Turbolot Zgłoś #221 Napisano 3 Kwietnia 2010 Czyli podsumowując - bez DPF lejemy olej z normą 505.01 5W40, z DPF 507.00 5W30 ? Dokładnie tak. Bez DPF olej musi spełniać normę 505.01, a z DPF 507.00. Tak się właśnie zastanawiam dlaczego w ASO lali Castrola slx 507.00 5W30, czyli taki olej jak do silnika z DPF. Nic nie szkodzi, gorzej jakby lali 505 do auta z DPFem - filtr może się szybciej zapychać (z tego co pamiętam był taki przypadek na forum, że polskie ASO do BMR lało 505). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #222 Napisano 3 Kwietnia 2010 Ok, więc chyba zostane przy tym który był od początku zalewany 507.00, mimo że nie mam DPF. Chyba tak będzie najlepiej dla silnika. Oczywiście wymiany co 15 tyś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #223 Napisano 3 Kwietnia 2010 Ok, więc chyba zostane przy tym który był od początku zalewany 507.00, mimo że nie mam DPF. Chyba tak będzie najlepiej dla silnika. Oczywiście wymiany co 15 tyś. W moim przypadku było podobnie - w historii serwisowej napisane było, że w ASO lali olej Mobil1 ESP Formula 5W30 (normy VW 504.00/507.00). Nie mam filtra DPF, wlałem teraz olej Motul Specific 505.01 5W40 i silnik śmiga aż miło. Polecam zakupy u kolegi @Elementaur: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34201 Do tego filtry Knecht'a i będziesz zadowolony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #224 Napisano 4 Kwietnia 2010 Czyzby typowo do pompowtryskiwaczy lepszy bylby 5W40. 505.01 niz 5W30 LL 504,507? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark3k Zgłoś #225 Napisano 4 Kwietnia 2010 Auto jeździło na oleju Elf 5W30 Long Live. Zalałem olejem Motul 5W40 i nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany kultury pracy silnika. A czy lepszy czy gorszy? Olej ma spełniać specyfikacje VW dla danego typu silnika. W teczce serwisowej auta jest wkładka o silnikach. I przy każdym silniku jest opis dotyczący stosowania oleju - jaka musi spełniać normę określona przez VW. Oleje do silników PD maja spełniać normę 505.01 lub 507.0 - tak dokładnie pisze w książce mojego auta. Ps: norma 507.0 jest stosowana w silnikach z DPF jak i bez DPF. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #226 Napisano 4 Kwietnia 2010 Dokładnie tak. Bez DPF olej musi spełniać normę 505.01, a z DPF 507.00. Dodam tylko, ze bez DPF olej musi spełniać normę 505.01 lub 506.01, z DPFem 507.01. Było już kilka razy w tym wątku, więc nie mieszajmy tylko czytajmy od początku . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #227 Napisano 4 Kwietnia 2010 u mnie Niemiec taki wlewał i ja po raz drugi nalewam takowy http://www.allegro.pl/item981582646_olej_castrol_slx_5w30_longlife_iii_1l_tanio_kurier.html z tą wymianą to ich trochę tylko poniosło co 30 koła, to raczej w Tirach tylko się stosuje :Dhehe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manpl Zgłoś #228 Napisano 6 Kwietnia 2010 Ja osobiście polecam olel CASTROL 5w/40 EDGE Turbo Disel--dobry do pompowtrysków ja wymieniam co 15 tyś km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir0n Zgłoś #229 Napisano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) Moro1981: Z paru źródeł już słyszałem, że jest to jeden z lepszych olejów do tych silników. Oczywiście też nie dowierzam w te 30k i wymiana co max 15k. Zastanawia mnie tylko skąd aż taka różnica w cenie pomiędzy allegro (30PLN/1L), a ASO (ponad 80PLN/1L)? Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez Ir0n Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #230 Napisano 14 Kwietnia 2010 Tez sie zastanawialem nad ta cenowa przepascia olejowa . Zadawalem pytania sprzedajacym , bez rezultatu bo po kolejnych pytaniach dociekliwych o pochodzenie byly braki odpowiedzi . Pytalem kupujacych ale nikt nie napisal ze sa kiepskie te z allegro . Majac nadal watpliwosci dalem temu spokoj bo znalazlem alternatywe o pewnym pochodzeniu . A mianowicie oryginalny olej vw G 052 195 M4 5w30 longlife III normy 504-507 w bankach 5L , dostepny i w 1L. Olej roboiny w Niemczech oryginal te same parametry co SLX, sciagany z Poznania magazyny kulczyk tradex . Do tego tanszy od Castrola SLX z ASO bo w 3 ASO do ktorych dzwonilem cena wachala sie od 271-298pln za 5L tego oryginala . Ja kupilem od partnera vw z daleka za 233pln z faktura ,od ktorego kiedys cos bralem i bylo OK . Jak poczytasz wczesniejsze posty to wiecej sie dowiesz dlaczego ASO ma takie ceny tego SLX . Jesli mialbys pytania o ten olej to smialo . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir0n Zgłoś #231 Napisano 15 Kwietnia 2010 Czytałem wcześniejsze posty, ale dalej nie wiem dlaczego ASO ma ceny z kosmosu. Mnie się wydaje, że po prostu tak mają i koniec, a te oleje z allegro niczym się nie różnią od tych z ASO. Pamiętam jak jeszcze miałem Mitsubishi i zakupiłem olej w ASO, za który też grubo przepłaciłem. Jak zobaczyłem fakturę, to prawie zawału dostałem widząc cenę 3 razy większą od normalnej. Także pewnie jest to normalna procedura w ASO i zarabiają na przeciętnym Kowalskim, któremu nie chce się latać po sklepach za olejami, a tym bardziej dociekać co to za śmieszne oznaczenia są na tych butelkach... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #232 Napisano 15 Kwietnia 2010 a te oleje z allegro niczym się nie różnią od tych z ASO. Zawsze możesz trafić na podróbkę, jakich sporo na allegro. Jeśli kupować olej to nie w ASO, bo przesadzają, ale w jakiejś sprawdzonej, od lat działającej hurtowni lub sklepie z olejami. Jesteś z Krk, mogę Ci na PW podać adres takiego sklepu. Żyją tylko z olejów, filtrów i innych podstawowych materiałów ekploatacyjnych. Wybór duży, a taki sklep nie zaryzykuje przekrętu, można wiele stracić, a tak łapiesz klienta na lata, który będzie regularnie przyjeżdżał. Do tego właściciel się zna na tym co robi, doradzi, dowiesz się więcej niż na forum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #233 Napisano 15 Kwietnia 2010 Z paru źródeł już słyszałem, że jest to jeden z lepszych olejów do tych silników.Oczywiście też nie dowierzam w te 30k i wymiana co max 15k. A jak sie ma Castrol SLX LL do Motula ktory spelnia te same normy [504-507] Ktory jest lepszy i czy ten motul tez jest Long Life ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #234 Napisano 15 Kwietnia 2010 A jak sie ma Castrol SLX LL do Motula ktory spelnia te same normy [504-507]Ktory jest lepszy i czy ten motul tez jest Long Life ? to mniej więcej jakbyś zadał pytanie:mercedes czy bmw? też jest LL. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir0n Zgłoś #235 Napisano 15 Kwietnia 2010 Na tych LL podobno można szaleć do 30tyś, stąd ta nazwa. Jest sporo olejów spełniających te normy (poszukaj na forum), także pewnie to LL to chwyt reklamowy (pracowałem kiedyś w przemyśle samochodowym, to coś tam wiem na ten temat). Co do Motula to się nie wypowiadam, bo nie znam nikogo kto używa tego oleju. Osobiście ciężko mi byłoby zaufać olejowi co ma w nazwie "specific", jakoś tak z szamanami mi się kojarzy ale oczywiście jak spełnia normy to nie ma powodu do braku zaufania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #236 Napisano 15 Kwietnia 2010 Co do Motula to się nie wypowiadam, bo nie znam nikogo kto używa tego oleju.Osobiście ciężko mi byłoby zaufać olejowi co ma w nazwie "specific", jakoś tak z szamanami mi się kojarzy ale oczywiście jak spełnia normy to nie ma powodu do braku zaufania Chodzi mi o to ze teraz auto jezdzi na Castrolu SLX a dużo osób z innych for [Leon,Octavia itp.] jezdzi na motulu i go poleca I sie zastanawiam czy przy przeglądzie nie wymienić na motula Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #237 Napisano 15 Kwietnia 2010 wszyscy jeżdźą na motulu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir0n Zgłoś #238 Napisano 16 Kwietnia 2010 Z tego co czytałem po innych forach, to motul jest najmniej podrabiany, co jest niewątpliwie jego dużą zaletą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #239 Napisano 16 Kwietnia 2010 Czytałem wcześniejsze posty, ale dalej nie wiem dlaczego ASO ma ceny z kosmosu Podobno sprzedajacy w allegro biora oleje z zagranicy ,spore ilosci i maja upusty , do tego niby tam nie ma akcyzy . Ale jak sprawdzisz ceny w DE to sa wysokie i rodzi sie pytanie jak wielkie to upusty, by sie oplacalo wozic i sprzedawac po 30PLN w Polsce . Musieli by kupowac litr po okolo 20PLN albo mniej , co jest smieszne . ASO maja jakies umowy z Polskim Castrolem a po drodze musza wszyscy zarobic i to pewnie sporo . Dlatego olej vw G 052 195 M4 5w30 longlife III normy 504-507 o ktorym pisalem ,ten oryginal nie proponuja bo mniej im sie to oplaca a pewnie napychali by za niego kieszenie Niemcom. Moim zdaniem roznica cen moze wynikac z tego ze , moze sprzedajacy maja za granica upusty i mniej sa pazerni na kase bo ida na ilosc . Bo w kraju to Castrol zarabia , ich przedstawiciel hurtownik no i jeszcze sklep. Ale moze byc tak tez ze kupuja beczki z olejem i sami rozlewaja w butelki . Cena oleju z beczki a w butelkach rozni sie sporo . Moge sie w czyms mylic ale walkowalem temat przez spory czas i takie mam wnioski ,nieprowadzace do konkretu . Pzd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #240 Napisano 16 Kwietnia 2010 Wszędzie podstępy węszycie hehe. Jak chcecie kupować Castrola w ASO za kosmiczne pieniądze to śmiało, nikt Wam nie broni. Ale nie piszcie, że na allegro są podróby czy rozlewane we własnym zakresie z beczek, bo to jest śmieszne... Każdy leje co mu się podoba i nikt nikogo nie zmusza - a w tym wypadku chodzi tylko i wyłącznie o kasę i pazerność na zysk. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach