Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

top tec 4200 5w-30

ale to nie jest pełen syntetyk w liqui moly synthoil to pełen syntetyk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba przejdę z Castrola na Valvoline, więc proszę napiszcie, jaki dobry środek użyć do płukanki i jak ją odpowiednio wykonać?

Decyzja zapadła! Właśnie zamówiłem ten olej wraz z wszystkimi filtrami i specyfikiem Valvoline do płukania silnika

http://allegro.pl/valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w30-4l-nowosc-i4010250372.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki:) choc pewnie sie powtorze...

 

Jakies 15tys temu zalalem Castrol Long Life 5w30, przebieg 160tys, czy juz zmieniac czy spokojnie jezdzic? Jak Wy robicie jesli macie Long Life zalany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po polscie max 15 tys:) zdrowiej dla silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak Weso 15 i koniec nie przeciągam zawsze lepiej spokojnie spać ;) i nie ważne trasa czy miasto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie od kad kupiłem Passata lałem Mobil 1 ESP Formula 5w-30 Passata mam od niedawna dopiero jedna wymianę zrobiłem :marecek czytam posty i sie zastanawiam czy pozostać na tym oleju dalej czy zmienić na inny dodam ze filtr DPF usunąłem 814686-1-1-0-mobil-esp-formula-5w-30-5l.jpg

Edytowane przez kulawyMarian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie od kad kupiłem Passata lałem Mobil 1 ESP Formula 5w-30 Passata mam od niedawna dopiero jedna wymianę zrobiłem czytam posty i sie zastanawiam czy pozostać na tym oleju dalej czy zmienić na inny dodam ze filtr DPF usunąłem

JA zakupiłem paska przy 30tyś

teraz ma 122tyś i od przebiegu 5 tyś(od praktycznie nowości Auta) jeździ na ESP ubytki oleju nie stwierdziłem DPF-a mam A turbo ostatnio sprawdzałem luzy i brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sie zastanawiam czy pozostać na tym oleju dalej czy zmienić na inny

 

Miałem podobny dylemat. Początkowo dwukrotnie zalałem Castrol'em, ale za trzecim razem mój mechanik polecił właśnie ESP. Nie mogłem uwierzyć jak auto się wyciszyło. Dźwięk silnika i brak drgań na postoju. Zdecydowanie pozytywne zaskoczenie. Ale w zeszłym roku chciałem jeszcze "polepszyć" i zalałem Motul'a. Zostałem ukarany. Auto zaczęło pracować głośniej i powróciły drgania. Generalnie wrażenia miałem negatywne. W zeszłym miesiącu wróciłem do ESP i na pozytywne efekty nie trzeba było długo czekać. Nie wiem, może Motul jakiś trefny się trafił, ale nie zmienia to faktu, że ESP szybko naprawił złe wrażenia. U mnie też już bez DPF'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może Motul jakiś trefny się trafił

a gdzie kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik załatwia z tej samej hurtowni co Mobil'a. Wiadomo, teraz musiałbym oddać do laboratorium, by mieć pewność. Patrzyłem na różne wątki p.t. "oryginał, czy podróba" i na oko ani olej, ani butla nie wyglądały na lewe. A może specyfika silnika... Nie ma teraz co pitolić. Ważne, że obecnie jest już dobrze, chociaż korciło mnie, by wlać Millers'a ;)

 

Aaaa... jeszcze jedna rzecz. Na ESP zdecydowanie rzadziej wypalał się DPF. Mogłem zapomnieć o jego istnieniu.

Edytowane przez DemoniK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Decyzja zapadła! Właśnie zamówiłem ten olej wraz z wszystkimi filtrami i specyfikiem Valvoline do płukania silnika

http://allegro.pl/valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w30-4l-nowosc-i4010250372.html

Tak, jak wyżej pisałem, zakupiłem olej Valvoline SynPower 5W/30. Czy ktoś z Was jeździ już jakiś czas na tym oleju? Jakie są Wasze "odczucia" pracy silnika, spalania oleju itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za odpowiedzi wiec zostanę przy tym mobil 1 bo i cena jest przystępna 125zł za 4 litry chociaż juz DPF-a nie mam

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem podobny dylemat. Początkowo dwukrotnie zalałem Castrol'em, ale za trzecim razem mój mechanik polecił właśnie ESP. Nie mogłem uwierzyć jak auto się wyciszyło. Dźwięk silnika i brak drgań na postoju. Zdecydowanie pozytywne zaskoczenie. Ale w zeszłym roku chciałem jeszcze "polepszyć" i zalałem Motul'a. Zostałem ukarany. Auto zaczęło pracować głośniej i powróciły drgania. Generalnie wrażenia miałem negatywne. W zeszłym miesiącu wróciłem do ESP i na pozytywne efekty nie trzeba było długo czekać. Nie wiem, może Motul jakiś trefny się trafił, ale nie zmienia to faktu, że ESP szybko naprawił złe wrażenia. U mnie też już bez DPF'a.

 

Dobra historia. Z cyklu Motul Specific do bani (sic!), a Mobil1 ESP super. Tyle, że to historia S/F.

 

Mobile ESP produkowany jest z hydrokrakowanego oleju, który nie powstaje z syntetycznej bazy tylko z bazy mineralnej.

Tak więc, jest to olej pochodzenia mineralnego! Żaden produkt Mobil1 faktycznie nie jest prawdziwym syntetykiem!

Koszty produkcji olejów na bazie mineralnej są kilkukrotnie niższe, a jakościowo są podobne do pełnych syntetyków, ale nimi nie są i im NIE DORÓWNUJĄ!!!

 

Poza Motulem wiem, że Liqui Molly ma jeszcze 100% syntetyczne oleje w ofercie.

 

Wchodźcie na niemieckie strony producentów olejów i czytajcie etykiety. W Niemczech prawo zabrania nazywania olejów hydrokrakowanych olejami Syntetycznymi. Jak w etykiecie znajdziecie "vollsynthetischem" to wtedy na 100% jest to olej syntetyczny, a jak są teksty w stylu "synthese technology" itp. to wtedy świadczy to o oleju hydrokrakowanym z bazy mineralnej. Nie polecam. Wszystkie Castrole też są na bazie mineralnej w Polsce.

 

Do B6/B7 w dieslu tylko 100% syntetyczny Motul Specific VW 5W30 (504.00-507.00)

*507.00 dla DPF-a.

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra historia. Z cyklu Motul Specific do bani (sic!), a Mobil1 ESP super. Tyle, że to historia S/F.

 

Tyle emocji z powodu oleju silnikowego? S/F, czy nie, mojemu silnikowi zdecydowanie lepiej smakuje Mobil. Obawiam się, że nic tego nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co pieklić, chłopaki spokojnie. Jeśli producent auta poleca jakiś olej to nie poleca go ot tak, bo ma w tym interes. Poleca w jakimś celu. Jeśli do silników PD jest polecany olej o określonej klasie lepkości i określonej normie, celem jest dłuższe użytkowanie, tak, czy nie ? A jaki my wybierzemy olej ? Nasz interes, czy mamy dostęp do tańszych w hurtowniach czy droższych w sklepach, odczujemy co lejemy sami na własnych portfelach, i tyle. Do Demonika czy wlanie Mobila wycisza ci silnik ? Możliwe, kiedyś do przeciążonych i hałasujących tylnych mostów nieuczciwi mechanicy wsypywali trociny aby je wyciszyć. Po jakimś czasie mosty odmawiały posłuszeństwa. Teraz czy gęstszy czyt. cichszy olej poradzi sobie z normami do PD ? Zobaczymy. Pompki troszkę kosztują dlatego nie warto oszczędzać na olejach. Poza tym są na naszym forum ludzie, którzy sprzedają oleje polecane, którzy mają wiedzę i którzy cię nie oszukają. Tam widziałem (wąchałem) olej Motul oszukany. I gwarantuję ci opakowania się nie różniły od siebie. Kto sprzedaje ? Poszukaj. A'propos szykujcie dla mnie olej i resztę z tym związanych filtrów. Odwiedzę Was w najbliższych dniach. Tak że panowie bez nerwów co kto leje to jego sprawa. Kiedyś też mnie to drażniło ale po wielu latach odpuściłem, bo auta już w kraju nie odkupię od nikogo aby nie mieć niespodzianek. Pozdrawiam was chłopaki i dajcie na luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma się co pieklić, chłopaki spokojnie
Tak że panowie bez nerwów
dajcie na luz

 

Na moje oko Jacku, szukasz ognia, którego nie ma. Nikt tutaj się nie piekli, nikt nie wymaga wrzucenia na luz :) Także spokojnie ;)

 

Demonika czy wlanie Mobila wycisza ci silnik ? Możliwe

 

Zapewniam Cię :D

 

Pompki troszkę kosztują dlatego nie warto oszczędzać na olejach.

 

Dokładnie. Trzeba lać oryginalny olej zgodny z normą, a jestem przekonany, że będzie dobrze.

 

Kto sprzedaje ? Poszukaj.

 

Wiem kto sprzedaje, wiem jaką mają renomę nie tylko tutaj. Mimo to, nie mam powodu, by po tylu latach nie ufać swojemu mechanikowi. Tym bardziej, że byłem i jestem zadowolony z Mobil'a, którego bierze z tego samego źródła. Polepszanie na siłę chyba nikomu nie wyszło na dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, jak wyżej pisałem, zakupiłem olej Valvoline SynPower 5W/30. Czy ktoś z Was jeździ już jakiś czas na tym oleju? Jakie są Wasze "odczucia" pracy silnika, spalania oleju itp.

Chłopaki, jeździ któryś z Was na tym oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Pentosin 5W-30 504.00/507.00 i sobie chwalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeżdżę na Pentosin 5W-30 504.00/507.00 i sobie chwalę.

 

Dodaj jeszcze, zę kupiony u Maciejka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki, jeździ któryś z Was na tym oleju?

może nie jeżdze osobiście, ale bardzo pozytywne opinie słysze o tym oleju. Także śmialo zalewać i dzielić sięprywatnymi odczuciami. Ja mam u siebie w aucie Liqui Moly, a u taty w b5 FL 2.0 TDI Motula i nie widzę różnicy pomiędzy tymi dwoma olejami, poza ceną na niekorzyść liqui moly:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności