Skocz do zawartości
Gość piotrvw

Co wybrać TDI czy SDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrvw

Witam.

Mam passata 1.9 TDI 90km i pomału przestaję wierzyć w mit o niezawodnym volkswagenie, a może ten model paska jest do kitu?

Po pierwsze zawieszenie z przodu jest delikatnie mówiąc słabe to jeszcze problem z turbo.

przy 2500 obrotów przechodzi w tryb awaryjny, komputer nie pokazuje nic, turbina niby jest w porządku, więc co do cholery.

Przychodzi mi na myśl jeden pomysł, aby zamienić mojego paska na golfa varianta 1.9 SDI.

Ponoć bardziej mułowaty ale bez turbiny nie ma się co zepsuć.

Za mojego 1998 z 220 tys km biorę 22.000 zl, dokladam 5.000 i mam golfika z 2002-2003 roku.

Proszę o rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam passata 1.9 TDI 90km i pomału przestaję wierzyć w mit o niezawodnym volkswagenie, a może ten model paska jest do kitu?

Po pierwsze zawieszenie z przodu jest delikatnie mówiąc słabe to jeszcze problem z turbo.

przy 2500 obrotów przechodzi w tryb awaryjny, komputer nie pokazuje nic, turbina niby jest w porządku, więc co do cholery.

Przychodzi mi na myśl jeden pomysł, aby zamienić mojego paska na golfa varianta 1.9 SDI.

Ponoć bardziej mułowaty ale bez turbiny nie ma się co zepsuć.

Za mojego 1998 z 220 tys km biorę 22.000 zl, dokladam 5.000 i mam golfika z 2002-2003 roku.

Proszę o rady.

 

 

kupuj!!!

tylko co potem - jak golfik nie spełni oczekiwań??jaka klejna furka :})

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI to taki żywotny muł. Nie wiem, czy występował ten silnik w variancie. Weź pod uwagę masę pojazdu variant+ ładunek(osoby, bagaż) nie bedzie czym jechać. Nad taką decyzją trzeba sie głęboko zastanowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw

to co robić wg ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienic marke jak nabrałeś uprzedzeń do passatów. Alternatywą może byc renault laguna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedz do mechanika, niech ci wszystko zrobi jak trzeba i nie sprzedawaj

skąd masz pewność ze do kolejnego auta nie trzeba bedzie dokladac, nawet nowe się psują...

jak zrobisz dobrze zawieszenie i bedziesz unikal dziur to troche pojezdzisz

a ta druga przypadlosc, to moj kumpel mial podobnie, prawie juz turbo wyjął, jednak podjechal na diagnostykę i wyszlo, ze jakis kabelek się odlutowal, nie pamiętam gdzie, ale mogę się dowiedziec

jakby co to na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmienic marke jak nabrałeś uprzedzeń do passatów. Alternatywą może byc renault laguna.

nie no taka porada (zamienić na lagune) to juz jest minimum "wyrok" :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem , że jest zdesperowany.... i dlatego taka podpowiedź:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw

nie chcę zmieniać marki, opla miałem i po 100.000 km poszła głowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Władowałbym je w Paska i następne 200tyś.jadę jak Pan!!! Patrz na to co masz albo zbieraj trochę więcej kasy i kup coś nowszego ale w Passacie. Daję głowę że przesiadka na Golfa nie spełni twoich oczekiwań w stosunku do samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Golf SDI ma jedyne 68 KM, a miejsca z tyłu jest tak mało, że szok. Jak ustawisz sobie fotel z przodu to z tył dorosła osoba nie wejdzie. Passat ma 90 KM, ale jest ciężki i do wyprzedzania jest mułowaty. To pomyśl sobie jakie będzie wyprzedzanie Golfem SDI.

SDI=Super Wolny Diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam passata 1.9 TDI 90km i pomału przestaję wierzyć w mit o niezawodnym volkswagenie, a może ten model paska jest do kitu?

Po pierwsze zawieszenie z przodu jest delikatnie mówiąc słabe to jeszcze problem z turbo.

przy 2500 obrotów przechodzi w tryb awaryjny, komputer nie pokazuje nic, turbina niby jest w porządku, więc co do cholery.

Przychodzi mi na myśl jeden pomysł, aby zamienić mojego paska na golfa varianta 1.9 SDI.

Ponoć bardziej mułowaty ale bez turbiny nie ma się co zepsuć.

Za mojego 1998 z 220 tys km biorę 22.000 zl, dokladam 5.000 i mam golfika z 2002-2003 roku.

Proszę o rady.

 

Kolego chciałbym Ci jakoś trohę pomóc...

Moim zdaniem Passat jak inne auta mają wady i zalety... ale na miłość boską !! nie kupuj Laguny !!!

Nie bardzo bym też polecał zamianę na Golfa MK4 - chyba że tylko dla odmłodzenia auta ale nie na SDI !

MK4 - to tak jak kolega napisał wcześniej dużo mniejsze auto mniej miejsca z tyłu, - mniejszy rozstaw osi i krótsza płyta podłogowa za to odpowiadają!

Ja myślę że zanim zmienisz auto - powinieneś zwrócić się do kogoś kto się zna, niech zrobi porządek z tą turbiną - to nie taka trudna sprawa jak się wydaje.

Proponuję tak: idziesz i zaglądasz do bagażnika (w 98r. Passat 90 KM to albo AHH zmienna geometria turbiny albo zwykły AHU - tam się nie ma co zacinać ! ) Na białej naklejce w okolicy koła zapasowego odczytasz symbol silnika i już będziesz wiedział czy AHU czy AHH.

Jeśli AHU ten prostszy, to bardzo dobra pod względem niezawodności jednostka .Natomiast AHH to super silnik do tuningu. Pompa o większym tłoczku i dużej wydajności + małe wtryski ciekawy układ dobre rozpylanie paliwa i mało dymu. Do tego zmienna geometria turbiny. Duży potencjał do chiptuningu spokojnie wychodzi na 120 parę KM bez wymiany wtrysków na większe :)

Poszukaj co masz i napisz ? Doradzimy coś dalej.

Warto by było wiedzieć jakie faktycznie tłoczy ciśnienie - czy ktoś robił np. logi wysiłkowe ? ktoś to w ogóle diagnozował kompem czy szukacie w ciemno?

Pozdro

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może już ma przejechane 400 tysięcy a może i więcej,po takim przebiegu nie ma siły aby nic nie szwankowało,moim zdaniem passat 1,9 jest bardzo wytrzymałym autem jak się w odpowiedni sposób o niego dba to potrafi być wdzięcznym samochodem,w porównaniu do francuskich,włoskich samochodów albo aut typu ford możliwości passata są o niebo lepsze jeżeli chodzi o niezawodność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestes troche ofiara, to zrzucasz wine na passata. co drugi temat na forum jest o trybie awaryjnym albo zawieszeniu, ale slabej baletnicy to nawet rabek przy spodnicy... daje ci 15k zl za tego paska z miejsca. pasuje? podobno zlom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co robić wg ciebie?

wydac trochę kasy i doprowadzic furkę do porzadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka: Do wozkow widlowych firmy Linde, montowany jest m.in silnik VW SDI, tylko ze o mocy 45 koni. Pomyslcie jakby to bylo montowane w Golfie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy maja racje. Mozesz sie roczarowac iloscia miejsca w porownianiu Golf a Passat. Owszem, nie ma tam bardzo ciasno ale plyta podlogowa A0 nie jest znana z duzej ilosci miejsca z tyłu. Z rozstawu osi bodajrze 2552mm nie oczekuj cudów. Sprawa druga. Silnik SDI nalezy do bezawaryjnych ale jest mulny jak traktor z naczepą ;) Golf jest sam w sobie dosc ciezki wiec wiadomo ze przy calkiej sporej masie moc 68KM-przebieg-stan= szału nie będzie :D Jezeli nie zalezy Ci na dynamice w ogole to jak juz baardzo musisz zmienic na Golfa, i tamten model co mowiles bedzie ogarniety, to bierz, ale jak mowie dynamiki zero. A jak juz nieco sie przywiazales do Paska to poszukaj dobrego lekarza niech probuje przywrocic dobry stan zdrowia jednostce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michal

moze juz po czasie ale ja tez mialem problem ze swoim passkiem i to właśnie z turbia ale zrobilem co trzeba u zaufanego mechanika moze nie za male ale tez nie za duze pieniadze i jezdze nim juz prawie rok i nic sie nie dzieje.O autko trzeba dbac i wszystko na biezaco wymieniac nie czekac az cos Ci samo padnie.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Vw_maniak

A ja sadze tak, jak masz czym i na czym zrob logi dynamiczne, porad jest zapewne duzo na forum(nie wiem bo jestem nowy ale jak nie wiesz jak, to sie odezwij do mnie) wrzuc na forum i bedzie wiadomo co i jak, tryb awaryjny jest czestym objawem a jest to spowodowane najczesciej jakas mala pierdulka... a i jeszcze jedno nie kupuj SDI bo to silniki dla Emerytow a moc to 75KM nie 68km tak jak ktos wczesniej pisal. Pozdrawiam userow:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc SDI to 75 KM ??? Pomyliło Ci się z TD:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności