Skocz do zawartości
macvw

Jaki wlać płyn chłodniczy do TDI 90KM

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym proponował jednak płynów nie mieszać. Różni producenci dodają różne dodatki czyszczące i zabezpieczające przed korozją (szczególnie te o długiej trwałości) niekoniecznie współdziałające ze sobą. Na krótki czas nie powinno być problemu ale przy dłuższym użytkowaniu już może być (proszę zwrócić uwagę na może). Pomijam już oczywiście G11 + G12 które tworzą galaretę:(. Miałem osobiście mieszankę (w polo)G11 + prestone i czy było tego skutkiem to że po 70kkm wymieniałem pompe wody (zamiennik) czy jakości nie wiem. Teraz do obu leje tylko g12+ i przy wymianie pompa ładna i układ czysty (oczywiście i tak pompa do kosza - więc wolny wybór).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym proponował jednak płynów nie mieszać. Różni producenci dodają różne dodatki czyszczące i zabezpieczające przed korozją (szczególnie te o długiej trwałości) niekoniecznie współdziałające ze sobą. Na krótki czas nie powinno być problemu ale przy dłuższym użytkowaniu już może być (proszę zwrócić uwagę na może). Pomijam już oczywiście G11 + G12 które tworzą galaretę. Miałem osobiście mieszankę (w polo)G11 + prestone i czy było tego skutkiem to że po 70kkm wymieniałem pompe wody (zamiennik) czy jakości nie wiem. Teraz do obu leje tylko g12+ i przy wymianie pompa ładna i układ czysty (oczywiście i tak pompa do kosza - więc wolny wybór).
Święta racja, ja miałem przypadek wyżartej dziury w pompie wodnej w MB 209D. To był skutek mieszania płynów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie w najblizszych dniach wymiana płynu do chłodnicy. I chciałem się zapytać czy zamiast koncentratów G12 itp. Można wlac gotowy płyn np. Prestone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czeka mnie w najblizszych dniach wymiana płynu do chłodnicy. I chciałem się zapytać czy zamiast koncentratów G12 itp. Można wlac gotowy płyn np. Prestone?
można ale na zimę leszy koncentrat zeby nie było niespodzianki w mroźny poranek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio kupowałem koncentrat g12 febi w normalnym sklepie motoryzacyjnym i placilem 25 pln za 1.5 litra. Mieli tez koncentrat K2 i tez czerwony, z napisem G12, ale byl niewiele tanszy. Powiem szczerze, ze zmienilem na G12 żeby po prostu ładnie wyglądało :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można lać inne wynalazki, ale G12 jest zalecane przez producenta :) dlatego na zbirniczku widnieje taki ładny napis "G12"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze troche nie w temacie ale mam pytanie jak odpowietrzyc uklad w B5 98r 1.9tdi? slyszalem ze odkrecic korek zbiorniczka? ale czy da sie jakos inaczej odpowietrzyc na wezach? Bo ubywa mi plynu i na zimnym silniku rano slychac zazwyczaj bulgotanie przez jakis czas, slyszalem ze to przez zapowietrzony uklad? czy moze to byc uszczelka pod glowica? Dodam ze plynu ubywa po dalekich trasach 200-300km, jak jade krotko po miescie badz okolice 20km plyn nawet nie drgnie nic sie nie uleje... Czy wiecie moze czy te bulgotanie to zapowietrzenie czy uszczelka(oby nie) :( Prosze o szybka odpowiedz bo niechce zeby jakis mechanik mnie naciagnal :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wiecie moze czy te bulgotanie to zapowietrzenie
sprawdź czy to czasem nie z nagrzewnicy to bulgotanie a układ odpowietrzyć sie sam powinien po zalaniu go i dojściu do temp 90*C na postoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile się mieści płynu chłodniczego do całego układu bo zamierzam wlać coś na mrozy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile się mieści płynu chłodniczego do całego układu bo zamierzam wlać coś na mrozy??
U ciebie 7 litrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź czy to czasem nie z nagrzewnicy to bulgotanie a układ odpowietrzyć sie sam powinien po zalaniu go i dojściu do temp 90*C na postoju

 

Hm no wlasnie bulgotanie slychac jakby w okolicy radia, nawiewu, takze tam chyba tez nagrzewnica jest :) mam ten samochod kilka dni takze jeszcze za bardzo go nie obcykalem, ale to bulgotanie mnie martwi i ten wyciek plynu przy dluzszych trasach tak jak pisalem... A co do odpowietrzania to mam zakrecic korek czy zalac go i z otwartym ukladem ma na postoju sie grzac do 90*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie z racji, ze jestem nowy nie moge zamiescic nowego watku, a mam pytanie zwiazane z plynem chlodniczym. Od jakiegos czasu plyn mi wycieka bardzo szybko, wycieka przez otwor na dole w zbiorniczku. Mam stosunkowo nowa chlodnice, wynienialem zbiorniczek i nakretke. Teraz tak wycieka, ze po 10 km trace 2 litry, praktycznie nie da sie jechac. Moze ktos wie jaka jest przyczyna, lub mial podobny problem? Z gory dzieki z odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takze tam chyba tez nagrzewnica jest
tylko tam jest nagrzewnica:D, a co do korka to na otwartym i kontroluj stan płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do odpowietrzania to mam zakrecic korek czy zalac go i z otwartym ukladem ma na postoju sie grzac do 90*C

Z zamkniętym korkiem.

Tutaj =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/94018-Zimny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-w-zbiorniczku?p=1140032&viewfull=1#post1140032 na samym dole posta jest załącznik w pdf-ie jak napełniać układ chłodzenia.

 

Teraz tak wycieka, ze po 10 km trace 2 litry, praktycznie nie da sie jechac. Moze ktos wie jaka jest przyczyna, lub mial podobny problem?

Ja miałem i zakończyło się to wymianą uszczelki pod głowicą :kwasny

 

---------- Post added at 20:24 ---------- Previous post was at 20:16 ----------

 

Pewnie z racji, ze jestem nowy nie moge zamiescic nowego watku,
Tak dlatego nie możesz zakładać tematów, a na 100% wylądował by w koszu, bo już jest kilka podobnych tematów o płynie chłodzenia. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, przeszukalem forum ale nic nie znallazlem, ale dzieki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzienks. Umknal mi gdzies ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj z niektórymi kolegami nie mogę się zgodzić.Producent zaleca płyn G-12,pewno można i wodę wlać,ale jakie później będą tego skutki?Co do wymiany płynu,wyczytałem w mądrej książce,że nie ma konieczności wymieniać płyn G-12.Takie jest moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można ale na zimę leszy koncentrat zeby nie było niespodzianki w mroźny poranek

 

niestety moj drogi mylisz sie. Rano bedzie ok ale kiedy pojedziesz w trase nawet przy -15 to w czasie jazdy temp jest wiele,wiele nizsza a w chlodnicy do tego plyn jest chlodniejszy. nawet taki do-50 potrafi szlag trafic w trasie przy takiej temp.

Ja od zawsze i wszystkim polecam lać sam koncentrat ktory ma-80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności