Araphaell Zgłoś #21 Napisano 16 Września 2011 Ja bym proponował jednak płynów nie mieszać. Różni producenci dodają różne dodatki czyszczące i zabezpieczające przed korozją (szczególnie te o długiej trwałości) niekoniecznie współdziałające ze sobą. Na krótki czas nie powinno być problemu ale przy dłuższym użytkowaniu już może być (proszę zwrócić uwagę na może). Pomijam już oczywiście G11 + G12 które tworzą galaretę. Miałem osobiście mieszankę (w polo)G11 + prestone i czy było tego skutkiem to że po 70kkm wymieniałem pompe wody (zamiennik) czy jakości nie wiem. Teraz do obu leje tylko g12+ i przy wymianie pompa ładna i układ czysty (oczywiście i tak pompa do kosza - więc wolny wybór). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #22 Napisano 16 Września 2011 Ja bym proponował jednak płynów nie mieszać. Różni producenci dodają różne dodatki czyszczące i zabezpieczające przed korozją (szczególnie te o długiej trwałości) niekoniecznie współdziałające ze sobą. Na krótki czas nie powinno być problemu ale przy dłuższym użytkowaniu już może być (proszę zwrócić uwagę na może). Pomijam już oczywiście G11 + G12 które tworzą galaretę. Miałem osobiście mieszankę (w polo)G11 + prestone i czy było tego skutkiem to że po 70kkm wymieniałem pompe wody (zamiennik) czy jakości nie wiem. Teraz do obu leje tylko g12+ i przy wymianie pompa ładna i układ czysty (oczywiście i tak pompa do kosza - więc wolny wybór).Święta racja, ja miałem przypadek wyżartej dziury w pompie wodnej w MB 209D. To był skutek mieszania płynów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #23 Napisano 9 Października 2011 Czeka mnie w najblizszych dniach wymiana płynu do chłodnicy. I chciałem się zapytać czy zamiast koncentratów G12 itp. Można wlac gotowy płyn np. Prestone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #24 Napisano 9 Października 2011 Czeka mnie w najblizszych dniach wymiana płynu do chłodnicy. I chciałem się zapytać czy zamiast koncentratów G12 itp. Można wlac gotowy płyn np. Prestone?można ale na zimę leszy koncentrat zeby nie było niespodzianki w mroźny poranek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #25 Napisano 9 Października 2011 ja ostatnio kupowałem koncentrat g12 febi w normalnym sklepie motoryzacyjnym i placilem 25 pln za 1.5 litra. Mieli tez koncentrat K2 i tez czerwony, z napisem G12, ale byl niewiele tanszy. Powiem szczerze, ze zmienilem na G12 żeby po prostu ładnie wyglądało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OuTcAsTno1 Zgłoś #26 Napisano 10 Października 2011 jak najbardziej G12, po co cudowac sprawdzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #27 Napisano 10 Października 2011 można lać inne wynalazki, ale G12 jest zalecane przez producenta dlatego na zbirniczku widnieje taki ładny napis "G12" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dami Zgłoś #28 Napisano 10 Października 2011 Moze troche nie w temacie ale mam pytanie jak odpowietrzyc uklad w B5 98r 1.9tdi? slyszalem ze odkrecic korek zbiorniczka? ale czy da sie jakos inaczej odpowietrzyc na wezach? Bo ubywa mi plynu i na zimnym silniku rano slychac zazwyczaj bulgotanie przez jakis czas, slyszalem ze to przez zapowietrzony uklad? czy moze to byc uszczelka pod glowica? Dodam ze plynu ubywa po dalekich trasach 200-300km, jak jade krotko po miescie badz okolice 20km plyn nawet nie drgnie nic sie nie uleje... Czy wiecie moze czy te bulgotanie to zapowietrzenie czy uszczelka(oby nie) Prosze o szybka odpowiedz bo niechce zeby jakis mechanik mnie naciagnal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #29 Napisano 10 Października 2011 Czy wiecie moze czy te bulgotanie to zapowietrzeniesprawdź czy to czasem nie z nagrzewnicy to bulgotanie a układ odpowietrzyć sie sam powinien po zalaniu go i dojściu do temp 90*C na postoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #30 Napisano 10 Października 2011 ile się mieści płynu chłodniczego do całego układu bo zamierzam wlać coś na mrozy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #31 Napisano 10 Października 2011 ile się mieści płynu chłodniczego do całego układu bo zamierzam wlać coś na mrozy??U ciebie 7 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dami Zgłoś #32 Napisano 10 Października 2011 sprawdź czy to czasem nie z nagrzewnicy to bulgotanie a układ odpowietrzyć sie sam powinien po zalaniu go i dojściu do temp 90*C na postoju Hm no wlasnie bulgotanie slychac jakby w okolicy radia, nawiewu, takze tam chyba tez nagrzewnica jest mam ten samochod kilka dni takze jeszcze za bardzo go nie obcykalem, ale to bulgotanie mnie martwi i ten wyciek plynu przy dluzszych trasach tak jak pisalem... A co do odpowietrzania to mam zakrecic korek czy zalac go i z otwartym ukladem ma na postoju sie grzac do 90*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarema Zgłoś #33 Napisano 10 Października 2011 Pewnie z racji, ze jestem nowy nie moge zamiescic nowego watku, a mam pytanie zwiazane z plynem chlodniczym. Od jakiegos czasu plyn mi wycieka bardzo szybko, wycieka przez otwor na dole w zbiorniczku. Mam stosunkowo nowa chlodnice, wynienialem zbiorniczek i nakretke. Teraz tak wycieka, ze po 10 km trace 2 litry, praktycznie nie da sie jechac. Moze ktos wie jaka jest przyczyna, lub mial podobny problem? Z gory dzieki z odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #34 Napisano 10 Października 2011 takze tam chyba tez nagrzewnica jesttylko tam jest nagrzewnica:D, a co do korka to na otwartym i kontroluj stan płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #35 Napisano 10 Października 2011 A co do odpowietrzania to mam zakrecic korek czy zalac go i z otwartym ukladem ma na postoju sie grzac do 90*C Z zamkniętym korkiem. Tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/94018-Zimny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-w-zbiorniczku?p=1140032&viewfull=1#post1140032 na samym dole posta jest załącznik w pdf-ie jak napełniać układ chłodzenia. Teraz tak wycieka, ze po 10 km trace 2 litry, praktycznie nie da sie jechac. Moze ktos wie jaka jest przyczyna, lub mial podobny problem? Ja miałem i zakończyło się to wymianą uszczelki pod głowicą ---------- Post added at 20:24 ---------- Previous post was at 20:16 ---------- Pewnie z racji, ze jestem nowy nie moge zamiescic nowego watku,Tak dlatego nie możesz zakładać tematów, a na 100% wylądował by w koszu, bo już jest kilka podobnych tematów o płynie chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarema Zgłoś #36 Napisano 10 Października 2011 No ok, przeszukalem forum ale nic nie znallazlem, ale dzieki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #37 Napisano 10 Października 2011 przeszukalem forum ale nic nie znallazlem Przykładowy link http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/14774-mam-problem-z-ubywaniem-plynu-ze-zbiorniczka-wyrownawczego?highlight=odpowietrzanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarema Zgłoś #38 Napisano 10 Października 2011 Ok, dzienks. Umknal mi gdzies ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #39 Napisano 11 Października 2011 No i tutaj z niektórymi kolegami nie mogę się zgodzić.Producent zaleca płyn G-12,pewno można i wodę wlać,ale jakie później będą tego skutki?Co do wymiany płynu,wyczytałem w mądrej książce,że nie ma konieczności wymieniać płyn G-12.Takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #40 Napisano 11 Października 2011 można ale na zimę leszy koncentrat zeby nie było niespodzianki w mroźny poranek niestety moj drogi mylisz sie. Rano bedzie ok ale kiedy pojedziesz w trase nawet przy -15 to w czasie jazdy temp jest wiele,wiele nizsza a w chlodnicy do tego plyn jest chlodniejszy. nawet taki do-50 potrafi szlag trafic w trasie przy takiej temp. Ja od zawsze i wszystkim polecam lać sam koncentrat ktory ma-80. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach