Matsil Zgłoś #181 Napisano 2 Lutego 2010 olej Mobil 1 ESP Formula 5W30 spełniający normę 507.00 Do PD może być też 505.01 i 506.01, 507.01 jest do aut z filtrem cząstek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogas Zgłoś #182 Napisano 2 Lutego 2010 A czy do 1,9TDI 105KM BLS można lać ELF SOLARIS LLX 5W30? Opisy w necie mówią, że tak ale normy tego oleju to już nie mogę znaleźć ;/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #183 Napisano 3 Lutego 2010 (edytowane) Wymiana oleju co 15 tyś. km lub raz w roku, olej Mobil 1 ESP Formula 5W30 spełniający normę 507.00 Jeżeli robię rocznie tylko 10 tyś. km, to czy mogę przekroczyć czas wymiany ( o ok. 6 m-cy ) ? Ten olej jest przystosowany do wymiany co 30 tyś. km lub raz na dwa lata, więc jak "przeciągniesz" do 1,5 roku moim zdaniem nic nie będzie. Ale jeśli nie masz DPF to niepotrzebnie taki olej, kup jak Matsil pisał z normą 505.01 lub 506.01 jest tańszy, więc możesz częściej wymieniać bez strat finansowych P.S. 10 tyś. km/rok i diesel? Edytowane 3 Lutego 2010 przez teddybar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #184 Napisano 3 Lutego 2010 Do PD może być też 505.01 i 506.01,507.01 jest do aut z filtrem cząstek. Jest filtr DPF P.S. 10 tyś. km/rok i diesel? Tak wyszło :637: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #185 Napisano 3 Lutego 2010 Olej powinniśmy wymienić co 15 tyś lub co roku. Na oleju nie powinniśmy oszczędzać. Moim zdaniem olej powinniśmy wymienić co 12 tyś km. Olej po takim przebiegu traci praktycznie wszystkie swoje właściwości. Olej z wyższą normą np: Mobil 1 ESP 5W30 powoduje, że nasz silnik jest dużo bardziej czysty - ten olej lepiej wiąże sadze. (można go stosować do silników bez filtra DPF) Ja olej wymieniam max po 15 tyś i odpukać przez 160 tyś km brak żadnych problemów z silnikiem. Polecam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #186 Napisano 4 Lutego 2010 Moim zdaniem olej powinniśmy wymienić co 12 tyś km. A najlepiej co 8 tys. km... Już tak nie przesadzajcie, w polskich warunkach wymiana co 15kkm wystarczy, nie ma co popadać w paranoję, tym bardziej jak ktoś leje olej LL. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #187 Napisano 4 Lutego 2010 (edytowane) Już tak nie przesadzajcie, w polskich warunkach wymiana co 15kkm wystarczy, nie ma co popadać w paranoję, tym bardziej jak ktoś leje olej LL. Nie rozumiem czym sie różnią polskie warunki od nie polskich. Wszystko zależy od sposobu użytkowania, czasem wystarczy co 15k a czasem i 8k jest za rzadko. Edytowane 4 Lutego 2010 przez Matsil Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #188 Napisano 4 Lutego 2010 Nie rozumiem czym sie różnią polskie warunki od nie polskich Z tego co czytałem to wymiana oleju co 30 tys. [LL] zalecana jest to autostradowego stylu jazdy np. Niemcy a nie do Polski gdzie większość jazdy się przyspiesza i zwalania Ja tak to rozumiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #189 Napisano 8 Lutego 2010 Panowie mam takie pytanie - aktualnie jeżdże na Castrolu SLX Professional Longlife III. Czy jest sens zmieniać go na Motul? Na innym watku koledzy strasznie zachwalają ten olej ... Jaki jest odpowiednik Motula dla Castrola SLX Longlife? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #190 Napisano 8 Lutego 2010 Ja tak z ciekawości przeglądałem książkę wymiany oleju w moim autku i co mnie zdziwiło wymiany oleju odbywały się co 20 tyś prócz pierwszej , olej Long Life castrola 5w30 auto serwisowane w Niemieckich ASO ,wiec raczej o pomyłce mowy niema ,dodatkowo robiłem po zakupie przegląd i wymiany oliwy i filtrów i mechanik powiedział że śmiało można co 20 koła zmieniać dobry renomowany warsztat. co wy na to panowie?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #191 Napisano 8 Lutego 2010 Paweł [moro] można co 20 tys. zmieniać ale lepiej co 15 tys. ale jak wolisz zaoszczędzić na przeglądach to możesz śmiało wymieniać co 20 tys. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #192 Napisano 8 Lutego 2010 ale jak wolisz zaoszczędzić na przeglądach to możesz śmiało wymieniać co 20 tys. no pewnie zbieram na dokładkę r-line:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #193 Napisano 9 Lutego 2010 Ja tak z ciekawości przeglądałem książkę wymiany oleju w moim autku i co mnie zdziwiło wymiany oleju odbywały się co 20 tyś prócz pierwszej ,olej Long Life castrola 5w30 auto serwisowane w Niemieckich ASO ,wiec raczej o pomyłce mowy niema ,dodatkowo robiłem po zakupie przegląd i wymiany oliwy i filtrów i mechanik powiedział że śmiało można co 20 koła zmieniać dobry renomowany warsztat. co wy na to panowie?? Przecież na tym polega przegląd longlife. Jedziesz na wymianę oleju jak komputer zawoła. Maksymalnie po 30kkm lub 2 latach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #194 Napisano 9 Lutego 2010 Przecież na tym polega przegląd longlife. Jedziesz na wymianę oleju jak komputer zawoła. Maksymalnie po 30kkm lub 2 latach. No polega tylko większość uważa [w tym ja:D] ze powinno się wymieniać co 15 tys. a nie co 30 tys. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #195 Napisano 9 Lutego 2010 Ja też mam LL i te 30kkm to może na autostradzie. W "polskich warunkach" wyszło mi raz 24kkm drugim razem 21kkm i teraz pewnie też nie przekroczę 21kkm. Tak jak pisał genesis przegląd LL nie oznacza, że jedziesz na przegląd za 30kkm lub 2 lata, ale to jest maksymalna granica, zależnie od stylu jazdy komputer ją zmienia. W moich "polskich warunkach" to wychodzi niewiele ponad 20kkm jak do tej pory. Więc moim zdaniem, lejąc olej przystosowany do długich przebiegów i zmieniając go do ok 20kkm robię lepiej niżbym lał olej przystosowany do przebiegów krótkich i zmieniał do 15kkm. Bo te magiczne 15kkm to chyba jeszcze z tych "starych" olejów zostało. Oczywiście najlepiej lać olej LL i zmieniać co 10kkm albo nawet 5kkm, ale IMO to przesada. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #196 Napisano 9 Lutego 2010 Powiedzcie mi Panowie czy Castrol 5W30 LL moge wlac do rocznej polówki benzynowej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #197 Napisano 9 Lutego 2010 Ponawiam pytanie bo zostało przysypane innymi - aktualnie jeżdże na Castrolu SLX Professional Longlife III. Czy jest sens zmieniać go na Motul? Na innym wątku koledzy strasznie zachwalają ten olej ... Jaki jest odpowiednik Motula dla Castrola SLX Longlife? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #198 Napisano 9 Lutego 2010 Odpowiednikiem Castrola SLX Professional Longlife III będzie Motul Specific 504.00-507.00 Więcej na temat tego oleju: http://www.motul.pl/download/1motul_specific_vw_504_5w_30.pdf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voiytec b6 Zgłoś #199 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Witam, Ja w moim pasku 2.0TDI mam ELF EXCELLIUM DID 5W30 Mam pytanie bo na 15 000 km bierze mi 1.5l oleju. Czy Wam też dzieją się jakieś kłopoty że bierze olej. co radzice ? pozdrawiam Edytowane 10 Lutego 2010 przez voiytec b6 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #200 Napisano 10 Lutego 2010 Mam pytanie bo na 15 000 km bierze mi 1.5l oleju. Czy Wam też dzieją się jakieś kłopoty że bierze olej. co radzice ? Na początek to radziłbym przeczytać ten wątek Bierze mi 100g oleju /1000 km .... Założycielowi tematu bierze tyle samo co Tobie a resztę poczytasz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach