Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy bardzo Was proszę o pomoc w doborze oleju, bo już zgłupiałem. Mianowicie chodzi mi o to , iż samochodów kupiłem w lipcu zeszłego roku i tuż przed zakupem passek został zalany olejem Castrol EDGE 5W40. Jako ,że zbliża mi się na dniach wymiana postanowiłem porozglądać się na zakupem oleju i w kilku opisach aukcji znalazłem informację iż :"Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu)". No i tu mam teraz zagwozdkę ,bo na wlepce w bagażniku mam napisane: kod silinika BMA 100kw a w ostatniej kolumnie gdzie jest ciąg oznaczeń w jednym z nich mam : 3S2 8TC QG1 8AY 8GV

Czy to oznacza ,że moim przypadku nie powienien byc zalewany zwykły castrol 5W40 tylko long life???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie śmigaj na 5W40 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg producenta jest tak (o ile się nie mylę):

1. Jeśli masz dpf to wskazane jest używanie oleju long life z norma 507

2. Jeśli masz olej bez normy 507, to na oleju powinieneś jeździć max 15 tyś km

 

jeśli się pomyliłem to niech ktoś mnie poprawi.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie śmigaj na 5W40 :)

 

Dzięki Kolego za szybką odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na początku jako że mój pierwszy post chciałem się przywitać (temat z wozem założę na dniach) :)

 

2 tygodnie temu kupiłem paska jak w profilu. Przebieg 222kkm i pasuje na starcie wymienić olej (pompkę oleju zregeneruje przy następnej wymianie w tej już mnie fundusz nie puści :P ). I tu problem co zalać. Poprzedni właściciel dał ciała bo upierniczył kartkę z olejem jaki wlewał i czeski film co zalać :) Silnik BKP 2.0 tdi 4motion...

 

Ostatni pewny olej jaki był zalany to przy 193kkm w serwisie (autko serwisowane w ASO do 2012r w miarę sumiennie) i był to wg danych po VINie Castrol TXT 505 01 (tak pisze na dokumencie)

 

 

Jakieś pomysły drodzy forumowicze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam Motula Specifica 504/507 od kolegi Weso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam ogólnie tego Motula Specific 504/507 (oczywiście VAG z dpf-em przy tej normie)

Castrole Edge nawet jak jest na butelce synthetic to do końca syntetykiem nie jest!!

 

"Syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na te produkowane z hydrokrakowanej(!!!) bazy mineralnej /III grupa/ i z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów /IV i V grupa/. Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie miały prawa być nazywane olejami syntetycznymi. Castrol miał o to sprawę przed sądem. Niedawna interwencja API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując i powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30 /a nawet i te są cieniutkie/. Teraz rozumiem dlaczego Master`s napisał kiedyś, że w silnikach smarowanych tymi olejami odnajdywał dużo czarnego szlamu. Są jednak na szczęście firmy produkujące oleje 5W-40, 0W-40 i 5W-50 /oczywiście xW-30 też/ z baz IV i V grupy. Te oleje znacznie lepiej odprowadzają ciepło, posiadają lepszą stabilność cieplną i szereg innych pozytywnych cech. Tu zagadka dla Szacownego Grona - wiecie którzy to producenci ??? Otóż MOTUL i Mobile1!!!"

 

Oleje CASTROL w DE są znakowane właśnie jako "hydrokrakowane" na polski rynek sprzedawane są jako syntetyczne. (tu chyba myślą, że nikt ich sądzić nie będzie!) Dlatego nie polecam Castroli "syntetycznych".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy kierowca, który już trochę żyje i trochę przejechał, wyrobił sobie swoją opinię i ma jakiś swój ulubiony olej. Żaden sprzedawca nie powie, że olej, który sprzedaje, jest gorszy!!! Dlatego dobrze jest kierować się jakimiś badaniami.

http://royalpurple.waw.pl/dwn/test2.pdf

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce zmienić castrola na cos innego.

Nie wiem czy kupić MOTUL SPECIFIC – 180zł, MOBIL 1 ESP - 160zł, VALVOLINE SYNPOWER XL III - 180zł.

Ceny z allegro za 5l.

Zastanawiam się nad valvoline, jeszcze nie mailem okazji na nim jeździć.

Za to mobil jest popularny i olej na dolewkę można znaleźć prawie na każdej stacji.

Co polecacie z tych trzech ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nic złego na temat mobil1 esp nie powiem. Używam go już w 2 z kolei samochodzie i jest jak najbardziej ok. Ale zamiast na allegro kupuj w zwykłym sklepie motoryzacyjnym, albo u sprzedawców na forum. Na allegro sporo podróbek się pojawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że lepiej oleju nie kupować z allegro. Ale chciałem zobaczyć ceny i oleje, które spełniają normę 507. Mam dpf czy wszystkie oleje są odpowiednie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi panowie ten LongLife to na ile jest km? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedzcie mi panowie ten LongLife to na ile jest km? :)
To zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy autem, czujniki mierzą lepkość i parametry oleju i dostosowując dystans do wymiany. W przybliżeniu przy jeździe autostradowej serwis podaje od 30kkm do 50kkm lub co 2 lata. Jeśli będziesz jeździł tylko po mieście to możesz go wymienić nawet i po 10 - 15 kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Zginela mi naklejka po poprzednim wlascicielu i zbliza sie przeglad a ja nie wiem jaki olej jest w srodku.

 

Zamierzam sie na Castrol Edge III LL 5W30 lub Motul Specific, silnik CBDC blue z DPF i pytanie - czy Motul Specific jest tez long life - tzn, czy powinien wystarczyc na 30000km do nastepnej wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz go stosować w long life .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujniki mierzą lepkość i parametry oleju

 

Szukałem kiedyś na temat tych czujników, masz gdzieś jakieś info od VW czy oni tam w ten silnik faktycznie pakują czujniki jakości oleju, czy to po prostu estymuje obciążenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was ma doświadczenie z Millers Trident 5W30 longlife? Czy jednak sprawdzony Motul specyfic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Passata mam od 11.2012 r, przejechane mam teraz ok 198 kkm, przegląd serwisowy byl przy przebiegu 191 kkm w dniu 15.06.2012, jako że serwisowany byl w niemczech nie posiadam zadnych inforacji jaki jest zalany olej. Mam silnik 2.0 TDI CR 110 KM, jaki powinienem przy wymianie zalac olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Passata mam od 11.2012 r, przejechane mam teraz ok 198 kkm, przegląd serwisowy byl przy przebiegu 191 kkm w dniu 15.06.2012, jako że serwisowany byl w niemczech nie posiadam zadnych inforacji jaki jest zalany olej. Mam silnik 2.0 TDI CR 110 KM, jaki powinienem przy wymianie zalac olej??

dożywotnio norma 507, np motul specific 5w30 504/507, castrol edge 5w30, inne z tą normą

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności