Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego mówisz ze za rzadki ? Czy ja wiem ? Skoro ma przyznaną normę 505.01 to jest odpowiedni...

 

My tam śmigamy na 5w30. W b5 było i w b6 jest. Long life 3 od castrola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mechanik ostatnio zalał mi silnik Mobilem 5w50 - mi się wydaję że powinien wlać 5w30 w związku z tym, iż auto ma DPF'a. Auto świeżo sprowadzone i nigdzie nie było informacji na jakim oleju wcześniej śmigało - czy mogę jeździć na 5w50 do następnej wymiany czy lepiej zmienić na 5w30 czym prędzej - jakie mogą być konsekwencje zalania 5w50 ?

Pozdrawiam,

rollo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem normy VW to taki pic na wodę, wyciąganie kasy, szczególnie że chyba do 2000r wszystkie oleje spełniały normy VW.

 

Mógłby ktoś się wypowiedzieć dokładnie o normie 5W30.

 

Może wypowie się ktoś kto używa innego oleju bez normy 505.01 itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5W50 do autka z DPF'em to chyba gruba przesada. Ja się zastanawiałem, czy nie zalać mojego tańszym 5W40, ale w końcu zalałem Mobilem 5W30 z normą 507.00 do DPF. Lepiej chyba wydać te 50 zł więcej przy wymianie niż później wykosztować się na wymianie filtra cząstek stałych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mechanik ostatnio zalał mi silnik Mobilem 5w50 - mi się wydaję że powinien wlać 5w30 w związku z tym, iż auto ma DPF'a. Auto świeżo sprowadzone i nigdzie nie było informacji na jakim oleju wcześniej śmigało - czy mogę jeździć na 5w50 do następnej wymiany czy lepiej zmienić na 5w30 czym prędzej - jakie mogą być konsekwencje zalania 5w50 ?

Pozdrawiam,

rollo

jeżeli uzyskasz od mechanika kwit razem z wekslem na 8.000 PLN że pokryje koszty naprawy/wymiany DPF to możesz śmiało jeździć do następnej wymiany, jeżeli jest to nie możliwe to zmień mechanika i olej na spełniający normę 504.00-507.00.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie wymiany oleju - poprzednio silnik zalany był olejem z serii Mobil. W poprzednio eksploatowanych samochodach uzywalem oleju firmy Motul. Tutaj również chcialbym zmienic olej na wskazany powyżej. Potrzebne jest jakieś płukanie silnika, czy wystarczy tylko wypuścić stary i zalać nowym Motulem (klasa 507 - DPF) + filtr Man'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalać tylko nowym po wypuszczeniu starego.

(klasa 507 - DPF) w tym aucie z podpisu czyli B5(3B) 1.9 TDI 110KM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie - juz nie w tym aucie.

Passat B6 2007 4motion BMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłby ktoś się wypowiedzieć dokładnie o normie 5W30

5Winter/30 to rzadki olej, w zimę to dobrze, w lato nie za bardzo, zwłaszcza to "30" jest to bardzo niska wartość. No właśnie, kiedyś jeździło się cały sezon na 15W/40 i było dobrze. Teraz konstruktorzy silników spalinowych wymyslili te filtry czastek stałych i zrobiła sie maniana. Ale nie wszystkie silniki mają te filtry. Ja mam też BKC i nie wypatrzyłem przy nim takiego filtra. Uwazam że 5W/30 to rzadki olej i rozglądam się za lepszym, który ma wyższą tą liczbę. Np. taki:

http://www.lotosquazar.eu/product#product_b7s1

Zwracam uwagę, że ma klasyfikację API SM (obecnie najwyższą) i wszystkie normy VW,

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
5Winter/30 to rzadki olej, w zimę to dobrze, w lato nie za bardzo, zwłaszcza to "30" jest to bardzo niska wartość.

 

No tak ,ale tego wymaga producent . Bo czy jest olej z norma 507 a po /40 ,wydaje mi sie ze nie . Jak 5W30 -507 pomaga DPF to nie koniecznie pomaga silnikowi i odwrotnie podobnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbm przejśc z Castrola na Mobil, i czy olej: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 , będize odpowiedni do DPF??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialbm przejśc z Castrola na Mobil, i czy olej: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 , będize odpowiedni do DPF??

Jeżeli ma specyfikację 507.00 to będzie :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czemu chcesz przejsc

Też przyłączę się do pytania, VW zaleca castrola :) ja mam DPF-a i leje Castola 5W30 i wszystko jest :dobrze Chociaż oleje to olej, aby spełniał normę zalecaną przez producenta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VW zaleca castrola

VW zaleca co i rusz różnych producentów. Teraz Castrola, a wcześniej Esso, Mobila, różnych. Myślę, że zależy to od chwilowych interesów prowadzonych przez tą firmę. Najważniejsza jest norma. No i oczywiście solidny dostawca, który nie dolewa do beki oliwy z blinów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polkowicach obecnie wygrał z tego co wiem Castrol, cena niestety jest wytyczna w dzisiejszych czasach.

Do tej pory był lany TYLKO Fuchs.

W Niemczech chyba nadal na pierwsze montownie idzie dalej Fuchs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mnie ten olej lali shell 5w30 helix ultra vx .norma 507. wymiana co 30 tyś.

turbina padła przy 200 tyś ,czy to wina oleju czy raczej czegośc innego tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie czym częsciej zmienisz olej i nie ważne jaki on by nie byl, to turbo będzie mogło pożyc troszke dłuzej, bo jednak dieasel to parowóz i olej zbiera szybko zanieczyszczenia. Tak w polkowicach wygrał castrol, ale tam poszly w ruch pieniądze jak wszędzie. Sam nie wiem czy przejde na mobila, ale widziałem na własne oczy ze castrol zostawia szlam w silniku, nie wyglądało to ciekawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mnie ten olej lali shell 5w30 helix ultra vx .norma 507. wymiana co 30 tyś.

turbina padła przy 200 tyś ,czy to wina oleju czy raczej czegośc innego tego nie wiem.

 

-bardzo watpie (-a wlasciwie to NIE WIERZE!), ze powodem byl w/w olej o WLASCIWEJ specyfikacji!

Turbinki "padaja" u aut wszystkich marek!Z tego, co ja wiem w Europie sa i tak tylko 2-3 firmy, które produkuja turbiny dla WSZYSTKICH koncernów samochodowych!

Poza tym po przejechanych 200tys. km. turbina ma prawo, moim zdaniem "pasc"!

Wszyscy chcemy jezdzic autami, które pala coraz mniej, maja "SETKI koników", a przy tym maja silniki o pojemnosci filizaneczki na esperesso,- czyz tak nie jest :dance5:super: ... ?

To sa potworne przeciazenia dla silnika (-temperatury, moment obrotowy, przeciazenia materialu, i.t.p. ...) za którymi przemysl samochodowy (-czyt. rozwój przemyslu samochodowego!) wydaje sie nie nadazac i my MUSIMY ze te luksusy placic ;) ... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbina padła przy 200 tyś ,czy to wina oleju czy raczej czegośc innego tego nie wiem.

 

Obawiam sie że niskopopiołowy 507 nie dał rade 30 000km, TBN w takim oleju to zaledwie 4-5 wiec po 10 000km moze byc juz niewystarczjące aby chronic przed nikorzystnymi własciwościami i produktami ubocznymi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności