 zlotych za 1,5 litra G12+. Oryginał na allegro można kupić nawet taniej. A te płyny VW TL 774D - norma dla G12 VW TL 774F - norma dla G12+ można mieszać z sobą? czyli G12 z G12+ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2011 zalałem układ niebieskim płynem Petrygo.Czy źle zrobiłem? Nic nie jest źle. Według mnie można zalać czymkolwiek co nie zamarza w naszym klimacie zimą. Ja np mam dostęp do CZYSTEGO glikolu za darmo i mój pasio tym właśnie jest zalany. Czysty glikol jak dobrze pamiętam nie zamarza do siedemdziesięciu kilku stopni poniżej zera. Ja mam zupę zrobioną glikol+woda demi z krzepliwością dopiero poniżej -40 st . Jeżdżę na tym już prawie trzy lata i nic złego się nie dzieje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper_wroc Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2011 Witam ja z kolei mam pytanie odnośnie płynu "Uniwersalny płyn do chłodnic Glidex". Potrzebuję zrobić dolewkę. Czy ten płyn będzie dobry do Paska 1.9 TDI? Ten co mam w chłodnicy ma różowy kolor, a ten Glidex niebieski. Można to to mieszać? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 15 Września 2011 Na twoim miejscu - najpierw bym wlał do szklanki trochę płynu z auta i trochę tego uniwersalnego i zobaczył, jak to się miesza. Ale bardziej byłbym skłonny i radziłbym, żeby do samochodu dolać na razie wody - skoro nie masz pod ręka G12 :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper_wroc Zgłoś #11 Napisano 15 Września 2011 Pan, który mi to sprzedawał, twierdził, że śmiało można dolać, ale dobrze, że się zapytałem, skoro masz wątpliwości co do mieszania tych dwóch płynów. A który z obecnych na rynku, śmiało i bez skrupułów mógłbym dolewać do tego co już mam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 15 Września 2011 G12 (G12+) różowy - przeznaczony do VW. Półtoralitrowa butelka koncentratu , kosztuje 35 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #13 Napisano 15 Września 2011 (edytowane) G12 (G12+) różowy - przeznaczony do VW. Półtoralitrowa butelka koncentratu , kosztuje 35 zł Tylko na cholere przeplacac? Plyny K2 niebieski i rozowy sie mieszaja bez problemu. Lepiej kupic koncentrat niz juz gotowy - litr koncentratu kosztuje srednio 12zl i tyle. Czerwony to tylko barwik VW tak samo jak mercedes z tego co pamietam ma zielony barwnik. A glupota jest sluchanie ludzi ktorzy do ukladu polecaja tylko G12, bo ma inny kolor niz inne. A w rzeczywistosci rozni sie tylko kolorem... i cena. Nie trzymaj sie rowniez granicy zamarzania plynu -40, bo jak na niektore regiony polski to za malo. Mozesz i nawet zalac sam koncentrat, w ukladzie nic sie nie stanie. Sam tak jezdze juz drugi rok. Kolega za moja rada czwarty i nic sie nie dzieje, a zawsze masz pewnosc, ze jadac w zimowa trase dajmy na to do Suwałk nie bedziesz slyszal trzeszczenia lodu z pompy. Edytowane 15 Września 2011 przez zielonyB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 15 Września 2011 Tylko na cholere przeplacac? Plyny K2 niebieski i rozowy sie mieszaja bez problemu.Lepiej kupic koncentrat niz juz gotowy - litr koncentratu kosztuje srednio 12zl i tyle. A 35 zł za półtora litra koncentratu, to dużo? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper_wroc Zgłoś #15 Napisano 15 Września 2011 No to teraz już nie wiem czy dolać tego niebieskiego, czy zamawiać różowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 15 Września 2011 Twój wybór :fajny Ja bym kupił oryginał, dolał i miał święty spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper_wroc Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2011 Mój wybór, ale nakierowany waszymi pomysłami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 15 Września 2011 Mój wybór, ale nakierowany waszymi pomysłami Otwórz maskę auta i spojrzyj na zbiorniczek wyrównawczy i przeczytaj co na nim jest napisane. Wlej to co każe napis a jeśli będziesz lał to co masz pod ręką twoja sprawa. U mnie na tym zbiorniczku jest napis G12 i taki płyn leję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper_wroc Zgłoś #19 Napisano 15 Września 2011 Tak tak, już zamówiłem G12, jestem 7 zł w plecy :debil Chce ktoś za free niebieski płyn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #20 Napisano 15 Września 2011 A 35 zł za półtora litra koncentratu, to dużo? Niby nie duzo ale przy checi zalania calego ukladu to wychodzi nie mila kwota. I ogolnie skoro jest pod reka niebieski to po jaka cholere specjalnie, nie odplatnie latwic czerwony? U mnie tez na poczatku byl czerwony... Ale juz go wymieszalem, w ukladzie wszystko dobrze Cytujac pewna reklame: "jesli nie widac roznicy to po co przeplacac?" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach