Jump to content
macvw

Jaki wlać płyn chłodniczy do TDI 90KM

    Recommended Posts

    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Witam kolegów.Mam taki dylemat.Przeczytałem,że powinno sie lać do układu chłodniczego płyn G12+,który można kupić w ASO.Kupiłem mojego Passata 3 miesiące temu i zalałem układ niebieskim płynem Petrygo.Czy źle zrobiłem?W moich poprzednich VW/Passat b4,Vento itd.też lałem Petrygo i wymieniałem go co 2 lata.Myślicie,że powinienem zlać Petrygo i wlać G12+?Petrygo może zaszkodzić chłodnicy i układowi?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2008

    Możesz spokojne używać Petrygo. Ten produkowany obecnie spełnia wszystkie normy jakościowe i z tytułu swojego składu jest w pełni mieszalny np. z G12 a już na pewno nie zaszkodzi układowi chłodniczemu

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Dzięki kolego za odpowiedź.Będę dziś spokojniej spał!!!Pozdrawiam!!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest kenhor

    Generalnie powinien spełniać takie normy:

     

    VW TL 774D - norma dla G12

    VW TL 774F - norma dla G12+

     

    Czy Petrygo je spełnia - nie wiem. Ja osobiście wybieram takie płyny, tym bardziej, że zamienniki jak Febi kosztują po 20 zlotych za 1,5 litra G12+. Oryginał na allegro można kupić nawet taniej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Kolego tak często,jak podaje to producent płynu.Z reguły jest to co 2-3 lata.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2008
    Generalnie powinien spełniać takie normy:

     

    VW TL 774D - norma dla G12

    VW TL 774F - norma dla G12+

     

    Czy Petrygo je spełnia - nie wiem. Ja osobiście wybieram takie płyny, tym bardziej, że zamienniki jak Febi kosztują po 20 zlotych za 1,5 litra G12+. Oryginał na allegro można kupić nawet taniej.

    A te płyny VW TL 774D - norma dla G12

    VW TL 774F - norma dla G12+

    można mieszać z sobą? czyli G12 z G12+

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013
    zalałem układ niebieskim płynem Petrygo.Czy źle zrobiłem?

     

    Nic nie jest źle. Według mnie można zalać czymkolwiek co nie zamarza w naszym klimacie zimą. Ja np mam dostęp do CZYSTEGO glikolu za darmo i mój pasio tym właśnie jest zalany. Czysty glikol jak dobrze pamiętam nie zamarza do siedemdziesięciu kilku stopni poniżej zera. Ja mam zupę zrobioną glikol+woda demi z krzepliwością dopiero poniżej -40 st . Jeżdżę na tym już prawie trzy lata i nic złego się nie dzieje .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Witam ja z kolei mam pytanie odnośnie płynu "Uniwersalny płyn do chłodnic Glidex".

    Potrzebuję zrobić dolewkę. Czy ten płyn będzie dobry do Paska 1.9 TDI?

    Ten co mam w chłodnicy ma różowy kolor, a ten Glidex niebieski. Można to to mieszać?

    Pozdr.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Na twoim miejscu - najpierw bym wlał do szklanki trochę płynu z auta i trochę tego uniwersalnego i zobaczył, jak to się miesza. Ale bardziej byłbym skłonny i radziłbym, żeby do samochodu dolać na razie wody - skoro nie masz pod ręka G12 :fajny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Pan, który mi to sprzedawał, twierdził, że śmiało można dolać, ale dobrze, że się zapytałem, skoro masz wątpliwości co do mieszania tych dwóch płynów.

    A który z obecnych na rynku, śmiało i bez skrupułów mógłbym dolewać do tego co już mam?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    G12 (G12+) różowy - przeznaczony do VW. Półtoralitrowa butelka koncentratu , kosztuje 35 zł :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    G12 (G12+) różowy - przeznaczony do VW. Półtoralitrowa butelka koncentratu , kosztuje 35 zł

     

    Tylko na cholere przeplacac? Plyny K2 niebieski i rozowy sie mieszaja bez problemu.

    Lepiej kupic koncentrat niz juz gotowy - litr koncentratu kosztuje srednio 12zl i tyle.

    Czerwony to tylko barwik VW tak samo jak mercedes z tego co pamietam ma zielony barwnik.

     

    A glupota jest sluchanie ludzi ktorzy do ukladu polecaja tylko G12, bo ma inny kolor niz inne. A w rzeczywistosci rozni sie tylko kolorem... i cena.

     

    Nie trzymaj sie rowniez granicy zamarzania plynu -40, bo jak na niektore regiony polski to za malo. Mozesz i nawet zalac sam koncentrat, w ukladzie nic sie nie stanie. Sam tak jezdze juz drugi rok. Kolega za moja rada czwarty i nic sie nie dzieje, a zawsze masz pewnosc, ze jadac w zimowa trase dajmy na to do Suwałk nie bedziesz slyszal trzeszczenia lodu z pompy.

    Edited by zielonyB5

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010
    Tylko na cholere przeplacac? Plyny K2 niebieski i rozowy sie mieszaja bez problemu.

    Lepiej kupic koncentrat niz juz gotowy - litr koncentratu kosztuje srednio 12zl i tyle.

    A 35 zł za półtora litra koncentratu, to dużo? :fajny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    No to teraz już nie wiem czy dolać tego niebieskiego, czy zamawiać różowy :dolamam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Twój wybór :fajny Ja bym kupił oryginał, dolał i miał święty spokój.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Mój wybór, ale nakierowany waszymi pomysłami :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002
    Mój wybór, ale nakierowany waszymi pomysłami
    Otwórz maskę auta i spojrzyj na zbiorniczek wyrównawczy i przeczytaj co na nim jest napisane. Wlej to co każe napis a jeśli będziesz lał to co masz pod ręką twoja sprawa. U mnie na tym zbiorniczku jest napis G12 i taki płyn leję.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Tak tak, już zamówiłem G12, jestem 7 zł w plecy :debil

    Chce ktoś za free niebieski płyn ?:)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    A 35 zł za półtora litra koncentratu, to dużo?

     

    Niby nie duzo ale przy checi zalania calego ukladu to wychodzi nie mila kwota.

    I ogolnie skoro jest pod reka niebieski to po jaka cholere specjalnie, nie odplatnie latwic czerwony? U mnie tez na poczatku byl czerwony... Ale juz go wymieszalem, w ukladzie wszystko dobrze ;)

    Cytujac pewna reklame: "jesli nie widac roznicy to po co przeplacac?"

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy